- Vastaanotettu kiitos 0
Ruoka-aine inhokkisi?
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Shakkipipari
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Musta on ihanaa, että joissain pullissa etenkin joulun aikaan on noita säilykekirsikoita. Jätän sen kohdan aina viimeiseksi . Dr.Pepper on myös ihanaa! Ulkomailla oli myös colaa jonka seassa oli kirsikkaa!!!Mulla on aika sama juttu. Tuoreena tai DR. Pepper.Mä en voi sietää säilöttyjä kirsikoita. Enkä oikeestaan kirsikoita mitenkään muuten kuin suoraan puusta kerättynä.
Mutta aiheeseen...Itse inhoan; simpukoita, oliiveja, kaikkea tulista esim jalopenot, kurpitsa...
herneet/paprikat, etenkin jos ne on lämpimiä ja löllöjä.
KAIKKI JOULURUOAT! maksa-, peruna-, lanttu-, porkkanalaatikot...hyi yök, hajukin etoo.
Säilötyt kirsikat on kanssa ihan kauheita, samoin muutkin saman tapaisesti tehdyt hedelmät. En uskaltanut aitoa kirsikkaa maistaa pitkiin aikoihin, kun oletin sen maistuvan samalta kun säilötyt.
Poron fileet, en vaan jotenkaan pidä. Olen yrittänyt monesti syödä, monen eri kokin toimesta ja varmasti tekevät ne oikein. Maistuu aivan kauheelle niin isona määrinä. Käristys sun muut menevät kyllä kivasti.
Parsa/kukkakaali yms. En vaan ole päässyt sisälle näihin, ehkä sitten joskus kun olisivat niin hyvä lisä ruokavalioon.
# Maksalaatikko. Maksa palana tai pihvinä uppoaa kyllä.
# Korianteri. Maistuu lähinnä saippuavedelle.
# Varsiselleri. Karmiva maku ja hirveä suutuntuma.
# Dr. Pepper. Yksinkertaisesti pahaa.
(# "Täytekakku", vettynyt kahtia halkaistu pohja, keltaista kokkareista kermavaahtoa, mansikkahilloa ja banaaniviipaleita. Yörgh.)
Ylipäätään olen kuitenkin melko kaikkiruokainen, banaaneja lukuunottamatta kaikkea saisin tuolta listalta todennäköisesti oksentamatta alas. Luulisin. Kai sitä oikeasti ihan kaikkea oppisi syömään jos vain haluaisi, en ole toistaiseksi nähnyt tarvetta
Hillosipulit
Domino-keksit
vuohenjuusto, muuten kyllä rakastan juustoja. Hikisen villasukan jälkimaku on järkyttävä.
Hmm, mun inhokkeja on
- kotikalja ja joululimppu
- sulatejuustot, varsinkin yksittäispakatut aamupalat
- anjovis ja silli
- alkoholi kostukkeena (yleensä)
- liköörikonvehdit
- kumina
(Kouluaikana inhosin myös VoiLeviä, sen jälkeen en ole maistanut ja eikös nimikin ole muuttunut)
En nyt keksi enempää. Lisäksi on jotain yhdistelmiä, joita en voi sietää, esim. paistettu kananmuna ei saa joutua tekemisiin ketuspin kanssa...
Olen oppinut syömään ainakin pipareita, siirapilla maustettua leipää, joulutorttuja, avokadoja ja keittojuureksia.
Okei siis mulla ei mitään todellisia inhokkeja ole, kaikkea syö hyvin tehtynä, mutta simpukoita en ole vielä päässyt syömään niin että oisin niistä innostunut. Se taitaa olla semmoinen ei mun juttu sitten.
Tässä on aika mielenkiintoinen linkki aihetta sivuten. Vaikka artikkelissa pääpiirteissään onkin puhe lapsista, milläpä sitä oppisi syömään aikuisenakaan laajemmin, mikäli aina vain tekee sen makaronilaatikon munamaitoon ilman lihaliemikuutiota kummempia mausteita.Musta on aina ollut tosi hassua että aikuisilla ihmisillä on vielä paljon ruokia joita ei vaan pysty omasta mielestä syömään
Meillä kotona ei ole lapsena käytetty juurikaan mausteita ruoassa ja ruokalajit ovat olleet lähinnä tyyliin makaronilaatikko, spagetti ja jauhelihakastike, makaroni ja kalapuikot... Tänä päivänä vanhemman broidin kanssa syödään lähes kaikkea, nuorin veli sen sijaan elää edelleen tuolla kalapuikkomakaroni-linjalla, inhoaa kaikkea mausteista ja yhtään erikoisempaa. Eli ehkä siinä on sillä ihmistyypilläkin jotain merkitystä.
Tekotavallakin on ihan taatusti suuri vaikutus, anoppi on ammatiltaan kokki ja miehen kotona on aina syöty sen mukaisesti. Moni miunkin ruoka-inhokeista on saanut kenkää juuri anopin ansiosta, esimerkiksi ennen en syönyt katkarapuja lukuunottamatta mitään äyriäisiä, tänä päivänä hyvin mielellään
Eli liirumlaarumin yhteenvetona, kaikki on mahdollista, kunhan annetaan mahdollisuus. Lapsena vanhempien kautta, myöhemmin itse. Ja jokaisella toki on oikeus itse valita, antaako sitä mahdollisuutta vai ei. Kuitenkin puolin ja toisin pitäisi aina muistaa ne käytöstavat, oikeasti aika raivostuttavaa käydä ulkona syömässä ihmisen kanssa, joka listat käteen saatuaan alkaa suureen ääneen kailottamaan kuinka täälläkään ei ole taaskaan mitään mitä ihmiset voisi syödä, hyi, yök... Kun asian voi hoitaa fiksustikin, esimerkiksi vain tilata siltä tarjoilijalta sen possunfileen ranskalaisilla suola ainoana mausteena. Ihan taatusti onnistuu. Ja turha sitä numeroa on tehdä toisinkaan päin, jos jollekin ei vaikka juuri ne äyriäiset maistu.
