Ruoka-aine inhokkisi?

Lisää
12.07.2011 11:17 - 12.07.2011 11:17 #10185 : Mirka
Vastaus käyttäjältä Mirka aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mä en oo kalan ystävä, tonnikalasta tykkään ja joskus pakottaudun palasen uunilohta syömään mutta pahaahan se silti on. Currylla maustetut ruuat ei oo mun mieleen. Ihan tällä istumalla ei nyt muuta tule mieleen, se ei kyllä tarkoita etteikö niitä varmaan oo enemmänkin

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.07.2011 05:20 - 13.07.2011 05:20 #10221 : Shakkipipari
Vastaus käyttäjältä Shakkipipari aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?

Mä en voi sietää säilöttyjä kirsikoita. Enkä oikeestaan kirsikoita mitenkään muuten kuin suoraan puusta kerättynä.

Mulla on aika sama juttu. Tuoreena tai DR. Pepper.

Musta on ihanaa, että joissain pullissa etenkin joulun aikaan on noita säilykekirsikoita. Jätän sen kohdan aina viimeiseksi . Dr.Pepper on myös ihanaa! Ulkomailla oli myös colaa jonka seassa oli kirsikkaa!!!

Mutta aiheeseen...Itse inhoan; simpukoita, oliiveja, kaikkea tulista esim jalopenot, kurpitsa...
herneet/paprikat, etenkin jos ne on lämpimiä ja löllöjä.

KAIKKI JOULURUOAT! maksa-, peruna-, lanttu-, porkkanalaatikot...hyi yök, hajukin etoo.

Lisää
13.07.2011 05:23 - 13.07.2011 05:23 #10223 : Tekila
Vastaus käyttäjältä Tekila aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mä inhoan sieniä. En vaan voi sietää sitä hajua edes. Ruoassa ne menee, jos en tiedä niiden olemassaoloa, eli vahingossa pääse haistamaan.

Säilötyt kirsikat on kanssa ihan kauheita, samoin muutkin saman tapaisesti tehdyt hedelmät. En uskaltanut aitoa kirsikkaa maistaa pitkiin aikoihin, kun oletin sen maistuvan samalta kun säilötyt.

Poron fileet, en vaan jotenkaan pidä. Olen yrittänyt monesti syödä, monen eri kokin toimesta ja varmasti tekevät ne oikein. Maistuu aivan kauheelle niin isona määrinä. Käristys sun muut menevät kyllä kivasti.

Parsa/kukkakaali yms. En vaan ole päässyt sisälle näihin, ehkä sitten joskus kun olisivat niin hyvä lisä ruokavalioon.

Lisää
16.04.2012 18:16 - 16.04.2012 18:16 #13248 : Sandrina
Vastaus käyttäjältä Sandrina aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
# Banaani. Se kaikista pahin. Ihan kaikissa muodoissaan, pelkkä hajukin etoo. Hyi helvata...
# Maksalaatikko. Maksa palana tai pihvinä uppoaa kyllä.
# Korianteri. Maistuu lähinnä saippuavedelle.
# Varsiselleri. Karmiva maku ja hirveä suutuntuma.
# Dr. Pepper. Yksinkertaisesti pahaa.
(# "Täytekakku", vettynyt kahtia halkaistu pohja, keltaista kokkareista kermavaahtoa, mansikkahilloa ja banaaniviipaleita. Yörgh.)

Ylipäätään olen kuitenkin melko kaikkiruokainen, banaaneja lukuunottamatta kaikkea saisin tuolta listalta todennäköisesti oksentamatta alas. Luulisin. Kai sitä oikeasti ihan kaikkea oppisi syömään jos vain haluaisi, en ole toistaiseksi nähnyt tarvetta

Lisää
19.04.2012 16:38 - 19.04.2012 16:38 #13279 : anna
Vastaus käyttäjältä anna aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mä oon kasvissyöjä. En vaan kykene nielemään mitään lihaa tai sisäelimiä.
Hillosipulit
Domino-keksit
vuohenjuusto, muuten kyllä rakastan juustoja. Hikisen villasukan jälkimaku on järkyttävä.

