Leivontaan-lehden reseptiongelmia
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- pikkumurunen
- Poissa
- Kakkumaakari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- taikataikinat
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 1
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Ilmestyykö koko lehti ollenkaan? Yleensä tullut Maku-lehden kanssa samaan aikaan.- Muistaakseni jopa uusin tilaukseni, ja jos nyt ei koko lehti edes ilmesty?
Seuraava, jo on vastannutkin, että 25.10 ilmestyisi. Sveitsiin sain sen jo kuitenkin lauantaina 13.10.12 ! Toimii ainakin ilmestyminen.
Jatkolaskua en ole saanut, mutta tilaan, kun tulee. Lehdessä on paljon ihania
Painovirheet eli varmaankin tässä tapauksessa suomennoksissa olevat virheet ovat mielestäni vähentyneet. Tai niihin on tottunut - Ei muuten ole kovin montaa kirjaa tai lehteä tullut vastaan, jossa ei painovirhepaholaisia olisi. Niitäkin on, joissa on myös käännöksistä johtuvaa suoranaista väärää tietoa. Harvassa julkaisut joista voisi sanoa 'täydellinen'. Ihmeellistä on, että vanhoissa ns. käsinladotuissa teoksissa on suhteellisen vähän virheitä. Ennen tehtiin kaikki työt vastuullisemmin.
Pullani ei ole ainakaan Leivotaan -lehden takia menneet mönkään.
Osaanko mä siis muka 'suomentaa' virheet keittiö kielelle ? WAU ihan uusi ilmiö, kun omia tekstejä saa aina olla oikomassa .
Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
Vai on Nami-Hiiri jo saanut omansa epistä Heh, hyvä että sinne on rantautunut
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
...... Outoa vain kun nyt oli pitempi väli kuin Maku-lehdellä.
Heh, hyvä että sinne on rantautunut
Vai on Nami-Hiiri jo saanut omansa epistä
Ilmestyminen on selvää taktikointia - sillä nyt ilmestyneessä on jo joulu ! Olisi ollut ehkä höpsöä aiemmin. Tai mene ja tiedä - hiiren joulut alkavat normaalisti jo huhtikuussa
(Seuraava talvinumero 1/2013 ilmestyy tammikuun lopulla)
Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
- taikataikinat
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 1
Sama juttu täällä, jos ainesosaluettelossa mainitaan keltuaiset eikä itse reseptissä niitä mihinkään tarvita niin en kyllä uskalla alkaa leipomaan, ja kun näitä tämän tyylisiä virheitä on jatkuvasti niin... Ekassa numerossa olisin ehkä voinut vielä ymmärtää mutta kun niitä oli kaikissa mitkä mulle tuli..Kirjoitusvirheet ehkä jotenkin voi antaa alussa anteeksi, mutta kun uupuu ihan osia resepteistä tai käännetty niin tönkösti ettei sitä seuraamalla pääse etenemään. Ne minua on häirinnyt eniten!
Tosiaan kirjoitus- tai kielioppivirheet voi vielä antaa anteeksi (vaikka ärsyttää nekin, millä perusteilla nykyään pääsee toimittajaksi!?) mutta noiden virheiden takia lehti tuntuu turhalta kun en uskalla reseptejä käyttää. Kivoja kuvia on toki, mutta niitä nyt näkee muutenkin...
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Sama juttu täällä, jos ainesosaluettelossa mainitaan keltuaiset eikä itse reseptissä niitä mihinkään tarvita niin en kyllä uskalla alkaa leipomaan, ja kun näitä tämän tyylisiä virheitä on jatkuvasti niin........
Tosiaan kirjoitus- tai kielioppivirheet voi vielä antaa anteeksi (vaikka ärsyttää nekin, millä perusteilla nykyään pääsee toimittajaksi!?) mutta noiden virheiden takia lehti tuntuu turhalta kun en uskalla reseptejä käyttää. Kivoja kuvia on toki, mutta niitä nyt näkee muutenkin...
