Kuka olet? Mistä tulet?

Lisää
16.09.2012 11:40 - 16.09.2012 11:40 #14709 : taikataikinat
taikataikinat vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
Voisinpas minäkin itseni esitellä (mulla oli sellainen mielikuva että olisin tämän jo tehnyt mutta en kyllä tuosta ketjusta löytänyt, jollen sitten vaan huomannut, no tää on sit kertausta jos esittelen itseni uusiksi...)..
Olen (vielä vuoden sit vaihtuu kympit..) parikymppinen kotiäiti Etelä-Karjalasta (miehen perässä tänne muuttanut alunperin Savolainen jäpäkyörä), varsinaiselta ammatiltani olen metsuri, mutta niitä töitä en ole tehnyt juurikaan vann työkokemusta on lähinnä kaupanalalta.
Aina oon tykännyt leipomisesta, pienenä siskon kanssa leivottiin kahdestaan kotona, tehtiin yllätyksiä vanhemmille sillä aikaa kun olivat töissä Oli niistä varmaan osa syötäviäkin..
Nykyään leivon omien pienten apureiden kanssa, kotoa löytyy kolme poikaa, 5v, 4v ja 1½v. Syömisessä taas auttaa aviomies.

Olen usein miettinyt jos leipomisesta hommaisi itselleen ihan ammatin, mutta toisaalta pelkään sitä, että siitä häviää sitten se ilo.. Vielä siis pähkäilen mikä musta tulee isona! Köksänope olis aika mun juttu, pohjakoulutus ei vaan riitä joten pitäisi aloittaa ihan alusta...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.10.2012 22:21 - 11.10.2012 22:21 #14930 : jauhis
jauhis vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
Olen 39v lähihoitaja Joutsasta. Perheeseen kuuluu miehen lisäksi lapset (-05, -06 ja -09) ja kaksi kissaa. Olen aina tykännyt leipoa, mutta jäivät hyvin vähälle lasten tullessa maailmaan sekä pienen kotimme takia. Nyt kun asumme tilavammassa talossa ja lapset ovat kasvaneet, olen alkanut leipomaan enemmän. Ja kun tämä uusin lehtikin (koristeelliset kakut) on alkanut ilmestymään, niin saan sitä kaipaamaani opastusta hienommista kakuista.

Lisää
18.10.2012 07:13 - 18.10.2012 07:13 #15011 : Niinan
Niinan vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
Hei!
Olen Niina, reilu parikymppinen tyttönen Pohjois-Pohjanmaalta. Työskentelen nuorten parissa. Olen aina pitänyt leipomisesta ja ruuanlaitosta. Kakkujen tekemisen synttäreille ja muihin sukujuhliin olen hoitanut jo vuosien ajan. En itse asiassa edes muista, milloin äitini olisi viimeksi tehnyt täytekakun. Jotenkin on vain muotoutunut sellainen käsite, että "Niina tekee kakut". Sain itse asiassa jo kakkutilaukset ensi kesän rippijuhlia varten ja samaten siskoni lakkiaisiin on jo minulta lähestulkoon kakut varattu parin vuoden päähän.

Tänä vuonna löysin SLY-ringin, ja täytyy kyllä myöntää että se on lisännyt kovasti intoa leipomiselle! Lisäksi muiden leivontablogien lukeminen on lähellä sydäntäni, ja niistä kyllä löytyy paljon hyviä vinkkejä omaan keittiöön. Eli innokas leipuri löytyy tämän nimimerkin takaa! Nyt sitten eilen rekisteröidyin tänne, sillä olen tätäkin foorumia jonkin aikaa lukenut ilman rekisteröitymistä. Joten täällä ollaan!

Lisää
19.12.2012 18:18 - 19.12.2012 18:18 #15619 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
No hei!

Olen nyt useampaan kertaan päätynyt tälle foorumille etsiessäni vastausta leivontakysymykseen netistä, joten päätin rekisteröityä.

Ruudun takaa löytyy hiljattain varttisadan saavuttanut ja siinä lopun ikäänsä pysyvä emäntä Tampereelta. Alunperin PK-seudun kupeesta kotoisin, mutta hiihtelin tänne sisämaahan uusien kuvioiden ja koulun perässä. Taskusta löytyy suurtalouskokin paperit, mutta alan vaihto on edessä.

Leivontaintoa riittää, mutta aikaa on rajallisesti kuten myös syöjiä... En kuitenkaan tahdo ahmia kaikkea itse, kun aineenvaihdunta on mallia "rasvasolut alkaa lisääntyä pelkästä herkun katsomisesta".

Seuraan kuitenkin aktiivisesti muutamaa leivontablogia, kyttään kaikki mahdolliset ilmaiskanavien leivonta-/kokkausohjelmat töllöstä ja haalin alan kirjoja hyllyyn.

Lisää
21.12.2012 14:25 - 21.12.2012 14:25 #15637 : unelmaaleipomass
unelmaaleipomass vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
Heissuli! Olen 16-vuotias tyttö Helsingistä ja perustin juuri oman blogin "unelmaa leipomassa".Pienestä asti leipominen ja ruuanlaitto on kiinnostanut todella paljon.