Lisää
19.04.2012 19:36 - 19.04.2012 19:36 #13282 : Katjuzqa
Vastaus käyttäjältä Katjuzqa aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
No, onneksi ollaan leivontaforumilla, kun aikamonella oli noita suolaisia inhokkeja. Mutta mun suursuosikkeja oli kyllä tosi monen inhokkilistalla eli varmaan turha paljon suolaista leivoskella foorumilaisille, heh.

Hmm, mun inhokkeja on
- kotikalja ja joululimppu
- sulatejuustot, varsinkin yksittäispakatut aamupalat
- anjovis ja silli
- alkoholi kostukkeena (yleensä)
- liköörikonvehdit
- kumina
(Kouluaikana inhosin myös VoiLeviä, sen jälkeen en ole maistanut ja eikös nimikin ole muuttunut)

En nyt keksi enempää. Lisäksi on jotain yhdistelmiä, joita en voi sietää, esim. paistettu kananmuna ei saa joutua tekemisiin ketuspin kanssa...

Olen oppinut syömään ainakin pipareita, siirapilla maustettua leipää, joulutorttuja, avokadoja ja keittojuureksia.

Lisää
20.04.2012 08:16 - 20.04.2012 08:16 #13289 : Emma
Vastaus käyttäjältä Emma aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Musta on aina ollut tosi hassua että aikuisilla ihmisillä on vielä paljon ruokia joita ei vaan pysty omasta mielestä syömään en tiiä siis eihän siinä mitään vikaa ole tietenkään mutta itsestä tuntuu hassulta nyttemmin että vielä päälle 15 vuotiaana on sellainen "hyi en syö asenne" joillakin. Avokki on sellainen ettei syö mereneläviä, maitotuotteita, juustoja tai kuskusia muunmuassa. Muitakin tulee aina vastaan kun yhdessä elellään.

Okei siis mulla ei mitään todellisia inhokkeja ole, kaikkea syö hyvin tehtynä, mutta simpukoita en ole vielä päässyt syömään niin että oisin niistä innostunut. Se taitaa olla semmoinen ei mun juttu sitten.

Lisää
20.04.2012 09:25 - 20.04.2012 09:25 #13291 : Sandrina
Vastaus käyttäjältä Sandrina aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?

Musta on aina ollut tosi hassua että aikuisilla ihmisillä on vielä paljon ruokia joita ei vaan pysty omasta mielestä syömään

Tässä on aika mielenkiintoinen linkki aihetta sivuten. Vaikka artikkelissa pääpiirteissään onkin puhe lapsista, milläpä sitä oppisi syömään aikuisenakaan laajemmin, mikäli aina vain tekee sen makaronilaatikon munamaitoon ilman lihaliemikuutiota kummempia mausteita.

Meillä kotona ei ole lapsena käytetty juurikaan mausteita ruoassa ja ruokalajit ovat olleet lähinnä tyyliin makaronilaatikko, spagetti ja jauhelihakastike, makaroni ja kalapuikot... Tänä päivänä vanhemman broidin kanssa syödään lähes kaikkea, nuorin veli sen sijaan elää edelleen tuolla kalapuikkomakaroni-linjalla, inhoaa kaikkea mausteista ja yhtään erikoisempaa. Eli ehkä siinä on sillä ihmistyypilläkin jotain merkitystä.

Tekotavallakin on ihan taatusti suuri vaikutus, anoppi on ammatiltaan kokki ja miehen kotona on aina syöty sen mukaisesti. Moni miunkin ruoka-inhokeista on saanut kenkää juuri anopin ansiosta, esimerkiksi ennen en syönyt katkarapuja lukuunottamatta mitään äyriäisiä, tänä päivänä hyvin mielellään

Eli liirumlaarumin yhteenvetona, kaikki on mahdollista, kunhan annetaan mahdollisuus. Lapsena vanhempien kautta, myöhemmin itse. Ja jokaisella toki on oikeus itse valita, antaako sitä mahdollisuutta vai ei. Kuitenkin puolin ja toisin pitäisi aina muistaa ne käytöstavat, oikeasti aika raivostuttavaa käydä ulkona syömässä ihmisen kanssa, joka listat käteen saatuaan alkaa suureen ääneen kailottamaan kuinka täälläkään ei ole taaskaan mitään mitä ihmiset voisi syödä, hyi, yök... Kun asian voi hoitaa fiksustikin, esimerkiksi vain tilata siltä tarjoilijalta sen possunfileen ranskalaisilla suola ainoana mausteena. Ihan taatusti onnistuu. Ja turha sitä numeroa on tehdä toisinkaan päin, jos jollekin ei vaikka juuri ne äyriäiset maistu.

