Pikakysymykset nro. 2

Lisää
22.01.2011 12:45 - 22.01.2011 12:45 #8478 : Paula
Vastaus käyttäjältä Paula aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
Voisko se olla ihan suklaata spritsattu jonkun kermapursotuksen päälle? Ehkä siinä kermassa on jotain muutakin, kun näyttää jotenkin niin "hienolta" ja jämäkältä??
Aihe on lukittu.
Lisää
22.01.2011 15:56 - 22.01.2011 15:56 #8479 : Kermaruusu
Vastaus käyttäjältä Kermaruusu aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2

Osaako joku arvata/tietääkö millä kuvan pursotukset on tehty? Olis vähän erilainen kun se iän ikuinen kermapursotus, niin olis kiva kokeilla tämmöstä. Vaan mitä tää on? Hieno kuitenkin!
http://londoncake.com/images/Figure%201 ... 20Cake.jpg

Minä epäilen että kakun pursotukset ovat kreemiä tms. kasvirasvasekoitetta ja spritsaukset pikeeriä. Ulkomailla harvemmin käytetään kermaa pursotuksissa.
Aihe on lukittu.
Lisää
22.01.2011 20:45 - 22.01.2011 20:45 #8482 : Miia
Vastaus käyttäjältä Miia aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
Mäkin mietin, että lienekö olisivat sitä kuuluisaa buttercreamia. Voikreemi se kai suomeksi on. Kermakakku taitaa tosiaan olla aika suomalainen juttu.

No toinen pähkäilyn aihe oli sitten tylla...
Aihe on lukittu.
Lisää
23.01.2011 09:23 - 23.01.2011 09:23 #8483 : Nanun
Vastaus käyttäjältä Nanun aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2

Osaako joku arvata/tietääkö millä kuvan pursotukset on tehty? Olis vähän erilainen kun se iän ikuinen kermapursotus, niin olis kiva kokeilla tämmöstä. Vaan mitä tää on? Hieno kuitenkin!

Itte en tiiä pursottelusta mittään, kun on niin vähän kokemusta, mutta kuvasta tulee tosi englantilainen viba, eli veikkaisin että pursottelut on kreemipursotuksia, ei tosiaan kermaa, ja toi "simpukka" tylla mitä alhaalla on käytetty näyttääs olevan tossa kaulitun kuorrutteen päälläkin alin pursotus ja se ihan päällimmäinen vois olla melkeen sama tai astetta isompi pyöreä tylla kun millä kirjoitukset on tehty. Ja AIVAN ihana suloinen kakkunen, mistä bongasit? Valitettavasti tuosta nauhasta tulee sellainen olo, että onkohan tuo oikea kakku? Nauha kun ei näytä sokeriselta, mutta menee vähän niinkun pursotuksiin asti ellei jopa alle, ja on jokaisen kakun muodon kohtaa kuin liimattu kakkuun? Tai miksei nyt joku laittaisikin pikeerillä nauhaa kunnolla kiinni, eihän sitä tiedä, vaikken itse käyttäisikään oikeaa nauhaa kun sen saa niin helposti tehtyä. Voihan tuo tietty olla ihan tehtykin tuo nauha mutta on pikkusen upeasti siinä tapauksessa tehty. Wiltonilla on mielestäni todella hyvin neuvottu mitä kaikkea saa tehtyä tuosta heiän buttercream icingistaan, mutta kyllä on haastavan näkösiä piiperryksiä.
http://www.wilton.com/decorating/browse ... ream-Icing Siellä on myös sen icingin sun muiden reseptit, muistaakseni linkkeinä jokaisessa ohjeessa. Toivottavasti oli jottain hyötyä tästä höpinästä.

Semmosta asiaa ajattelin kysästä että kauanko avattu purkki kondensoitua maitoa säilyy? Minulle ihan uusi aines, ja nyt tarvii vain osan purkkia. Purkissa ei lue erikseen avatun säilymisaikaa...

