Myyjäisiin leipominen??

Lisää
13.10.2011 10:33 - 13.10.2011 10:33 #19847 : Manteli81
Manteli81 loi aiheen:
Olisin halunnut mennä joulumyyjäisiin leipomieni pipareiden kanssa... mutta mietityttää kaiken maailman säännöt ja lait... Osaisikos joku neuvoa että mitä minulta vaaditaan ja saanko leipoa noin vain omassa keittiössäni ja myydä niitä myyjäisissä? Pitääkö olla hygieniapassia tai pitääkö verottajalle ilmoittaa tms?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.10.2011 13:26 - 13.10.2011 13:26 #11082 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Myyjäisiin leipominen??
Pienimuotoisessa myyjäis jutussa ei tarvii sen suuremmin olla mitään viranomaislupia.
Toki on suotavaa ilmoittaa pipareissa ainesosat, että ostajat sitten voivat katsoa mahdolliset allergiat pois

Huhua olen kuullut, että joulun alla olevissa myyjäisissä joululaatikot ovat kanssa hyvässä huudossa. Kannattaa testata jos on aikaa ja resursseja

Lisää
16.10.2011 11:44 - 16.10.2011 11:44 #11096 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Myyjäisiin leipominen??
Miulle ei sano mitään myyjäisten "joululaatikot" ?

Lisää
16.10.2011 16:49 - 16.10.2011 16:49 #11099 : Tekila
Siis ihan peruna-, porkkana-, maksa-, lanttulaatikko jne. Mulla ei oo lapsia eikä kokemusta myyjäisistä mutta jostain luin, että kova huuto on ollut kun näitä harvoin jaksaa ite tehdä.

Lisää
16.10.2011 17:24 - 16.10.2011 17:24 #11101 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Myyjäisiin leipominen??
Hehheh, mie aattelin monimutkasesti että ne olis jotain ihan muuta.

Lisää
18.10.2011 11:41 - 18.10.2011 11:41 #11131 : taikataikinat
taikataikinat vastasi aiheeseen: Re: Myyjäisiin leipominen??
Mä aattelin että ne joululaatikot olis tarkoittaneet sellaisia piparilaatikoita, siis piparitaikinasta tehtyjä laatikoita minkä sisälle voi laittaa mitä vaan, konvehteja tms..

Onkohan tuollaiset myyjäiset miten kannattavia? Täälläpäin taisi olla joulumarkkinoiden pöydät alkaen 60€, siinä jo aika monta piparia pitäisi myydä että jää omilleen.. Toisaalta olis kiva mennä myymään jotain.

Mitenkäs, tiedättekö saako tuollaisissa myyjäisissä myydä vaikka glögiä termarista? Tai sitten lapsille pillimehuja tms? Siis jos ne on ostettu ihan tavallisesta kaupasta, saako niitä myydä eteenpäin?

Lisää
18.10.2011 12:10 - 18.10.2011 12:10 #11133 : Tekila
Saa mun mielestä jos kauppa ei oo määrittänyt tuotteelle "ei jälleenmyynti" ehtoa, (Tosin onko edes laillinen, pyyntö lähinnä) Ja jos sun kaupan tekeminen ei ole kokoaikaista ja suurta tuottoa hakevaa. Jos kerran kesässä myyt vihtoja ja talvella pipareita, ei siitä kukaan ole kiinnostunut. Verotusrajahan menee jossain 8500e kohdilla.

Olipa mun joululaatikko -kommentti sitten harhaanjohtava liekö johtuu siitä että, ollaan leivontafoorumilla, ettei kukaan osaa yhdistää, että tarkoitan ihan suolasia herkkuja.

Ainakin koristeeksi menevät piparimökit luulisi menevän kaupaksi, tosin niistä tulee äkkiseltään aika kalliita, jos alkaa hifistelmään koristeluiden kanssa...

Lisää
28.10.2011 11:11 - 28.10.2011 11:11 #11193 : mopomutsi
mopomutsi vastasi aiheeseen: Re: Myyjäisiin leipominen??
Mulla on joulumyyjäisissä ollut myyntipaikka ja järjestäjän puolelta on tullut elintarvikkeiden myyntiin ohjeet ja pyydetään sitoumus kylmäketjun katkeamattomuuteen. Ei tarvinnut hygieniapassia.
Myyjäisissä menee hyvin kaupaksi just noi joululaatikot, sinapit, mustaherukkahillo, sipulisäilykkeet. Sellaset mitä mielletään kotonatehtäviksi, mut harvalla on aikaa tai osaamista.
Piparitalot ja kahvikakut käyvät kaupaksi ihan kivasti, mutta näissä hinta on selvästi ratkaiseva tekijä, koska tarjontaa on tyypillisesti runsaasti. Tuotteen pitää olla vähän erikoisempaa, haastavampaa... sellasta ettei ihan joka keittiössä tehdä. Myös pikkuleivät käy kaupaksi hyvin, lusikkaleipiä moni viime vuonna kyseli.

Mun kokemuksen mukaan sellanen vähän työläämpi ja koreampi leivonnainen on kysyttyä, mut hinta pitäis tietty olla tavallisen piparkakun ja peruskakun tasolla
Mulle tapahtumassa ehkä tärkeintä on kuitenkin ollut tunnelma ja sit se, että jollain pienellä edullisella jutulla on voinut tuoda iloa jonkun pikkuihmisen joulun odotukseen.

Lisää
09.11.2011 21:31 - 09.11.2011 21:31 #11364 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Myyjäisiin leipominen??
Vähimmäisvaatimus on, että valmistusaineet ilmoitetaan kirjallisesti.

Lisää
13.11.2011 16:19 - 13.11.2011 16:19 #11420 : MinttuMaaria
MinttuMaaria vastasi aiheeseen: Re: Myyjäisiin leipominen??
Hygieniapassi tarvitaan keittiötyössä ja jos työ kestää yli 3kk. Eli myyjäisissä ei kyseistä passia tarvitse

MinttuMaarian leipomukset :-)

Sivu luotiin ajassa: 0.092 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017