Höpsöjä kyllä puhelet, kun minäkin pärjään! Olet kyllä niin taitava leipoja, etten usko 'kananmunan keltuaisesta' syntyvän kakkuusi ongelmaa oikeasti!
Ei kaikissa ulkolaisissa lehdissä läheskään ole kuvat tasokkaita.
Ja mitä toimittajiin tulee, niin pääseepä hyvinkin helposti, kun osaa näpytellä kirjaimia , mutta se meneekö ne oikeassa järjestyksessä onkin jo toinen juttu.
Pahin ongelma 'Leivotaan' julkaisussa on lie se, että Ruotsissa ei haluta puhua suomea, eikä Suomen ruotsalaiset osaa kunnolla ruotsia, kun puhuvat englantia Osa henkilökuntaa on myös etelänaapuristamme (EE).
- MinttuMaaria
-
- Poissa
- Pullanpyörittäjä
-
MinttuMaarian leipomukset

- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Ihan konkrete eilen luin saamani tuotteen reseptiä ja siinä oli : 1/2 rkl leivinjauhetta! Postasinkin siitä juuri äsken ja koska vahingossa olin käyttänyt 1/2 tl , ilman mutkaisuutta lopputulokseen, arvelen ruokalusikan vain 'isotelleen' Olen varma että se olisi myös 'kitkeränä' maistunut jopa reseptin valmiissa leipomuksessa.
Ja toinen resepti, jota hiljan käytin ei sekään ollut "Leivotaan" -lehdestä. Siinä resepti sisälsi jauhoja arvatenkin
6-6,5 dl vaikkei mittaa mainitukaan, pyydettiin paistamaankin... aikaa ei ollut mainittu. Joku aloittelija voisi miettiä tai noudattaa lusikointia muiden aineosien tapaan.
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Sunnuntaileipuri ei ole niin 'herkkä', kun tekee itsekin kardinaali virheitä . Toisinaan sokerikin muuttuu suolaksi. Eihän sekään haittaa, jos sen alle jää uuniin menevä kala* , mutta että pullataikinaan....
* meriahven !
- taikataikinat
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 1
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Mun mielestä se, että virheitä on jatkuvasti, ei kuitenkaan ole mitenkään hyväksyttävää vaikka niitä virheitä on muuallakin, ja vaikka kuinka voisi itse päässään miettiä miten se resepti oikeasti menisi ja vaikka osaisi silti tehdäkin ihan syötävän leipomuksen viallisella reseptillä......
Aivan oikein, jokainen hyväksyy tai on hyväksymättä, tilaa, ostaa tai jättää ostamatta
Asiasta vain vaihdettiin mielipiteitä. En puolustele virheitä edes resepteissä, mutta mietin aina syitä mitkä ne on voinut aiheuttaa. Kyseistä lehteä tarkkaillaan jatkuvasti suurennuslasin alla, eikä ainoastaan Lf:n foorumilla.
Minulle itselleni tuli esim. Maku -lehti vuosia, enkä muista koskaan löytäneeni sieltä yhtään virhettä. Mikään kokkaus ei ole mennyt puihin virheellisen reseptin takia. Ikävä kyllä Leivotaan -lehden reseptien virheiden takia minulta on mennyt kaksi leipomusta reisille. Tai no, toisen sain vielä korjattua itse. Ja huom. en ole kovinkaan montaa reseptiä leivotaan -lehdestä kokeillut.
MIKSI TÄMÄ TAPAHTUU! Ärsyttää NIIN paljon!
Ongelmia myös Anopin aattonameissa. Koko soseesta tulee samanlainen tahna, kun Suklaakolasta. MIKSI ei todellakaan saa leikattua kuvan näköisiä kuutioita kyseisestä tahnasta! Mitä ihmettä teen väärin??