Croissant/juustosarvet

Lisää
03.05.2013 12:51 - 03.05.2013 12:51 #19128 : helmineponen
helmineponen loi aiheen:
Hei kaikki!

Haluaisin kuulla teidän parhaita täytteitänne juustosarviin? Mitä yhdistelmiä olette käyttäneet ja mistä on tullut jo hittejä? Itse olen käyttänyt vain tuorejuustoa ja kinkkua...Olisi kiva kuulla parhaita täyteideoita, joita voisi sitten itsekin kokeilla kotona. Sekä suolaisia, että makeita täytteitä. Kiitän jo nyt niitä jotka ideoita laittavat.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.05.2013 16:36 - 11.05.2013 16:36 #16495 : Sokerihelmi
Sokerihelmi vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Erilaiset juustot olisi varmaan hyviä sekä sellaisenaan että sopivat monen muunkin raaka-aineen kanssa. Itse teen joskus semmoisia sarvia joiden taikina on vain sekoitettu, eikä se ole semmoinen lehtevä kuin croissant, niin niiden väliin olen laittanut hienonnutta paprikaa ja sipulia (nämä voi myös kuullottaa ennen täyttämistä, tulee hiukan erimakuinen), näiden kanssa sopisi myös feta. Joskus ennen kasvisyöjäksi ryhtymistäni tein tämmöisiä missä oli tonnikala-purjo-paprika-seosta. Nämä siis semmoisia täytteitä, jotka rullataan sarven sisälle ennen paistamista.

Jos taas puhumme valmiin croissantin halkaisemisesta ja täyttämisestä, niin tomaatti-mozzarella-pesto on hyvä kombo.

Lisää
25.08.2013 08:38 - 25.08.2013 08:38 #16956 : Aliica98
Aliica98 vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Mikä olisi hyvä ohje itsetehtyihin croissantteihin? Tiedättehän ne kahviloissa olevat jättimäiset croissantit, jotka vievät kielen mennesään? Olisikohanniitä mahdollista valmistaa itse? Ihan voitaikinasta lähtien

Lisää
19.01.2014 20:39 - 19.01.2014 20:39 #17449 : TOFFEEPALLO
TOFFEEPALLO vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Olen miettinyt, voisiko croissantit täyttää suklaalla tai nutellalla ennen paistamista vai suosiolla lisätä vasta paistamisen jälkeen.

Lisää
24.03.2014 18:29 - 24.03.2014 18:29 #17757 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet

Olen miettinyt, voisiko croissantit täyttää suklaalla tai nutellalla ennen paistamista vai suosiolla lisätä vasta paistamisen jälkeen.

Ainakin kokeilemisen arvoinen idea!

Lisää
24.03.2014 21:09 - 24.03.2014 21:09 #17759 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet

Itse täytän aina sekä sarvet, että croissantit ennen paistamista.......paikallisten lehtien, reseptien tapaan......säästeliäästi, ettei juustot/suklaat valu uuniin.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
25.03.2014 07:29 - 25.03.2014 07:29 #17760 : taikataikinat
taikataikinat vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Minä tein jonkin aikaa sitten Leivotaan-lehden ohjeella suklaasarvia, ihan siis ennen paistamista laitettiin nutellaa sinne sisään. Itse sävelsin vähän liikaa joten ei ihan mennyt putkeen mutta oli ne silti hyviä!

muoks. Tässä linkki blogipostaukseen: http://taikataikinat.blogspot.fi/2013/07/voisarvet-hasselpahkinataytteella.html?m=1

Lisää
25.03.2014 12:33 - 25.03.2014 12:33 #17761 : nami-hiiri
.
Omat ensisävellykset jonkun toisen reseptistä tai lehdistä menevät usein pieleen.
Mutta näin lukemalla kuulostaa siltä, että se täytteen 'voi' olisi pitänyt jättää kokonaan pois !
seuraavalle satsille!

