Haastehöpinät HELMIKUU 2013

Lisää
28.02.2013 08:38 - 28.02.2013 08:38 #15982 : Onneli78
Vastaus käyttäjältä Onneli78 aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Suuret onnittelut PullaAkka!! Ja onnea paljon toisillekin sijoittuneille ja ylläripalkinnon saajille

Minä tykkään tämäntyylisestä pisteiden ja kommenttien antamisesta ja esillelaitosta. Kommentteja annetaan paljon enemmän näin, kun ne annetaan yv:llä haaste-emolle. Ja tuo esillelaitto on tosi selkeä. Näkee suoraan, kuka on minkäkin leiponut ja kuinka paljon on saanut pisteitä ja mitä kommentteja. Ei tarvitse selailla edestakas

Minäkin suosin tässä haasteessa enemmän niitä leipomuksia, joissa oli noudatettu sääntöjä. Yhdelle tosin annoin pisteen, vaikka ennen uunia-kuva puuttui. Ja huomasin vasta, että niitäkään ei oltu ollenkaan rullattu, joille annoin täydet pisteet. Suosin pisteytyksessä puustimaisia pullia ennemmin kuin kierrepullia. Mutta joka tapauksessa mahtavan herkullisia puusteja, joita tekisi mieli maistaa ihan heti! Paljon uusia ideoita!!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.02.2013 09:08 - 28.02.2013 09:08 #15983 : Pippurinen
Vastaus käyttäjältä Pippurinen aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Paljn onnea PullaAkka, nimi taisi olla enne

Ja paljon onnea muillekkin sijoittuneille ja ylläripalkinnon saajille.

Minä oikein vartavasten tavasin ohjeita että nyt kaikki menee oikein ja SILTI onnistuin munaamaan ja jäi ennen kuva pois. En tiedä miten olin niin sokea kun oikein erityisesti etsin onko kuvien suhteen toiveita. Sokea mikä sokea. Harmi sinänsä koska kuvan avulla olisi ollut helpompi kertoa miten korvat tehtiin, mutta eiköhän se selviä hatarasta kirjallisesta selvityksestä ja valmiista kuvasta. Ensi kerralla olen tarkempi.

Joku kyseli meneekö sokeria oikeasti noin paljon (appelsiinijänöihin siis), ja vastaus on että menee ei tule liian makea ja sokeri ihanasti karamellisoituu uunissa.

Lisää
28.02.2013 18:12 - 28.02.2013 18:12 #15984 : pikkumurunen
Vastaus käyttäjältä pikkumurunen aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Onnea PullaAkalle ensimmäisestä sijasta sekä muillekin palkintosijoille yltäneille!

Minä kiitän suuresti saamistani pisteistä & kommenteista, lämmittivät kyllä mieltä Kommenteissa olleeseen pohdintaan: Pulla maistuu varmasti myös ilman hilloa. Jos hillo ei ole kamalan makeaa niin tuo kuitenkin omanlaistaan raikkautta suklaan rinnalle Itse pidän suklaan ja päärynän yhdistelmästä.

Lisää
28.02.2013 19:15 - 28.02.2013 19:15 #15987 : taikataikinat
Vastaus käyttäjältä taikataikinat aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Onnittelut voittajille ja kiitokset saamistani pisteistä!

Tosiaan jäi sitten itseltäkin huomaamatta tuo sääntö ennen paistoa-kuvasta -itseasiassa vielä mietin kun pullia paistoin että pitäisikö napata kuva mutta se sitten jäi.. Omat pullat kun kyllä ainakin muuttuivat kovin uunissa, eivät tosiaan olleet mitään herkullisen näköisiä sinne mennessään

Valaiskaas joku pönttöä: mikä ero on korvapuustilla ja kierrepullalla?

Lisää
28.02.2013 21:55 - 28.02.2013 21:55 #15988 : nami-hiiri
Vastaus käyttäjältä nami-hiiri aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Ihan yksinkertainen ero, jonka aikoinaan opin, että rullakäärö leikataan vuorottaisesti vinottain (kolmio) -> korvapuusti
Kun pötkylä leikataan tasapaksuiksi siivuiksi ja paistetaan lappeellaan -> kierrepulla.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
28.02.2013 22:29 - 28.02.2013 22:29 #15989 : nami-hiiri
Huomio!

