Hygieniasta

Lisää
14.05.2012 11:54 - 14.05.2012 11:54 #13649 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Hygieniasta

Hanskat eivät ole kyllä takuu hygieniasta. Olen nähnyt liikennemyymäläravintolassa, jossa paistetaan valmiit pullat itse, että välillä käydään laittelemaassa pullia esille ja välillä rahastamassa samat hanskat kädessä.

Rahathan on tunnetusti todella puhtaita.

Itse olen töissä liikennemyymäläravintolassa ja jos joku tulee kassalle ja oon sitä ennen tehny leipiä/pitsaa jne hanskat kädessä niin hanskat lentää roskiin. Ja tuskinpa kosketusnäyttö ottais hankasta kosketusta..

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.07.2012 19:09 - 02.07.2012 19:09 #14181 : marsispossu
marsispossu vastasi aiheeseen: Käsineet marsipaanin/sokerimassan käsittelyyn
Te, ketkä käytätte käsineitä kyseisten massojen kanssa työskennellessä, niin mistä olette niitä hankkineet? Kaupoista, tavarataloista ja apteekeista olen katsonut, mutta niistä ei ole löytynyt sopivia. Etsin vinyylikäsineitä, jotka olisivat ftalaatti vapaita eli eivät sisällä näitä hormonihäiritsijöitä. Parissa tukussa näin näitä myytävän (nettisivuilta), mutta niitä pitäisi tilata monta sataa paria, jotta suostuisivat toimittamaan :/

Lisää
02.07.2012 20:26 - 02.07.2012 20:26 #14202 : Redrose82
Redrose82 vastasi aiheeseen: Re: Käsineet marsipaanin/sokerimassan käsittelyyn
Tukusta on tullut tutun kortilla hankittua... Eikä maksa paljoa vaikka onkin isolaatikollinen.

Lisää
03.07.2012 08:28 - 03.07.2012 08:28 #14205 : Sandrina
Sandrina vastasi aiheeseen: Re: Käsineet marsipaanin/sokerimassan käsittelyyn
Apteekkien pitäisi ainakin voida tilata kyseisiä hanskoja, sillä lääkealan tukut ja yritykset niitä myyvät. Tosin minimitilausmäärät joiltakin firmoilta olivat laatikoittain (eli 10-14 pkt) ja rahtikin yhdelle laatikolle aika huima (mikäli ei siis mene isojen tukkujen mukana), joten ymmärrän hyvin miksi saattavat apteekeissa kyseleville sanoa ettei ole/ei pysty tilaamaan

Pikaisella googlettelulla löysin yhden nettipuljun joka myy yksittäisiäkin paketteja, täältä löytyy. Noita ko. hanskoja en ole itse käyttänyt, mutta hinta ei ainakaan näyttäisi ihan hirveä olevan.

//muoks. Mikäli Medipointin hanskat ovat ftalaatittomia (allergiatestattuja ovat ainakin), niitä löytyy ainakin Verkkoapteekista , [url=http://www.yliopistonverkkoapteekki]YA] ja Apteekkituotteet.fi].

Lisää
03.07.2012 09:07 - 03.07.2012 09:07 #14208 : marsispossu
marsispossu vastasi aiheeseen: Re: Käsineet marsipaanin/sokerimassan käsittelyyn
Kiitos!! Tuolta nettikaupasta (fennokauppa) löytyi kyseisiä käsineitä ja ei ollut pientoimitusmäärää Pahoin plekään, että nuo apteekin käsineet sisältävät ftalaattia, kun siitä ei erikseen mainita :/ Näihin myrkkyihin on herätty vasta ihan viime vuosina, niin käsineetkin kulkevat vähän jälkijunassa.

Lisää
03.07.2012 09:22 - 03.07.2012 09:22 #14209 : Sandrina
Sandrina vastasi aiheeseen: Re: Käsineet marsipaanin/sokerimassan käsittelyyn

Kiitos!! Tuolta nettikaupasta (fennokauppa) löytyi kyseisiä käsineitä ja ei ollut pientoimitusmäärää

Pahoin plekään, että nuo apteekin käsineet sisältävät ftalaattia, kun siitä ei erikseen mainita :/ Näihin myrkkyihin on herätty vasta ihan viime vuosina, niin käsineetkin kulkevat vähän jälkijunassa.

