Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?

Lisää
10.08.2009 17:56 - 10.08.2009 17:56 #19055 : Insanity
Olen kokeillut tavallisen durum-pastan tekoa reilu vuosi sitten, ja onnistui silloin ihan hyvin ja kohtuullisen vaivattomasti yleiskoneella.
Oletteko kokeilleet erilaisia pastoja kotitekoisena: pinaattipastaa, porkkanapastaa, yrttipastaa, ruispastaa tai vastaavia?
Voittaako kotitekoinen pasta kaupan pastat?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.08.2009 18:34 - 10.08.2009 18:34 #815 : Sirkku
Vastaus käyttäjältä Sirkku aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
Meillä on pastakone, joten pastaa on tehty täällä ite Ei kovin usein, koska se on tavallaan erityisherkku. Mie en oo kyllä käyttäny durumvehnäjauhoja pastataikinaan, vaan ihan tavallisia vehnäjauhoja vaan, ja koska yleiskonetta ei ole, taikina on vaivattu käsin. Hyvä on tullu niinkin. Ravioleja tehtiin myös kerran, ja vaikka niissä oli aikamoinen näpertäminen, niin lopputulos korvasi kyllä vaivan. Tehtiin pinaatti-ricottatäytteisiä ravioleja ja tarjoiltiin ne burro e salvia -kastikkeen kanssa. Oi oi, oli ihanaa

Lisää
17.08.2009 16:08 - 17.08.2009 16:08 #871 : Prog
Vastaus käyttäjältä Prog aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
Molempia tehty. Nam! Sirkku, tiesithän että pastakoneella saa mahtavia karjalanpiirakoita!

Lisää
17.08.2009 18:09 - 17.08.2009 18:09 #873 : Sirkku
Jep, oon aatellu et pitäis kokeilla pastakonetta karjalanpiirakoiden tekemiseen. Vielä en oo vaan saanu aikaseks

Lisää
17.08.2009 21:00 - 17.08.2009 21:00 #880 : aleksi
Vastaus käyttäjältä aleksi aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
ja tiesitekö että karjalanpiirakka taikinasta saa mahtavia pastoja..

Lisää
24.08.2009 19:31 - 24.08.2009 19:31 #982 : Insanity
Vastaus käyttäjältä Insanity aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
Karjalanpiirakkataikinasta pastoja? Aleksi, Are you kidding me?
Toisaalta, kyllä se järkeenkäypää voisikin olla.. Ainuu miinus on se, että eihän normaalissa karjalanpiirakkataikinassa niin hirmusesti ole sitkoa?

Lisää
25.08.2009 22:18 - 25.08.2009 22:18 #1021 : aleksi
en tiiä tarviiko siihen kummemmin sitkoa.. vähän ne alko sulamaan veteen mutta tosiaan paistoin sen 10 sekkaa..
en väännä vehnäjauhopastaankaan mitään ihme sitkoja.. ehkä tee nväärin mutta hyvää tulee.

luulen että tämä on aika tämmönen testaus homma vaan. vähän kun keitettävät kasvispallerot joita joskus kehittelin, ei onnistunut.. tuli íhan hyvää keittoa kun pallot suli.

Lisää
26.08.2009 10:45 - 26.08.2009 10:45 #1027 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?

luulen että tämä on aika tämmönen testaus homma vaan. vähän kun keitettävät kasvispallerot joita joskus kehittelin, ei onnistunut.. tuli íhan hyvää keittoa kun pallot suli.

Hehe, no mutta sehän oli oikein onnistunut kokeilu, lopputulos oli vaan vähän eri mitä alunperin olit suunnitellut. Vai pitikö siitä tullakin keittoa?

Lisää
26.08.2009 10:49 - 26.08.2009 10:49 #1028 : aleksi
ei pitänyt todellakaan, ne vaan sulivat lähet saman tien keittoveteen

Lisää
04.09.2009 09:37 - 04.09.2009 09:37 #1209 : Insanity
Vastaus käyttäjältä Insanity aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
Mietiskelin Aleksi tuota karjalanpiirakkapastaa vähän tarkemmin.
Oikeaan pastaanhan tulee periaatteessa vain kananmunaa (keltuaista) ja himppu öljyä.
Joten eihän pelkästä karjalanpiirakkataikinasta saisi pastaa tehtyä?
Kun karjalanpiirakkataikinahan sisältää vain vettä ja ruisjauhoa + hieman vehnäjauhoa ja suolaa.
Jos taikinaan lisäisi keltuaista, niin veikkaisin että silleen ruispasta onnistuisi?

Lisää
06.09.2009 10:01 - 06.09.2009 10:01 #1227 : Ellen
Vastaus käyttäjältä Ellen aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?

Molempia tehty. Nam! Sirkku, tiesithän että pastakoneella saa mahtavia karjalanpiirakoita!

Mun isä viritti pastakoneeseen porakoneen pyörittämään kun tehtiin kerralla reilu 300 karjalanpiirakkaa, eihän sitä ois kukaan jaksanut muuten veivata

Lisää
06.09.2009 14:14 - 06.09.2009 14:14 #1229 : Sirkku

Mietiskelin Aleksi tuota karjalanpiirakkapastaa vähän tarkemmin.
Oikeaan pastaanhan tulee periaatteessa vain kananmunaa (keltuaista) ja himppu öljyä.
Joten eihän pelkästä karjalanpiirakkataikinasta saisi pastaa tehtyä?
Kun karjalanpiirakkataikinahan sisältää vain vettä ja ruisjauhoa + hieman vehnäjauhoa ja suolaa.
Jos taikinaan lisäisi keltuaista, niin veikkaisin että silleen ruispasta onnistuisi?