MrsBaker oli iloinen ja otettu äänestäjilleen saavuttamastaan 3. sijastaan, mutta haluaa luopua tällä kertaa palkinnostaan Ystävänpäivän merkeissä!

Hiiri sai vapaat kädet valikoida ei palkinnoille yltäneen leipomuksen haasteleipomusten joukosta.
Mielestäni sen ansaitsee hieman epäonninen Vispilän 'moderni korvatillikka'.
Perusteluna myös se, että työ oli kuitenkin 'oikeaoppisesti' leikattu korvapuustimaisesti.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
01.03.2013 02:37 - 01.03.2013 02:37 #15990 : MrsBaker
Vastaus käyttäjältä MrsBaker aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Onnittelut minunkin puolestani Pulla-Akalle ja muille voittajille! Ja kiitokset kommenteista ja pisteista joita sain omasta pullastani.

Toivottavasti palkinnosta on iloa Vispilalle!

Lisää
01.03.2013 05:47 - 01.03.2013 05:47 #15991 : Vispilä
Vastaus käyttäjältä Vispilä aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
ONNEA kaikille voittajille! Oli kyllä niin ihania pullia että NAMS!
Olen ihan ällistynyt tästä superylläripalkinnosta - ihan täällä punastuu... Mun vähän epäonniset puustit
Kiitos MrsBaker - tämä oli ihana ylläri ja minun päiväni piristys. Sinun ihanat pullat saivat minultakin korkeat pisteet, olivat tosi herkullisen näköiset ja niitä voisikin kokeilla vaikka pääsiäiseksi.

Lisää
01.03.2013 11:17 - 01.03.2013 11:17 #15998 : Onneli78
Onnea Vispilä! Kiva, että sinä sait ylläripalkinnon. Pieni epäonni ansaitseekin kannustuksen Niin, ja noin minäkin olen ymmärtänyt puustin ja kierrepullan eron kuin nami-hiiri selosti Oih kun on mukava tuo seuraavakin haaste!

Lisää
01.03.2013 21:27 - 01.03.2013 21:27 #16004 : MinttuMaaria
Vastaus käyttäjältä MinttuMaaria aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Paljon onnea PullaAkka! Kiitos saamistani pisteistä ja kommenteista Hunajaperhosen kohdalla jäi mainitsematta, että vaikka hunajaa on vähän oloisesti, makeus riittää makeuttamaan tuon pienen taikinan Hunajaa on toki vaikea tarkkaan annostella, sitä taitaa aina mennä rippasen yli

MinttuMaarian leipomukset :-)

Lisää
03.03.2013 06:15 - 03.03.2013 06:15 #16011 : PullaAkka
Vastaus käyttäjältä PullaAkka aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Pullaakka on kiitollinen ja yllättynyt! Onnea muillekin !!

Monenlaista makua oli kisassa, samoin monenlaista tyyliä. Itse ajattelin, että ne puustien uudet kasvot liittyvät paitsi makuun, myös ulkonäköön ja siksi rullasin puustit tällä kerralla uudella tavalla

Lisää
03.03.2013 14:35 - 03.03.2013 14:35 #16012 : Katjuzqa
Vastaus käyttäjältä Katjuzqa aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Onnea kaikille voittajille ja sympaattisille puusteille!
Itse unohdin myös tuon ennen - kuvan. En mitenkään viitsinyt alkaa tekemään taikinasta myöten kaikkea alusta. Laitoin yv:n hiirelle ja hän kertoi, ettei meitä hölmöläisiä diskata. Hassua minusta on se, että äänestäjät ovat ottaneet oman oikeuden karsia osan leivonnaisista pois. Muodostakin haastesäännöissä sanottiin, että taikinan pitää olla rullattu ja eikös sitä kaikki noudattaneet. Perinteinen korvapuustin muoto oli kai vain ananasrahkapullissa, jotka oli käännetty pellille oikein päin, taikina alle. No, kukin arvostelee tyylillään, mutta minua hieman huvitti, miten on oltu niin tuomarin roolissa. Itse en löytänyt syytä diskata ketään

Minun on ainakin kokeiltava noita suklaisia puusteja, superherttaisia (ja ehkä hasseleita kans).

