Salainen leivontaystävä

Lisää
03.04.2010 14:44 - 03.04.2010 14:44 #19531 : Tanja
Löytyykös täältä foorumilta ihmisiä jotka ovat olleet mukana niin kutsutuissa SLY-ringeissä?

Pian pyörähtää käyntiin yhdestoista rinki, ja ringin omaan blogiin pääsee seuraavasta linkistä:
http://sly11.vuodatus.net/

Mie olen ollut kerran ringissä mukana ja se oli mukavaa. Saa nähdä riittääkö aika osallistumaan taas mutta mieleni ainakin tekisi!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.04.2010 17:25 - 03.04.2010 17:25 #4901 : Marilele
Vastaus käyttäjältä Marilele aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Mie oon nyt toista kertaa mukana ja 11.kierros houkuttelee myös. On ollut hauskaa. Kiva suunnitella paketteja ja miettiä mikä ilahduttaisi juuri omaa paria! Olen myöskin saanut tosi kivoja juttuja. Piristävää puuhaa.

Lisää
04.04.2010 05:29 - 04.04.2010 05:29 #4910 : halibani
Vastaus käyttäjältä halibani aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Kiitos linkistä!Etsin tuossa aikaisemmin uutta rinkiä En leivontaystävässä ole koskaan ollut mukana, mutta neulonta aiheisessa kyllä pari vuotta sitten. Se on mukavaa, kun saa ilahduttaa toista

Lisää
04.04.2010 07:34 - 04.04.2010 07:34 #4911 : KaMilla
Vastaus käyttäjältä KaMilla aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Kaksi kertaa olin mukana, sitten alkoi joulukiireet.
Mukavaa oli!

Lisää
04.04.2010 08:15 - 04.04.2010 08:15 #4914 : Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Mie olen ollut mukana 9-kierroksella ja nyt käynnissä olevassa 10-kierroksessa. Seuraavan taidan jättää väliin.

Lisää
04.04.2010 12:55 - 04.04.2010 12:55 #4919 : Tige
Vastaus käyttäjältä Tige aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Olen ensimmäistä kertaa mukana tässä 10.kierroksella ja tykkään

Tosin taidan jättää seuraavan kierroksen väliin, kun kesällä tulee kuitenkin kaikenlaista menoa

Lisää
04.04.2010 13:18 - 04.04.2010 13:18 #4920 : Helmi.fi
Vastaus käyttäjältä Helmi.fi aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Taidan olla aika koukkuuntunut tähän Sly-leikkiin, sillä olen ollut mukana kaikilla kierroksilla -joista itse Emoilin kaksi. Tarkoitus olisi osallistua myös alkavalle 11-kierrokselle

Lisää
04.04.2010 18:26 - 04.04.2010 18:26 #4926 : namia
Vastaus käyttäjältä namia aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Olin mukana 9-kierroksella ja nyt toivottavasti 11-kierroksella. Oli tosi mukavaa!

Lisää
06.04.2010 12:15 - 06.04.2010 12:15 #4980 : Anonymous
Minäkin olen kerran ollut mukana. Se oli kivaa ja pakettia tuli aina odottettua innoissaan eli ei mitään pahaa sanottavaa. Mietin kuitenkin tuon ensimmäisen sly-kokemuksen jälkeen, että saan itselleni tarpeellista leivontatavaraa paljon, jos lasken yhteen kolmen kuukauden postimaksut ja pakettien sisällöt.

Onko muilla samanlaisia ajatuksia?

Se oli siis kuitenkin kivaa

Lisää
06.04.2010 13:41 - 06.04.2010 13:41 #4983 : TaikinaTaivas
Vastaus käyttäjältä TaikinaTaivas aiheessa Re: Salainen leivontaystävä

Minäkin olen kerran ollut mukana. Se oli kivaa ja pakettia tuli aina odottettua innoissaan eli ei mitään pahaa sanottavaa. Mietin kuitenkin tuon ensimmäisen sly-kokemuksen jälkeen, että saan itselleni tarpeellista leivontatavaraa paljon, jos lasken yhteen kolmen kuukauden postimaksut ja pakettien sisällöt.

Mie oon ajatellut ihan samaa, postimaksut ovat niin älyttömän kalliit et niihin uppoaa aikamoinen summa rahaa ... ei niin paljon kirpasis, jos olisin töissä. Paljon näkee kivoja erikoisuuksia niissä lähetyksissä, mutta paljon myös sellaista mitä saa omasta lähikaupasta.

Lisää
06.04.2010 13:50 - 06.04.2010 13:50 #4985 : Marilele
Vastaus käyttäjältä Marilele aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Miekin oon välillä ajatellut samaa, mutta jos ostaisin vaan itselleni jotakin niin jäisi se toisen ihmisen ilahduttaminen pois. Musta on ihana miettiä mitä kivaa laittaisi pakettiin, mistä se oma pari ilahtuisi ja mitä hän kenties tarvitsisi. Viime kierroksella sain niin ihanat kiitokset parini lapsilta, että se hymyilytti pidemmän aikaa (laitoin joka pakettiin pientä lapsillekin). Ja piristää se kovasti itseäkin kun saa leivontapaketin kerran kuussa.

