- Vastaanotettu kiitos 0
- Keskustelu
- Leivontaan liittyvää netissä
- Leivonta-aiheiset blogit, kilpailut ja tapahtumat
- Vuodatuksen kaatuminen
Vuodatuksen kaatuminen
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Otan syvästi osaa teidän kaikkien hävinneiden blogikuvien puolesta! Kyllä luulisi että noinkin tunnetun jutun, kuin vuodatus.net, taustalla olisi vähintään varatiedostot kuvista, mutta ei... noloa.
Eniten miuta on ärsyttäny vuodatuksessa ne pakolliset mainokset. Ymmärrän kyllä että ilmaispalvelun täytyy itsensä jollain elättää, mutta jos on varaa valita mainokseton palvelu niin kyllähän sen luulisi mieluummin ottavansa kun niitäkin on saatavilla. Ainakin tuollaisen kämmäyksen jälkeen.
Vaikka täällä foorumilla itsessään ei ole juurikaan kuvia (lähes kaikki ovat ulkopuolisilla sivustoilla) niin foorumin varmuuskopio löytyy silti kahdesta eri paikasta. Onhan täällä jo hurjasti informaatiota kertynyt kolmen vuoden ajalta.
No tuo meni nyt vähän aihetta sivuten, mutta toivon ettei kukaan lopeta bloggausta vuodatuksen takia, kyllä niitä löytyy muitakin paikkoja bloggailla!
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Lataan hissukseen omia kuviani ja vielä parit kierrokset SLY -sivujenkin kadonneita kuvia takaisin tallenteistani. Tavattoman tylsää puuhaa ja hidasta, koska kuvat ja postaukset eivät ole samassa järjestyksessä. Kuvissani on usein numerokoodi, ellen ole sattunut nimeämään....sen kun oppis muistamaan.
Uskon, että sähkökatkoksille emme voi mitään, emmekä kai kovalevyjen rikkoutumisillekaan. Jälkimmäistä tapahtuu usein ja mitään emme opi. En tosin ole perehtynyt asiaan, jospa vaikka voisimmekin estää vikojen syntymisen .
Moniin asioihin on vara-asiat, kuten vaikka vara-avain. Mutta se mikä ihmetyttää, ettei ihmiset tallenna kirjoituksiaan ja kuviaan itse . Aikaa se ei vie, konehan sen hoitaa. - Ja kuinka moni onkaan nykyään pulassa, jos matkapuhelin katoaa tai anastetaan, kun ne sisältävät aivan kaiken tarvitsemamme tiedon.
Pienet mainoskaistaleet eivät ole niin kamalan vaarallisia, vaikka toisinaan kyllä ärsyttää ainakin pienellä koneella.
Enemmän ärsyttää paperisten mainosten ilmestyminen hiirenkolon postilaatikkoon, vaikka luukussa lukee 'kissankokoisin kirjaimin' ja kohteliaasti......kiitos, ei mainoksia!
Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
Yksi asia, mikä vähän ihmetyttää on se, että joidenkin kirjoituksista välittyy syyllistämisen tunne]Kyse ei ole tästä.[/b] Vaikka (jopa) tuhannet kuvat olisi tiedostoissa, kuka niitä lähtee latailemaan yksi kerrallaan takaisin? Hyvityksiä luvataan vaan heille, jotka ovat maksaneet lisäkuvatilasta. Miksei meille, jotka maksoimme domain-osoitteesta ja mainosten poistosta? Missä on palveluntarjoajan vastuu? Me joudumme yhtä lailla lisäämään kuvat takaisin ja meillä on yhtä lailla mennyt tuhoton määrä blogiin kulunutta aikaa kankkulan kaivoon. Ja me olemme saattaneet maksaa palvelusta jopa enemmän. En maksa lisäpalveluista vain olettaen, että "tekstit ainakin näkyvät". No, en odota/tarvitse hyvityksiä. Pari euroa ei tuo kuvia takaisin.
Todella harva olettaa lisäpalveluistaan maksettuaan, että niinkin jokapäiväinen asia kuin varmuuskopiointi olisi unohtunut. Tämä on käsittämätöntä ja anteeksiantamatonta. Kyse ei siis ollut ilmaispalvelusta monellekaan.
Itseltäni lähti kuvat blogista taustakuvia myöten. En lähde lisäilemään kuvia enää takaisin. Vaihdoin Bloggeriin ja aloitan "Fanien" houkuttelun alusta. Tällainen on tilanne ja tässä on turha itkua vääntää. Ehkä tämän voi ajatella hyvänä pöydän putsaamisena. Aloitan alusta entistä ehompana.
</vuodatus loppu>
Muoks. Ja en viitannut nami-hiireen. Olen täysin samaa mieltä siitä, että ihmisten pitää oppia varmuuskopioimaan asiansa.
Masentavinta tässä on, että aika usein selasin isompien blogien kuvia, että sain omiini ideoita. Nyt ei hirveämmin selailla pullahiiren, Mansikkamäen, Helmeilevää yms. kuvia. Joskus ehkä hekin laittavat kuvansa takaisin.
Alma Median tasoisesta paikassa ja ei varmuuskopioita, on kyllä aikamoista puuhastelua...
Vuodatuksen mainokset on myös aikamoista, kun käytän itse adblockia. Se mainos katoaa kokonaan alareunasta, enkä voi klikata "seuraava sivu" -nappia, koska en nää mainosta. Välillä on ollut aikamoista kikkailua päästä sivuissa eteenpäin.