Eipä mitään! OneMedillähän on ainakin ftalaatittomia hanskoja myös ja Tamron (lääketukku) kautta saatavissa. Käytännössä siis jokaisella Suomen apteekilla on mahdollisuus niitä tilata, jos vain halua on (siellä apteekin päässä)

Lisää
26.08.2013 16:24 - 26.08.2013 16:24 #16970 : Jauhopeukaloinen
Jauhopeukaloinen vastasi aiheeseen: Re: Hygieniasta
Huomasin että Biltemasta saa puuteroituja vinyylikäsineitä, 100 kpl:n pakkaus alkaen 3,99. Taitavat siis olla aika edullisia, mutta millaisia sitten laadultaan.. Ja sopivatko lainkaan elintarvikkeiden kanssa työskentelyyn. Ei kellään sattuisi olemaan kokemusta? Tarvitsisin käsineitä lähinnä marsipaanin/sokerimassan värjäämiseen ja muotoiluun. http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/T ... eet-38900/

Lisää
26.08.2013 17:50 - 26.08.2013 17:50 #16971 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Hygieniasta

Huomasin että Biltemasta saa puuteroituja vinyylikäsineitä, 100 kpl]http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/T ... eet-38900/[/url]

Oho, nuohan on ihan edullisia! Vaan ovatkohan kuinka kestäviä... Harmi kun tuolla netissä ei lue elintarvikkeista mitään. Luulisi paketissa lukevan kun menee myymälään katsomaan. Ei ole kokemusta mutta kertokaahan joku jos olette Biltemaan menossa että mitä paketissa lukee? Toki voin itsekin katsoa, tulee käytyä remonttiostoksilla silloin tällöin, laitan viestiä jos muistan katsoa.

Lisää
17.08.2014 18:33 - 17.08.2014 18:33 #18139 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Kiinnitätkö hiuksesi, kun teet ruokaa tai leivot?
.
Kysymys saattaa tuntua hullunkuriselta, mutta pari viikkoa sitten viimeksi seurasin 'vierasmaalaista' ohjelmaa, jossa julkkiskokki/alan huippuammattilainen opasti pursottelua pitkät hiukset valtoimenaan….ja useaan kertaan niitä tietenkin heilautteli pois silmiltä !

Terveille hiuksille normaalin kasvukierron seurauksena noin 70-100 hiusta irtoaa päivittäin. Nuo satakunta pätkää tai pitkää hiusta sitten lentelee olkapäille, ympäriinsä kulkiessamme tai tarrautuu sohvan tyynyihin, osa jää tietenkin hiusharjaan tai kampaan. Mutta ei ne mokomat kunnioita keittiötämmekään!

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
18.08.2014 12:18 - 18.08.2014 12:18 #18140 : Petra
Petra vastasi aiheeseen: Re: Kiinnitätkö hiuksesi, kun teet ruokaa tai leivot?
Pidän yleensäkin hiuksia kiinni, ovat niin lennokasta sorttia. Kyllä niitä silti aina välillä ruokaan/ leipomuksiin eksyy. Vieraille ruokaa laittaessa tai leipoessa koitan olla vähän tarkempi.

Hiuksia enemmän minulla on harmia kissankarvoista, ne leijailevat ilmassa ja laskeutuvat mihin tykkää. Murh. Tosin karvojen määrä on vähentynyt murto-osaan sen jälkeen kun koiravanhuksemme viime talvena kuoli. En silti antaisi kissojani pois mistään hinnasta, uuden koirankin hankinta on mielessä. Karvat ruoassa ja leivonnaisissa on pieni harmi siihen verrattuna kuinka paljon iloa lemmikeistä on. Meni vähän ohi hiusaiheen, mutta karva kuin karva...

Jos sinä ihmettelit julkkiskokin (ainakaan Nigella ei taida koskaan sitoa hiuksiaan...) hiuksia, minä olen ihmetellyt ja ärsyyntynyt Jyrki Sukulan suu avoinna syömisestä ja ruoka suussa puhumisesta Kuppilat kuntoon- ohjelmassa. Iljettävän näköistä.

Lisää
20.08.2014 22:37 - 20.08.2014 22:37 #18145 : netch
netch vastasi aiheeseen: Re: Kiinnitätkö hiuksesi, kun teet ruokaa tai leivot?
Minäkin pyrin aina pitämään tukkaa ponnarilla kun keittiössä olen, mutta kotioloissa touhuillessa (ja useimmiten vain itselleni ja miekkoselle kokkailtaessa) hiukset saattavat jäädä vapaiksikin liehumaan. Joskus siis löytyy kiehkura sieltä ruokien ja leivosten seasta.. Pari kertaa olen kyllä löytänyt hiuksen ruoan seasta vaikka tukka ollu kireällä nutturalla. Että meillä leijailee niin mun tukka kuin myös koirulin tukka pitkin asuntoa.

Jos sinä ihmettelit julkkiskokin (ainakaan Nigella ei taida koskaan sitoa hiuksiaan...) hiuksia, minä olen ihmetellyt ja ärsyyntynyt Jyrki Sukulan suu avoinna syömisestä ja ruoka suussa puhumisesta Kuppilat kuntoon- ohjelmassa. Iljettävän näköistä.

Tuota samaa oon hei mäki ihmetelly monet kerran kuppila jaksoja seuratessa!! Todella iljettävän näköistä kun "mestarikokki" oikein urakalla näyttää mitkä ovat pöytätapojen vastakohdat. Eikä ne ruoat varmasti ole niin pahoja että tarvis niin rumaksi naamaa nyrpistää..

Sivu luotiin ajassa: 0.141 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017