tutoriaali - marenkivoikreemit

Lisää
19.08.2013 13:33 - 19.08.2013 13:33 #16921 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: tutoriaali - marenkivoikreemit

Minä tein kans viikonloppuna marenkivoikreemiä, hieman erillä tapaa vain. Sokeri ja munat lämmitettiin vesihauteessa 65 asteeseen ja sen jälkeen alkoi vatkaus vaahdoksi. Ohjeessa sanottiin että vatkataan niin kauan että vaahto jäähtyy ja on koostumukseltaan oikeaa, saattaa mennä 10 minuuttiakin. Minä vatkasin ja vatkasin (käsivatkaimella) yli puoli tuntia ja seos oli ihan lirua. Aloin miettimään että missä voi olla vika koska työvaiheita oli ollut siihen mennä niin vähän ettei moka ollut mahdollista. Sitten huomasin että minun käsivatkain (iän ikuinen) oli ihan tulikuuma ja joka vispilät porortti kuumina. Kävin hakemassa tädiltä lainaan vatkaimen (jossa oli kyllä ohuet lankavispilät) ja tein uuden sokeri muna seoksen, se vahdoittui ihan muutamassa minuutissa.

Jäin sitten miettimään että kumpikohan oli vikana, vatkaimen lämpeäminen vai vispilöiden mallia? Onko kenelläkään ajatusta kumpi voisi olla?

Kokeilitko että kaikki sokeri oli liuennut valkuaisiin? Vispilöiden mallilla ei liene mitään vaikutusta asiaan. Eikä niiden lämpenemiselläkään.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.120 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017