Täydellisen munakellon metsästys!

Lisää
04.03.2011 09:42 - 04.03.2011 09:42 #19741 : Nanun
Nanun loi aiheen:
Käytätkö munakelloa paljon keittiössäsi? Minulla on ollut noin 10 vuotta ostoslistalla munakello, mutta mitä enemmän hullaannun leipomisesta sitä vaikeampi on päättää yksi ja ainoa cooking buddy. Suloisia munakelloja kun on olemassa vaikka kuinka paljon! Kuinka löytää omansa? Ettei käy pian niin että alkaa keräillä munakelloja ja keittiössä ei ole koskaan niin paljoa ylimääräistä tilaa.

Kuinka sinä löysit omasi ja muistatko vielä mistä? Ja ennen kaikkea; millainen on sinun munakellosi?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.03.2011 09:58 - 04.03.2011 09:58 #8892 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!

Kuinka sinä löysit omasi ja muistatko vielä mistä? Ja ennen kaikkea; millainen on sinun munakellosi?

Mulla on myös jossain Ikeasta ostettu rosterinen munakello, mutta en sitä käytä. Munakellona toimii uunissa oleva digitaalinen ajastin. Joka tosin joskus jättää piippaamatta. Jännitystä elämään.

Lisää
04.03.2011 12:14 - 04.03.2011 12:14 #8896 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Heh, mulla on ollut jo ainakin 5vuotta jostain superhalppiskaupasta ostettu punasipulinmuotoinen munakello. Maksoi varmaan euron, mutta on ajanut asiaansa ihan loistavasti

Lisää
04.03.2011 13:01 - 04.03.2011 13:01 #8899 : Ebe
Ebe vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Polttaisin kaikki leivonnaiset, jos minulla ei olisi munakelloa. Niin helposti sitä uppoutuu johonkin muuhun juttuun kesken leivonnan (sata rautaa tulessa, nääs). Uunissa on integroituna yksi digitaalikello, aivan ehdoton meikäläiselle. Lisäksi minulla on toinen muhkea digitaalikello, jonka sain joululahjaksi. Usein tarvitsenkin kahta eli olen kellojen orja

Lisää
04.03.2011 13:44 - 04.03.2011 13:44 #8900 : Suklaasydän
Suklaasydän vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Munakello on ihan MUST!
Meillä on jääkaapin ovessa magneetilla varustettu Ikean digitaalinen munakello. Se on palvellut hienosti jo pari kolme vuotta. Ainoa miinuspuoli on, että siihen saa ajastettua maksimissaan tunnin, mutta harvoin sitä yli tunnin juttuja edes tekee.

Nykyään tuon kellon käyttö on tosin jäänyt vähemmälle, koska uudessa uunissa on digikello. Mutta jos kokkailee jotain ilman uunia, niin sitten on Ikean vempain käytössä.

Oooh, tuosta Ikean kellosta on näköjään tullut päivitetty versio:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20103016
Meidän kellossa ei ole lämpömittaria, pelkkä ajastus vaan. Tuon uuden version näyttö on sen näköinen, että siihen voisi saada myös yli tunnin ajastuksia. Täytyykin seuraavalla Ikea-reissulla tutkia...

Lisää
04.03.2011 15:44 - 04.03.2011 15:44 #8903 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Minullakin kuulemma on ajastimia vaikka kuinka monta (juuri tuo lämpömittarissa oleva ja puhelimessa on myös ajastin), mutta jotkut asiat sitä tahtoisi perinteisenä, muttei sitten kuitenkaan ihan perinteisenä.
Ja luulen että säästyisin paljolta uunin edessä kykkimiseltä, jos olisi tuo luotettava munakello, minkä voi yhdellä ranneliikkeellä säätää, muisti kun on niin hyvä että vaikka sen kellonajan katsoo ja painamalla painaa mieleensä niin välillä se silti lipsahtaa mielestä.

Rakastan muffareita ja ebaystä olen nyt koko päivän katsellut noita kitchen timer:ta ja aika hauskoja on löytynyt, muttei ihan sellaista ihan oman näköistä:
Lego-timer
muffari-timer
hymiö-timer
Namihiirelle-timer
Tuo viimeinen on aivan uskomattoman suloinen ja tuli niin nami-hiiri ja muut herkku hiirulaiset mieleen, vaikka itsellenikin ottaisin, muttei ihan taas välttämättä ole juuri minun näköiseni.
Muffinssi olisi aivan minun, mutta vaikka ebaystäkin niitä löytyi vaikka kuinka, niin ei sitten juuri sitä minun-näköistäni.
Eli haku jatkuu ja lisää kokemuksia ja omia munakello-juttujanne tahdon mielelläni kuulla!

Lisää
04.03.2011 20:31 - 04.03.2011 20:31 #8912 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Eka munakello oli halvin ja ekana käteen sattuva munan muotoinen -ihan vaan halusin testata kuin paljon sillä on käyttöä. No onhan sillä , en tulis toimeen ilman. Nyt munan mallinen tulee säilymään palohälyytyskellona lasten leikeissä..

