- Vastaanotettu kiitos 0
Riista
Miten saatte riistasta kaikkein murevimman ilman että kuivaa...
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Luulen, että peurasi on mennyt liian kypsäksi ja ollut siksi kuivaa. Itse olen paistanut pari tuntia huoneenlämmössä olleen paistin pinnat kiinni reippaassa voissa, maustanut ja laittanut 120-asteiseen uuniin paistolämpömittarin kanssa. Sitten kun mittari on näyttänyt 60 tai vähän vajaata, olen ottanut paistin pois uunissa ja käärinyt sen folioon lepäämään pariksikymmeneksi minuutiksi. Vasta sitten olen siivuttanut paistin. Tällä tavoin peurasta tulee ihanan punertavaa ja mehevää sisältä.
Liekö tästä muuta apua, kuin keskustelua... Peuraa en ole kokeillut, mutta hirvipaisti on tehty niin kuten sinäkin, että paistetaan pinnat kiinni, mutta tämän jälkeen on laitettu uuniin kokonaisena. Uunista oton jälkeen folion sisään vetäytymään, ei vielä siivutusta, ettei nesteet valu ulos ja liha kuivu. Voisiko näin onnistua peurakin?Nyt pitänee kysellä kokeneemmilta riista-lihan käsittelijöiltä -normisti laitamme hirveä (ja poroa tietty) mutta nyt on tulossa nähtävästi peuraa -onko sen laittamisessa jotain erilaista? Yhden kerran peurapaistia olen laittanut -ja kuivaa tuli. Samaan tapaan tein kun hirven, eli näytin kuumaa pannua nopsasti paistopinnan verran, keitin, siivutin ja uunissa haudutin = mehevä ja murea. Mutta peura ei onnannut samaan tapaan...
- taikataikinat
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 1
Liekö tästä muuta apua, kuin keskustelua... Peuraa en ole kokeillut, mutta hirvipaisti on tehty niin kuten sinäkin, että paistetaan pinnat kiinni, mutta tämän jälkeen on laitettu uuniin kokonaisena. Uunista oton jälkeen folion sisään vetäytymään, ei vielä siivutusta, ettei nesteet valu ulos ja liha kuivu. Voisiko näin onnistua peurakin?Nyt pitänee kysellä kokeneemmilta riista-lihan käsittelijöiltä -normisti laitamme hirveä (ja poroa tietty) mutta nyt on tulossa nähtävästi peuraa -onko sen laittamisessa jotain erilaista? Yhden kerran peurapaistia olen laittanut -ja kuivaa tuli. Samaan tapaan tein kun hirven, eli näytin kuumaa pannua nopsasti paistopinnan verran, keitin, siivutin ja uunissa haudutin = mehevä ja murea. Mutta peura ei onnannut samaan tapaan...
Mä oon tehnyt hirveä samalla tapaa kuin Paula3, tosin kokonaisena oon työntänyt sen vielä paistopussiin ja siinä uuniin, ja siitä mitä sinne pussiin sattuu irtoamaan keitellään vielä ihana kastike kerman kera paistille...
Oi voi, saispas hirveä.. Pitäis varmaan alkaa itse käymään metsällä
-ei meilläkään itse käydä metsällä, mutta perheen ruokavalioiden takia pitää aina hankkia mahdollisuuksien mukaan riistaa Ja kerran vuodessa laitan koko perheelle paistin