Mikä olet oikealta ammatiltasi?

Lisää
19.07.2012 12:15 - 19.07.2012 12:15 #14309 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Koulutukseltani olen suurtalouskokki, keittiötöitä olen tehnyt jonkun verran, nämäkin työkkärin kautta saatuja harjoitteluja tai keittiöapulaisen töitä vuokratyöfirmnojen kautta. Nyt olen äitiyslomalla oleva kirjakaupan myyjä, ja hyvä niin, olen todennut mielummin kokkaavani kotona kuin työkseni.
Olisin kyllä halunnut aikanani opiskella leipuri-kondiittoriksi, vaan allergiat olivat esteenä, en kuitenkaan astmaa itselleni halua..
Innokas kotileipuri olen ollut ihan pienestä pitäen, äidiltäni olen kyllä sen piirteen perinyt, toivottavasti myös tyttäreni innostuu tästä puuhasta kun vähän tuosta kasvaa.. nyt 7 kuukautta vanha <3

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.08.2012 18:20 - 01.08.2012 18:20 #14408 : mare78
mare78 vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Olipa mukava lukea tätä ketjua

Pistetään oma lista sitten tulemaan eli...

Talouskoulu
Laitoshuoltajan tutkinto
Suurtalouskokki
Leipuri-kondiittori
Kondiittorin ammattitutkinto+muita ammattiin liittyviä kursseja
Yrittäjän ammattitutkinto

Toiveena olisi että jatkoksi tulisi yrittäjä. Eikä enää muuta

Äitiysloman jälkeen kaikki tuntuu olevan auki..en ole kovin nirso mihin työhön lähden, koska yrittäjyys on mulla kumminkin se ykkönen tulevaisuudessa. Työkokemusta tietty saa aina tulla. Missään en ole liian kauan viihtynyt..Ennen esikoista olen ollut töissä sairaala-apulaisena ts. kesätöissä Kondiitorin hommista on aikaa n.1,5 vuotta.

Lisää
03.05.2013 11:41 - 03.05.2013 11:41 #16445 : KirsiRiksi
KirsiRiksi vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
2007 keväällä olen valmistunut matkailun ohjelmapalveluiden tuottajaksi, mutta valmistuttuani ei ole niitä hommia tullut tehtyä. Eikä oikeastaan innostakaan. 2008 syksyllä aloitin media-assistenttiopinnot pohjoisessa, mutta ne jäivät kesken kun aloin poikaa odottamaan. Sieltä tuli eropaperit syksyllä 2010. Nyt vielä tämän vuoden marraskuulle hoitovapaalla ja sitten onkin edessä se, että mitä oikeasti haluisin tehdä.

Lisää
28.05.2013 07:22 - 28.05.2013 07:22 #16620 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Leipätyönäni teen sitä, mistä haaveilin koulun aloittamisesta asti, eli olen opettaja. Tosin lukioikäisenä luokanopettajahaave vaihtui historian opettajaksi. Ja sillä tiellä olen. Opetan historiaa, yhteiskuntaoppia, filosofiaa ja elämänkatsomustietoa.

Lisää
29.05.2013 22:32 - 29.05.2013 22:32 #16630 : jauhis
jauhis vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Olen ollut ennen koulutusta töissä mm. siivoojana ja tehtaissa pakkaajana sekä vanhainkodissa laitoshuoltajana. Lähdin opiskelemaan laitoshuoltajaksi ja heti valmistumisen jälkeen lähihoitajaksi, vanhuksiin, joka tällä hetkellä on ammattini. Seuraavaksi odottelen perhepäivähoitajankoulutuksen aloitusta ja oppisopimuksella olisi tarkoitus valmistua. Tosin lähihoitaja on jo riittävä pph:ksi, mutta varman päälle ja yksityisenä olisi haave tai sitten ryhmikseen.
Olen miettinyt leipomo alaa, mutta se jatkuva jauhojen pölly ei sovi nenälleni

Lisää
29.05.2013 23:48 - 29.05.2013 23:48 #16632 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Pidä kiinni opintoajatuksistasi!
Leipominen on hauska, makea ja perin hyödyllinen harrasteenakin, jotta jaksaa jatkaa

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
02.07.2014 12:00 - 02.07.2014 12:00 #18062 : Onneli78
Onneli78 vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Olen lähihoitaja Valmistuin v. 2001 ja erikoistuin lapsiin ja nuoriin. Muutama vuosi myöhemmin suoritin Jyväskylässä aikuisopistossa lisäksi vanhustyön koulutusohjelman. Viimeksi olin töissä päiväkerhoissa ja päiväkodissa, kunnes jäin äitiyslomalle ja sillä tiellä olen edelleen Leipominen on ainakin vielä superkiva harrastus ilman alan koulutuksia.

Lisää
05.07.2014 04:45 - 05.07.2014 04:45 #18074 : Dadaim
Dadaim vastasi aiheeseen: Re: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Hej !

Itse olen ammatiltani kokki/diettikeittäjä. Ruoan laitto ja leipominen kuuluu ehdottomasti intohimooni. Harvemmin
teen mitään reseptin mukaan.useinmiten törmään reseptien virheisiin..... .

Lisää
06.02.2016 15:24 #20125 : MiaMarika
MiaMarika vastasi aiheeseen: mikä olet oikealta ammatiltasi
Olen alunperin merkantti, tstotekniikka pääaineena. Sitten kävin myynnin ammattitutkinnon suorittamassa ja lopulta äitiyslomien jälkeen päädyin lukemaan itselleni palkanlaskijan tutkinnon. Suurimman osan työikääni olenkin tehnyt toimistopuolen töitä (15 vuotta meni tstossa, apua.... mihin se aika menee?) mutta nyt olen ollut muutamia vuosia kaupanalalla ja tykkään. Olen oikealla alalla. Kakkuilu tulee hyvänä, ja niin rakkaana, harrastuksena joka ehkä jonain päivänä tulee myös työllistämään minua. Mutta kaikki aikanaan. Nyt on hyvä näin.

Lisää
06.02.2016 20:09 #20131 : Leivontanurkka
Leivontanurkka vastasi aiheeseen: .
Oikealta ammatiltani olen lastensairaanhoitaja :D Lastenklinikalla alle 3 vuotiaiden kirurgisella osastolla. Sitä ennen luin itseni lähihoitajaksi.
Leipominen on erittäin hyvää vastapainoa, ja joskus yövuoroissa ehtii leipasta pannukakut tai sämpylät ;) Aamutyöläiset kiittää silloi!

Heidi / Leivontanurkka

Lisää
25.08.2016 18:34 #20486 : Kakkuviikarin vispailuja
Kakkuviikarin vispailuja vastasi aiheeseen: Ammatti
Kahviotyöntekijä :) Mutta pullat ja kakut, ikävä kyllä, tulevat meille leipomoista...

Lisää
29.08.2016 18:41 #20492 : Henna73
Henna73 vastasi aiheeseen: .
Koulutukseltani kemian laborantti ja kasvatustieteiden kandi / lastentarhanopettaja. Työssä olen vastaavana lastentarhanopettajana pienellä tunturipäiväkodilla.

Henna73/ruokaunelmia

Lisää
12.10.2016 13:52 #20543 : kaurah
kaurah vastasi aiheeseen: Mikä olet oikealta ammatiltasi?
Matkailualan restonomi AMK :kiss:
Tällä hetkellä työssä vuokrausvirkailijan hommissa.

Sivu luotiin ajassa: 0.100 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017