Uuden vuoden leivonnaiset

Lisää
29.12.2011 12:03 - 29.12.2011 12:03 #19885 : Tekila
Tekila loi aiheen:
Ideoita vähän itse haeskelen, joten tehdään pientä galluppia.

Mitä työn alla uuden vuoden juhliin?

Itse haeskelen jotain kivaa juusto/hyydykekakku ohjetta. Onko jollain jotain hyvää mielessä? Vinkatkaas!

Meitä ei ole kun 2 syömässä ja ehkä käydään mummolassa lauantaina, joten suurempia ei tarvitse tehdä. Tarkoitus olisi nakit+perunasalaatti ja jotain vihersalaattia. Mahdollisesti tuulihattuja täytettynä ja joku kiva kakku.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.12.2011 18:56 - 29.12.2011 18:56 #11885 : PullaAkka
PullaAkka vastasi aiheeseen: Re: Uuden vuoden leivonnaiset
Tosi hyvä herkku oli paistettu valkosuklaa-juustokakku, jota tein Tina Nordströmin inspiroimana viimeksi uudenvuoden juhliin. Oma muunnelmani on blogissani
http://www.pulla-akka.com/blog/2767751/ ... u-uunissa/

Suussa sulava herkku

Itse taidan mennä tänä vuonna mutakakku-linjalla...

Lisää
30.12.2011 02:23 - 30.12.2011 02:23 #11886 : anna
anna vastasi aiheeseen: Re: Uuden vuoden leivonnaiset
Sama vika... (Kerma)kakkua en ala vääntämään, mut jotain synttärijuttua pitäis keksiä. Sellasta, minkä voi ottaa mukaan ja mennä viettään synttärit ystävän luo.

Mulla ja mun koiralla siis on synttärit uuden vuoden aattona. Mä oon jo niin vanha, etten synttäreitä juhli. Ystävällä on niin pienet kersat, että ne haluaa juhlia mun koirankin synttärit ja koira on niille rakas ja odotettu vieras Sovittiin, että mä tuon koiran ja syötävät tullessani.

Jotain helppoa suolaista ja makeaa siis pitäis tehdä KOIRAN synttäreille Lapset on reilun vuoden ja noin 4v. Noi lapset kyllä rakastaa sieniä, homejuustoa, sipulia jne., mitä kai kaikkien normaalien pentujen pitäis vihata ylikaiken. Lyö vaan tyhjää ja en keksi mitään helppoa, mitä reilu 1 veekin vois syödä omin sormin.

Lisää
30.12.2011 08:59 - 30.12.2011 08:59 #11887 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Uuden vuoden leivonnaiset
Miten olisi tuulihatut - niissä maistuu kaikenmoiset täytteet.
Makeissa kerman voi korvata maustetulla rahkalla ja hedelmäpaloilla.....

Mini kääretortut !

Kahvikakusta saa helposti kerrostäytekakunkin leikkaamalla vaakatasossa veitsellä kerran tai kaksi ja laittamalla hilloa tai makeita mandariinisiivuja väliin.

Kuivatut pehmeät aprikoosit, joiden päällä Auraa tai muuta juustoa ja koristeena pistaasimantelirouhetta - menee kaupaksi aina.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
30.12.2011 20:23 - 30.12.2011 20:23 #11888 : anna
Ei menny tuulihattujen kanssa ihan kuin strömsössä... Maku on ihan OK, mutta ne ei kohonnut tippaakaan! Mikähän mulla olis voinut mennä vikaan? Ohjeena käytin kinuskikissan ohjetta: http://www.kinuskikissa.fi/tuulihatut/ Luukkua en aukonut kesken paiston ja ohjettakin noudatin orjallisesti.

Kyllä noi ihan hyvin syödä pystyy. Tempaisin veitsellä puoliksi ja täytin.

Oisko ne voineet suuttua, kun mulla ei oo oikeeta pursotuspussia. Lapoin vaan taikinan lidlin paksuun pakastepussiin ja kulmaan tehdystä reiästä pursottelin.

Lisää
30.12.2011 21:57 - 30.12.2011 21:57 #11889 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Uuden vuoden leivonnaiset
Ei se pursotuspussista ahdistu. En oo itse koskaan tehnyt, joten en osaa sanoo tarkempaa analyysiä missä välissä vikaan olisi mennyt.

Lisää
31.12.2011 07:27 - 31.12.2011 07:27 #11891 : PullaAkka
PullaAkka vastasi aiheeseen: Re: Uuden vuoden leivonnaiset
Minulle on aina neuvottu, että kun tuulihattuja tekee, niin sinne taikinan joukkoon vatkataan reilusti ilmaa silloin, kun munat vatkataan joukkoon vatkaajalla. Ja vatkaaminen niin, että kulho mahdollisimman vähän kolhiintuu, jotta taikinasta ei ilman kopinan seurauksena karkaa eli ei saa kovasti kopista kattilan reunoihin.
Ja sitten tosiaan se, että uunia ei saa avata tai hyppynarulla edes hypellä uunin vieressä paiston aikana, jotta kohoavat kauniisti.

Lisää
31.12.2011 09:01 - 31.12.2011 09:01 #11892 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Uuden vuoden leivonnaiset
Sunnuntaileipurina taidot ovat reseptien tulkinnoissa. Tuulihatut ovat helppoja Kaarina Roinisen kirjan ohjeella.
Kurkistin tuota Kissan reseptiä ja yhden eron huomasin - Roininen ei listaa reseptissään leivinpulveria, joten sitä en koskaan ole kananmunien joukkoon laittanut.
- 2 dl vettä
- 100g voita (kuumenna veden kanssa kiehuvaksi)
- 1, 5 dl jauhoja (lisää kerralla edellisten sekaan ja sekoita puuhaarujalla, kunnes seos irtoaa kattilan reunoista,
anna jäähtyä)
- 3 jääkaappikylmät kananmunat, yksi kerrallaan, vispataan jäähtyneen massan joukkoon
- paisto 200°C n. 20 min - luukkua ei saa avata - hattuja tulee paistaa riittävän kauan, muuten lätsähtävät uunista tullessaan, mutta
polttaa ei tietenkään saa
- jäähdytä, halkaise, täytä ja nauti!
Voin sanoa onnistuneeni aina !

TUNNELMAA LOPUILLAAN OLEVAN VUODEN TUNTEIHIN
JA
HYVÄÄ, KAUNISTA JA ONNEKASTA UUTTA ALKAVAA VUOTTA 2012 KAIKILLE LEIVONTAFOORUMILAISILLE!

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
31.12.2011 15:59 - 31.12.2011 15:59 #11894 : anna
Yritän olla seuraavalla kerralla kolistelematta astian laitoja Vatkasin kyllä mielestäni ihan riittävästi. Mulla tais olla ikkuna auki taikinaa tehdessä. Ei kai leivinjauhetaikina ole kylmän arka? Tai sit leivinjauhe oli rikki, mitä kyllä vähän epäilen.

Täytyy yrittää uudelleen, kunhan kerkeen...

Lisää
06.01.2012 14:56 - 06.01.2012 14:56 #5652 : PAMPULA
PAMPULA vastasi aiheeseen: Re: Uuden vuoden leivonnaiset
Minä oon kans tainnut tehdä roinisen ohjeella. Aina on onnistuneet, enkä edes ole varonut koska en tiennyt non aroiksi!

Sivu luotiin ajassa: 0.087 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017