- Keskustelu
- Leivontaan liittyvää netissä
- Leivonta-aiheiset blogit, kilpailut ja tapahtumat
- Salainen leivontaystävä
Salainen leivontaystävä
Pian pyörähtää käyntiin yhdestoista rinki, ja ringin omaan blogiin pääsee seuraavasta linkistä:
http://sly11.vuodatus.net/
Mie olen ollut kerran ringissä mukana ja se oli mukavaa. Saa nähdä riittääkö aika osallistumaan taas mutta mieleni ainakin tekisi!
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Onko muilla samanlaisia ajatuksia?
Se oli siis kuitenkin kivaa
- TaikinaTaivas
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Minäkin olen kerran ollut mukana. Se oli kivaa ja pakettia tuli aina odottettua innoissaan eli ei mitään pahaa sanottavaa. Mietin kuitenkin tuon ensimmäisen sly-kokemuksen jälkeen, että saan itselleni tarpeellista leivontatavaraa paljon, jos lasken yhteen kolmen kuukauden postimaksut ja pakettien sisällöt.
Mie oon ajatellut ihan samaa, postimaksut ovat niin älyttömän kalliit et niihin uppoaa aikamoinen summa rahaa ... ei niin paljon kirpasis, jos olisin töissä. Paljon näkee kivoja erikoisuuksia niissä lähetyksissä, mutta paljon myös sellaista mitä saa omasta lähikaupasta.
Minäkin olen kerran ollut mukana. Se oli kivaa ja pakettia tuli aina odottettua innoissaan eli ei mitään pahaa sanottavaa. Mietin kuitenkin tuon ensimmäisen sly-kokemuksen jälkeen, että saan itselleni tarpeellista leivontatavaraa paljon, jos lasken yhteen kolmen kuukauden postimaksut ja pakettien sisällöt.
Samanlaiset ajatukset minullakin! Postikuluihin ja pakkauksiin menee kyllä liikaa rahaa "hukkaan".
Tätä miekin oon toisaalta miettiny. Pitäis olla joskus sellanen sly-rinki johon sais lähettää vaan tavalliseen kirjeeseen mahtuvaa tavaraa niin ei postikulut ois niin isoja. On niitä pieniä ja littanoita tarvikkeitakin aika paljon.Minäkin olen kerran ollut mukana. Se oli kivaa ja pakettia tuli aina odottettua innoissaan eli ei mitään pahaa sanottavaa. Mietin kuitenkin tuon ensimmäisen sly-kokemuksen jälkeen, että saan itselleni tarpeellista leivontatavaraa paljon, jos lasken yhteen kolmen kuukauden postimaksut ja pakettien sisällöt.
Samanlaiset ajatukset minullakin! Postikuluihin ja pakkauksiin menee kyllä liikaa rahaa "hukkaan".
Minulle on aikasama tuleeko paketissa juttuja, jotka löydän omasta lähikaupasta vai jotain leivontatarvikeliikkeestä tilattua. En odota, että saan kaikki hienot välineet pariltani tai että hän ostaa minulle vain tuotteita joita minulla ei entuudestaan ole. En todellakaan. Toki arvostan jos kyselylomake on luettu huolella ja paketti koottu ajatuksella, mutta sillä ei ole mitään tekemistä paketin rahallisen arvon kanssa.
En ole leikissä mukana materiaalin vuoksi. Minusta on vain rehellisesti kiva saada postia, ideoita ja uusia tuttavia leivontablogimaailmasta. Tosin totta sekin puoli, että taloudellinen tilanteeni on hyvä ja olen paketteihin aina panostanut ylimääräistä, sekä pystynyt leikin lisäksi tekemään ne leivontatarvikehankinnat mitä olen ajoittain itse halunnut (en toki kaikkia). Mutta silti päätin mm. tässä kuussa olla hankimatta kauan unelmoimaani minimuffinssipeltiä ja käytin rahat kahden rinkiläisen paketteihin, joiden pari oli tehnyt oharit.