Leivonnan iloa maaliskuulle!

Lisää
03.03.2013 17:37 - 03.03.2013 17:37 #16013 : Piipak
Vastaus käyttäjältä Piipak aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Onnea voittajille ja kiitos hyvistä ideoista.
Kiitos pisteistä ja arvosteluista .

Lisää
03.03.2013 17:43 - 03.03.2013 17:43 #16014 : nami-hiiri
...jos tiukasti pysyttäisiin korvapuustissa, niin se 'oikea' leikkausvaiheen kolmiomaisuus pötköstä ei antaisi paljonkaan mahdollisuuksia modernisointiin.
Kierrepullamaisuus oli läsnä vahvasti ns. siivuleikkauksen ansiosta

Hiiri ymmärsi kyllä kritiikin niin, että äänestäjät 'hakivat' uutta ilmettä ja siinä kohtaa onnistuivat parhaiten ainakin perhoset ja puput

Minusta haaste onnistui ihan mukavasti. Vielä kerran kiitokset kaikille!
Ne puuttuvat kuvat ennen uunia, niillä oli oma tarkoituksensa - olisivat kyllä selventäneet aika paljon...
katsotaanpa vaikka kuvaa paistamattomasta perhosesta

Lisää
03.03.2013 19:58 - 03.03.2013 19:58 #16015 : sitrusperhonen
Vastaus käyttäjältä sitrusperhonen aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Onnea voittajille!! Ja kiitokset kommenteista ja pisteistä. Tuli kyllä jokin lukihäiriö ohjeita lukiessa, ku itseltäkin puuttui tuo ennen kuva. TTuleepahan tulevaisuudessa luettua ohjeet entistä tarkemmin.
Mutta saipa kuitenki hyviä pullia syötäväksi ja uusie ideoita kokeiltavaksi.

Lisää
05.03.2013 22:05 - 05.03.2013 22:05 #16029 : Onneli78
Mullakin näköjään osa tekstistä jäänyt huomioimatta eli olihan nekin rullattu, joille ne täydet pisteet annoin Olisin kyllä antanut joka tapauksessa, koska olivat niin upeat (PullaAkan puustit)!
Minä ymmärrän tuon äänestämisen niin, että haaste-emolla on ensin valta päättää diskataanko ketään vai ei. Joskus on annettu ymmärtää, jos joku leipomus ei täysin noudata sääntöjä. Äänestäjillä on sitten se lopullinen valta olla juurikin "tuomareina" ja valita suosikkinsa omien mieltymyksiensä ja oman tiukkuuden ja periaatteiden mukaan.
Minä itse toimin tässä puustihaasteessa niin, että otin huomioon tapahtuneet virheet, mutta en halunnut suoraan jättää niitä leipomuksia pisteytyksen ulkopuolelle. Arvosteluuni vaikutti tosi paljon se uusi ilme ja muoto. Puustimaisuus toi suurta plussaa En halua olla liian tiukka näissä leipomishaasteissa.

Olen itsekin eräässä haasteessa (helmikuu 2011: sydän) ymmärtänyt muutaman muun kanssa ohjeen toisin kuin moni muu ja se näkyi varmasti osin pisteytyksessä. Haastehöpinöissä käytiin keskustelua mikä oli oikein ja mikä ei. Jokainen voi ymmärtää yhden asian ihan eri tavoilla. Ja kaikilla on omat mieltymyksensä.

Minusta ihanne on, että haastetöitä arvostellaan rakentavasti ja asiallisesti. Kehuja pitää antaa, koska ne kannustavat leipojaa erityisesti. Puutteista voi sanoa niin, että siitä ei tule paha mieli. Voi kertoa myös vinkkejä. Niin, että oli leipomus onnistunut tai ei, jää leipojalle mukava mieli ja kannustusta uusiin leipomisseikkailuihin
Minulle näistä haasteista on ollut suurta iloa varsinkin sen takia, että saa roppakaupalla uusia mahtavia reseptejä. Joka haasteesta oppii paljon uusia niksejä! Leipominen on kivaa (kun vaan ehtis harrastamaan sitä enemmän )!