- muumimamma
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
No en kyllä syö muitakaan sisäelimiä.
Asuin joskus kauan sitten vuokralla Venäjältä muuttaneen vanhan avioparin vuokralaisena. Minä leivoin sämpylöitä ja vein heillekin. No, takaisin sain keuhkopiiraita. Jäi syömättä.
Etanat voisi tehdä tiukkaa, mutta toistaiseksi ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla.
-Onneksi joku muukin on sellainen ettei voi sietää banaania. Banaani on pahin, sen maku, rakenne, haju kaikki on niin hyi olkoon..# Banaani. Se kaikista pahin. Ihan kaikissa muodoissaan, pelkkä hajukin etoo. Hyi helvata...
-Herne-maissi-paprika en ymmärrä mitä järkeä on koko sekoituksessa ja miksi sitä oli laitettu koulussa"risottoon".
-Kookoksessa on sama kuin banaanissa maku, rakenne ja haju pahoja minusta.
Paljon on makuja joista en niinkään pidä mutta syön kyllä.
Yllättävän paljon tossakin

- taikataikinat
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
- Vastaanotettu kiitos 1
Harmi etten..
Mutta inhokkilistalle pääsee
graavikala (ainakin sellaiset paksut siivut)
homejuustot & vuohenjuusto
oliivit
sienet (se haju ja rakenne! lisäksi mulla on ehkä joku trauma kun kerran mummoni ja äitini kävivät sienessä ja myöhemmin samana iltana menivät ambulanssilla vatsahuuhteluun... )
olut
haluaisin kokeilla etanoita, ei vaan ole tullut tilaisuutta, siis että jossain kunnon ravintolassa, jostain lidlistähän (ja varmaan muualtakin) noita saisi pakastealtaasta mut en ihan usko että ne olis niin hyviä..
Sisäelimet menee hyvin valmistettuina, no niinkuin kaikki, en mä tykkää mistään jos se ei oo hyvin tehtyä
Mä pidän itteeni tosi nirsona mut kyllä mä kuitenkin kaikkea pystyn syömään ja syön jos on "pakko", harvemmin kehtaan esim. kylässä jättää syömättä tai ainakaan maistamatta (sit voin vedota siihen että oli kyllä tosi hyvää mut kun ei millään mahdu enempää )
- tahmatassu
- Poissa
- Kakkumaakari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Pekoni, se rasvankäry on ihan kamala, makukaan ei juuri miellytä.
Sienet. en tykkää mistään niistä. Joku kuivattu mustatorvisieni pienissä määrin esim jauhelihakastikkeen tai lasagnen joukossa menee.
Sulatejuusto, sinihomejuusto..
Täällä kanssa etanoiden ystävä.. valkosipulivoissa... mmmm... Jos joskus tulee ranskassa käytyä niin pitää kyllä siellä maistaa!
- pikkumurunen
- Poissa
- Kakkumaakari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- homejuustot
- valkosipuli
- kumina, fenkoli, anis
- olut
- oliivit
-Flora (margariinit, vispit ym.) Makukin... no joo... mutta pääosin periaatteellisista syistä
-arominvahvenne (saa kaiken maistumaan samalta)
Mulla kävi sama homma yksien viinikumien kanssa lapsena. Harmi että inho kohdistuu nykyisin vaan niihin tiettyihin viinikumeihin, ei kaikkiin karkkeihin.Makkarat, mustaamakkaraa ja ryynäriä lukuunottamatta. Joskus pienenä tuli juhannuksena syötyä liian monta makkaraa ja tietäähän sen mitä siitä seuraa. 20 vuotta myöhemmin en edelleenkään sitä pysty syömään.
- Kokkirouva
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
-etanat, en ole koskaan syönyt eli ennakkoluuloja löytyy
-jotkut sienet
-järvikalat ei kuulu suosikkeihin
-sisäelimet, maksa kyllä menettelee
Olen kyllä aikalailla kaikkiruokainen ja mielelläni maistan edes.
- Kokkirouva
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Sit sisäelimiin en koske enkä hillosipuleihin!
- KirsiRiksi
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Muita nyt ei ihan tältä istumalta tule mieleen...
- Sokerihelmi
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- valkopippuri (haisee ihan sikalalta!)
- kesäkurpitsa
- munakoiso
- avokado
- tölkkipavut
- vuohenjuusto (haisee kissanpissalta, mikään muu juusto ei töki näin pahasti)
- merilevä (ei liene ihme etten innostunut sushista, liian kalamainen haju)
- olut ja useimmat alkoholijuomat (en pidä siitä käyneestä, hiivaisesta alkoholin ominaismausta)
Ja miksi kaikissa kasvisruoissa pitää aina olla joko sieniä, kesäkurpitsaa, munakoisoa tai niitä tölkkipapuja?! Aaaargh!
Olen tosiaan jo vuosikausia ollut kasvissyöjä, joten kaikki liha-, kana ja kalatuotteet on poissa pelistä tietenkin. Ja juustoja opin syömään vasta siinä parikymppisenä, sitä ennen en syönyt mitään juustoja missään, ei tuorejuustoja, ei sulatejuustoja, ei mitään missään, pizzakin piti olla ilman juustoa.
- TOFFEEPALLO
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- kotikokeilija
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0