Yritin tuossa selailla edellisiä kysymyksiä ja hakua, mutta en löytänyt tämmöstä. Tietäis vähän kuinka kiirellä joutuu loputkin käyttämään!

Sehän on sokerilla höystetty eli aika hyvin "säilötty" avattunakin ja tiivisteeksi sanotaan muutenkin ja tiivisteet yleensä on tarkoitettu säilymään, niin englanniksi googletin ja vastaukset oli että hyvässä rasiassa kunnolla kannen kanssa säilytettynä jääkaapissa 3 viikosta jopa kuukausiin. Ite mietin että mahtaako se oikeasti edes ehtiä pilalle mennä millään, jos aina tosiaan ottaa puhtaalla välineellä ja säilyttää tiiviisti kun sehän on kun maidosta tehtyä mehutiivistettä? Veden määrä todella pieni ja sokerin taas suuri..? Enkä ainakaan itse ole vielä koskaan saanut mehutiivistettä suljettuna viileässä pilaantumaan. Ja meillä juodaan harvoin mehua. Mutta tähän voisi laittaa jatkokysymyksen, onko kukaan tosiaan koittanut tehdä tätä itse? Voisi olla helpompaa jos haluaa käyttää vain pieniä määriä. Vaikka eihän tuo näyttänyt cittarissakaan juuri mitään maksavan tölkiltä..

Tosin jos pelkää yhtään pilaantumista niin minulla on kokeilulistalla tämmöinen jahka saan tuon tölkin ostettua (tai kokeiltua sen tekemistä itse) http://kahviaddikti.vuodatus.net/blog/c ... 4tel%C3%B6 Luulisi ainakan pakastimessa sitten säilyvän.

Paula3 yhdisti 3 viestiä.
Aihe on lukittu.
Lisää
23.01.2011 09:28 - 23.01.2011 09:28 #8484 : Nanun
Miksi tämä näyttää välillä kun koittaa viestin laittaa että eternal server error ja jos laittaa uudestaan, kun ei näytä viestiä siellä olevan, niin sitten se onkin kahdesti?

Serveri taitaa välillä jumittaa. Mut nou hätä vaik tulis tuplapostauksia, kyl myö sit poistellaan niitä sieltä välistä. t. Tanja[/size]
Aihe on lukittu.
Lisää
25.01.2011 14:27 - 25.01.2011 14:27 #8500 : Miia

Itte en tiiä pursottelusta mittään, kun on niin vähän kokemusta, mutta kuvasta tulee tosi englantilainen viba, eli veikkaisin että pursottelut on kreemipursotuksia, ei tosiaan kermaa, ja toi "simpukka" tylla mitä alhaalla on käytetty näyttääs olevan tossa kaulitun kuorrutteen päälläkin alin pursotus ja se ihan päällimmäinen vois olla melkeen sama tai astetta isompi pyöreä tylla kun millä kirjoitukset on tehty. Ja AIVAN ihana suloinen kakkunen, mistä bongasit? Valitettavasti tuosta nauhasta tulee sellainen olo, että onkohan tuo oikea kakku? Nauha kun ei näytä sokeriselta, mutta menee vähän niinkun pursotuksiin asti ellei jopa alle, ja on jokaisen kakun muodon kohtaa kuin liimattu kakkuun? Tai miksei nyt joku laittaisikin pikeerillä nauhaa kunnolla kiinni, eihän sitä tiedä, vaikken itse käyttäisikään oikeaa nauhaa kun sen saa niin helposti tehtyä. Voihan tuo tietty olla ihan tehtykin tuo nauha mutta on pikkusen upeasti siinä tapauksessa tehty. Wiltonilla on mielestäni todella hyvin neuvottu mitä kaikkea saa tehtyä tuosta heiän buttercream icingistaan, mutta kyllä on haastavan näkösiä piiperryksiä.
http://www.wilton.com/decorating/browse ... ream-Icing Siellä on myös sen icingin sun muiden reseptit, muistaakseni linkkeinä jokaisessa ohjeessa. Toivottavasti oli jottain hyötyä tästä höpinästä.

