- Vastaanotettu kiitos 0
Minne sitä leipoisi
Rakastan tehdä kakkuja ja pikkuleipiä ja haluaisisin tehdä huomattavasti enemmän mutta minne? Olen perheetön ja aika yksinäinen, työpaikalle kuskaan kyllä ja ne menee kaupaksi, koirakerholla on kanttiini ja hän ei ole tyytyväinen jos leivoksiani siellä jakelen sillä hän menettää myyntiä, jokin verran teen tilauksia.
Harmitta kun monesti näkee kivoja reseptejä joita haluaisi kokeilla mutta sitten tulee ajatus että miksi kun ei sitä kukaan syö.
Perheettömät kuka syö teidän tekeleet?
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mulla on sama "ongelma". Asutaan miehen kanssa kahdestaan ja jos syötäisiin kaikki herkut kahdestaan, turvottaisiin pullataikinaksi. Mä vien myös töihin ja laitan joskus osan pakkaseen. Ei kai siihen oikein ole muuta konstia kuin syöttää kavereille ja tutuille.Minulla on tälläinen pieni ongelma että minulla ei ole syöjiä leipomuksilleni
Rakastan tehdä kakkuja ja pikkuleipiä ja haluaisisin tehdä huomattavasti enemmän mutta minne? Olen perheetön ja aika yksinäinen, työpaikalle kuskaan kyllä ja ne menee kaupaksi, koirakerholla on kanttiini ja hän ei ole tyytyväinen jos leivoksiani siellä jakelen sillä hän menettää myyntiä, jokin verran teen tilauksia.
Harmitta kun monesti näkee kivoja reseptejä joita haluaisi kokeilla mutta sitten tulee ajatus että miksi kun ei sitä kukaan syö.
Perheettömät kuka syö teidän tekeleet?
Lisäks me ollaan ortodokseja ja meillä on neljä kertaa vuodessa paasto. Pituudet vaihtelee kahesta seittemään viikkoa. Varsinkin silloon, kun on paasto, mun tekis ihan hulluna mieli tehä kaikkea, mutta eipä niitä sitten kukaan syö.

Mä annan myös aina herkkuja kylästelijöille mukaan. Ja pakkanen on tosi ahkerassa käytössä! Molemmat pakastimet on ihan täynnä. pari kertaa vuodessa siivoan nuo ja vien "köyhille" (siis tutuille) kaikki syömättä jääneet herkut.
Meillä mies ei herkkuja syö ja lapsille en luonnollisestikaan joka päivä makeaa syötä..
Esim. makeisia voikin vielä pienentää loputtomiin, mutta kananmunia sisältävät ohjeet jaan usein kananmunien mukaan puoliksi, kolmeen tai neljään osaan.ohjeitahan voi pienentää! leipoo kolme pikkuleipää ja kaksi konvehtia kerrallaan.. niin mä teen, muuten joka paikka olisi täynnä puoliksi syötyjä leipiä
- TaikinaTaivas
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Mie laitoin kerran postin kautta ystävälle mokkapaloja! oli ihan ihmeissään paketista. Ne on sen verran littania että mahtuvat hyvin sellaiseen pahviseen paksuun kirjelaatikkoon.Turussa voin antaa osoitteen mihin toimittaa
Onko kukaan muu koskaan lähettänyt leipomuksia?
- Suklaasydän
- Poissa
- Kakkumaakari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Ja lisäks meillä menee niin, että ukkeli pysyy tikkuna varmaan loppu elämänsä, mutta mun ei paljo tarvi ku selata kakkukirjaa, niin tulee pari kiloo lisää. Joten jos en tahdo paisua ja tulevaisuudessa kieriä kävelyn sijasta, niin leipomuksia pitäis ennemminkin vähentää.
Hih, meillä ihan sama ongelma, että mies ei liho sitten millään vaikka mitä söis, mutta itse pulskistuu jo pelkistä kuvista.
Liiallisen kilojen kertymisen yritän välttää sillä, että en leivo vain meille kahdelle vaan vain jos on vieraita tulossa tai olemme itse menossa jonnekin kylään. Silloin tietää, että on varmasti enemmän kuin kaksi syöjää. Tai sitten jos iskee hirveä leivontakärpänen ja on ihan pakko saada tehdä jotain, teen vain puolikkaan annoksen tai sitten vien loput töihin syötäväksi. Pakkaseen tulee harvoin mitään leivonnaisia laitettua.