Mikä olet oikealta ammatiltasi?

Lisää
31.03.2011 10:39 - 31.03.2011 10:39 #19761 : NaMiNaMi
NaMiNaMi loi aiheen:
Pientä tiedustelua teen siitä moniko täällä on ammatiltaan leipuri-kondiittori ja moniko eksynyt leipomisen pariin jotain ihan muuta kautta. Eli mikä on virallinen ammattisi? Saa kertoa myös montako ammattia sinulla on, jos enemmän kuin yksi. Kerro myös mitä teet työksesi.

Itse olen tilasomistusarteesaani mutten päivääkään niitä hommia tehnyt. Myyjäksi voisi varmaan kutsua kun niitä hommia olen eniten tehnyt. Hain yhteishaussa kouluun, joten jos pääsen, minusta tulee leipuri-kondiittori

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2011 13:23 - 31.03.2011 13:23 #9246 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Vielä pari kuukautta opiskelija. Sen jälkeen pitäisi olla gradu valmis ja FM-paperit kourassa tietojenkäsittelytieteestä. Päivääkään en vielä ole töitä alalla tehnyt, kun jostain syystä jämähdin jätealalle. Tällä hetkellä käyn toimistolla, kun ehdin, eli aika harvoin. Lisäksi erilaisia asiakaspalvelu- ja myyjänhommia täälläkin tehty.

Toivon, että ura urkenee IT-alalla, mutta kun ei oikein vielä tiedä tarkalleen mikä kiinnostaa, niin pidän silmät ja korvat auki.

Tää leipomisjuttu on ihan mahtavaa vastapainoa tekniselle nyperrykselle! Viime aikojen uusi pop-juttu on amigurumit, vaikka aina olen inhonnut virkkausta. Nyt jo suunnittelenkin omat ötökkäni.

Lisää
31.03.2011 13:32 - 31.03.2011 13:32 #9247 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
No tää tuli jo sulle tossa aiemmin, mutta Pintakäsittelijän paperit on koulusta (TAO:sta ja lue raksamaalari, erikoistuminen huonekalumaalari) ja olen maalannut kaverin lastenhuoneen valmistumisen jälkeen (valmistuin 2005 tammikuussa). Olen ollut mm. noilla karibian risteilijöillä telakoilla ja vähän käyny ulkomaillakin Kansipinnoittajana, eli tekemässä pienenä tyttönä isojen äijien keskellä tuota juoksurata-tyyppistä lattiaa laivojen ulkokansiin.

Nyr lomautettuna olen opiskellut, yrittänyt nostaa henkiin sitä maalaria tai ennemminkin erikoismaalaria minussa, ja hyvällä lykyllä kahden viikon päästä valmistun sisustajaksi! Tutkinnon suorittaminen alkaa ensi keskiviikkona ja innolla odotan, miten se menee!

Leipomista mietin jos joskus laittaa sisustus/erikoismaalaus toiminimen pystyyn niin siinä yrityksen ohella. Kouluun mua on koitettu ehotella ja nyt olen viime aikoina aina kysynyt joku Tekele kädessä: Hei näetkö minut jossain teollisuuslinjalla pursottelemassa pikkuleipiä lautaselle? Tai, kuten elintarvikepuolelle jos lähtee opiskelemaan, pystyykö kukaan näkemään miuuta suolestamassa sikaa tai nyppimässä ruotoja kalasta? Luulen että homma ei toimisi minulle ja olen ihan tyytyväinen tähän "kotileipurin"titteliin.

Leipominen aina lähellä sydäntä. Nykysin se on kotioloissa se ainoa "mun juttu" ja on semmonen ressinlieventäjä sillä saraa. Vasta joskus vuosi sitten eksyin kakkujen maalimaan kun löysin kuorrutteen jota itsekin voin syödä ja mikä maistuu kavereillekin, eli MMF, ja sen edullisuus ja helppo tekeminen oli varmaan yksi monista asioista mitkä johti tähän hullaantumiseen. Ja nuo ihanat ystävät, kun ajo mut tähän, ne ihanat kun jaksaa kannustaa ja pyydellä uusiin leivonnallisiin haasteisiin.