Eli leikissä mukana, nimenomaan leikkimielellä!!!
Ja helpostipaketti kyllä on taas mun kehun aiheena, samaan hintaa saa laatikon ja postimaksut. Laatikkoon taasen voi tunkea tavaraa niin paljon kuin sielu sietää, koska painorajat on hulppeat.
Mein talouden rahatilanne on lähinnä kädestä suuhun, joten mitään ylimääräistä ei jää koskaan palkasta. Siksi tulee varmaan noita postimaksuja mietittyä.
Mutta ei sitä ilahduttamisen ja yllättymisen iloa kyllä korvaa mikään...
Itse olen emoilemassa, kuten myös tällä hetkellä pyörivässä 10-ringissä.
Suosin myös Helposti-pakettia, kuten Helmi.fi, sillä hinta ei ole paha, kun vertaa siihen painomäärään mitä saa laittaa pakettiin. Lisäksi siihen kuuluu itse paketti mukaan, jonka saa Postista. Paketin voi ostaa myös etukäteen kotiin ja pakata siellä ja viedä sitten postiin. Pakettitunnuksesta sen verran, että välillä pakettikortit eivät tavoita jostain syystä omistajaa (eli kortti, jolla Posti ilmottaa paketin olevan perillä ja jonka avulla pakettinsa voi sitten hakea) ja tällöin pakettitunnus on ainut millä paketin postista saa, sillä he eivät pysty etsimään paketteja nimen perusteella.
Itsekin alunperin lähdin mukaan tähän leikkiin juuri antamisen ja saamisen ilosta, mikä on tämän leikin idea. En missään vaiheessa ole odottanut mitään erikoisuuksia paketissa vaan minua on aina ilahduttanut ajatuksella kootut paketi ja ne ilahduttavat myös emona ollessa (siis se, kun rinkiläiset saavat ajatuksella koottija paketteja). Nykyään kaikki panostavat runsauteen, mikä on mielestäni ihanaa. Mutta tosiaan, kuten joku sanoi, on niitä littanoita ja vähän painaviakin asioita, jotka voi sitten lähettää vaikka kirjeenä, jolloin hintaa ei välttämättä tulee hirveästi, mikäli paketti on kooltaan pikkuinen. Silti se voi illa ihana ja ajatuksella koottu paketti!
Ymmärrän, ettei kaikilla välttämättä aika ja rahat aina riitä, mutta ei tarvitsekaan. Sitten kun taas tuntuu siltä, että aikaa ja rahaa on, voi taas osallistua. Näillä näkymin ainakin tämä rinki jatkuu vielä useamman kierroksen, tälläkin kierroksella on jo uusia osallistujia mukana! Mahtavaa!
Kesä ja lomat varmasti verottavat oman osuutensa tästä ringistä, mutta jos aikaa ja haluja löytyy niin http://sly11.vuodatus.net -> sieltä kun luette ensin säännöt tarkkaan, niin sitten ilmoitusta kehiin! Aikaa siis tosiaan ilmottautua ma 12.4. asti !
- TaikinaTaivas
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Helpostipaketti on kyllä kätevä ja uteliaisuuttani katsoin hintoja: pieni paketti 9,70 ja iso 13,20 ... molemmissa saa laittaa pakettiin 30 kg asti tavaraa.
Toisen ilahduttamisen ja oman uteliaisuuteni vuoksi itse olen ollut ringissä mukana. Juuri noista syistä joita muutkin ovat kertoneet]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_thumbup.gif[/img]
Tätä miekin ikäänkuin tarkoitin...kun ei ole ylimääräistä...sen vähän ylimääräisen käyttää sitten mieluusti oman tarvikevalikoiman kehittämiseen ja jos olis ylimääräistä ilahduttaisin mielelläni muita Eli sen kerran kun olin mukana tykkäsin....ja tykkäsin kovasti
http://sly11.vuodatus net
- Keskustelu
- Leivontaan liittyvää netissä
- Leivonta-aiheiset blogit, kilpailut ja tapahtumat
- Salainen leivontaystävä