- Keskustelu
- Aiheen vierestä
- "Off topic" ja äänestykset
- Kaapistani löytyy aina... (leivontatarvike,elintarvike)
Kaapistani löytyy aina... (leivontatarvike,elintarvike)
Täältä löytyy ainakin pursotinpusseja, piparimuotteja, vaaleaa balsamico kastiketta, fetaa ja muita juustoja
05/15 syntyneen prissessan leipova äiskä. Kynnen aluset useasti myös mullassa puutarhassa vietetyn ajan takia

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Cinnamoriam
- Poissa
- Taikinanmaistelija
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- KirsiRiksi
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Jääkaapista taas löytyy aina leivontamargariinia, kananmunia, ruokaöljyä ja maitoa.
Muita aineksia ostelen tarpeen mukaan.
- puukilainen
-
- Poissa
- Foorumin emo
-

Koitan pitää huolen, että kaapissani olisi aina vehnäjauhoja, kaakaota, sokeria, kuivahiivaa ja öljyä. Niistäkin saa jo pula-ajan herkkuja aikaan, jos ei muuta.
Leivontatarvikkeista löytyy aina leivinpaperia ja pursotinpusseja. Nykyisellään koitan pitää myös leivosrasiat kaapin valikoimassa, sillä ne ovat vain niin käteviä.

Kaapistani löytyy tällä hetkellä liikaakin kuiva-aineita, sillä muutin vastikään keittiöstä keittokomeroon ja koitan mahduttaa kolmen kuiva-ainekaapin sisällöt yhteen. Vaikeaa.
- NeitiLeipuri
-
- Poissa
- Keksimestari
-
Stop hating and start baking
Elintarvikkeista tuleekin varmaan pitkä lista koska olen monesti ollut tosi kimpaantunut jos joku ainesosa on uupunut ja nykyään tsekkaan tilanteen melkein viikottain.
Ns. leivänleipomiskaapissa mulla on aina vähintään nää jauhot: puolikarkeat, erikois- ja luomuvehnäjauhot, ruisjauhoista karkeat, hienot ja luonut (luomuilla ruokin hapanjuuret väh. kerran viikossa). Lisäksi sieltä löytyy siemeniä joka lähtöön: kurpitsa, pellava, seesam ja auringonkukka. Lisäksi kuivahiiva.
"Makean leivonnan kaapissa" on aina leivinjauhetta, ruokasoodaa, sokeria, jonkin sortin siirappia, tummaa kaakaojauhetta, kardemummaa ja vaniljaa... Niin ja tomusokeria!
Jääkaapista taasen löytyvät useimmiten joko voi, margariini tai kookosrasva sekä mieluiten reilusti kananmunia! Rypsiöljyä tai vastaavaa mulla on yleensä pari pulloa extraa uppopaistamista varten, jos se into vaikka iskis yllättäen....
- sitruunahiiri
-
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0

- Leivontanurkka
-
- Poissa
- Kakkumaakari
-
Nuo ainakin
Heidi / Leivontanurkka
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Milla,
laita hyvä kiertämään eli kierroksen sly kaverin pakettiin. Avaamattomat ja ehjät pakkaukset hyvillä päiväyksillä voi kierrättää!
Tietty mukavaa, jos valikoit mukaan vielä sellaisia reseptejä joissa niitä tarvitaan

Vaniljasokeri onkin kiva tehdä itse, mutta jospa jättäisit yhden kerran väliin

Himoleipurin

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
nami-hiiri kirjoitti: .
Milla,
laita hyvä kiertämään eli kierroksen sly kaverin pakettiin. Avaamattomat ja ehjät pakkaukset hyvillä päiväyksillä voi kierrättää!
Tietty mukavaa, jos valikoit mukaan vielä sellaisia reseptejä joissa niitä tarvitaan
Vaniljasokeri onkin kiva tehdä itse, mutta jospa jättäisit yhden kerran väliin
Himoleipurinnami-hiirenkin kaappi on täynnä, pahoittelen en voi auttaa
![]()
Ääliö kun olin niin taisin mennä tässä äskettäin ostamaan parini pakettiin uuden sokeripurkin kaupasta, ei käynyt mielessänikään että laittaisin hyllystä yhden.

- Keskustelu
- Aiheen vierestä
- "Off topic" ja äänestykset
- Kaapistani löytyy aina... (leivontatarvike,elintarvike)