- Vastaanotettu kiitos 0
Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ööh, siis ymmärsinkö oikein, maksalaatikon sekaan muussattuja perunoita ja ketsuppia?Oli kyllä pakko kommentoida tuohon aloitusviestiin liittyen maksalaatikosta. Itse syön maksalaatikon myös ehdottomasti ketsupin kanssa, ja aina pitää olla keitetyt perunat muussattuna sekaan. "Raakana" ilman perunaa en pysty maksalaatikkoa syömään. En tiedä onko niin kummallista, mutta mies ainakin jaksaa ihmetellä vieläkin reilun kuuden vuoden jälkeen lähes joka kerta.
Mielenkiintoista!
Ööh, siis ymmärsinkö oikein, maksalaatikon sekaan muussattuja perunoita ja ketsuppia?Oli kyllä pakko kommentoida tuohon aloitusviestiin liittyen maksalaatikosta. Itse syön maksalaatikon myös ehdottomasti ketsupin kanssa, ja aina pitää olla keitetyt perunat muussattuna sekaan. "Raakana" ilman perunaa en pysty maksalaatikkoa syömään. En tiedä onko niin kummallista, mutta mies ainakin jaksaa ihmetellä vieläkin reilun kuuden vuoden jälkeen lähes joka kerta.
Mielenkiintoista!
Kyllä, näin meillä on aina lapsuudenkodista asti syöty. Hyvä tietää, että on todellakin kummallista. Olen aina ajatellut, että mies vain kommentoi kiusatakseen. Itse en ymmärrä mitä outoa tuossa on, mutta... Lapselleni aion opettaa saman perinteen, onpahan sitten tulevaisuudessakin muilla ihmettelemistä
Itse tykkään syödä verilätyt mansikka/vadelmahillon kera. Mannapuuroon tykkään dipata kylmää lenkkimakkaraa. Ja kuumaan kaakaoon dipattu näkkileipä jossa on paksusti voita päällä on nannaa
Mä tykkään myös voista ja sokerista kaurapuurossa ja kylmistä potuista voin kanssa.Hernekeittoon juustohöylällä höylättyä juustoo (ei siis raastetta), lettuja voilla ja sokerilla, kaurapuuroa voilla ja sokerilla, voileipäkeksiä voilla ja sokerilla....
Monet on ihmetelly, että miks haluun voita ja sokeria kaikkeen. Ja pullapalan päälle voita, mikä on täällä jo "outona" mainittu, vaikka musta tää on normaalein yhistelmä ikinä, ainaki meiän suvussa kaikki tekee niin Sit en tiiä onko tää outo, äitiltä opittu, mut kylmää perunaa ja voita, NAM <3 Ei kukaan tuttu syö tällasta mut ihan normaali myös minun mielestä
Ja täällä aiemmin mainittu suklaa ja maito-yhdistelmä on musta kyllä ihan normaalia, ja tosi hyvää!
- safkaseireeni
- Poissa
- Pullanpyörittäjä
-
- Vastaanotettu kiitos 0
En nyt tiiä onko nämä niin outoja mutta pala fazerin sinistä ja turkinpippuri samaan aikaan, sellanen hedelmänmakunen, ei tavis eikä sen kirjavan pussin lakritsi.. Voi kun fazer tekis turkinpippurisuklaalevyn <3
- Kokkirouva
- Poissa
- Keksimestari
-
- Vastaanotettu kiitos 0
05/15 syntyneen prissessan leipova äiskä. Kynnen aluset useasti myös mullassa puutarhassa vietetyn ajan takia

Mutta kaikkein kamalin oli kahta nuorimmaista odottaessa mehujäät, molemmissa raskauksissa mikään muu merkki ei maistunut kuin jätskiauton taikurimehujäät. Jätskiauto kävi joka toinen viikko ja niitä piti ostaa aina 4 säkkiä ja yhdessä säkissä siis 50 puikkoa. Se oli ihan hirveetä, oikeasti mitään muuta ei tehnyt mieli, koko ajan kaamea nälkä ja kaikki muu yökötti paitsi ne mehujäät. Kerranpa kävi sitten niin, että mehujäät pääsi loppumaan 2 päivää ennen jätskiauton saapumista ja ruikutin miehelle, että niitä on ihan pakko saada, en oikeasti kuolen jos pitää 2 päivää odottaa. No ei kun netistä etsimään missä sinä päivänä jätskiauto sattuisi liikkumaan ja mies lähti Espooseen sitä metsästämään. Löysi sitten jätskiauton kun se oli viimeiseltä pysähdyspaikalta juuri lähdössä ja lähti seuraamaan sitä. Kohtalaisen pitkän aikaa joutui seuraamaan, ennenkuin auto lopulta tajusi pysähtyä ja mies juoksi äkkiä kysymään, myisikö 2 säkkiä mehujäitä. Kuski naureskeli ihmeissään, että mahtaa tehdä jätskiä mieli kun niin kauan seurasit autoa, johon mies vastasi synkkänä, että VAIMO ON RASKAANA. Mieskuski tähän hyvin empaattisesti, että hei ota samantien 4 säkkiä, ettet ihan heti joudu taas ajoreissulle.
Ja tosi kummallista, miten heti synnytyksen jälkeen noi mieliteot katos samantien. Yritin kerran syödä yhtä taikuri-mehujäätä ja yök, ei maistunu.
Mulle tuli mieleen lapsuudesta se, kun kaveri laittoi ruisleivän päälle banaania. Siis ihan reilusti banaanin siivuja. Se oli muuten jollain kierolla tavalla hyvää. Toinen oli lapsena se, että leivän päälle juustoa ja sit siihen herbamarea päälle.
Aikuisena tulee mieleen ulkomaisilta kavereilta opitut jutut. Paahtoleivän päälle voita ja hunajaa. Ja jos pääsiäisenä tulee paljon munia, niin leivän päälle vaan pilkotaan suklaamunat.