Lisää
09.03.2013 06:56 - 09.03.2013 06:56 #16040 : PullaAkka
Vastaus käyttäjältä PullaAkka aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Korvapuusti ja kierrepulla ovat tosiaan erilaisia, mutta itseäni se ei kuitenkaan haitannut pisteidenannossa. Oma äitini aina sanoi tekevänsä korvapuusteja ja rullasi ne aina kierrepullan tavoin - kutsui niitä korvapuusteiksi

Haasteen aiheena oli antaa puustille uusi maku / uusi ulkonäkö, mutta toteuttaa se kuitenkin pullataikinasta ja rullaamalla. Vinoon leikattua peruspuustia ei juuri ulkonäöllisesti voi tuunata, jos oikeasti haluaa uutta näköä niihin pulliin, mutta jos sitä uutta näköä pyydetään ja halutaan, niin silloin mun mielestä myös kierrepullan tavoin pellillä (tai muualla) paistetut puustit on ihan hyväksyttäviä. Minäkään en kyllä diskannut ketään

Aivan ihania vinkkejä uusiin makujuttuihin saimme tästä haasteesta!

Lisää
09.03.2013 07:25 - 09.03.2013 07:25 #16041 : Kuista
Vastaus käyttäjältä Kuista aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Minun äidilläni on ollut tapana taitella kaulittu pullataikina kolminkerroin ja leikata siitä pitkiä suikaleitä, pyöritellä ne kierteelle ja laittaa solmulle ja niitä olen lapsesta saakka syönyt korvapuusteina

Itse äänestän kaikkien haasteeseen osallistuneiden leipomusten kesken. Jos leipomus on haasteeseen hyväksytty mukaan kelpaa se minullekin

Lisää
09.03.2013 12:34 - 09.03.2013 12:34 #16042 : Vispilä
Vastaus käyttäjältä Vispilä aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Torstaina saapui kiva paketti Vanhoutenilta. Superyllätyspaketissa oli:
Vanhouten kaakaojauhetta
Sunmaid rusinoita
Blue Diamond manteleita
Extra virgin oliiviöljyä
Mansikkahilloa
Dole ananaspaloja
Choco cappuccinojauhetta
Patalappu + esiliina
Sunmaid kulho

KIITOS Vanhouten ja Mrs Baker Nämä innostavat uusiin leivontahaasteisiin...

Lisää
09.03.2013 19:45 - 09.03.2013 19:45 #16048 : MinttuMaaria
Vastaus käyttäjältä MinttuMaaria aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Tällä viikolla saapui Valion sponsoroima palkinto. Kiitos kaikille äänestäjille
Paketti sisälsi leivotaan lämpimäisiä-kirjan, Lapuan kankureiden pellava käsipyyhkeen ja muistivihon.

MinttuMaarian leipomukset :-)

Lisää
10.03.2013 15:20 - 10.03.2013 15:20 #16052 : pikkumurunen
Vastaus käyttäjältä pikkumurunen aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Minulle saapui viikolla makea paketti Fazerilta Kiitos vielä!

Nyt pitää jo kiireellä keksiä rouheista leivottavaa, kun edellisistäkin on osa vielä jäljellä. Yksi herkku on jo suunnitteilla yhteen tulevaan tilaisuuteen

Lisää
12.03.2013 14:07 - 12.03.2013 14:07 #16064 : Piipak
Vastaus käyttäjältä Piipak aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Tänään saapui postissa jotakin ihanaa
Liitetiedosto:

KIITOS Lf-team ja nami-hiiri KIITOS

Lisää
13.03.2013 15:01 - 13.03.2013 15:01 #16067 : nami-hiiri
Kiitos sinulle, Piipak, kun laitoit kuvan !
kaksi muuta samanlaista kirjettä varmaan löytävät ao. postilaatikkoihin.

Lehti on mielenkiintoisa, joskin englanniksi, mutta toisinaan kuvat puhuttelevat enemmän

Haasteleipomuksien tuotoksista olisi jokainen aina positiivisen huomion kohde. Käytännössä se on mahdottomuus, mutta silloin tällöin pyritään yllättämään 'kirjekuorilla' !