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
28.03.2014 06:52 - 28.03.2014 06:52 #17765 : taikataikinat
taikataikinat vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Niin tuntuu usein käyvän sitä vaan mielessään näkee kaikki ideansa hyvin toimivina mutta todellisuus onkin sitten toinen No, pahoja noista ei tullut siltikään!
Voi täytteessä oli alkuperäisessä reseptissä, voi olla että tekee täytteestä herkemmin sarven sisältä valuvaa, mietin kyllä että onko sillä sitten joku vaikutus täytteen koostumukseen, ettei se esim "pala" sarven sisälle..? Mene ja tiedä! Hm.. Pitäisikö näille antaa tänä viikonloppuna uusi mahdollisuus...

Lisää
29.03.2014 13:47 - 29.03.2014 13:47 #17768 : nami-hiiri
.
Anna ihmeessä suklaasarville uusi mahdollisuus!

En ole mikään sinua neuvomaan, mutta jos mahdollista niin laita osaan täyte voilla, koska eivät olleet huonon makusia nuo edellisetkään - ja muutama ilman voita. Näet sitten suunnan mitä teet jatkossa.

Selattuani muutamia paikallisia suklaasarvireseptejä, niin eipä niissä näy täytteessä erikseen 'butteria'. On käytetty mm. leivontaan tarkoitettuja nappeja (oivat paremminkin pikkuleipiin, sulavat hitaasti) , talossuklaan siivuja/raastetta/paloja, erilaista tahnamaista suklaalevitettä, suklaa-tuorejuustoa........

Pidän kovasti Leivotaan -lehden tarjoamista leipomuksista, mutta sunnuntaileipurina otan kyllä ohjeet aina pienellä varauksella.......vaikka nykyään virheitä on kiitettävän vähän!

Mielellään kuulisin tuloksista

Lisää
06.05.2014 09:22 - 06.05.2014 09:22 #17899 : Suklaapossu
Suklaapossu vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Meillä maistuu perusjuustosarvi reilulla valkosipulilisällä. Tai Aurajuusto-metvurstitäytteellä. Makeita en olekaan vielä koittanut, mutta tuota nutella/suklaa-yhdistelmää pitää ehdottomasti koittaa. Ne kaupan suklaacroisantitkin ovat niin herkullisia.

Lisää
07.10.2014 14:15 - 07.10.2014 14:15 #18329 : NeitiLeipuri
NeitiLeipuri vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Aurajuusto, normijuusto, aurinkokuivatut tomaatit ja basilika ovat yhdessä ihana täyte.

Stop hating and start baking

Lisää
20.12.2014 08:41 - 20.12.2014 08:41 #18548 : puukilainen
puukilainen vastasi aiheeseen: Re: Croissant/juustosarvet
Suklaatäytteinen croissant, eli pain au chocolat on ihan klassikko kyllä. Muotoilu on perinteisesti vähän eri kuin normissa croissantissa ja siihen käy ihan tavallinen hyvälaatuinen suklaa sisälle. Ei tartte/kannata jatkaa voilla tai kermalla, ettei se tursua holtittomasti sieltä väleistä. Käsittääkseni suklaa on ensin sulatettu ja sitten asetettu pursotinpussiin, jossa se saa jäähtyä sellaiseen paksuhkoon koostumukseen. Siitä sitten pursotetaan sellaisia tankoja sinne croissantin sisään (jos tehdään niitä klassisia muotoja.

Mun oma henkilökohtainen suosikkini on inkivääri-kookoscroissantit.

Harmittaa vaan, että kotiuunissa on ihan mahdoton saada aikaan sellaisia lehteviä ja rapeita herkkuja, mitä kaupoista paistopisteestä voit ostaa. Croissantit pitäisi paiston alkuvaiheessa höyryttää voimakkaasti, mikä tekee niistä juurikin niin ihanan lehteviä, kuohkeita ja rapeita. Tavallisissa kotiuuneissa ei niitä höyrytystoimintoja ole, joten vaikka tekisi leipomo-ohjeella, lopputulos ei ole yhtä hyvä. Kiertoilma pelastaa tässä kohtaa vähäsen, eli jos on onnekas ja kiertoilmauunin omistaa, niin pääsee jo yhden askeleen rapeampaan suuntaan.
Hyvänmakuisia toki noista tulee muutenkin, mutta ei samanlaisia. Huoh.

Sivu luotiin ajassa: 0.095 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017