tutoriaali - kakun päällystäminen marsipaanilla

Lisää
11.12.2012 18:27 - 11.12.2012 18:27 #15535 : Petra

Mä jossakin toisessa viestiketjussa (oliskohan ollu pikakysymykset) luin, että marsipaania vois värjätä kaakaojauheella. Asiasta ei kuitenkaan siinä sen enempää kerrott, esim. että miten, joten ymmärsinkö jotakin väärin, kn mun mielestä toi kuulostaa aika erikoiselta, että kaakaojauheella värjäis marsipaanin, eli miten se siis tehdään? Olis ihan kätevä tietää niin ei ainakaan tätä tarkoitusta varten tarvitsisi ruskeaa elintarvikeväriä lähteä ostamaan

Kaakao sekoittuu helposti marsipaaniin. Kaakaojauhe ja marsipaani vain sekoitetaan keskenään, massaa vaivataan niin kauan että väri on tasaisen ruskea. Kaakaojauhe kannattaa laittaa siivilän läpi, ettei se mene massassa paakuiksi. Syyskuun haasteleipomuksessa käytin käytin kyseistä menetelmää, mielestäni väristä tuli oikein hyvä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.12.2012 20:52 - 11.12.2012 20:52 #15541 : Tanja

Mä jossakin toisessa viestiketjussa (oliskohan ollu pikakysymykset) luin, että marsipaania vois värjätä kaakaojauheella. Asiasta ei kuitenkaan siinä sen enempää kerrott, esim. että miten, joten ymmärsinkö jotakin väärin, kn mun mielestä toi kuulostaa aika erikoiselta, että kaakaojauheella värjäis marsipaanin, eli miten se siis tehdään? Olis ihan kätevä tietää niin ei ainakaan tätä tarkoitusta varten tarvitsisi ruskeaa elintarvikeväriä lähteä ostamaan

Siis ihan sillein että vaivaa massaa niin kauan että kaakaojauhe on sekoittunut sinne kokonaan ja massa on ruskeaa. Voi myös tehdä kaakaojauheesta ja vedestä paksun tahnan ja sen vaivaa sitten marsipaaniin. Kannattaa ottaa huomioon että kaakaojauhe on aika tujua sellaisenaan joten ihan hirveästi sitä ei kannattane marsipaaniin vaivailla. Maistele välillä miltä massa miltä maistuu.

Lisää
12.12.2012 08:04 - 12.12.2012 08:04 #15545 : jensku
Kiitos, Tanja ja Petra, selvennyksestä. Marsipaani taitaa olla sokerimassaa/ muita kaulintamassoja kosteampaa, joten marsipaanilla onnistuu, mutta miten muut massat?

Lisää
17.12.2012 22:37 - 17.12.2012 22:37 #15598 : Tanja
Oho, enpäs yhtään huomannut että Petra olikin jo vastannut viestiin kun se oli seuraavalla sivulla.

Onnistuu kyllä sokerimassallakin.

Sivu luotiin ajassa: 0.134 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017