Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?

Lisää
05.03.2010 11:07 - 05.03.2010 11:07 #19502 : Pricilla
Pricilla loi aiheen:
Eli siis minua kiinnostaa tietää että millä keinolla sulattelette syömänne herkut kropasta? Vai tarviiko niitä sulatella ollenkaan? Syöttekö vain niin vähän tai ollenkaan leipomuksianne? Aika moni bloggari kuitenkin päivittää useamman kerran viikossa herkkuja blogiin, että meneekö ne kaikki sitten ulkopuolisille vai osa omaankin kupuun ?

Allekirjoittanut syö iiihan liikaa leipomuksiaan Minä pystyisin elämään pelkällä makealla. Täytekakut, pullat, piparit, oikeastaan mikä vain maistuu. Ja toki kyllä se voileipäkakkukin maittaa
Leipomuksia karistelen uumalta juoksemalla (puolimaratoni tavoitteena toukokuussa) ja uimalla. Kesällä myös pyöräily kuuluu kuvioon. Erilaisia jumppia (varsinkin tanssillisempia) rakastan, mutta niihin ei enää kakkuilun, kahden työn ja kotiäitiyden jälkeen riitä aikaa! Yritän kuitenkin salilla käydä kerran pari viikossa kun vaan aika antaa myötä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.03.2010 11:22 - 05.03.2010 11:22 #4289 : tuh
tuh vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Sillon kun aloitin leipurikoulun kuulin miljoona kauhutarinaa opiskelijoista, jotka lihoivat 15kg ensimmäisen vuoden aikana. Päätin että mä en halua kuulua siihen joukkoon, joten tein periaatepäätöksen että lauantaisin on herkkupäivä jolloin saa mättää niin paljon mitä tahansa kuin sielu sietää, ja arkisin koulussa maistan vain juttuja jotka ovat oikeasti uusia tuttavuuksia ja niitäkin vaan maistan. Normiruokaa söin ihan valtavasti ilman mitään rajoituksia. Puolen vuoden tulos oli -5kg vaikka en edes millään tavalla ylipainoinen ollut, sen enempää liikuntaa lisäämättä, ja muutaman viikon jälkeen huomasi että herkkupäivinäkin karkkihimo oli ohi muutaman namin jälkeen ja mäkkäriruoan katsomisestakin tuli paha olo.

Nykyään syön taas miten sattuu mutta toi puolen vuoden kokeilu toimi sen verran hyvin että jos joskus tulee tarve laihduttamiselle niin luulen että tiedän mikä toimii mulla .

Lisää
05.03.2010 13:32 - 05.03.2010 13:32 #4291 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Minä olen sellainen foodie, että kaikki ihanuudet maistuvat, niin makeat kuin suolaiset Tästä johtuen joudun katsomaan aika tarkkaan, mitä suuhuni laitan ja ennen kaikkea kuinka paljon, koska pystyisin syömään ihan tajuttomasti kaikkea hyvää.

Kaikkein parhaimpana painonrajoituksena toimii kiire. Olen pienen lapsen työssäkäyvä äiti, jolla on lisäksi hitunen elämää, joten tulee paljon päiviä, kun en yksinkertaisesti ehdi syödä paljon. Viikonloppuisin kyllä herkuttelen usein ja siksi en pääsekään millään ihannepainooni.

Liikuntaa harrastan niin paljon kuin ehdin, mutta eihän sillä laihduteta. Luulisinpa, että jos jättäisin ne herkut syömättä, voisin olla kevyesti hoikka kuin mikä. Mutta pitäähän elämässä olla ihanuutta

Lisää
05.03.2010 20:09 - 05.03.2010 20:09 #4294 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Miun ei oo tarvinnu koskaan laihduttaa mut pidän itteni hoikkana lenkkeilemällä. Kun on talossa 2 vinttikoiraa niin niiden kanssa tulee vielä paremmin lähdettyäkin lenkille. Siis ihan reippaita kävelylenkkejä, vähän riippuu mutta suunnilleen 3-6 päivänä viikossa 1-1,5h lenkki. Lisäksi kävelen aina töihin, edes-takaiseen matkaan menee yhteensä päivässä 35min.

Ikinä en ole harrastanut mitään ryhmäliikuntaa, se ei vaan ole miun juttu. Nyt tosin kun on vähän selkä alkanut vaivaamaan niin pitäisi kai jotain pilatesta käydä kokeilemassa. Saa nähdä.