Lisää
31.03.2011 14:42 - 31.03.2011 14:42 #9250 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Minä olen toistaiseksi vielä opiskelija ja taidanpa olla vielä muutaman vuoden ajan. Kevään aikana pitäisi saada teologian kandidaatin paperit, mutta koska se ala ei minua kiinnosta, suunnitelmissa on psykologian maisterin tutkinto (:

Lisää
31.03.2011 14:59 - 31.03.2011 14:59 #9251 : NaMiNaMi
NaMiNaMi vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?

Viime aikojen uusi pop-juttu on amigurumit, vaikka aina olen inhonnut virkkausta. Nyt jo suunnittelenkin omat ötökkäni.

Nyt tarvii kyllä googlettaa... Ikinä kuullutkaan

Lisää
31.03.2011 16:22 - 31.03.2011 16:22 #9253 : Anonymous
Täällä virallinen ammatti vaatetusala ja pukineiden valmistaja.Kyseistä työtä on kyllä aikoinaan tehty mutta ei enää kun kangaspöly koitui ongelmaksi.Opettelin myös ihan vaan töiden kautta myös offset ja silkkipainon hommat mutta tällä hetkellä olen kotona jatkuvilla sairaslomilla.Suunnitelmissa siintää kumminkin oma pitopalvelu ja juhlien järjestelyt jahka saan terveyteni siihen kuntoon että uskaltaa jotain tehdäkin.Kädentaidot ja luovat asiat siis mun juttujani ja niiden parissa aion lopun elämääni viettääkin.

Lisää
31.03.2011 17:30 - 31.03.2011 17:30 #9258 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
ei leipuri-kondiittori ole ammatti mutta ammatiltani olen kyllä ihan leipuri.. joka on ollut varmaan aika selvää. enne sitä graafista suunnitelua, ohjelmointia, musiikkia, taidenäyttelyä ja ties mitä

Lisää
31.03.2011 18:00 - 31.03.2011 18:00 #9261 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?

ei leipuri-kondiittori ole ammatti

mutta ammatiltani olen kyllä ihan leipuri.. joka on ollut varmaan aika selvää. enne sitä graafista suunnitelua, ohjelmointia, musiikkia, taidenäyttelyä ja ties mitä

Jos leipuri-kondiittori ei ole ammatti niin miksi haetaan opiskelijoita oppisopimuksella leipuri-kondiittoriksi koko ajan?

Lisää
31.03.2011 19:39 - 31.03.2011 19:39 #9265 : NaMiNaMi
NaMiNaMi vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Olisko sit suuntautumisvaihtoehtoja?

Ja miks Tampereella ei haeta? Hö.

Lisää
01.04.2011 05:23 - 01.04.2011 05:23 #9266 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Minä olen koulutukseltani meikkaaja--maskeeraaja, joita hommia en tosiaan ole koulun jälkeen lainkaan tehnyt Eniten olen tehnyt toimittajan hommia paikallislehdessä ja viime aikoina lastenhoidon ohella sijaisuuksia muskariopena

Lisää
01.04.2011 06:08 - 01.04.2011 06:08 #9267 : Ebe
Ebe vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Koulutukseltani olen agrologi. Miehen kanssa pidetään pientä maatilaa ja muutamia sonneja mulvii navetassa. Niistä nyt toistaiseksi on kapea elanto tullut, mutta jotain muuta tässä pitäisi keksiä, että leivän syrjässä pysyttäisiin

Lisää
01.04.2011 10:32 - 01.04.2011 10:32 #9274 : wadelmatassu
wadelmatassu vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Mulla on kaksi eri rakennusalan koulutusta, ja teen toista koulutustani vastaavaa työtä. Se toinen olis enemmän oma juttu, mutta työllistyminen on tosi vaikeaa.

Lisää
01.04.2011 15:29 - 01.04.2011 15:29 #9277 : Mariza
Mariza vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Opiskelen suurtalouskokiksi. Leipurinkin ammatti kävi mielessä muutaman kerran mutta kyllä tuo kokkipuoli vei minut mukanaan!

Lisää
01.04.2011 16:43 - 01.04.2011 16:43 #9281 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
musta se leipuri-kondiittori on perustutkinto.. sen jälkeen ollaan töissä leipuri tai kondiittori..