.. ja itse löysin stockkalta tuiman kissa-munakellon, tosin oli vain mustaa, niin nyt meen ens vkolla keskustasta katsoon olisko valkoista... Kissafani kun olen.. Onhan se vähän niinkuin koriste-esine tuossa hyllyllä..

Lisää
07.03.2011 18:06 - 07.03.2011 18:06 #1182 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Itse ajattelen juuri että se on sellainen pikkunen sisustuksellinenkin juttu jos ja kun sen haluaa esillä pitää ja aina olen lähtenyt siitä ajatuksesta että pitää sopia minulle - olla minun näköiseni. Eli tuo on ihanaa jos kissaihminen löytää kissan mallisen!
Luulen että tässä käy niin että ostan hymiö munakellon ja jos vastaan tulee joku muu ihanuus niin siitä alkaa pienoinen keräily.. Tuon keräilyn "pelossa" kun on niin pitkään jäänyt ostamatta kun ei "täydellistä" ole vastaan tullut, niin jos tyytyisi vihdoin siihen melkein täydelliseen..

Lisää
25.03.2011 19:37 - 25.03.2011 19:37 #9142 : Marilele
Marilele vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Kello on ihan ehdoton, muuten käy huonosti! Ensin ostin hienon digitaalisen kellon, jonka sai magneetilla jääkaapin oveen, se oli ihan mahtava peli. Sitten se jossain tilanteessa putosi lattialle ja magneetit lähti irti, jonka jälkeen kello päätyi keittiön laatikkoon ja sieltä pojan käsiin, entinen kello sitten jonkin ajan kuluttua. Nyt mulla on halpa manuaalinen kello ja se riittää ihan mainiosti. Kello majailee laatikossa, joten sinänsä sen ei tarvitse olla mikään kaunotar.

Lisää
30.07.2011 10:51 - 30.07.2011 10:51 #10476 : mimma
mimma vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Kyllä kello täytyy olla. Mulla on digitaalinenkello, mikä on joku Maggilta saatu kylkiäinen.

Lisää
04.08.2011 14:54 - 04.08.2011 14:54 #10559 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Mä oon kaikessa kokkauksessa ja leipomisessa vähän liiankin suurpiirteinen,pitäs tarkkaila kelloo aina vähä paremmin Jotenkin kuitenkin onnistuu melkee aina!

Lisää
24.08.2011 15:39 - 24.08.2011 15:39 #10710 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Munakellosta vielä
Itse ostin munakellon (punaisen!) Claes Ohlsonilta. Maksoi vajaat 5 euroa. Tunnin ajan saa ladattua.

Tässä linkissä siitä muutakin tarinaa

http://www.5tuntia.com/2011/08/ajanhall ... mastu.html

Lisää
26.02.2012 21:21 - 26.02.2012 21:21 #12678 : MrsBaker
MrsBaker vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Kaksi 'vaannettavaa' munakelloa olen omistanut, ja molemmat olivat enemman tai vahemman epaluotettavia. Ostin vast'ikaan KitchenAidin digitaalisen 'munakellon', toimii hienosti, mutta vain jos muistan tarkistaa etta painoin varmasti startia. Monta kertaa olen painanut vain kevyesti, eika ajanlasku lahtenyt kayntiin...

Lisää
27.02.2012 14:03 - 27.02.2012 14:03 #12684 : sitrusperhonen
sitrusperhonen vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Ite käytän joko uunin digitaalikelloa, kännykkää tai sit magneetilla jääkaapin ovessa olevaa lämpömittarin kelloa. Kyllä luotan enemmän noihin digitaalisiin kelloihin.

Lisää
27.02.2012 15:03 - 27.02.2012 15:03 #12689 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Mä haluisin jonkun nätin kellon. Nyt käytän hellassa olevaa kelloa, mutta siinä ei saa määritettyä kun minuutit 10 minuutin jälkeen, eikä se ole hirveän tarkka. Laitelkaa vaan linkkejä nätteihin kelloihin jos tulee vastaan!

Lisää
27.03.2012 19:33 - 27.03.2012 19:33 #12943 : jauhis
jauhis vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Ostin Jysk:stä limen vihreen silikonipäälysteisen munanmuotoisen kellon. Hyvin on toiminut. Edellisen halpis kellon ostin Tokmannilta ja se hajos ekan käytön jälkeen.

Lisää
27.06.2012 06:59 - 27.06.2012 06:59 #14094 : pikkumurunen
pikkumurunen vastasi aiheeseen: Re: Täydellisen munakellon metsästys!
Minulla on tällainen Zassenhaussin munakello keltaisena. Siinä on magneettipinta takana niin saa vaikkapa jääkaapin oveen. Yleensä käytän kuitenkin uunissa olevaa kelloa, mutta joskus tarvii ottaa aikaa useammasta jutusta samaan aikaan.

Sivu luotiin ajassa: 0.127 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017