Mistä inspiraatio leipomiseen?

Lisää
29.04.2014 21:55 - 29.04.2014 21:55 #17853 : Heli
Heli vastasi aiheeseen: Re: Mistä inspiraatio leipomiseen?
Into oppia uutta

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.05.2014 12:58 - 02.05.2014 12:58 #17881 : Suklaapossu
Suklaapossu vastasi aiheeseen: Re: Mistä inspiraatio leipomiseen?
Leivon silloin tällöin "tilauksesta" mm. kakkuja sukulaisille ja samalla saan yleensä ihanan syyn leipoa myös muita herkkuja viedä niitäkin kylään. Inspiraatioita on monia ja esim. muiden blogeissa nähdyt leivonnaiset tai kaapista löytynyt vanhaksi menevä tuote ovat mahtava syy aloittaa leipominen. En oikeastaan koskaan leivo mitään samalla ohjeella, vaan testailen jatkuvasti uusia tekniikoita ja makuja. Ja joskus mälsempikin päivä muuttuu paremmaksi kun pääsee kulhojen ja vatkaimen ääreen. Leipominen vain on niin kivaa, että eipä siihen erityistä syytä tarvita

Lisää
11.05.2014 19:00 - 11.05.2014 19:00 #17918 : Tinuski
Tinuski vastasi aiheeseen: Re: Mistä inspiraatio leipomiseen?
Miulla leipominen on kuulunut elämään jo nuoresta alkaen. Muistan joskus teiniaikoina kun leivoin pullaa joka lauantai.
Silloin kun sain jokunen vuosi sitten tämän "herätyksen" ja löysin tieni kaikkiin ihaniin blogeihin, leivoin ja kokeilin kaikenlaista lähes kyllästymiseen asti. Nykyisin leivon lähinnä omalle perhepiirille, juhliin tai jos joku kaveri pyytää tekemään kakun tms. Tietysti aina kun törmään johonkin hienon näköiseen kakkuun tai muuhun leipomukseen, tulee mielihalu kokeilla itsekin. Koulutusta miulla ei ole tähän ollenkaan, olen vaan itse oppinut kokelemalla yrityksen ja erehdyksen kautta.

Lisää
14.09.2014 15:22 - 14.09.2014 15:22 #18239 : amanda
amanda vastasi aiheeseen: Re: Mistä inspiraatio leipomiseen?
Leipää leivon tähän meidän leivännälkäiseen perheeseen vähintään muutaman kerran viikossa. Joskus on vähän laiskempi fiilis ja leivon isomman satsin kerralla, mutta yleensä tykkään kyllä kokeilla uusia juttuja. Niitä outoja leipiä-joihin-on-tungettu-sitä-sun-tätä jaksaa kyllä syödä kun välillä saa jotain suht normaaliakin känttyä massuun!

Mun suurin inspiraation lähde leipomiseen pelkän (makean)nälän ohella on leivontakirjat, vähän vanhanaikainen kun olen. Olen kirjaston suurkuluttaja ja varmaan jossain vaiheessa kirjaston lattialle leivontakirjojen osastolle syntyy joku ura lattiaan, kun siellä niin usein ramppaan ihan vain tarkistamassa, josko siellä olisi taas jotain jännää selattavaa... Kaikista kirjoista ei ole edes pakko leipoa mitään, mutta kyllä kauniisti kuvitetun leivontakirjan selaaminen on silkkaa hermoterapiaa - ainakin siihen asti kunnes sieltä sitten on pakko joku resepti toteuttaa. Esimerkiksi Fiona Cairnsin leivontakirjat on aivan ihania selattavia, todella kauniita ja inspiroivia reseptejä ja kuvia... Blogeja selailen myöskin aika paljon, joskis yleensä bongaan ne varsinaiset reseptit kirjoista ja sitten varioin niitä joskus jostain blogista saadulla idealla.

Lisää
15.09.2014 17:00 - 15.09.2014 17:00 #18246 : VaniljaVilla
VaniljaVilla vastasi aiheeseen: Re: Mistä inspiraatio leipomiseen?
Halu oppia uutta ja nähdä lopputulos valmiina edessäni.
Tilaustöitä on aina hauska tehdä ja täydellisyyteen on pakko pyrkiä.
Välillä inspiraatio iskee ihan tyhjästä, silloin arvon reseptikirjoista, mitä leivon. Näin saa kokeilla uutta hauskalla tavalla

Sivu luotiin ajassa: 0.076 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017