Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?

Lisää
27.03.2010 17:05 - 27.03.2010 17:05 #4751 : Tige
Vastaus käyttäjältä Tige aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?
En itseasiassa tiedä tekeekö muut niin, mutta itse opin isältäni tavan paloitella kylmää nakkia hernekeiton sekaan. Sitten voi vielä vaaleata leipääkin paloitella sinne joukkoon, mutta nakit on pakollisia

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.03.2010 14:55 - 28.03.2010 14:55 #4767 : Paula
Vastaus käyttäjältä Paula aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?

En itseasiassa tiedä tekeekö muut niin, mutta itse opin isältäni tavan paloitella kylmää nakkia hernekeiton sekaan. Sitten voi vielä vaaleata leipääkin paloitella sinne joukkoon, mutta nakit on pakollisia

Kyllä mä ainakin syön hernarin nakeilla usein.

Lisää
29.03.2010 07:25 - 29.03.2010 07:25 #4784 : Niina
Vastaus käyttäjältä Niina aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?
Oli kyllä pakko kommentoida tuohon aloitusviestiin liittyen maksalaatikosta. Itse syön maksalaatikon myös ehdottomasti ketsupin kanssa, ja aina pitää olla keitetyt perunat muussattuna sekaan. "Raakana" ilman perunaa en pysty maksalaatikkoa syömään. En tiedä onko niin kummallista, mutta mies ainakin jaksaa ihmetellä vieläkin reilun kuuden vuoden jälkeen lähes joka kerta.

Lisää
29.03.2010 19:17 - 29.03.2010 19:17 #4798 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?

Oli kyllä pakko kommentoida tuohon aloitusviestiin liittyen maksalaatikosta. Itse syön maksalaatikon myös ehdottomasti ketsupin kanssa, ja aina pitää olla keitetyt perunat muussattuna sekaan. "Raakana" ilman perunaa en pysty maksalaatikkoa syömään. En tiedä onko niin kummallista, mutta mies ainakin jaksaa ihmetellä vieläkin reilun kuuden vuoden jälkeen lähes joka kerta.

Ööh, siis ymmärsinkö oikein, maksalaatikon sekaan muussattuja perunoita ja ketsuppia?
Mielenkiintoista!

Lisää
30.03.2010 13:59 - 30.03.2010 13:59 #4809 : Niina
Vastaus käyttäjältä Niina aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?

Ööh, siis ymmärsinkö oikein, maksalaatikon sekaan muussattuja perunoita ja ketsuppia?
Mielenkiintoista!

Kyllä, näin meillä on aina lapsuudenkodista asti syöty. Hyvä tietää, että on todellakin kummallista. Olen aina ajatellut, että mies vain kommentoi kiusatakseen. Itse en ymmärrä mitä outoa tuossa on, mutta... Lapselleni aion opettaa saman perinteen, onpahan sitten tulevaisuudessakin muilla ihmettelemistä

Lisää
30.03.2010 18:14 - 30.03.2010 18:14 #4813 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?

Lapselleni aion opettaa saman perinteen, onpahan sitten tulevaisuudessakin muilla ihmettelemistä

Hehheh!

Lisää
07.04.2010 18:53 - 07.04.2010 18:53 #5035 : Anonymous
Lapsena mun milestä jouluuokaa oli vain kinkku ja cocacola. Ja nimenomaan yhdessä!

Nyt "isona" en muista muuta hasuua, kuin että suklaa ja maito on ihanaa yhdessä. Pala suklaata ja kulaus maitoa päälle

Lisää
08.04.2010 11:17 - 08.04.2010 11:17 #5070 : Maire
Vastaus käyttäjältä Maire aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?
Jossain kokkiohjelmassa näin aikaa sitten, että lenkkimakkarasiivuja paistettiin pannulla niin, että ne menivät kuprulle. Näihin kuppeihin sitten laitettiin mansikkahilloa. En ole kokeillut, mutta jos oikein ajattelee niin onhan ketsuppikin makeaa...

Itse tykkään syödä verilätyt mansikka/vadelmahillon kera. Mannapuuroon tykkään dipata kylmää lenkkimakkaraa. Ja kuumaan kaakaoon dipattu näkkileipä jossa on paksusti voita päällä on nannaa

Lisää
04.06.2010 19:19 - 04.06.2010 19:19 #6108 : Anonymous
Hernekeittoon juustohöylällä höylättyä juustoo (ei siis raastetta), lettuja voilla ja sokerilla, kaurapuuroa voilla ja sokerilla, voileipäkeksiä voilla ja sokerilla.... Monet on ihmetelly, että miks haluun voita ja sokeria kaikkeen. Ja pullapalan päälle voita, mikä on täällä jo "outona" mainittu, vaikka musta tää on normaalein yhistelmä ikinä, ainaki meiän suvussa kaikki tekee niin Sit en tiiä onko tää outo, äitiltä opittu, mut kylmää perunaa ja voita, NAM <3 Ei kukaan tuttu syö tällasta mut ihan normaali myös minun mielestä

Lisää
05.06.2010 06:49 - 05.06.2010 06:49 #6109 : suvikeiju
Olin jo maininnut tuolla voileipäketjussakin mutta kun näyttää olevan muitakin makkara+makea yhdistelmän ystäviä niin se ruisleipä+voi+lauantaimakkara+mansikat

Lisää
06.06.2010 11:32 - 06.06.2010 11:32 #6121 : Paula
Vastaus käyttäjältä Paula aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?