Pastataikinaan voi laittaa kananmunaa, mutta se ei ole välttämätöntä. Semmoistakin pastaa tehdään, johon tulee periaatteessa vain vettä ja jauhoja. Esim. monet kuivapastat on just tämmöisiä.

Lisää
07.09.2009 17:08 - 07.09.2009 17:08 #1243 : aleksi
joo kuivapasta on lähes aika pelkkää jauhoa ja vettä. ihan hyvin voi kotonakin tehdä pelkällä vedellä.

Lisää
23.11.2009 06:55 - 23.11.2009 06:55 #2391 : Paula
Vastaus käyttäjältä Paula aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
Olen himoinnut kokeilla pastan tekoa jo pitkään. On ollut tässä myös tarkoituksena hankkia yleiskone.

Onko Suomessa myynnissä sellaista, jossa olisi pastakone ja lihamylly samassa, tietääkö kukaan Olisiko jollakin hyväksi koettu pastaohje?

Lisää
23.11.2009 12:08 - 23.11.2009 12:08 #2393 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?

Onko Suomessa myynnissä sellaista, jossa olisi pastakone ja lihamylly samassa, tietääkö kukaan

Ainakin Kitchen Aid Artisaniin saa noi molemmat lisäosina, ja vaikka mitä muuta. Itse en ole kylläkään kokeillut kun ei ole tarvetta moisille. Joku jätskikone vois olla hauska lisäosa.

Lisää
23.11.2009 12:26 - 23.11.2009 12:26 #2394 : Paula

Ainakin Kitchen Aid Artisaniin saa noi molemmat lisäosina, ja vaikka mitä muuta. Itse en ole kylläkään kokeillut kun ei ole tarvetta moisille. Joku jätskikone vois olla hauska lisäosa.

Hei, mahtavaa, kiitos tiedosta! Olis aika pähee mintunvihreenä

Lisää
23.11.2009 12:28 - 23.11.2009 12:28 #2395 : rasse2000
Vastaus käyttäjältä rasse2000 aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?

Hei, mahtavaa, kiitos tiedosta! Olis aika pähee mintunvihreenä

INANA!!! Mix kaikki kaunis maksaa noin julmetusti

Lisää
08.12.2010 20:11 - 08.12.2010 20:11 #8138 : Paula

Olen kokeillut tavallisen durum-pastan tekoa reilu vuosi sitten, ja onnistui silloin ihan hyvin ja kohtuullisen vaivattomasti yleiskoneella.
Oletteko kokeilleet erilaisia pastoja kotitekoisena]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_wink_5683e144d0652.gif[/img]

Ikivanha thread, mutta pakko päästä hehkuttamaan. Ostin pastakoneen ja on tullut hurautettua jo parit raviolit. Helppoa ja herkullista!! Mitenkäs noita erilaisia makupastoja tekisi? Ja kotitekoinen voittaa!

Lisää
30.03.2011 19:20 - 30.03.2011 19:20 #9228 : MaxinMami
Vastaus käyttäjältä MaxinMami aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
Teen itse pastat pääosin -lasagnet aina nykyään omatekemästä pastalevystä. Ja meillä ei oo pastakonetta, niin tuo tekeminen vaatii pitkää pinnaa...

Makupastaa oon kokeillut niin, että nesteenä on porkkanamehu/tomaattimehu ja oon lisännyt jotain maustetta sekaan - teen pastan tosiaan veteen, koska munaa en voi käyttää ja pysyy kyllä hyvin koossa, jauhot on gluteenittomat ja hiukan psylliumia sidosaineena! Seuraavaksi ajattelin kokeilla pinaatin laittamista joukkoon...

Kaupan versioihin verrattuna katoaa lautaselta nopeammin

Lisää
01.07.2012 13:28 - 01.07.2012 13:28 #14155 : tahmatassu
Vastaus käyttäjältä tahmatassu aiheessa Re: Oletko tehnyt itse pastaa/ ravioleja?
Me saatiin joskus aikoinaan pastakone häälahjaksi, joten on tullut tehtyä itse pastaa ja ravioleja. Tosin tosi harvoin niitä tulee tehtyä, vaatii sen verran aikaa ettei arkiruokien teossa viitsi alkaa pastaa tekemään (tai sitten mä olen vaan hidas tekemään).
Joskus ollaan koitettu pinattipastaa ja se olikin ihan hyvää, muuten on tehty ihan vaan vehnäjauhoista. Pitäiskin joskus koittaa millasta tulisi ruisjauhoista!
Ravioleihin olisi kiva kyllä löytää jotain oikeasti tosi hyviä täytteitä, meillä ne täytteet on ollut aina jotain aika erikoisia, mitä kaapista on sattunut löytymään.

Lisää
02.07.2012 08:32 - 02.07.2012 08:32 #14171 : Sirkku
Just eilen tein ravioleja, koska piti päästä kokeilemaan Italiasta tuotua raviolimuottia. Ihania söpöjä pikku ravioleja sillä sai Pastataikinan tekemiseen miulla alkaa jo olla aika hyvä näppituntuma ja perusohje, joka toimii. Seuraavaks voiskin kokeilla noita eri värisiä pastoja. Vaikka en punajuuresta muuten niin paljon välitä, niin punajuuripastan tekemistä tahtoisin kokeilla sen upean värin takia. Jos tekis siitä ravioleja, niin jonkinlainen vuohenjuustotäyte vois olla täydellinen...

Sivu luotiin ajassa: 0.223 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017