Lisää
06.04.2010 17:46 - 06.04.2010 17:46 #5005 : Anonymous

Samanlaiset ajatukset minullakin! Postikuluihin ja pakkauksiin menee kyllä liikaa rahaa "hukkaan".

Lisää
06.04.2010 21:19 - 06.04.2010 21:19 #5014 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Salainen leivontaystävä

Samanlaiset ajatukset minullakin! Postikuluihin ja pakkauksiin menee kyllä liikaa rahaa "hukkaan".

Tätä miekin oon toisaalta miettiny. Pitäis olla joskus sellanen sly-rinki johon sais lähettää vaan tavalliseen kirjeeseen mahtuvaa tavaraa niin ei postikulut ois niin isoja. On niitä pieniä ja littanoita tarvikkeitakin aika paljon.

Lisää
07.04.2010 12:30 - 07.04.2010 12:30 #5017 : Helmi.fi
Vastaus käyttäjältä Helmi.fi aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Enpä ole ikinä asiaa miettinyt siltä kannalta, mitä itselleni saisin samalla rahalla. Minä olen ainakin osallistunut juurikin siitä toisten ilahduttamisesta.

Minulle on aikasama tuleeko paketissa juttuja, jotka löydän omasta lähikaupasta vai jotain leivontatarvikeliikkeestä tilattua. En odota, että saan kaikki hienot välineet pariltani tai että hän ostaa minulle vain tuotteita joita minulla ei entuudestaan ole. En todellakaan. Toki arvostan jos kyselylomake on luettu huolella ja paketti koottu ajatuksella, mutta sillä ei ole mitään tekemistä paketin rahallisen arvon kanssa.

En ole leikissä mukana materiaalin vuoksi. Minusta on vain rehellisesti kiva saada postia, ideoita ja uusia tuttavia leivontablogimaailmasta. Tosin totta sekin puoli, että taloudellinen tilanteeni on hyvä ja olen paketteihin aina panostanut ylimääräistä, sekä pystynyt leikin lisäksi tekemään ne leivontatarvikehankinnat mitä olen ajoittain itse halunnut (en toki kaikkia). Mutta silti päätin mm. tässä kuussa olla hankimatta kauan unelmoimaani minimuffinssipeltiä ja käytin rahat kahden rinkiläisen paketteihin, joiden pari oli tehnyt oharit.

Eli leikissä mukana, nimenomaan leikkimielellä!!!

Ja helpostipaketti kyllä on taas mun kehun aiheena, samaan hintaa saa laatikon ja postimaksut. Laatikkoon taasen voi tunkea tavaraa niin paljon kuin sielu sietää, koska painorajat on hulppeat.

Lisää
07.04.2010 15:09 - 07.04.2010 15:09 #5019 : Tanja
Toisen ilahduttamisen ja oman uteliaisuuteni vuoksi itse olen ollut ringissä mukana. Juuri noista syistä joita muutkin ovat kertoneet: on kivaa ilahduttaa ja kivaa itse yllättyä mitähän sieltä postilaatikosta seuraavaksi löytyy!

Mein talouden rahatilanne on lähinnä kädestä suuhun, joten mitään ylimääräistä ei jää koskaan palkasta. Siksi tulee varmaan noita postimaksuja mietittyä.
Mutta ei sitä ilahduttamisen ja yllättymisen iloa kyllä korvaa mikään...

Lisää
07.04.2010 15:57 - 07.04.2010 15:57 #5021 : Pricilla
Vastaus käyttäjältä Pricilla aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Oi, mä oon kauan haikaillut mukaan rinkiin. Olisi niin kiva saada postissa muutakin kuin vain laskuja!!! Mutta juurikin tuosta syystä en ole viitsinyt osallistua, kun postissa tulee niin jumalatomasti niitä laskuja Et eipä tosiaan viitsi laittaa ainoita ylimääräisiä senttejä postimaksuihin

Lisää
08.04.2010 09:33 - 08.04.2010 09:33 #5065 : Isabel
Vastaus käyttäjältä Isabel aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Nyt olisi vielä aikaa ensi maanantaihin asti osallistua SLY11-rinkiin!

Itse olen emoilemassa, kuten myös tällä hetkellä pyörivässä 10-ringissä.

Suosin myös Helposti-pakettia, kuten Helmi.fi, sillä hinta ei ole paha, kun vertaa siihen painomäärään mitä saa laittaa pakettiin. Lisäksi siihen kuuluu itse paketti mukaan, jonka saa Postista. Paketin voi ostaa myös etukäteen kotiin ja pakata siellä ja viedä sitten postiin. Pakettitunnuksesta sen verran, että välillä pakettikortit eivät tavoita jostain syystä omistajaa (eli kortti, jolla Posti ilmottaa paketin olevan perillä ja jonka avulla pakettinsa voi sitten hakea) ja tällöin pakettitunnus on ainut millä paketin postista saa, sillä he eivät pysty etsimään paketteja nimen perusteella.