Lisää
22.04.2012 14:59 - 22.04.2012 14:59 #13313 : muumimamma
Vastaus käyttäjältä muumimamma aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Maksaa en syö. Joskus koulussa oli pakko ja leikkelin pihvin palasiksi ja huuhtelin runsaalla maidolla purematta alas . Maksalaatikkoa en voi edes maistaa.
No en kyllä syö muitakaan sisäelimiä.
Asuin joskus kauan sitten vuokralla Venäjältä muuttaneen vanhan avioparin vuokralaisena. Minä leivoin sämpylöitä ja vein heillekin. No, takaisin sain keuhkopiiraita. Jäi syömättä.
Etanat voisi tehdä tiukkaa, mutta toistaiseksi ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla.

Lisää
22.04.2012 15:26 - 22.04.2012 15:26 #13315 : Markka
Vastaus käyttäjältä Markka aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?

# Banaani. Se kaikista pahin. Ihan kaikissa muodoissaan, pelkkä hajukin etoo. Hyi helvata...

-Onneksi joku muukin on sellainen ettei voi sietää banaania. Banaani on pahin, sen maku, rakenne, haju kaikki on niin hyi olkoon..
-Herne-maissi-paprika en ymmärrä mitä järkeä on koko sekoituksessa ja miksi sitä oli laitettu koulussa"risottoon".
-Kookoksessa on sama kuin banaanissa maku, rakenne ja haju pahoja minusta.

Paljon on makuja joista en niinkään pidä mutta syön kyllä.

Lisää
28.04.2012 20:47 - 28.04.2012 20:47 #13408 : Redrose82
Vastaus käyttäjältä Redrose82 aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Inhokki raaka-aineet: Puolukka ja karpalo ( en tykkää, liian hapan/kirpeä minun makuun), kuten greippikin (en tykkää), säilykekirsikat (ei vaan maistu, tuoreet paljon parempia), kapris (en tykkää), oliivit ( monesti maistanut mutta ei maistu), silli ja "raaka-kala" (ei ole hyvää, kylmäsavulohi menee just ja just lohihyytelössä jota vanhempani tekevät ja lohitartarissa jota vaarini tekee), sinihomejuusto (en ole ikinä tykännyt), jalopeno (liian tulista mun makuun, tavalliset turkinpippurit kyl menee), marsipaani (en tykkää mausta), maksa(menee vain maksalaatikossa), liköörikonvehdit (yök), hillosipulit (maku jotenkin ei miellytä), lanttulaatikko (en syö jouluna ollenkaan), alatoopi (liian "läskimäistä", ei miellytä suuhun laittaa),

Yllättävän paljon tossakin :O

Lisää
01.05.2012 17:56 - 01.05.2012 17:56 #13456 : Piipak
Vastaus käyttäjältä Piipak aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
No jos minäkin kerron inhokkini; keitetty peruna ihan sama koska , missä ja millaisena keitetty (myös uunissa siis laatikot ym) niin ei vaan uppoo vaikkakin joskus sitä kokeilenkin

Lisää
03.05.2012 14:52 - 03.05.2012 14:52 #13487 : Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Keitetty porkkana on inhottava! Yök.

Lisää
18.06.2012 16:33 - 18.06.2012 16:33 #14003 : taikataikinat
Vastaus käyttäjältä taikataikinat aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Voi, inhoisimpa minäkin sipsejä niinkuin Suhmura tuolla aiemmin
Harmi etten..
Mutta inhokkilistalle pääsee
graavikala (ainakin sellaiset paksut siivut)
homejuustot & vuohenjuusto
oliivit
sienet (se haju ja rakenne! lisäksi mulla on ehkä joku trauma kun kerran mummoni ja äitini kävivät sienessä ja myöhemmin samana iltana menivät ambulanssilla vatsahuuhteluun... )
olut

haluaisin kokeilla etanoita, ei vaan ole tullut tilaisuutta, siis että jossain kunnon ravintolassa, jostain lidlistähän (ja varmaan muualtakin) noita saisi pakastealtaasta mut en ihan usko että ne olis niin hyviä..