Lisää
06.03.2010 11:58 - 06.03.2010 11:58 #4267 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Paula, mulla tuo ei toimi, etten kerkiä syömään. Mulla on kanssa elämä niin hektistä että useimmiten on iltapäivä ennen kun ehtii mitään suuhunsa laittamaan ja seuraava kerta sitten illalla kun muksut on saanut nukkumaan, MUTTA jostain kumman syystä painoa enemmin lisääntyy ku vähenee syömättömyydellä! Itse asiassa minä laihdutin 12kg syömällä kunnon ateriat 5xpäivässä

Tanja, pilatestahan voit harrastaa myös kotona, jos ei ryhmäliikunta ole sinun juttusi. Itsekin aloitin pilateksen esikoisen odotusaikana eli 5vuotta sitten. Silloin pilates ei ollut vielä täällä niin tunnettua, joten ainoastaan netistä löytyi englanninkielisiä opetusvideoita. Nythän noita löytyy suomenkielisenä joka toisesta kaupasta

Mulle taas just ne ryhmäliikuntatunnit on suosikkeja! Ja nyt minä sitten joudun harrastamaan yksinomaan noita yksinäisiä lajeja

Lisää
06.03.2010 13:27 - 06.03.2010 13:27 #4296 : Sirkku
Sirkku vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Toi on muuten ihan todettu asia, että jos syö ns. säännöllisesti, niin painonhallinta on paljon helpompaa. Jos ei syö tarpeeks, niin elimistö alkaa käydä säästöliekillä, eikä suostu kuluttamaan niitä ylimääräisiä, mitä sillä mahdollisesti on varastossa. Se, että mikä on säännöllistä ruokailua, onki sitten yksilöllisempi juttu.
Miun ei varsinaisesti tarvii laihduttaa, mut tykkään pysyä nykypainossani. Hyvä ruoka, leivonnaiset ja suklaa kuitenkin maistuu, joten jottain tarttee tehhä. Mie liikun vähintään puol tuntia päivittäin ja pidän ruokarytmin suunnilleen säännöllisenä, ja se tuntuu tepsivän tarpeeks hyvin. Tanssia oon myös harrastanu melkein koko ikäni, mut nyt opintojen aikana on välillä tullu siitä taukoja (esim. nyt). Ja sit Wii Fit on ihan oikeesti tehokas ja hauska viel lisäks

Lisää
06.03.2010 16:32 - 06.03.2010 16:32 #4301 : Marilele
Marilele vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Mie oon aina ollut hoikka eikä ole ollut tarvetta laihduttaa. Pyrin syömään säännöllisesti, mutta en harrasta mitään kummempaa liikuntaa. Kävelylenkkejä tulee tehtyä ja nyt oon käynyt kerran viikossa zumbaamassa. Mulla on pieni poika, joka pitää kyllä äidin liikkeessä. Aloitin kuukausi sitten työt, joten viikolla en millään raaski harrastaa vaan vietän illat laatuaikaa pojan kanssa. Raskauden jälkeen kilot karisivat mitään tekemättä, mutta imetyksellä lienee osuutensa kun en kuitenkaan ole mielestäni kauheasti enemmän syönyt kuin ennen.

Miulle kyllä maistuu makea. En leivo makeaa viikottain, mutta sitten kun leivon niin herkuttelen yleensä aina itsekin.

Lisää
06.03.2010 19:07 - 06.03.2010 19:07 #4304 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
No toi onkin sit toinen kumma juttu, kun minulla on joka imetyksen aikana noussut paino melkeen 10kg, VAIKKA olen ihan hulluna vahdannut syömisiäni. Kävin ihan lääkärin kautta ravintoterapeutilla, joka totesi, että ruokavalio oli ihan kunnollinen, ettei pitäs painon noin nousta, mutta nousipa vaan vaikka kahden imetyksen aikana luovutin sairaalalleki maitoa useemman litran viikossa
Raskauksien aikana sen sijaan ihan samoilla syömisillä painoa on tullut +2kg-+5kg, että näin!