Paula3 yhdisti 3 viestiä.

Täältähän näitä löytyy vaikka minkä moista]http://londoncake.com/[/url]
Haeskelin inspiraatiota pojan synttärikakkuun, niin jollain haulla tuli toi osuma.
Aihe on lukittu.
Lisää
26.01.2011 19:52 - 26.01.2011 19:52 #8508 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
Tästä nyt vois melkein jonkun icing-ketjun irrottaa omakseen mut törkkään nyt oman nenäsenikin tähän soppaan ja suosittelen lämpimästi tuota marenkivoikreemiä !
Aihe on lukittu.
Lisää
26.01.2011 20:22 - 26.01.2011 20:22 #8512 : Nanun
Löytyyhän niitä aina.. Voi ihana tuo hääkakku alempana kun on ruskea valkoinen!
Aihe on lukittu.
Lisää
27.01.2011 19:20 - 27.01.2011 19:20 #8538 : Miia
Vastaan nyt tähän, icing -ketjua odotellessa . Toi marenkivoikreemi olis kyllä ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Voisin kuvitella sen olevan paremman makuista kuin ihan perusvoikreemi. Ainoa kompastuskivi on toi italialainen marenki. Oon niin vellihousu, etten ole uskaltanut kokeilla sen tekemistä.

Mulla on vaan ihan tavallinen yleiskone, niin en oikein tiedä miten sen kanssa onnistuu. Täytynee alkaa keräämään rohkeutta.
Aihe on lukittu.
Lisää
27.01.2011 21:48 - 27.01.2011 21:48 #8539 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2

Vastaan nyt tähän, icing -ketjua odotellessa

. Toi marenkivoikreemi olis kyllä ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Voisin kuvitella sen olevan paremman makuista kuin ihan perusvoikreemi. Ainoa kompastuskivi on toi italialainen marenki. Oon niin vellihousu, etten ole uskaltanut kokeilla sen tekemistä.

Mulla on vaan ihan tavallinen yleiskone, niin en oikein tiedä miten sen kanssa onnistuu. Täytynee alkaa keräämään rohkeutta.

Maku on voikreemiin verrattuna kevyempi ja pehmeämpi.

Tee vaikka tuosta sveitsiläisestä marengista niin ei tartte lämpömittareiden kanssa räpeltää.

Ja eiköhän tuo ihan perus sähkövatkaimellakin onnistu, vaatii vaan jonkin aikaa sitä vatkaamista.
Aihe on lukittu.
Lisää
28.01.2011 10:05 - 28.01.2011 10:05 #8546 : Miia
Hmm, toi sveitsiläinen versio ei tunnu yhtään niin pelottavalta! Tota voisi kokeilla ensin yhteen sitruunamuffinssireseptiin, jota olen halunnut testata jo pitkään. Homma on kinnannut siitä, että siihen tulisi päälle sitä italialaista marenkia. Mutta jospa kokeilisi tätä, olisi vähän matalampi kynnys aloittaa.
Aihe on lukittu.
Lisää
28.01.2011 11:13 - 28.01.2011 11:13 #8548 : Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
Kestääkö täytekakku miten pakastamisen?

Päällä ei ole vielä kermaa tms. mutta täytteet on välissä (mansikkahillo, rahka/kuohukerma/valkosuklaa täyte). Kakun tilaajan juhlat peruuntuivat (toistaiseksi) kun heidän perhe sairastui, joten nakkasin kakun pakastimeen, mutta mietin nyt säilyykö se hyvänä pakastuksen ja sulatuksen jälkeen?
Aihe on lukittu.
Lisää
28.01.2011 13:27 - 28.01.2011 13:27 #8549 : aleksi
Vastaus käyttäjältä aleksi aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
varmaan joka ainoassa konditoriassa pakastetaan kaikki, aina, eli joo
Aihe on lukittu.
Lisää
28.01.2011 17:38 - 28.01.2011 17:38 #8551 : Kermaruusu
Vastaus käyttäjältä Kermaruusu aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2

Kestääkö täytekakku miten pakastamisen?