Lisää
04.02.2013 08:37 - 04.02.2013 08:37 #15846 : Suwa
Suwa vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
22-vuotias likka Turusta. Kaikkea tykkään kokeilla, uuden vuoden haasteena itselleni, että opin paremmaksi kokiksi/leipuriksi keittiön puolella. Haluan myös opetella soveltamaan reseptejä terveellisemmiksi, mutta silti hyvän makuisiksi. Opiskelen personal traineriksi, leipominen on siis hyvä vastapaino tälle;)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: treffitasia

Lisää
04.03.2013 11:41 - 04.03.2013 11:41 #16016 : Anonymous
Ihanaa huippua, tykkään esitellä itseäni! Olen siis 17-vuotias lukiolaistyttö Vantaalta, leivon aina kun ehdin ja ihan laidasta laitaan kaikenlaista. Tai oikeastaan nimenomaan laidasta laitaan, tanssija kun olen niin terveelliset elämäntavat ja ravinnepitoiset ruuat kiinnostavat kovastikin, mutta toisaalta rakastan ällörasvaisia ja sokerisia ja kanelisia korvapuusteja yli kaiken! (tänäänkin leivoin niitä neljä pellillistä, heh )

Lisää
09.03.2013 17:49 - 09.03.2013 17:49 #16045 : Anonymous
Heips kaikille. Olen Mummu-Ruusunen Pohjois-Pohjanmaalta.
Jostain syystä kortteilun myötä olen alkanut hurahtamaan leivonnaisten koristeluun. Leiponut toki olen aina, enimmäkseen kuitenkin riseka, sämpylä, pulla, juustosarvi linjalla. Suurperheen arkileipomuksia siis.
Olen 9 lapsen äiti ja 10 x mummu. Mitään koulutusta ei tähän harrastukseen ole.Tällä hetkellä olen sairauslomalla, joka on muuttumassa sairauseläkkeeksi.

Lisää
21.04.2013 11:07 - 21.04.2013 11:07 #16390 : KirsiRiksi
KirsiRiksi vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
Olen 25-vuotias, 2-vuotiaan pojan äiti Porista, joka on tykännyt aina leipoa. Kotona äiti leipoi aina pullaa ja sämpylöitä. Raskausaikana se innostus lähti kunnolla lapasesta, nykyään tulee leivottua usein, jollei nyt ihan joka päivä niin ainakin lähes joka viikko. Meillä vain aina tuntuu olevan ongelmana se, että kuka ne kaikki leipomukset syö, kun avomies ei kovin moniin leipomuksiini koske.. Onneksi parhaalla ystävällä on 4 lasta, joiden kanssa hän käy usein "tuhoamassa" aikaansaannokseni. Lähes joka kerta laitan jotain pakastimeenki vierasvaraksi.

Haluisin opetella kunnolla sokerimassakoristeiden ja yleensäkin muotokakkujen tekoa. Nykyään ei vain tunnu ehtivän muuten kuin pojan nukkuessa. Mutta ehkäpä vuosien kuluessa löytyy aikaakin enemmän.

Koulutukseltani olen matkailun ohjelmapalveluiden tuottaja, nykyään vielä tuonne marraskuun loppuun asti hoitovapaalla. Sen jälkeen alkaakin miettiminen, että mitähän sitä oikein haluaakaan tehdä. Moni lähipiiristä on ihmetellyt, miksi en harkitse leipurin/kondiittorin opintoja, mutta haluan pitää leipomisen vain harrastuksena.

Vajaa vuosi sitten tuli leivottua melko satunnaisesti ja harvoin, mutta kohta vuoden oltuani SLY-ringeissä mukana on tuo leivontainnostus noussut melko paljonkin. Paketeissa saa aina niin kivoja raaka-aineita ja reseptejä, ettei niitä malta olla kokeilematta.

Lisää
26.04.2013 16:11 - 26.04.2013 16:11 #16414 : tahmatassu
tahmatassu vastasi aiheeseen: Re: Kuka olet? Mistä tulet?
Minäkin ihan kuvittelin vastaanneeni jo tähän, mutta se olikin tuo ammatti ketju minne olin vastannut.

Elikkäs olen 30 vuotias kahden lapsen äiti Tampereelta. Tällä hetkellä tosiaan opiskelen kemiantekniikkaa, tarkoituksena valmistua insinööriksi tässä vuoden tai parin päästä.

Innostuin ensin melkein kymmenen vuotta sitten käsitöistä ja opettelinkin neulomaan ihan alusta saakka silmukoiden luomisesta lähtien (ei nuo kouluaikojen opit oikein ole jääneet päähän). Käsitöiden saralla on tullut koitettua kaikkea hopekorujen valmistuksesta nypläykseen ja edelleen on kamala palo oppia tekemään lisää erilaisilla tekniikoilla käsillään. Viimesimpänä "saavutuksena" voitaisi sanoa pajuaidan rakentaminen siskon pihaan.

Käsitöiden myötä innostuin leipomisesta enemmän (toki sellaista perus-leipomista tuli harrastettua aikaisemminkin). Kunnianhimoisesti olen ottanut mitä kummallisemmat haasteet vastaan ja kokeillut leipoa kaikkea mitä ei ole koskaan ikinä ennen koittanut. Edelleenkään en osaa tehdä esteettisesti kauniita leipomuksia, mutta onneksi tuo normaali kohdeyleisö (mies ja lapset) välittää enemmän mausta ja se on yleensä kohdallaan Myös leipomusen saralla minua kiinnostaa kaikki outo ja uusi. Haluaisin mm. koittaa raparperikaviaarin valmistusta. Leivonta on aina ollut silkkaa harrastusta ja sellaisena se tulee aina pysymäänkin. ja ehkä sitä joskus kehittyy sillä estetiikankin saralla

Sivu luotiin ajassa: 0.126 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017