Miten korvata self raising flower

Lisää
06.04.2012 10:34 - 06.04.2012 10:34 #19930 : Pippurinen
Pippurinen loi aiheen:
Ulkomailta löytyy kaiken maailman ihania reseptejä mutta monissa käytetään self raising floweria (ei hajuakaan mikä vois olla Suomalainen nimitys ) Onko kukaan korvannut tuota millään? luulis että tavallinen jauho + leivinjauhe korvais, mutta mikä on suhde? paljon menee leivinjauhetta pannaan?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.04.2012 11:59 - 06.04.2012 11:59 #13133 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Miten korvata self raising flower
En määrää kyllä osaa sanoa suoriltaan, mutta tosiaan oikein olet arvuutellut mitä Self raising flower on.
Kokeile katsoa sitä jauhomäärää ja vertaa sitä vaikka johonkin reseptiin mihin laitetaan leivinjauhetta? Laske siitä vähän suuntaa?

Nopsasti katsoin, että esim mokkapaloissa on 5 dl jauhoja ja 2tl leivinjauhetta. About sillä suhteella?

Lisää
06.04.2012 16:56 - 06.04.2012 16:56 #13135 : Pippurinen
Pippurinen vastasi aiheeseen: Re: Miten korvata self raising flower
Totta, vertaamalla saman tyyppisiin normaalilla jauholla+ leivinjauhoilla tehtyihin voisi saada käsitystä mikä suhde vois olla. Pitääpäs kokeilla kun seuraavan kerran vastaan tulee tälläinen pulma. Näin vain monta mielenkiintoista reseptiä jotka aina ohitin kun oli tuota self raising jauhoa käytetty, mutta aloin pohtimaan että kai tonkin nyt vois korvata. Kokeilemalla selviää.

Lisää
09.04.2012 18:10 - 09.04.2012 18:10 #13159 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Miten korvata self raising flower
Mulla on pari pakettia ollut Orgranin Self Raising Flouria -sis. maissitärkkelys, tapiokajauho, riisijauho, nostatusaineita (E 575 glukonodeltalaktoni, E 500 natriumbikarbonaatti), E 412 guarkumi

-mahtaako tuo kysymäsi jauhoseos olla juuri tätä?

Kun sillä tekee pikkuleipiä, ei tarvi ollenkaan nostatusaineita, ja muffinsseihin olen laittanut 4dl selfraising-jauhoja+1tl soodaa -ja sama ohje jos olen tehnyt muulla jauhoseoksella/jauholla niin olen laittanut 2tl leivinjauhetta...

Ja jos olen korvannut selfraising-jauhoseoksen, niin osa peruna/maizenaa/tapiocatärkkelystä, niin on ollut ihan ok

Lisää
11.04.2012 08:10 - 11.04.2012 08:10 #13183 : Pippurinen
Pippurinen vastasi aiheeseen: Re: Miten korvata self raising flower
Tarkoitan ihan tavallista jauhoa jossa on seassa jo nostatusaineet esim tämä http://www.allinsonflour.co.uk/products ... flour.html

Wikipediasta löytyi tarkka suhde:

Self-rising flour is typically composed of the following ratio:
1 cup (110 g) flour
1 teaspoon (3 g) baking powder
a pinch to ½ teaspoon (1 g or less) salt

Sivu luotiin ajassa: 0.074 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017