Mangosose juustokakun pintaan.

Lisää
24.03.2010 22:25 - 24.03.2010 22:25 #19518 : Anonymous
Teen pääsiäiseksi yhtä aivan ihanaa vaniljatuorejuustokakkua, johon tulee mangososetta päälle. Mangosose sopii makunsa puolesta loistavasti kakkuun. Olen aiemmin levittänyt Piltin mangososeen lastalla kakun päälle, mutta siitä ei tule tietenkään ihan sileä. Onnistuukohan jollain konstilla saada soseen pinnasta sileä? Haluaisin yhtä sileän, kuin tulee esim mehu+liivate yhdistelmällä. Kärsiikö mangososeen maku tai rakenne jos lisää soseeseen nestettä (mitä?) ja liivatetta? Muita ideoita?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.03.2010 01:27 - 25.03.2010 01:27 #4692 : Insanity
Vastaus käyttäjältä Insanity aiheessa Re: Mangosose juustokakun pintaan.
Mie oon laittanut aina kolmen desin määrään mangososetta yhen desin vettä, ja sillä rakenteesta on tullut vähän pehmeämpi.
Sitten oon liottanut 3-4 liivatetta kylmässä vedessä ja sulattanut liivatteet sitruunamehutilkkaan . Tuo mangosose kaipaa miun mielestä vähän makeutta, niin oon myös sulattanut tuohon sitruunamehuun jonkin verran sokeria.
Tälleesti oon saanut onnistumaan mangohyytelökakkujen pinnan aina, esim tässä kakussa:
http://www.decapitatedfood.com/search?q ... C3%B6kakku

Lisää
27.03.2010 05:02 - 27.03.2010 05:02 #4732 : tonttoli
Vastaus käyttäjältä tonttoli aiheessa Re: Mangosose juustokakun pintaan.
Samoin olen itsekin tehnyt, ja sileää jälkeä tulee! Eli lisännyt hiukan vettä ja sokeria (maun vuoksi) mangososeeseen ja kiehauttanut sen. Ja sitten vain liivatejauhe joukkoon ja sekoitellaan muutaman minuutin. (Mangosose on niin sileää, niin olen senkin laittanut kattilaan.) Koskaan en ole lastalla levittänyt, vaan antanut sen itsestään levitä irtopohjavuoassa tasaiseksi.

Lisää
27.03.2010 08:44 - 27.03.2010 08:44 #4735 : Tarjan kyökissä
Vastaus käyttäjältä Tarjan kyökissä aiheessa Re: Mangosose juustokakun pintaan.
Minä olen tehnyt nyt kolme mangokakkua lähiaikoina. Olen käyttänyt uutta Valion mangososetta, jota myydään 1 L purkeissa. Ja päällikiilteeseen olen käyttänyt tällaista ohjetta 2dl vettä, 1 dl mangososetta ja 1 dl hyytelösokeria. Se on toiminut mielestäni tosi hyvin ja suht sileä pinta tullut. Ainoa miinus on tuon soseen kallis hinta.

Sivu luotiin ajassa: 0.135 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017