Meillä on tänä vuonna hyvät sponsorit upeine palkintoineen, uskoisi sen kannustavan aktiivijäseniä haasteisiin itse haasteen ohella. Sponsorit arvostavat Leivontafoorumin ahkeria aktiiveja, eihän he muuten lähtisi mukaan.

Palkintojen postituksesta vielä uudemmasti]
Joka firmassa on pääasiallisesti yksi henkilö joka vastaa näistä ns. toistuvista piensponsoroinneista. Heillä on myös omat tehtävänsä ja aika usein siihen kuuluu kansainvälisillä messuilla yms. tapahtumissa mukana oleminen tai vierailut. Tästä johtuen toisinaan palkintopakettia saa odotella hieman pidempään, kuin hiiren antaman ajan 10-14 päivää. Kuitenkin osoitteet laitetaan sponsoreille jo heti 1-3 pvä aikana haasteen ratkettua ts. heti kun osoitetiedot ovat koossa.

Esim. Helmikuun palkintoa joutuu tällä kertaa 'Pippurinen' odottelemaan edelleen hieman, koska vastuuhenkilö palaa toimistolleen vasta 18.maaliskuuta - osoitetiedot ovat häntä kuitenki odottelemassa !
Mutta silloin milloin syy on jokin inhimillinen unohdus firmoissa tai ehkä tietojen sisäisten polkujen hitaus, niin paketteihin tapaa tupsahtaa jotain ylimääräistä pahoitteluna.

Ja vielä sekin, että hiiri ei tiedä tuleeko paketit aina kotiovelle vai pitäkö itse postista noutaa, niin kannattaa ne sieltä kuiten noutaa, etteivät palaudu.
nami-hiireltä voi myös aina tiedustella paketteihin liittyvää käyttäen YV] mikäli paketti viipyy yli kaksi viikkoa, niin tutkin asiaa - kaikki eivät tietenkään ilmoittele aina matkoistaan ennakkoon yms.

Lf Teami toivoo runsasta osallistumista vuoden 2013 haasteisiin!

Kuukausihaasteen ohjeet kannattaa lukea aina huolella, niissä on eroavaisuuksia - ja vielä kerran ennenkuin ryhtyy leipomaan, ettei joku pyydetty asia unohdu vahingossa

Lisää
13.03.2013 18:14 - 13.03.2013 18:14 #16069 : unelmaaleipomass
Vastaus käyttäjältä unelmaaleipomass aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Minullekin tupsahti postiluukusta mukava yllätyspalkinto! Lehti vaikuttaa todella hyvältä ja tulen varmasti leipomaan sieltä jotakin Nuo koristepaperit muffinsseillekin olivat todella hienoja, itse en olekaan vielä koskaan sellaisia käyttänyt. Korttikin oli oikein kaunis! KIIITOS!!

Lisää
14.03.2013 10:03 - 14.03.2013 10:03 #16084 : Petra
Vastaus käyttäjältä Petra aiheessa Re: Haastehöpinät HELMIKUU 2013
Myöhästyneet onnittelut voittajille ja iso kiitos saamistani pisteistä ja kommenteista. Pullissani oli kieltämättä vähän normaalista poikkeava makumaailma, pisteitä tuli siis enemmän kuin odotin, varsinkin kun mukana oli niin hienoja muotoiluja ja maukkaita makuyhdistelmiä

Kierrepullia tein ihan siitä syystä että tehtävänannossa mainittiin erilainen ilme, ja tulkitsin kierrepullien kuuluvan tähän kategoriaan. Sen sijaan ennen paistoa- kuvan kritiikin otan täysin vastaan, siinä kävi minullakin moka.
Kaikkein tyhmintä oli, että luin ja ymmärsin ohjeistuksen, mutta leipomishuumassa se vain jäi.

Tämä haaste oli kuitenkin ihan hirvittävän antoisa. Ekaa kertaa tein pullia jotka olivat ihanan pehmeitä ja kuohkeita vielä pari päivää leipomisen jälkeen. Onnistumisen ilo oli minulle iso palkinto tässä haasteessa.

Sivu luotiin ajassa: 0.289 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017