Sisäelimet menee hyvin valmistettuina, no niinkuin kaikki, en mä tykkää mistään jos se ei oo hyvin tehtyä
Mä pidän itteeni tosi nirsona mut kyllä mä kuitenkin kaikkea pystyn syömään ja syön jos on "pakko", harvemmin kehtaan esim. kylässä jättää syömättä tai ainakaan maistamatta (sit voin vedota siihen että oli kyllä tosi hyvää mut kun ei millään mahdu enempää )

Lisää
28.06.2012 08:24 - 28.06.2012 08:24 #14105 : tahmatassu
Vastaus käyttäjältä tahmatassu aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Inhokki-ruokia on oliivit, katkaravut, valkosipuli, sienet, pavut (lukuunottamatta vihreä papu, se on Hyvää!), läski. Kaikkea kyllä pyrin maistamaan säännöllisin väliajoin, mutta mikään ei ole vielä muuttunut hyväksi

Lisää
19.07.2012 16:46 - 19.07.2012 16:46 #14313 : Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Makkarat, mustaamakkaraa ja ryynäriä lukuunottamatta. Joskus pienenä tuli juhannuksena syötyä liian monta makkaraa ja tietäähän sen mitä siitä seuraa. 20 vuotta myöhemmin en edelleenkään sitä pysty syömään.
Pekoni, se rasvankäry on ihan kamala, makukaan ei juuri miellytä.
Sienet. en tykkää mistään niistä. Joku kuivattu mustatorvisieni pienissä määrin esim jauhelihakastikkeen tai lasagnen joukossa menee.
Sulatejuusto, sinihomejuusto..

Täällä kanssa etanoiden ystävä.. valkosipulivoissa... mmmm... Jos joskus tulee ranskassa käytyä niin pitää kyllä siellä maistaa!

Lisää
30.08.2012 15:19 - 30.08.2012 15:19 #14593 : pikkumurunen
Vastaus käyttäjältä pikkumurunen aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mun lista voisi olla pidempikin, mutta tässä joitakin:
- homejuustot
- valkosipuli
- kumina, fenkoli, anis
- olut
- oliivit

Lisää
30.08.2012 15:32 - 30.08.2012 15:32 #14596 : Petra
Vastaus käyttäjältä Petra aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
-Raaka sipuli (vatsa ei kestä)
-Flora (margariinit, vispit ym.) Makukin... no joo... mutta pääosin periaatteellisista syistä
-arominvahvenne (saa kaiken maistumaan samalta)

Makkarat, mustaamakkaraa ja ryynäriä lukuunottamatta. Joskus pienenä tuli juhannuksena syötyä liian monta makkaraa ja tietäähän sen mitä siitä seuraa. 20 vuotta myöhemmin en edelleenkään sitä pysty syömään.

Mulla kävi sama homma yksien viinikumien kanssa lapsena. Harmi että inho kohdistuu nykyisin vaan niihin tiettyihin viinikumeihin, ei kaikkiin karkkeihin.

Lisää
15.10.2012 09:25 - 15.10.2012 09:25 #14956 : Kokkirouva
Vastaus käyttäjältä Kokkirouva aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Äkkiseltään tuli mieleen:
-etanat, en ole koskaan syönyt eli ennakkoluuloja löytyy
-jotkut sienet
-järvikalat ei kuulu suosikkeihin
-sisäelimet, maksa kyllä menettelee

Olen kyllä aikalailla kaikkiruokainen ja mielelläni maistan edes.

Lisää
15.10.2012 09:30 - 15.10.2012 09:30 #14957 : Kokkirouva
Vastaus käyttäjältä Kokkirouva aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mainita pitää vielä, että aikuisiällä juuri mikään ruoka ei ole meinannut tulla ylös, mutta erään koulun valmistama pinaattikeitto kylläkin. Jäi syömättä Kevyttuotteet kuuluvat myös ehdottomasti inhokkilistalle! Tässä keittiössä ei niitä käytetä.

