Kotitekoiset joululahjat

Lisää
21.10.2014 10:00 - 21.10.2014 10:00 #18385 : nami-hiiri
Vastaus käyttäjältä nami-hiiri aiheessa Re: Kotitekoiset joululahjat

Viime vuonna tein perheelleni lahjaksi suklaa konvehteja sitruuna ja nanteli täytteillä. Konvehdeille tein rasiat piparkakusta joihin tein päälle ikkunan muumitikkareista. Tänä vuonna en aio lahjoja tehdä itse, sillä niitä ei oikein viime vuonna arvostettu ja ne jäivät syömättä

. Aion kyllä joululeivonnaisia tehdä, mutten anna niitä lahjaksi.

Tuohon tekisi mieleni sanoa, että 'vaihda' lahjojen saajat uusiin ....
Kuulostaa ihan siltä, että ovat taidoistasi/ideoistasi vain kateellisia !

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.10.2014 13:46 - 26.10.2014 13:46 #18392 : amanda
Vastaus käyttäjältä amanda aiheessa Re: Kotitekoiset joululahjat
Höh kyllä pitää korvien välissä olla jotain vikaa jos itse tehdyt konvehdit ei maistu! itse en ole vielä päässyt konvehteihin asti näpertelyssäni, mutta viime vuonna keittelin erilaisia hilloja ja marmeladeja, jännimpänä kookoshillo (Chocochili-blogista). Se taisi tosin ollaa liiankin jännän makuista koska kuulemma osa hillosta on vieläkin syömättä (hyh!) kun oli vaikea keksiä mihin sitä käyttää! Ensi jouluksi pitäisi siis varmaan keksiä uudet kujeet tai vähintäänkin kirjoittaa oheen käyttövinkkejä jotain lasipurkkeihin mahtuvaa olisi kyllä kiva tehdä, jos ei hilloa, marmeladia, siirappia, hyytelöä ja chutneyta niin tuollaiset muffinssi- ja cookiemixit olisivat varmasti tervetulleita kiireisille herkkusuille. Mitähän muuta vois pakata lasipurkkiin? Alkaa olla kuluneen vuoden jäljiltä mun keittiönkaapit täynnään noita tölkkejä, pitääpä lähteä ideoimaan.... Itse tehty vaniljauute olis kyllä aivan ihana lahja myös, mutta sitä varten pitää kai ostaa viinaa... Jaiks! Nimim. Alkossa rommikakun takia kerran asioinut

Lisää
26.10.2014 15:09 - 26.10.2014 15:09 #18393 : NeitiLeipuri
Vastaus käyttäjältä NeitiLeipuri aiheessa Re: Kotitekoiset joululahjat

Kiitos Petra vinkeistä, itseäni kiinnostaa saippuoiden teko ja olen miettinyt josko sitä uskaltaisi..

Tänä vuonna aion antaa taas (!) leivonnaisia lahjaksi, en ole vielä vain päättänyt mitä. Ja muutamalle annan sellaisen muffinimix-purkin.

Tarkoitatko tuolla muffinimixillä sellasista lasipurkkia jossa on kaikki kuivat aineet? Mäkin olen nimittäin ajatellut tänä vuonna antaa sellaisen, mutta pikkuleipä versiolla

Juu tarkoitin! Itsekin olen miettinyt, teenkö muffini- vai keksiversion... Ja uusavuttomalle ja laiskalle ystävälleni annan lahjaksi vohveliraudan + "vohvelimix"-purkin!

Stop hating and start baking

Lisää
26.10.2014 16:26 - 26.10.2014 16:26 #18394 : puukilainen
Vastaus käyttäjältä puukilainen aiheessa Re: Kotitekoiset joululahjat
Se on kyllä kaikkein harmittavinta, jos vaivalla tehdyt lahjat eivät jostain syystä tulekaan syödyiksi ajoissa. :/
Itse en välttämättä tuollaisessa tilanteessa edes myöntäisi niin käyneen säästääkseni lahjanantajan tunteita.

Jouluun on kaksi kuukautta! Iiks :D
Täytyy kaivaa harmaat aivosolut naftaliinista ja alkaa pohtia syötävää puolta.
Onneksi minulla, perheelläni ja ystävilläni on selkeät pelisäännöt siitä, että lahjoja ei anneta tavan vuoksi, vaan ainoastaan silloin, kun keksii jotain kivaa ja tarpeellista toiselle. Tulee itsellekin parempi mieli siitä, kun tietää toisten arvostavan mahdollista lahjaansa ja ei myöskään tarvitse pelätä mitään turhakevyöryä omalle kohdalle.
Entisenä tavarahamsterina täytyy kyllä todeta, että ruokalahjat ja erilaiset lahjakortit/aineettomat lahjat ovat niitä kaikkein parhaimpia, joista ilahdun eniten, kun niistä ei yleensä jää nurkkiin lojumaan mitään ylimääräistä.

Ajattelin tänä vuonna keitellä ihanaa omenatoffeeta ja tehdä mm fudgea, jonka paketoin sitten kauniisti. Ja jos jaksan, teen seitsenvuotiaan tyttäreni kanssa esimerkiksi isovanhemmille lahjoiksi piparkakkutalot, joihin tyttö pääsee tekemään koristukset pikeerillä ja makeisilla. Ne olisivat ainakin persoonalliset ja rakkaudella tehdyt. :)
Harmittaa vaan, etten syö pringlesejä tai muita tuubisipsejä oikeastaan koskaan, kun niistä putkista saisi putsaamalla ja kauniilla paperilla päällystämällä tosi käteviä keksituubeja lahjasäkkeihin. Mutta ehkä sen vuoksi ei kannata alkaa sipsinsyöjäksi vasiten. ;D

Sivu luotiin ajassa: 0.291 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017