- Vastaanotettu kiitos 0
- Keskustelu
- Leivontafoorumilla tapahtuu
- Tutoriaalit
- Makea leivonta
- tutoriaali - kakun päällystäminen marsipaanilla
tutoriaali - kakun päällystäminen marsipaanilla
Kaakao sekoittuu helposti marsipaaniin. Kaakaojauhe ja marsipaani vain sekoitetaan keskenään, massaa vaivataan niin kauan että väri on tasaisen ruskea. Kaakaojauhe kannattaa laittaa siivilän läpi, ettei se mene massassa paakuiksi. Syyskuun haasteleipomuksessa käytin käytin kyseistä menetelmää, mielestäni väristä tuli oikein hyvä.Mä jossakin toisessa viestiketjussa (oliskohan ollu pikakysymykset) luin, että marsipaania vois värjätä kaakaojauheella. Asiasta ei kuitenkaan siinä sen enempää kerrott, esim. että miten, joten ymmärsinkö jotakin väärin, kn mun mielestä toi kuulostaa aika erikoiselta, että kaakaojauheella värjäis marsipaanin, eli miten se siis tehdään? Olis ihan kätevä tietää niin ei ainakaan tätä tarkoitusta varten tarvitsisi ruskeaa elintarvikeväriä lähteä ostamaan
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Siis ihan sillein että vaivaa massaa niin kauan että kaakaojauhe on sekoittunut sinne kokonaan ja massa on ruskeaa. Voi myös tehdä kaakaojauheesta ja vedestä paksun tahnan ja sen vaivaa sitten marsipaaniin. Kannattaa ottaa huomioon että kaakaojauhe on aika tujua sellaisenaan joten ihan hirveästi sitä ei kannattane marsipaaniin vaivailla. Maistele välillä miltä massa miltä maistuu.Mä jossakin toisessa viestiketjussa (oliskohan ollu pikakysymykset) luin, että marsipaania vois värjätä kaakaojauheella. Asiasta ei kuitenkaan siinä sen enempää kerrott, esim. että miten, joten ymmärsinkö jotakin väärin, kn mun mielestä toi kuulostaa aika erikoiselta, että kaakaojauheella värjäis marsipaanin, eli miten se siis tehdään? Olis ihan kätevä tietää niin ei ainakaan tätä tarkoitusta varten tarvitsisi ruskeaa elintarvikeväriä lähteä ostamaan
- Keskustelu
- Leivontafoorumilla tapahtuu
- Tutoriaalit
- Makea leivonta
- tutoriaali - kakun päällystäminen marsipaanilla