Lisää
08.04.2013 08:13 - 08.04.2013 08:13 #16331 : Mimosa
Vastaus käyttäjältä Mimosa aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mun inhokkilistalle pääsee kaikenlaiset kalat (syön ainoastaan purkkitonnikalaa ja sitäkin tosi harvoin..) ja muut merenelävät. Katkarapuja oon lähiaikoina uskaltautunut maistamaan, ne menee siis joskus pizzan päällä tai uuniperunoiden täytteessä mut ei oikeastaan muuten.

Sit sisäelimiin en koske enkä hillosipuleihin!

Lisää
21.04.2013 19:13 - 21.04.2013 19:13 #16394 : KirsiRiksi
Vastaus käyttäjältä KirsiRiksi aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Minultakin noita inhokkeja löytyy ihan kiitettävä määrä... Kaikkein "isoimpana" kookos. Oli sitten muodossa missä tahansa, niin yök. Ei ole vain mun juttuni. Mustekala on toinen. Yläasteella tehtiin paellaa ja siinä oli simpukoita, mustekalaa ja muita äyriäisiä. En ole sen jälkeen syönyt. Katkaravut menee kyllä pizzan täytteenä. Curryakin välttelen, en niinkään sen takia etten siitä pitäisi mutta vatsa ei pidä. Sisäelimistä maksaa kyllä syön, mutta kaikki muut tuovat sellaisen ällötyksen puistatuksen. Etanoita en ole koskaan maistanut, joten ennnakkoluulojen kautta kuuluvat tälle listalle. Kirsikat on kanssa yks, mitä en siedä missään muodossa. En tuoreena enkä säilöttynä. Oliivit ja jalapenot ovat kanssa sellaisia raaka-aineita, mitä minun keittiönkaappeihin ei ikinä tule eksymään.. Olutta pystyin joskus parikymppisenä juomaan mutta nykyään en juurikaan. En ainakaan näitä perusoluita (Karjala, Karhu, Carlsberg), avokki joskus juo pullollisen Coronaa ja siitä kyllä muutaman huikan pystyn juomaan ja se maistuu ihan hyvvältäkin.

Muita nyt ei ihan tältä istumalta tule mieleen...

Lisää
23.04.2013 20:53 - 23.04.2013 20:53 #16406 : Sokerihelmi
Vastaus käyttäjältä Sokerihelmi aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
- kaikenlaiset sienet, en vaan tykkää mausta enkä rakenteesta, ja muutenkin ne on jotenkin ällöjä
- valkopippuri (haisee ihan sikalalta!)
- kesäkurpitsa
- munakoiso
- avokado
- tölkkipavut
- vuohenjuusto (haisee kissanpissalta, mikään muu juusto ei töki näin pahasti)
- merilevä (ei liene ihme etten innostunut sushista, liian kalamainen haju)
- olut ja useimmat alkoholijuomat (en pidä siitä käyneestä, hiivaisesta alkoholin ominaismausta)

Ja miksi kaikissa kasvisruoissa pitää aina olla joko sieniä, kesäkurpitsaa, munakoisoa tai niitä tölkkipapuja?! Aaaargh!
Olen tosiaan jo vuosikausia ollut kasvissyöjä, joten kaikki liha-, kana ja kalatuotteet on poissa pelistä tietenkin. Ja juustoja opin syömään vasta siinä parikymppisenä, sitä ennen en syönyt mitään juustoja missään, ei tuorejuustoja, ei sulatejuustoja, ei mitään missään, pizzakin piti olla ilman juustoa.

Lisää
19.01.2014 20:14 - 19.01.2014 20:14 #17445 : TOFFEEPALLO
Vastaus käyttäjältä TOFFEEPALLO aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Kookos, majoneesi, paprika, kesäkurpitsa, suolakurkku ja lista jatkuu...

Lisää
22.01.2014 07:35 - 22.01.2014 07:35 #17484 : kotikokeilija
Vastaus käyttäjältä kotikokeilija aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mulle greippi on sellainen, jota en vaan siedä. Sen ajatteleminenkin saa voimaan pahoin ja kakomisen refleksin. Olen koittanut monta kertaa siedättää itseäni, jotta voisin oppia tykkäämään siitä, mutta ei. Sitä en vaan pysty syömään ja pää on pöntössä samantein jos syön. Enää en ole edes yrittänyt...

Sivu luotiin ajassa: 0.382 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017