- tahmatassu
- Poissa
- Kakkumaakari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Mulla oli (ja on) kaikki kuvat tallessa omalla koneella, että ei sinällään ollut ihan mahdoton katastrofi. Lähinnä vaan otti päähän ja ankarasti kaikki ylimääränen työ.
- kakkuilija
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
Mikä ilmoitus siulle tulee kun et pääse johonkin sivulle?Onko muilla ollut ongelmaa kirjautua vuodatukseen/mennä lukemaan muiden vuodatuksen blogeja? Vai onkohan ongelma vain minun internet-asetuksissa (muuton takia tuli tuo langaton versio käyttöön)... Tänne foorumille pääsen, mutta muutamia blogeja ei pääse lukemaan eikä aina kirjautumaan oman...
Onkohan muuten tullut mitään uutta tietoa tuosta vuodatuksesta että entä ne jotka ovat maksaneet palvelusta, saavatko jotain hyvitystä? Saatika onko domainin ostaneet saaneet domainin ja bloginsa takaisin haltuunsa?
Palvelinta ei löytynyt -palvelinta osoitteessa www.ei löytynyt.
Ja sitten alla muutama ohje: Tarkasta osoite.... Tarkasta verkkoasetukset... Tarkasta Palomuuri ja välityspalvelin ym.
-ja välillä tämä sama siis kun yritän kirjautua omaan blogiin... sillä mietin, että jos muut pääsee vuodatukseen niin homma on mun omissa internetyhteyden vaihdoksessa...
Minä muutin sitten kuitenkin bloggerin puolelle, mutta oma osite www.pulla-akka.com tuo nyt sinnekin perille. Koittakaahan pistäytyä sielläkin
Pitäisihän se vanhalla osoitteella edelleen löytyä.Mulla kyllä toimi oma osoitteeni ihan hyvin. Jos ei löydä palvelinta, niin olisiko teillä oma maksettu domain vanhentunut? Mulla kävi vuosi sitten niin, ettei blogia enää löytynytkään ja syy oli, että sopimuskausi oli umpeutunut.
Eivät vastaa sähköpostiinkaan. Pikkasen ärsyttävää, kun ei edes koko blogi näy. Mistä minä maksoin domainosoitteessa? Toistan itseäni, mutta miksi vain lisäkuvatilaa ostaneet saavat jotain hyvitystä?
Vanha osoite ei johda mihinkään ehkä siksi, että maksu on maksamatta? Niin on muillakin käynyt, että blogi on kadonnut, kun se domainin vuosimaksu on maksamatta (siitä ei tule muistutusta/tiedotusta).
Tällä hetkellä vuodatuksessa ei ole kai ajantasaista palvelinta lainkaan eli jos vanha blogi putoaa kyydistä, se ei sinne automaattisesti nouse takaisin??? En tiedä. Vuodatukselta ei vastata, koska siellä ei kukaan tee töitä (ts. ei ole ktään tekemässä) eikä Almamedia ole nimennyt puuhaan ketään vastuullista! Siksi kehoitin ottamaan yhteyttä almamedian Kai Kousaan, joka osaa ehkäpä auttaa.
Mullakaan ei tosiaan toimi vanha suora osoitteeni pulla-akka.vuodatus.net ollenkaan, mutta otin domainin itseni haltuun, siirsin toiselle palveluntarjoajalle ja perustin blogin muualle - omalla nimelläni.
Laita spostia tuonne Kaille, niin hän lähettää sulle tarvittavat tiedot, jotta voit maksaa maksun muualle - jos haluat. Voit toki jatkaa silloinkin blogisi pitämistä vuodatuksessa - jos haluat. Vaihtoehtoisesti voit ohjata tuon oman domainisi johtamaan .blogspot-osoitteeseenkin. Vuodatus on muutenkin ihan välikätenä välittänyt domainia eli ei se ole vuodatukselta ostettu vaan toiselta toimittajalta.
Mutta, kuka tahansa muu, joka haluaa siirtää omaan hallintansa vanhan bloginsa nimen (ei sisältöä), niin ottakaa Kaihin yhteys.
Nimestä olette vuodatukselle maksaneet ja teillä on oikeus sitä hallita. Saatte siis pitää vanhan sivunne nimen, vaikka jatkossa pitäisitte blogia wordpressissä tai bloggerissa tai vaikka koodailisitte ihan oman kotisivun ilman blogipohjia. Kaikki vanhat kävijät löytävät siten edelleen perille, vaikka bloginpitopaikka olisikin muuttunut.
Toivottavasti apua on tästä jollekin.
- wadelmatassu
- Poissa
- Kakkumaakari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- TaikinaTaivas
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Ihmettelen kyllä miten ihmiset uskaltavat elämänsä tärkeitä kuvia varata vain nettipalvelimen varaan, aina pitää myös itse kuvat varmuuskopioida useampaan paikkaan. Omat leipomuskuvat ovat osa minun elämänhistoriaa ja ne olen henkilökuvien mukana varmuuskopioinut lisäksi ulkoisiin välineisiin.
- Keskustelu
- Leivontaan liittyvää netissä
- Leivonta-aiheiset blogit, kilpailut ja tapahtumat
- Vuodatuksen kaatuminen