Muuten noin viihdyn nykypainossani hyvin vaikka painoindeksin mukaista ylipainoa onkin. Mut mä oon aina ollut pyöreempi enkä hirveän hyvin viihtynyt laihana:)

Terveisin; luonnonoikku

Lisää
06.03.2010 19:24 - 06.03.2010 19:24 #4305 : Tanja

Tanja, pilatestahan voit harrastaa myös kotona, jos ei ryhmäliikunta ole sinun juttusi. Itsekin aloitin pilateksen esikoisen odotusaikana eli 5vuotta sitten. Silloin pilates ei ollut vielä täällä niin tunnettua, joten ainoastaan netistä löytyi englanninkielisiä opetusvideoita. Nythän noita löytyy suomenkielisenä joka toisesta kaupasta

Hoo, enpäs tullut edes ajatelleeksi! Mutta jotenkin tuntuu että saattaisin tehdä liikkeitä väärin ilman opastusta. Ehkä käyn ensin muutaman kerran "ohjatusti" tunneilla ja sitten alan itsekseni harjoittelemaan. Kiitokset vinkistä!

Lisää
07.03.2010 07:29 - 07.03.2010 07:29 #4313 : rasse2000
rasse2000 vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Meikä on aina ollut aika lihoovaista sorttiva! Nuorempana tuli huhkittua salilla.
Ekan raskauden aikana lopetin sen kun aloin olla niin huonossa kunnossa selän takia ja tilalle tuli pilates.
Muita harrasteita on sähly kerran viikkoon ja vauvajumppa.

Ekasta raskaudesta jäi törkeet 20 kg joita sain onneksi tiputeltua pois että ennen tätä nykyistä raskautta kiloja jäi enää 7 kg. Nyt ollaan puolessavälissä raskautta ja ONNEKSI tullu vaan 2 kg. Huh.
Koko elämä on kyl ollut tätä lihoomista/laihtumista. Surullista.
Kateex käyp nää pajunvitsat jotka syö sipsit/herkut/karkit ja makaavat soffalla lihoomatta grammaakaan

Lisää
08.03.2010 08:53 - 08.03.2010 08:53 #4332 : Anonymous
Rasse, joo, kateeksi käy, kun joillekin ei vaan tartu läski. Tosin itselläni ongelma on ihan selkeästi siinä, että vaan rakastan syödä ja paljon. Lisäksi olen tunnesyöppö, syön suruun, väsymykseen ja v*tutukseen. Veikkaanpa, että heillä, joille eivät liho, vaikka mitä söisivät, ei ole tuontyyppisiä ongelmia, vaan he syövät kohtuudella ja siksi eivät liho.

Rakastan liikuntaa ja aikanaan pysyin hyvinkin hoikkana ihan vain liikkumalla, mutta silloin olinkin aerobic-ohjaaja ja liikuin tosi tosi paljon. Nykyään, pienen lapsen äitinä ilman tukiverkostoa, liikkuminen on aika vähäistä Sen sijaan väsymystä ja tuskastumista riittää, thus the eating.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen enemmän tai vähemmän stressannut painoasioista, hui. Välillä olen tyytyväinen, mutta kovin pitkäksi aikaa ei voi unohtaa syömisen kontrolloimisen, kun se paino lähtee nousuun niin helposti.

Lisää
22.04.2010 19:51 - 22.04.2010 19:51 #5504 : Anonymous

Tosin itselläni ongelma on ihan selkeästi siinä, että vaan rakastan syödä ja paljon. Lisäksi olen tunnesyöppö, syön suruun, väsymykseen ja v*tutukseen. Veikkaanpa, että heillä, joille eivät liho, vaikka mitä söisivät, ei ole tuontyyppisiä ongelmia, vaan he syövät kohtuudella ja siksi eivät liho.

Kumoan väitteen ainakin itseni kohdalla,rakastan hyvää ruokaa ja makeeta,syön kuin hevonen,aamu on pakko aloittaa kahvin ja jonkun makean kanssa muuten on helvetin ovet auki:) leivon pari kertaa viikossa sekä lisäksi ostan kahvin ja teen kanssa mussutettavaa,karkkia syön liikaa,tunnesyöppö myös täällä,mikäli ei ole tekemistä niin ravaan jääkaapilla,syön kun katson telkkaria,mussutan melkein joka hetki aina jotain.mutta silti suurin ongelmani on koko elämäni ollut että en liho vaikka haluaisin hieman lisää pyöreyttä.Äitini ja siskoni ovat samanlaisia,kermaa ja voita vois vetää vaikka suoraan purkista niin missään ei näy...ehkä geeneissä.Olen kumminkin jo 3 lapsen äiti ja 34 vuotias mutta painan vain 52 kiloa,tasan ei mee onnenlahjat aina.Koskaan en ole laihduttanut enkä edes halua, vaan lihota.Urheiluhullukaan en ole ,vaan pari vuotta sairaslomilla ollut kotona.