Lisää
02.04.2011 15:13 - 02.04.2011 15:13 #9298 : Pullahiiricom
Pullahiiricom vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Minä olen ammatiltani/koulutukseltani fysioterapeutti, mutta nyt olen kotiäitinä jo yhdeksättä vuotta.

Lisää
03.04.2011 15:33 - 03.04.2011 15:33 #9306 : purppurahelmi
purppurahelmi vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Ohoh,eikö ole muita hoitoalan immeisiä , no täällä ilmoittautuu yksi!

Lisää
03.04.2011 19:02 - 03.04.2011 19:02 #9308 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Mie oon koulutukseltani leipuri-kondiittori mutta myyjänä toimin tällä hetkellä. Valmistumisesta on jo niin monta vuotta että pitäisi lähteä preppaamaan jos aikoisi alan töihin mennä (muualle kuin pakaste- tai liukuhihnaleipomoon). Joten toistaiseksi leivon sydämella kaakkuja kotona ja käyn leipätyössä muuta tekemässä.

Lisää
03.04.2011 19:25 - 03.04.2011 19:25 #9309 : Anonymous
Valmistun keväällä ihan leipuri-kondiittoriksi =) ihanaa valmistua vihdoin:--)

Lisää
06.04.2011 17:51 - 06.04.2011 17:51 #9331 : Kookos
Kookos vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Lastentarhanopettaja, niihin hommiin palaamassa syksyllä. Kolme viimeistä vuotta olen ollut perhepäivähoitajana, työn puolesta ja ohessa on siten saanut myös leipoa

Lisää
14.04.2011 05:57 - 14.04.2011 05:57 #9382 : Rottinkiweileri
Rottinkiweileri vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Ammatiltani olen konealan suunnittelija ja sitä teen myös työkseni. Leipominen ja ruoanlaitto on hyvää vastapainoa metallinpölylle

Lisää
14.04.2011 06:58 - 14.04.2011 06:58 #9383 : Esme
Esme vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Ammatiltani olen matkailuvirkailija.Työskentelen lentokentällä Duty Officerina.Leivonta vielä toistaiseksi vain harrastus.Ehkäpä joskus myös ammatti.

Lisää
17.04.2011 15:16 - 17.04.2011 15:16 #9426 : Sirkku
Sirkku vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Mie valmistun ihan just kotitaloudenopeks ja satuin saamaan muutaman kuukauden mittaisen sijaisuuden eli omalla alalla ollaan. Sivuaineena miulla on kirjoittaminen ja kirjoitan, toivottavasti joskus oon myös kirjailija...

Lisää
21.04.2011 20:15 - 21.04.2011 20:15 #9452 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Voi että lämmittää sydäntä huomata, että moni muukin on valmistunut ammattiin, jota ei ole sitten päivääkään tehnyt.

Minä olen koulutukseltani matkatoimistovirkailija, mutta enpä ole niissä hommissa juuri homehtunut - en päivääkään. Leipätyö on assistentin pesti, mutta sen verran olen koulutukseeni päin kallellaan, että byroo on lentokentällä!

Lisää
27.04.2011 08:35 - 27.04.2011 08:35 #9478 : Jonna
Jonna vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Mä olen valmistunut merkonomiksi kauppakoulusta 6 vuotta sitten (täh, eikse ollukaan viime keväänä?) ja työskentelen myyjänä. Syksyllä lähden lisäopiskelemaan firman piikkiin myynnin ammattitutkinnon Helsinkiin. Ensin luulin, että tuosta ei tule olemaan minulle mitään hyötyä enkä saa mitään lisää irti, mutta nähdessäni koulutussuunnitelman, muutin mieleni ja tajusin, että sitten olen todellakin myynnin ammattilainen

En tiedä, onko tämä nyt sitten minun alani vai ei. Välillä on niitä päiviä, että voi v*ttu sentään ja välillä niitä, milloin tunnen olevani oikean työ parissa.

Lisää
02.05.2011 11:23 - 02.05.2011 11:23 #9499 : Anonymous
Eka ammatti on PUKUOMPELIJA, mutta kun työllistymisnäkymät oli huonot opiskelin LÄHIHOITAJAKSI. Valmistumisesta melkein 5 vuotta ja vanhuspuolella työskentelen.

Sivu luotiin ajassa: 0.160 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017