Leivonnan/tuotteiden muuttuminen

Lisää
22.03.2012 10:33 - 22.03.2012 10:33 #19915 : Markka
Markka loi aiheen:
Foorumia lueskellesani tuli mieleen kysymys, mikä teidän mielestä on suurin muutos leivonnan saralla foorumin olemassa olon aikana noin viimeisen kolmen vuoden aikana? Tuotteissa tai omassa leipomisessa? Vai teettekö samoja juttuja, kuin ennenkin?

Itselle suurin muutos on tullut kyllä täytekakuissa. Kakkujen väliin tulee laitettua muutakin kuin kerma ja marjoja. Vaikka suosikkini kyllä edelleen on ihan perus kerma-mansikka-kakku. Toinen muutos kakuissa on kaulittavat massat ja koristelu. Ei tarvitse tyytyä pelkään marsipaaniin, josta en oikeastaan edes pidä. Tulee tehtyä hahmokakkuja, massa päälle kermapursotuksellä ja milloin mitäkin.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.11.2012 11:14 - 25.11.2012 11:14 #15387 : TaikinaTaivas
TaikinaTaivas vastasi aiheeseen: Re: Leivonnan/tuotteiden muuttuminen
Omissa kakuissa muutos on lähinnä siinä, että kakkuista toivotaan aina ja aina vaan isompia. Nykyään juhlat ovat isoja ja näyttäviä, ristäisjuhliinkin pitää tehdä n. 30-40 hlön kakkuja vaikka perinteisesti ristiäiset ovat olleet pienet oman perhepiirin intiimit juhlat. Oma tyyli on muuttunut (onneksi) tyyliin : less is more. Enää ei välttämättä tule laitettua kakun päälle niin paljon tavaraa. Kakun sisälle laitan sitä mitä sinne halutaan, hyvin usein kuitenkin mousseja. Monille perinteinen hillo-kerma ei maistu. Itse en ole vieläkään innostunut massapäälliskakuista eikä niitä ole minulta pyydetykään.

Lisää
27.11.2012 20:52 - 27.11.2012 20:52 #15359 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Leivonnan/tuotteiden muuttuminen
Miulla tuli ekana mieleen että nykyään ihmiset osaa enemmän pyytää mousseja kakun väliin, ennen oli ihan vakio että "no jotain hilloa ja kermaa" tai jos oikein villiksi meni niin "hilloa ja vanilliinikreemiä". Nykyään mousset on Se juttu.

Lisää
01.12.2012 16:06 - 01.12.2012 16:06 #15447 : mopomutsi
mopomutsi vastasi aiheeseen: Re: Leivonnan/tuotteiden muuttuminen
Mulle näkyvin muutos on selkeästi, että tarjoilun tähti voi kakun sijaan olla cookie/cake popsit tai koristellut muffinsit
Kakuissa jo mainitut, eli sisällä mousse ja päälle massa (mmf, sokeri) aikaisempien kermapursokakkujen sijaan.

Lisää
01.12.2012 18:20 - 01.12.2012 18:20 #15451 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Leivonnan/tuotteiden muuttuminen
Mä veikkaan, että seuraava trendi on maustaa kaukkupohjaa. Nyt on jo suklaiset (vielä eri tavoin tehdyt), porkkana, red velvet, maustetut lemppari maustein...ties mitä ideoita!

Lisää
01.12.2012 21:29 - 01.12.2012 21:29 #15454 : anna
anna vastasi aiheeseen: Re: Leivonnan/tuotteiden muuttuminen
Enemmän kiinnitän nykyään huomiota ulkonäköön. Hillo+kerma -kakkuja en ole koskaan tehnyt, iän kaiken oon täyttänyt rahkalla. Parin viime vuoden aikana jotenkin suklaata on ruvennut livahtamaan vähän jokaiseen leipomukseen

Yleisesti netin selaaminen on vaikuttanut leipomusten ulkonäköön. Ehkä jotain on oppinutkin, kun enää ei oo tyytyväinen pelkästään siihen, että kohos ja ei palanut uunissa. Harmittaa vietävästi, jos pasteija aukee uunissa tai taikina repee kohotessa jne.

Marsipaaniin mä en koske sormin enkä lusikalla. Massaeläimet ja värikkäät kakut on ihan kivan näköisiä, mutta heti alkaa inhottaa, kun ajattelee edes vahingossa marsipaanin makua.

Sivu luotiin ajassa: 0.074 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017