Päällä ei ole vielä kermaa tms. mutta täytteet on välissä (mansikkahillo, rahka/kuohukerma/valkosuklaa täyte). Kakun tilaajan juhlat peruuntuivat (toistaiseksi) kun heidän perhe sairastui, joten nakkasin kakun pakastimeen, mutta mietin nyt säilyykö se hyvänä pakastuksen ja sulatuksen jälkeen?

Todellakin kakku kestää pakastuksen täytettynä. Kakku vain mehevöityy pakastimessa. Niin kuin Aleksi sanoikin, lähes kaikissa konditorioissa kakut pakastetaan täytettynä.
Aihe on lukittu.
Lisää
25.03.2011 17:46 - 25.03.2011 17:46 #9134 : Anonymous
Pikakysymys, johon toivoisin pikavastausta

Pahviset kakkulaatikot, pinnoittamattomat: kuinka kauan perus-kermakakkua kärsii säilyttää laatikossa, ennen kuin alkaa pohjasta tihkua läpi kosteus? Niin miten hoidatte siirtelyn, etenki jos on isompi kakku kyseessä?
Aihe on lukittu.
Lisää
25.03.2011 21:00 - 25.03.2011 21:00 #9146 : NaMiNaMi
Vastaus käyttäjältä NaMiNaMi aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
Jos sulla on siinä välissä kunnon kakkupahvi eikä sellainen kaupan paperi, niin ei se siitä mihinkään tihku. Kosteus siis Mäkin just tein kakun ja se haetaan ja tarjotaan vasta huomenna. Ei kai kukaan oikein montaa päivää aiemmin kakkua ees tee, kun ei säily...

En oo kyllä oikein isoja kakkuja joutunut liikutteleen mutta onhan ne aika jykeviä noi kunnon pahviset laatikot. Vai meinasitko sitä miten kakun saa siihen pahville? Juurikin sen kakkupahvin kanssa sen siirtää ihan helposti.
Aihe on lukittu.
Lisää
25.03.2011 21:10 - 25.03.2011 21:10 #9147 : Anonymous
Enhän mää älynny tuota erillistä pahvia, ennen ku lueskelin ja googlettelin tässä Tarkotus on siis huomenna tehä pohjat ja täyttää, sunnuntaiaamuna koristella ja viedä tarjolle. Laatikot on ainaki melko jykeviä, täytyy vielä huomenna käydä ne erilliset pohjat ettimässä. Ja joo lähinnä siis mietin sitä että miten se kakku työskentelyalustalta laatikkoon ja sitte taas tarjoilualustalle. Hoksasin vaan, että täytyy varmistaa juhlapaikalta, että onko niillä tarpeeksi isoja tarjoilualustoja, vai laitanko sitte kakut kuitenki muovisiin kakkukupuihin... No, eiköhän tää selviä, kiitos vastauksesta
Aihe on lukittu.
Lisää
25.03.2011 21:24 - 25.03.2011 21:24 #9150 : Nanun
Itte koitan aina jos mahdollista niin pyytää vaikka oma tarjoilualusta tilaajalta että saa koottua suoraan jollekin pahvia jykevämmälle aluselle koko kakun. Tai annan omani mukaan. Tai käyn tarjoustalosta ostamassa 2 euron tarjottimen tai nyt näin modernossa ihania muovisia oikein kakkulautasen näkösiä lautasia vitosen! Ei tartte ihmetellä niin paljoa.
Aihe on lukittu.
Lisää
26.03.2011 15:07 - 26.03.2011 15:07 #9159 : Anonymous
Ongelma selvisi, käytän muovisia kakkukupuja ja haen ne sitte jälkeenpäin pois. Eipähän tartte pähkäillä siirtelyjen ja pahvilaatikoiden kans Kiitos vastauksista
Aihe on lukittu.
Lisää
16.04.2011 09:13 - 16.04.2011 09:13 #9407 : Verticia
Vastaus käyttäjältä Verticia aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
Itse laitan aina kakun alle leivinpaperi siivuja jotka sitten vedän lopuksi pois ja jos jotain jostain syystä on päässyt vielä alustalle niin pyyhkäisen pois..
Aihe on lukittu.
Lisää
10.05.2011 20:29 - 10.05.2011 20:29 #9535 : Anonymous
Nyt apuva!
Olen tekemässä ristiäisiin kakkua. Toiveena on neliskanttinen kakku 20:lle hengelle. Nyt mietin, että montako munaa ja minkä kokoinen. En ole ennen tehnyt neliskanttista! Städterin säädettävä neliskanttinen kakkuvuoka löytyy ja se on pienimpänä 22cm*25cm Mahtaisko se riittää?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Aihe on lukittu.
Lisää
11.05.2011 07:01 - 11.05.2011 07:01 #9536 : Paula
Vastaus käyttäjältä Paula aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2