Lisää
25.10.2010 10:54 - 25.10.2010 10:54 #7677 : Anonymous
Vanhempien luona käydessä tulee aika usein leivottua äidille ja isälle pakastimen täytettä ja monet noista leivonnaisista päätyvät blogiini. Jos söisin itse kaiken mitä leivon, voisi vaatekoko olla melko paljon suurempi
Mutta kaikesta huolimatta tulee syötyä kaikkea ei-niin-kevyttä hieman liikaakin. Kahvileipää en kuitenkaan syö päivittäin ja silloin kun syön, pyrin rajoittamaan sen siihen yhteen herkkuun. Niitä ylimääräisiä kaloreita kulutan käymällä salilla (2-3 krt/vko), silloin tällöin lenkkeilemällä ja mahdollisimman paljolla hyötyliikunnalla. Meillä myös mies on melko tehokas herkuttelun rajoittaja! Kun ottaa miehen mukaan kauppaan niin ei tule ostettua turhan usein karkkeja tai sipsejä, meillä kun mies on paljon tarkempi syömisistään kuin minä ja jos minä syön sipsejä/karkkia, tulee hänenkin kuulemma herkuteltua (laihdutti ylimääräiset pois pari vuotta sitten eikä halua niitä uudelleen takaisin).

Lisää
26.10.2010 07:26 - 26.10.2010 07:26 #7684 : mopomutsi
mopomutsi vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?

Tosin itselläni ongelma on ihan selkeästi siinä, että vaan rakastan syödä ja paljon. Lisäksi olen tunnesyöppö, syön suruun, väsymykseen ja v*tutukseen. Veikkaanpa, että heillä, joille eivät liho, vaikka mitä söisivät, ei ole tuontyyppisiä ongelmia, vaan he syövät kohtuudella ja siksi eivät liho.

Kumoan väitteen ainakin itseni kohdalla,rakastan hyvää ruokaa ja makeeta,syön kuin hevonen,aamu on pakko aloittaa kahvin ja jonkun makean kanssa muuten on helvetin ovet auki]

Mun ongelma on just sama, en liho vaikka haluaisin. Painan huimat 53kg ja uikkareita en mielelläni käytä, kun luut näkyy. Syön hyvällä halulla iloon, suruun ja muuten vaan. Leivon melkein joka päivä ja syön sitä myös. Lenkkeilen metsässä pari-kolme kertaa viikossa, muuten en merkittävästi harrasta liikuntaa.
Mun kolme teini-ikäistä tytärtä on samanlaisia, ei tartu kilot, vaikka söisivät mitä. Toistaiseksi ovat tyytyväisiä olotilaan, mutta ilahtuvat myös jokaisesta kilosta, jonka saavat kertymään

Lisää
26.11.2010 22:49 - 26.11.2010 22:49 #8062 : Onneli78
Onneli78 vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Heh, tällä hetkellä saan kiittää rakasta 8-kuista poikaani siitä, etten pääse lihomaan, vaikka herkkuja syönkin Minä siis imetän häntä. Pääsin imetyksen avulla tällä kertaa nopeasti lähtöpainooni, koska poika on niin kova poika syömään. On varmaan hyväkin, että herkkuja tulee syötyä, ettei paino pääse putoamaan liian alas. Kun poika aloitti kiinteät ruoat, väheni imetys luonnollisesti jonkin verran ja nyt paino onkin pysynyt samana. Koitan pitää kuitenkin mutenkin peruskuntoani yllä. Mieluisin liikuntamuoto on reipas hölkkälenkkeily ja kuntopyöräily.

Lisää
27.11.2010 12:59 - 27.11.2010 12:59 #8063 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Täällä myös tällä hetkellä imetys pitää herkut poissa vyötäröltä -mutta osansa tekee myös olohuoneen komistuksena seisova kuntopyörä. Kahden lapsen kanssa ulkona peuhataan päivittäin,mutta kalorit poltetaan kuntopyörällä ja kerran vkossa kuntosalilla.. Tosin tällä kertaa minun on pidettävä varana, kun imetys loppuu, niin on lisättävä joko liikuntaa tai leivottava vähemmän... Pakkaseenkaan ei mahdu leipomuksia loputtomiin...