Hernekeittoon juustohöylällä höylättyä juustoo (ei siis raastetta), lettuja voilla ja sokerilla, kaurapuuroa voilla ja sokerilla, voileipäkeksiä voilla ja sokerilla....

Monet on ihmetelly, että miks haluun voita ja sokeria kaikkeen. Ja pullapalan päälle voita, mikä on täällä jo "outona" mainittu, vaikka musta tää on normaalein yhistelmä ikinä, ainaki meiän suvussa kaikki tekee niin Sit en tiiä onko tää outo, äitiltä opittu, mut kylmää perunaa ja voita, NAM <3 Ei kukaan tuttu syö tällasta mut ihan normaali myös minun mielestä

Mä tykkään myös voista ja sokerista kaurapuurossa ja kylmistä potuista voin kanssa.

Lisää
14.06.2010 18:13 - 14.06.2010 18:13 #6210 : Anonymous
Mää söin pienenä mansikkasoppaa lenkkimakkaran paloilla... Ja mun lempparivälipala, muitten mielestä outo, mutta joskus menee vieläkin: vehnäsämpylä halkastaan, väliin ananasta, mikroon hetkeksi, ja ketsuppia reilusti väliin

Ja täällä aiemmin mainittu suklaa ja maito-yhdistelmä on musta kyllä ihan normaalia, ja tosi hyvää!

Lisää
23.08.2010 13:48 - 23.08.2010 13:48 #7003 : Anonymous
Mulla on sellasia että pakko syödä ruoat tietyssä järjestyksessä ja juotava juodaan aivan viimeiseksi.

Lisää
28.03.2011 12:52 - 28.03.2011 12:52 #9179 : safkaseireeni
Yksi lempivoileivistäni on ruisleipää, paksuja paloja avocadoa ja merisuolaa kunnon ryöpsäys päälle. Ainakin miedosti outoa. Ruisleipä saa olla paksua, lähes mustaksi reunoista paahdettua täysruistavaraa.

Lisää
03.05.2011 19:50 - 03.05.2011 19:50 #9508 : Miia
Vastaus käyttäjältä Miia aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?
Okei... mä oon luullu aina tykkääväni oudoista asioista, mut tän ketjun luettuani vedän takaisin kaikki lausuntoni.

Mut makea-suolanen jutuista ihan ehdoton on salmiakki ja sipsit, ja niitä pitää laittaa samaan aikaan suuhun. Nam! Tai siis, eihän salmiakki taida olla makeeta.. Mut silti hyvää on!

Lisää
04.05.2011 19:54 - 04.05.2011 19:54 #9512 : Anonymous
Mä halusin pienenä sekoittaa aina suklaavanukkaaseen suolakurkun paloja ja joskus juustoakin Hyvää vissiin oli.

Lisää
07.07.2011 19:58 - 07.07.2011 19:58 #10079 : mimma
Vastaus käyttäjältä mimma aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?
Voita ruisleivälle ja mansikkasiivuja päälle. Joskun tulee nakerrettua liivatetta ja raakaa spagettia (erikseen kylläkin). Palvikinkku ja piimä on kanssa ihan mahtava yhdistelmä, varsinkin kun sen kinkun uittaa siinä piimälasissa.

Lisää
08.07.2011 16:17 - 08.07.2011 16:17 #10085 : Tanja
Pitää tähän varmaan jatkaa että miusta on ihan sikahyvää kun paahtaa ruispalan ja laittaa siihen päälle pähkinäsuklaalevitettä, nam!

Lisää
09.07.2011 19:37 - 09.07.2011 19:37 #10086 : Anonymous
Tottakai maksalaatikko ilman rusinoita ja kaurapuuroon voisilmä ja sokeria!

Lisää
12.07.2011 11:21 - 12.07.2011 11:21 #10186 : Mirka
Vastaus käyttäjältä Mirka aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?