Nyt apuva!

Olen tekemässä ristiäisiin kakkua. Toiveena on neliskanttinen kakku 20:lle hengelle. Nyt mietin, että montako munaa ja minkä kokoinen. En ole ennen tehnyt neliskanttista! Städterin säädettävä neliskanttinen kakkuvuoka löytyy ja se on pienimpänä 22cm*25cm Mahtaisko se riittää?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Olisko tutosta apua.

20/3 ~ 7, eli 7:n munan kakku, kun yksi muna per kolme syöjää. n. 24 cm:n kokoinen pyöreä, eli n. 22x22 cm:n kokoinen neliö. Eli varmaankin riittää.
Aihe on lukittu.
Lisää
11.05.2011 09:30 - 11.05.2011 09:30 #9539 : Pricilla
Vastaus käyttäjältä Pricilla aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2
Minä komppaan Paulaa 7 munan kakku riittää 20 syöjälle, mutta itse tekisin tuohon neliskanttiseen säädettävään 8 munan kakun. Makuasia tietty, mutta jää himppasen verran matalaksi 7 munalla
Aihe on lukittu.
Lisää
11.05.2011 18:56 - 11.05.2011 18:56 #9540 : Anonymous
Kiitos kiitos! 7 ja 8 välillä minäkin arvoin eli 8 munan kakku ja pienimpänä. Postaan sitte lopputuloksen viikonloppuna!
Aihe on lukittu.
Lisää
12.05.2011 12:56 - 12.05.2011 12:56 #9541 : Rottinkiweileri
Vastaus käyttäjältä Rottinkiweileri aiheessa Re: Pikakysymykset nro. 2

Sehän on sokerilla höystetty eli aika hyvin "säilötty" avattunakin ja tiivisteeksi sanotaan muutenkin ja tiivisteet yleensä on tarkoitettu säilymään, niin englanniksi googletin ja vastaukset oli että hyvässä rasiassa kunnolla kannen kanssa säilytettynä jääkaapissa 3 viikosta jopa kuukausiin. Ite mietin että mahtaako se oikeasti edes ehtiä pilalle mennä millään, jos aina tosiaan ottaa puhtaalla välineellä ja säilyttää tiiviisti kun sehän on kun maidosta tehtyä mehutiivistettä? Veden määrä todella pieni ja sokerin taas suuri..? Enkä ainakaan itse ole vielä koskaan saanut mehutiivistettä suljettuna viileässä pilaantumaan. Ja meillä juodaan harvoin mehua.

Mutta tähän voisi laittaa jatkokysymyksen, onko kukaan tosiaan koittanut tehdä tätä itse? Voisi olla helpompaa jos haluaa käyttää vain pieniä määriä. Vaikka eihän tuo näyttänyt cittarissakaan juuri mitään maksavan tölkiltä..

Täältä ainakin löytyy ja kokeilulistalla on laktoosittomana, kun en tiedä paljonko tuossa purkillisessa on laktoosia, tietääkö joku?

http://pullahiiri.com/blog/2258648/itse ... dykekakku/
Aihe on lukittu.
Sivu luotiin ajassa: 0.511 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017