Lisää
19.01.2014 20:54 - 19.01.2014 20:54 #17453 : TOFFEEPALLO
TOFFEEPALLO vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Ensinäkin leivon vain noin kerran viikossa ja yritän tarjota leipomuksia vanhemmille ja ystäville parhaani mukaan etteivät jää nurkkiin pyörimään ja kiusaamaan

Lisää
24.03.2014 18:47 - 24.03.2014 18:47 #17758 : Tanja
Hauskaa että kaivoit Toffeepallo näin vanhan ketjun esiin!
Olen jo aiemmin kirjoittanut tähän samaan ketjuun, mutta pakko jatkaa vielä.

Eli en ole joutunut sulattelemaan vieläkään herkkuja, siis varsinaisesti, mutta reilun vuoden pilatesta säännöllisesti harjoittaneena voin sanoa että vyötärö ja lantio on kaventunut vaikka siellä ei koskaan mitään "ylimääräistä" pitänyt ollakaan. Ja omistan nykyään jopa vatsalihakset, jee! Siis jos joku taistelee mahan kanssa tai kankkuihin kertyy leipomuksista ylimääräistä niin suosittelen lämpimästi pilatesta, myös selkävaivat lähtee sen siliän tien kunhan muistaa tehdä harjoituksia!

Mutta sama keino täälläkin käytössä, jos leivontahimo iskee eikä juhlia tuttavapiirissä ole tarjolla niin sukulaiset ja työkaverit saa silloin herkkuja maistella. Eli kotiin en jätä kuin pari palaa ja loput vien milloin mihinkin. Nyt tekisi mieli testata hummingbird-kakkua.

Lisää
01.04.2014 16:18 - 01.04.2014 16:18 #17781 : Henna73
Henna73 vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Mullaki "joutuu" työkaverit kärsimään harrastuksestani (siis leipomisesta) Mutta näin se on pakko, koska muuten homma näkyis omalla vyötäröllä.

Henna73/ruokaunelmia

Lisää
05.07.2014 04:51 - 05.07.2014 04:51 #18075 : Dadaim
Dadaim vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Hej

Sain taannoin joululahjaksi sellaisen pyöreän laudan jonka päällä liikutellaan lantiota ja hämmästyksekseni
olen tehnyt sitä aina iltaisin mainosten aikaan ja olen saannut vyötärön kapenemaan....Kannattaa ostaa
sillä helppo treenata vaikka kuten minä mainosten välissä.Tämän laudan nimeä en kuollakseni kaan muista.
Niitä saa muistaakseni ihan sitymarketeistakin.Pyöreä lauta jonka päällä seistään.(liike on kuin olisit kävelyllä)

Lisää
06.07.2014 17:45 - 06.07.2014 17:45 #18077 : Tanja

Hej

Sain taannoin joululahjaksi sellaisen pyöreän laudan jonka päällä liikutellaan lantiota ja hämmästyksekseni
olen tehnyt sitä aina iltaisin mainosten aikaan ja olen saannut vyötärön kapenemaan....Kannattaa ostaa
sillä helppo treenata vaikka kuten minä mainosten välissä.Tämän laudan nimeä en kuollakseni kaan muista.
Niitä saa muistaakseni ihan sitymarketeistakin.Pyöreä lauta jonka päällä seistään.(liike on kuin olisit kävelyllä)

Tasapainolauta?

Tervetuloa Foorumille Dadaim!

Itselläni on myöskin sellainen, tosin jäänyt ihan liian vähälle käytölle... pitäisikin kaivaa se tuolta kaapista.

Lisää
06.07.2014 19:22 - 06.07.2014 19:22 #18085 : taikataikinat
taikataikinat vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Vaiko se selätin?
Mun äitillä on se ja ilmeisesesti on ihan toimiva kapine!

Lisää
12.02.2016 09:49 #20155 : MiaMarika
MiaMarika vastasi aiheeseen: Re: Millä keinolla sulattelette herkut vyötäröltä?
Syön aikalailla herkkuja mutta suurimman osan syötän tutuille :) jostain syystä herkut ei vain "tarraa" kiinni, liekö sitten joku "sukurasite" sillä lähisuvussani kaikki ovat pääsääntöisesti hoikkia?!

Sivu luotiin ajassa: 0.238 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017