Blogikommentointien mielipide- ja makuasioita yms

Lisää
15.07.2011 23:53 - 15.07.2011 23:53 #10313 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Blogikommentointien mielipide- ja makuasioita yms

Mua on alkanut vaivata toisten blogien ihan huima kirjotusvirhemäärä. Luulisi, että porukka kävisi lukemassa oman tekstinsä ja korjaisi virheet?

En nyt tarkoita jotain yksittäistä näppishäröä, vaan että teksti vilisisee typoja ja sanat on ihan kummassa järjestyksessä niin, että virheet vaikeuttaa jo lukemista. Tai vähintääkin alkaa ärsyttää.

Mie jätän sellaset blogit yleensä lukematta ja selaan vaan kuvia jos ne on kiinnostavia. Itteäni myös pistää silmään jos on hurjasti kikrjotus vihreitä tai yhdys sanoja. Tietysti sit on eri asia jos joku pitää blogia vaan "omaan tarkoitukseen" eikä oleta muiden lukevan, mut sit taas miksi sellanen blogi on yleisesti nähtävillä jos hmm. Nojoo.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.09.2011 14:37 - 08.09.2011 14:37 #10806 : safkaseireeni
safkaseireeni vastasi aiheeseen: Re: Blogikommentointien mielipide- ja makuasioita yms

Mua on alkanut vaivata toisten blogien ihan huima kirjotusvirhemäärä. Luulisi, että porukka kävisi lukemassa oman tekstinsä ja korjaisi virheet?

En nyt tarkoita jotain yksittäistä näppishäröä, vaan että teksti vilisisee typoja ja sanat on ihan kummassa järjestyksessä niin, että virheet vaikeuttaa jo lukemista. Tai vähintääkin alkaa ärsyttää.

Pakko kompata. Kirjoitusvirheiden korjaaminen ei maksa mitään, kuten ei kirjakielisyyskään, ja ne nostavat blogin profiilia kummasti.

Olen välillä yllättynyt sellaisten blogin määrästä joiden pitäjät eivät panosta blogin ulkoasuun tai sisältöön millään tavalla. En oikein ymmärrä, mistä lähtökohdista heidän bloggaamisensa lähtee. Ruokablogeja on niin älyttömästi ja taso aika kova, että on aika hankala lähteä tähän viidakkoon postaustyylillä "tällasta kamalaa sotkua tein, ei ollu kaksista mut kuvasimpahan nyt vaan". Jos ei halua edes yrittää, miksi blogata? Jos haluaa ylipäätään bloggaamisen aloittaa niin miksei pyrkisi lopputulokseen josta voi ehkä joskus olla ylpeä & tyytyväinen? Kuten sanottua, ruokablogeja on niin hirveästi että pitää olla tarjota jotain uutta ja persoonallista, jotta erottuisi massasta. Todella moni näistä heppoisemmista blogeista näyttää kuolevan itsestään pois - tehdään pari kolme postausta ja sitten unohdetaan koko blogi. Itselleni bloggaus on tapa oppia uutta ja pyrkiä parantamaan omia postauksia ja valokuvia. En omista kovinkaan kummoista valokuvauskalustoa tai esteettistä silmää, mutta koitan sentään muokata kuvat selkeiksi ja havainnollisiksi. Huonot kuvat, epämääräiset reseptit tai aktiivinen omien ruuanlaittotaitojen tai reseptien haukkuminen ja hälläväliämeininki karkoittavat minut nopeasti uuden blogituttavuuden parista.

Eri asia tietysti on jos on ollut tarkoitus postauksella dokumentoida epäonnistuminen tai huonolaatuinen resepti. Monet todella hyvät bloggaajat tilittävät avoimesti failauksiaan mikä usein jopa lisää blogin kiinnostavuutta, lukijaläheisyyttä ja tuo esille keskustelua.

Vielä omien ruokien kehumisesta blogissa]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_biggrin.gif[/img]

Lisää
08.09.2011 15:18 - 08.09.2011 15:18 #10810 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Blogikommentointien mielipide- ja makuasioita yms
Eiköhän useat ruokablogit oo itseään varten tehtynä. Ainakin omassani oli ideana aluksi tehdä vaan muistilistaa itselle mitä olen tehnyt, missä onnistunut ja mitä teen varmasti uusiksi.

Itse en edes lue blogeja jossa kuvat on huonoja, blogin värimaailma sellainen että ärsyttää tai rasittaa silmiä. Tai muuten vaan huonosti ryhmiteltyä. Kirjoitusvirheet ei niin häiritse, kun ihmismieli sen tekstin oikeanlaiseksi kääntää.

Lisää
08.09.2011 20:23 - 08.09.2011 20:23 #10814 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Blogikommentointien mielipide- ja makuasioita yms
luulen että mun blogin ei-kirjakielisyys on juuri nostanut sen "profiilia"

ainakin se on asia josta tulee lähes eniten kiitosta ja se ja mun sekavat sepustukset hyvin erottaa blogin muista..

Lisää
09.09.2011 14:08 - 09.09.2011 14:08 #10827 : safkaseireeni
safkaseireeni vastasi aiheeseen: Re: Blogikommentointien mielipide- ja makuasioita yms

luulen että mun blogin ei-kirjakielisyys on juuri nostanut sen "profiilia"

ainakin se on asia josta tulee lähes eniten kiitosta ja se ja mun sekavat sepustukset hyvin erottaa blogin muista..

Totesin ehkä vähän turhan ylimalkaisesti tuosta kirja/puhekielisyydestä. Lentävä, puhekielinen tyyli ei ole välttämättä ollenkaan huono asia; lähinnä halusin kritisoida totaalista "onkxmixmutkuniinku,,,,lol" -tyyppistä suomenkielen pahoinpitelyä joita onneksi harvoin blogeissa näkee.

Lisää
06.10.2011 10:41 - 06.10.2011 10:41 #11030 : PullaAkka
PullaAkka vastasi aiheeseen: Re: Blogikommentointien mielipide- ja makuasioita yms
Tykkään kehua uusista makuvaihtoehdoista tai leipomuksen ulkoasusta, jos niissä on selkeästi omaperäisyyttä ja sopivasti innovaatiota Voin napsia itsekin talteen ideoita makujen yhdistämisestä, mutta totta on, että jos jotain resptiä kokeilen, sitä muutan usein itse aina jotenkin. Olen ollut aina äärimmäisen huono noudattamaan kirjaimellisesti ohjeita

On myös tosiaan blogeja, joista huokuu kirjoittajan "itsetietoisuus" ja niiden lukeminen pidemmän päälle tuntuu inhottavalta. Siis, että ollaan esimerkiksi itse kehitelty ohje, vaikka pitäisi olla, että olen itse suomentanut ohjeen *pöh*

En kommentoi aina, enkä kaikkea, mitä näen ja luen. Tyhjästä en suotta kommentoi, mutta säväyttävät jutut kyllä. Omassa blogissa käy kyllä ihmisiä runsaasti päivittäin, mutta minun harmikseni en saa itse juurikaan kommentteja Toisaalta, tähän asti en myöskään niitä ilkeitä anonyymejä...

Sivu luotiin ajassa: 0.174 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017