Täydellisen Cookie jar:in metsästys

Lisää
04.03.2011 15:50 - 04.03.2011 15:50 #19743 : Nanun
Nanun loi aiheen:
Laitetaan nyt samaa sarjaa toinenkin Off topic aihe. Eli käytättekö/omistatteko perinteistä sitä mummin luona jääkaapin päällä nököttävää keksi/piparipurnukkaa? Itse olen aina halunnut tuollaisen, mutta ei ole toistaiseksi osunut silmään oman näköistä kappaletta. Mahtaakohan sellaista aina ollakaan? Onko jollain esimerkiksi itse tehty tai perinnöksi saatu? Kuvatkin olisi mukavia, jos haluatte laittaa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.03.2011 17:44 - 04.03.2011 17:44 #8908 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys
Millainen se täydellinen keksipurnukka sitten on millaista etsit? Itse käytän kyllä mutta en mitään perintökalua tai itsetehtyä,sellainen lasinen missä suuaukko on hieman kallellaan eteenpäin,samanlaisia tais ainakin aikoinaan karkkikaupat käyttää irtokarkeille.Ostin niitä kaksin kappalein ja lisää tahdon,koska ne on pöydällä kivoja,ja niistä näkyy läpi mitä purkki sisältää,välillä keksejä valillä karkkeja:)

Lisää
04.03.2011 18:27 - 04.03.2011 18:27 #8909 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys
No siinä se kun en tiedä ja täältä saa aika hyviä ideoita välillä muilta käyttäjiltä.
Jostain syystä kuvittelen että etsin jotain joko tietyn muotoista (esim nyt muffinssin muotoinen) tai jotain ihan oikeasti perintökalun näköistä eli vanhan näköistä purnukkaa. Sellaista mikä tosiaan piirretyissä on se kielletty-mummin-keksipurnukka-johon-ei-saa-koskea!
Menen idealla tiedän sen kun näen sen, mutta nykysin kun näkee jotain edes suurinpiirtein sinnepäin, niin siinä on joku painettu teksti kyljessä tai jotain muuta, mikä vie sen vanhan ja käsintehdyn tunnun pois siitä. Vaikea selittää, mutta toivottavasti idea tuli esille.

Lisää
04.03.2011 20:25 - 04.03.2011 20:25 #8911 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys
Mulla on välillä pöydällä vanha peltinen pyöreä rasia, jossa enkelinkuva. Lommoja siinä on, mutta on jostain syystä mieluinen...

Toinen on kustavin savipajan puukannellinen purnukka, aivan eri tyylinen, mutta välillä kiva vaihtaa

Lisää
09.03.2011 20:53 - 09.03.2011 20:53 #8959 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys
Mie haluisin just tuommosia lasisia sellasia pyöreitä jotka saa pönöttämään sillein pystyyn et käsi sulahtaa kivasti suuaukosta sisälle. Ja metallin värinen korkki niissä on. Mut ainakin täälläpäin tuntuu olevan kaikissa kaupoissa vaan ei oo :ta.

Lisää
09.03.2011 21:10 - 09.03.2011 21:10 #8960 : Anonymous
Tanja:luulen että tarkoitat juuri samanlaisia kuin mulla keittiönpöydällä on karkki/keksi purkkeina ja lisää aion ostaa.Meillä täällä Porissa niitä ainakin saa Prismasta. 6 euroo purkki joten ei ees paha hinta.
Nopeasti nettiä katellessa samanlainen löytyi ainakin täältä:
https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=

Lisää
10.03.2011 07:20 - 10.03.2011 07:20 #8964 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys

Tanja]https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=[/url]

Noita on myyty Ikeassakin jossain vaiheessa.

Lisää
10.03.2011 11:35 - 10.03.2011 11:35 #8968 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys
Juuri pari viikkoa sitten ostin noita samaisia purkkeja kirpparilta 1€/kpl:)

Lisää
10.03.2011 18:28 - 10.03.2011 18:28 #8976 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys

Tanja]https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=[/url]

Noita on myyty Ikeassakin jossain vaiheessa.

Piti oikeen kahtoa onko vielää kun itekkin muistin nähneeni ja oli Ikeassa 3,96€/4kpl! Ei ole hinnalla pilattu! http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40064702 En Keksipurkiksi taho mutta mitenköhän kuivaaineet tms säilyisi noissa? Jos tässä pääsee kohtapuoliin muuttamaan niin voisi vähän järjestellä keittiötä ja olishan se kiva jos sais jonkunlaisen yhtenevän järjestyksen sitten kaikille aineksille. Ja lasista tosiaan näkis läpi mitä sisällä on.. Mutta mahtaako olle liian tiiviitä esim jauhoille? Ja oliko jollain isompia noita samanlaisia? Tai vastaavasti niitä pienempiä? Muistelisin että Ikeassa olisi ennen ollut kahden kokoisia.

Lisää
10.03.2011 21:45 - 10.03.2011 21:45 #8982 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys
Noi ikean purkit on tilavuudeltaan näköjään 15 senttilitraa joten ei niissä kauaa jauhot tai sokerit säily.
Mutta siis maustepurkkeinahan nuo vissiin on tarkotettukin.

Tänään löysin noita isoja purkkeja olikohan se 8-9e/kpl. Täytyy seuraavana tilipäivänä käydä hamstraamassa. Vaikka miun tuurilla ne on taas just silloin loppu.

Lisää
10.03.2011 21:59 - 10.03.2011 21:59 #8985 : Anonymous
En tiennyt että niitä saa eri kokoisinakin mulla taitaa sit olla isoimmat mahdolliset kun kerran tavaraa mahtuu sisään vaikka kuinka paljon,ei siis todellakaan mikään maustepurkki

Lisää
11.03.2011 05:10 - 11.03.2011 05:10 #8989 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen Cookie jar:in metsästys

Noi ikean purkit on tilavuudeltaan näköjään 15 senttilitraa joten ei niissä kauaa jauhot tai sokerit säily.

Mutta siis maustepurkkeinahan nuo vissiin on tarkotettukin.

Joskus oli isoja, kun niitä itsekin ostin. En ole tosiaan enää kyllä noita isoina nähnyt. Hmm. Sori, tais olla ihan turha huomio.

Sivu luotiin ajassa: 0.092 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017