Itsekin alunperin lähdin mukaan tähän leikkiin juuri antamisen ja saamisen ilosta, mikä on tämän leikin idea. En missään vaiheessa ole odottanut mitään erikoisuuksia paketissa vaan minua on aina ilahduttanut ajatuksella kootut paketi ja ne ilahduttavat myös emona ollessa (siis se, kun rinkiläiset saavat ajatuksella koottija paketteja). Nykyään kaikki panostavat runsauteen, mikä on mielestäni ihanaa. Mutta tosiaan, kuten joku sanoi, on niitä littanoita ja vähän painaviakin asioita, jotka voi sitten lähettää vaikka kirjeenä, jolloin hintaa ei välttämättä tulee hirveästi, mikäli paketti on kooltaan pikkuinen. Silti se voi illa ihana ja ajatuksella koottu paketti!

Ymmärrän, ettei kaikilla välttämättä aika ja rahat aina riitä, mutta ei tarvitsekaan. Sitten kun taas tuntuu siltä, että aikaa ja rahaa on, voi taas osallistua. Näillä näkymin ainakin tämä rinki jatkuu vielä useamman kierroksen, tälläkin kierroksella on jo uusia osallistujia mukana! Mahtavaa!

Kesä ja lomat varmasti verottavat oman osuutensa tästä ringistä, mutta jos aikaa ja haluja löytyy niin http://sly11.vuodatus.net -> sieltä kun luette ensin säännöt tarkkaan, niin sitten ilmoitusta kehiin! Aikaa siis tosiaan ilmottautua ma 12.4. asti !

Lisää
08.04.2010 10:32 - 08.04.2010 10:32 #5066 : TaikinaTaivas
Vastaus käyttäjältä TaikinaTaivas aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Itse olen toteuttanut tätä antamisen ja saamisen iloa blogiarvonnoilla tai itse tilaamalla ulkomailta leivontatavaraa - en koskaan nimittäin niitä aukaistessa muista mitä olen tilannut. Olen keräännyt postilähetyksistä kuplamuovipussit ja niihin laittanut voitot, menevät maksikirjeenä ja hinta vajaa 7€. Halvemmaksi tulisi tilata vaikka Englannista lähetys suoraan voittajalle .

Helpostipaketti on kyllä kätevä ja uteliaisuuttani katsoin hintoja: pieni paketti 9,70 ja iso 13,20 ... molemmissa saa laittaa pakettiin 30 kg asti tavaraa.

Lisää
08.04.2010 20:49 - 08.04.2010 20:49 #5113 : Anonymous

Toisen ilahduttamisen ja oman uteliaisuuteni vuoksi itse olen ollut ringissä mukana. Juuri noista syistä joita muutkin ovat kertoneet]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_thumbup.gif[/img]

Tätä miekin ikäänkuin tarkoitin...kun ei ole ylimääräistä...sen vähän ylimääräisen käyttää sitten mieluusti oman tarvikevalikoiman kehittämiseen ja jos olis ylimääräistä ilahduttaisin mielelläni muita Eli sen kerran kun olin mukana tykkäsin....ja tykkäsin kovasti

Lisää
20.04.2010 20:35 - 20.04.2010 20:35 #5457 : Isabel
Vastaus käyttäjältä Isabel aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Mikäli joku halajaa vielä mukaan, olisi pari extrapäivää tarjolla ilmottautumisaikaa!
http://sly11.vuodatus net

Lisää
23.06.2010 14:31 - 23.06.2010 14:31 #6363 : Tanja
Uusi rinki pyörähtää pian käyntiin, heinäkuun alussa alkaa ilmoittautuminen, ringin blogi löytyy osoitteesta: http://sly12.vuodatus.net/

Lisää
30.06.2010 17:20 - 30.06.2010 17:20 #6444 : Anonymous
Hitsi, pitäisköhän mun osallistua Piitkästä aikaa??? Olin viimeksi mukana jollakin 5 tai 6-kierroksella. Kivaahan se on. Oliskohan nyt taas intoa, kun on taukoillut..

Lisää
01.07.2010 06:47 - 01.07.2010 06:47 #6454 : namia
Vastaus käyttäjältä namia aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Mulla tekis niiiin mieli osallistua SLY12-kierroksellekin, mutta missä raha? Koululaisella ei paljon tuloja ole.. Taitaapi jäädä osallistumatta..

Lisää
05.09.2010 20:57 - 05.09.2010 20:57 #7144 : halibani
Vastaus käyttäjältä halibani aiheessa Re: Salainen leivontaystävä
Seuraavalle kierrokselle ehdottomasti mukaan! Viime kierrosta yritin seurata milloin alkaa, mutta ohi suun meni Jos jollain tietoa seuraavan ilmoittautumisesta niin infoa vaan tänne suuntaan tai minulle suoraan yksärillä, kiitos!

Lisää
07.09.2010 09:14 - 07.09.2010 09:14 #7169 : Tanja
Eiköhän se ilmoittautuminen ala lokakuussa kun vanha rinki loppuu, jos vanhat merkit pitävät paikkaansa? Infotaan toinen toisiamme vaikka täällä foorumilla kun uusi sly-blogi avataan!

Sivu luotiin ajassa: 0.312 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017