Pinaattilätyt ja jauhelihakastike

Paahtoleipä, voita, hilloa ja juustoa

Ja tietysti se pullapitkon palanen voin kera

Pinaattilätyt ja jauhelihakastike on ihan lempparia!!!! Niiiiiiin hyvää

Lisää
19.07.2012 16:32 - 19.07.2012 16:32 #14312 : Anonymous
Salmiakkipantterit ja maito! Siis ensin syödään karkki ihan normaalisti, sit kylmää maitoa päälle..
En nyt tiiä onko nämä niin outoja mutta pala fazerin sinistä ja turkinpippuri samaan aikaan, sellanen hedelmänmakunen, ei tavis eikä sen kirjavan pussin lakritsi.. Voi kun fazer tekis turkinpippurisuklaalevyn <3

Lisää
15.10.2012 09:38 - 15.10.2012 09:38 #14959 : Kokkirouva
Anoppi syö kylmää ruokaa, en voi käsittää. Ei tietysti aina, mutta useasti ja vielä asian pahentaa, että laittaa sen lasiin ja lusikoi siitä. Esim kylmää perunasosetta ja katsoo televisiota. Aah, mikä kulinaristinen nautinto

Lisää
17.10.2012 16:27 - 17.10.2012 16:27 #14995 : Tilli85
En nyt tiiä onko tää nyt niin ruokailutottumus mutta miulla saattaa ihan hetkessä mennä purkki fetaa tai oliiveja ilman mitään salaatteja tai muuta "härpäkkeitä" Ne on niiiiin hyviä

05/15 syntyneen prissessan leipova äiskä. Kynnen aluset useasti myös mullassa puutarhassa vietetyn ajan takia :)

Lisää
17.10.2012 22:22 - 17.10.2012 22:22 #15003 : MariJ
Vastaus käyttäjältä MariJ aiheessa Re: Muiden mielestä oudot ruokailutottumuksesi?
Raskaana ollessa meni aina mieliteot ihan sekaisin Esikoista odottaessa suurinta herkkua maailmassa oli laittaa näkkärin päälle paksuja siivuja sellaisesta koiranmakkaratuubin näköisestä hernekeitto"makkarasta". Kylmänä tietty Kakkosta odottaessa mussutin kirsikkatomaatteja monta rasiaa päivässä, oli paljon parempaa kuin mitkään karkit tai muut herkut. Pahimmillaan meni pari kiloa päivässä, ne oli kuin huumetta. Yksissä sukujuhlissa kun oltiin, niin mun isä oli jo oppinut hienosti miten raskaanaolevaa tytärtä ruokitaan ja toi mulle pari kiloa kirsikkatomaatteja juhliin. Onneni kukkuloilla popsin niitä rasian toisensa perään kun muut herkuttelivat pitopalvelun hienoilla herkuilla.

Mutta kaikkein kamalin oli kahta nuorimmaista odottaessa mehujäät, molemmissa raskauksissa mikään muu merkki ei maistunut kuin jätskiauton taikurimehujäät. Jätskiauto kävi joka toinen viikko ja niitä piti ostaa aina 4 säkkiä ja yhdessä säkissä siis 50 puikkoa. Se oli ihan hirveetä, oikeasti mitään muuta ei tehnyt mieli, koko ajan kaamea nälkä ja kaikki muu yökötti paitsi ne mehujäät. Kerranpa kävi sitten niin, että mehujäät pääsi loppumaan 2 päivää ennen jätskiauton saapumista ja ruikutin miehelle, että niitä on ihan pakko saada, en oikeasti kuolen jos pitää 2 päivää odottaa. No ei kun netistä etsimään missä sinä päivänä jätskiauto sattuisi liikkumaan ja mies lähti Espooseen sitä metsästämään. Löysi sitten jätskiauton kun se oli viimeiseltä pysähdyspaikalta juuri lähdössä ja lähti seuraamaan sitä. Kohtalaisen pitkän aikaa joutui seuraamaan, ennenkuin auto lopulta tajusi pysähtyä ja mies juoksi äkkiä kysymään, myisikö 2 säkkiä mehujäitä. Kuski naureskeli ihmeissään, että mahtaa tehdä jätskiä mieli kun niin kauan seurasit autoa, johon mies vastasi synkkänä, että VAIMO ON RASKAANA. Mieskuski tähän hyvin empaattisesti, että hei ota samantien 4 säkkiä, ettet ihan heti joudu taas ajoreissulle.

Ja tosi kummallista, miten heti synnytyksen jälkeen noi mieliteot katos samantien. Yritin kerran syödä yhtä taikuri-mehujäätä ja yök, ei maistunu.

Lisää
02.03.2013 11:24 - 02.03.2013 11:24 #16007 : Anonymous
Hauska ketju!

Mulle tuli mieleen lapsuudesta se, kun kaveri laittoi ruisleivän päälle banaania. Siis ihan reilusti banaanin siivuja. Se oli muuten jollain kierolla tavalla hyvää. Toinen oli lapsena se, että leivän päälle juustoa ja sit siihen herbamarea päälle.

Aikuisena tulee mieleen ulkomaisilta kavereilta opitut jutut. Paahtoleivän päälle voita ja hunajaa. Ja jos pääsiäisenä tulee paljon munia, niin leivän päälle vaan pilkotaan suklaamunat.

Sivu luotiin ajassa: 0.324 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017