Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?

Lisää
05.11.2010 20:27 - 05.11.2010 20:27 #19683 : Paula
Paula loi aiheen:
Onko sulla jokin leivonnainen (miksei makeinenkin), jota olet miettinyt jo ehkä pidemmänkin aikaa toteuttavasi? Joku, joka vaikuttaa vaikealta, aikaavievältä tai ehkä epäilyttävältä? Mua kiinnostaisi tietää aloittelijoista ammattilaisiin, mikä on se tuotos, joka on jäänyt jostain syystä vielä suunnittelun tasolle ja miksi.

Itselläni (aloittelija) on vaikka mitä. Sanotaan nyt esimerkiksi Sacherkakku. Pelkään sitä sen kauniin suklaakuorrutteen takia.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.11.2010 16:26 - 06.11.2010 16:26 #7860 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?
mun on ollut tarkotuksena tehdä pomadaa joka on siis sitä kamaa jota on vaikka berliinenmunkin päällä. siihen ei vaan ole ohjeita oikeen vaan pitää itte testata. kerran jo teinkin mutta lopputulos oli kun sellaset vanhan ajan minttukarkit.. ilman minttua.

Lisää
07.11.2010 18:23 - 07.11.2010 18:23 #7864 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?
Ite en oikeen tule toimeen tuon suklaan kanssa, joten olen ajatellu että jos vaikka lähennyttäisi, jos opettelisin sen temperoinnin. Jos se vaikka käyttäytyisi vähän paremmin. Eli tuo kokeilulista alkaa olla aika pitkä, koska kokeilussa olisi kaikki mihin tarvitaan sitä suklaankin lämpötilan mittaamiseen tarkoitettua mittaria, kuten tuo temperointi, macaron, vaahtokarkit, marenkivoikreemi (italialaisesta marengista), erilaiset toffeet ja kermatoffeet eli kaikki missä sokeria keitettäessä täytyisi mitata lämpötilaa. Itseasiassa jos tällaisia mittaria tarvitaan-reseptejä on jollain, mitkä ovat kokeilemisen arvoisia niin ottaisin mieluusti vastaan lisää ideoita Jos vaikka saisi sen viimeisen sysäyksen mennä ostamaan mittari. Mistähän sellaisen muuten saisi inhimilliseen hintaan?

Lisää
07.11.2010 20:23 - 07.11.2010 20:23 #7865 : PAMPULA
PAMPULA vastasi aiheeseen: Re: Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?

Ite en oikeen tule toimeen tuon suklaan kanssa, joten olen ajatellu että jos vaikka lähennyttäisi, jos opettelisin sen temperoinnin. Jos se vaikka käyttäytyisi vähän paremmin. Eli tuo kokeilulista alkaa olla aika pitkä, koska kokeilussa olisi kaikki mihin tarvitaan sitä suklaankin lämpötilan mittaamiseen tarkoitettua mittaria, kuten tuo temperointi, macaron, vaahtokarkit, marenkivoikreemi (italialaisesta marengista), erilaiset toffeet ja kermatoffeet eli kaikki missä sokeria keitettäessä täytyisi mitata lämpötilaa. Itseasiassa jos tällaisia mittaria tarvitaan-reseptejä on jollain, mitkä ovat kokeilemisen arvoisia niin ottaisin mieluusti vastaan lisää ideoita

Jos vaikka saisi sen viimeisen sysäyksen mennä ostamaan mittari. Mistähän sellaisen muuten saisi inhimilliseen hintaan?

Kai noiden mittareiden hinnat liikkuu 20-30 euron tienoilla.. Varmaan kallimmallakin löytyy

Onhan noita itelläki monia juttuja, joihin ei aika vielä ole ollut otollinen Jotku ideat ei sitte ehikkää kovin kauaa muhia päässä ku tulee jo tilanne että nytpä teen...

Lisää
08.11.2010 22:26 - 08.11.2010 22:26 #7873 : Onneli78
Onneli78 vastasi aiheeseen: Re: Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?
Minä olen jo pidemmän aikaa halunnut tehdä kermaruusuja kakun päälle. Ajattelen niiden tekemisen vaikeaksi. Pitäisi vaan etsiä ohje niiden tekemiseen ja ryhtyä toimeen! Ainahan voi harjoitella, vaikka kuinka paljon. Nyt olisi mietteissä, että laittaisin isänpäiväkakun päälle kermaruusuja, tai edes yhden sellaisen. Saa nähdä toteutuuko!!

Lisää
14.11.2010 08:29 - 14.11.2010 08:29 #7930 : mare78
mare78 vastasi aiheeseen: Re: Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?
Suunnittelen tällä hetkellä tilattua ristiäiskoristetta..aihe on hieman haastava, mutta pidän haasteista joten enköhän onnistu. Ristiäis koristeet on jotenkin hankalia jos ei halua toistaa mitä muut ja itse on tehnyt..

Lisää
28.03.2011 13:15 - 28.03.2011 13:15 #9188 : safkaseireeni
safkaseireeni vastasi aiheeseen: Re: Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?
Sacher. Haaveena saada aikaiseksi sellainen monitäytteinen, klassinen, tasalaatuinen herkkukakku jossa olisi oikeaoppinen sileäksi kovettunut kuorrute ja se tekstikin päällä. Milloinkahan sitä uskaltaisi yrittää uudelleen (olen kerran tehnyt sacheria sellaisella superyksinkertaistetulla ohjeella joka sinänsä onnistui mutta ulkonäöltään toki jäi kauas alkuperäisestä).

Lisää
28.03.2011 17:07 - 28.03.2011 17:07 #9189 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Haaveena/suunnitteilla jokin leivonnainen?
Haaveilen saavani käpykakun onnistumaan iso-mamman reseptillä niin, että sen rakenne ja maku täsmäisi alkuperäistä (ja aloittelija kun olen, niin vielä en ole onnistunut...)

Sivu luotiin ajassa: 0.088 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017