Ärrin purrin murrin mörrin

Lisää
26.04.2012 18:39 - 26.04.2012 18:39 #13389 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Ärrin purrin murrin mörrin
Mun kakkupohja vaan ei ottanut onnistuakseen! Siis en voi käsittää mikä muka meni vikaan. Vatkasin tarpeeksi, nostelin jauhot joukkoon, voitelin vuoan, uunin lämpö oli kyllä 190 asteessa aluksi, joten olisikohan se syynä?
Vai liian tuoreet/huonot munat?

Kakku vaan ei kohonnut, kun se jäähty pohja oli yhtä pannaria ja pinnalta oli kohonnut. Mitenkään pystynyt leikata kahteen osaan edes.

Sain räävittyä masukakun tissit kahdesta huonosta pohjasta ja tein uuden masun pyöreällä vuoalla. Se kohosi lähes kupista ulos...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.04.2012 21:11 - 28.04.2012 21:11 #13412 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: Ärrin purrin murrin mörrin

Jo oli pääsiäisen vastoinkäymiset! Mä oon alkanut varman päälle laittamaan aina pellin irtopohjavuokien alle, ainakin alkuajaksi että nään vuotaako se vai ei. Jos ei niin otan pois

Kaasu-uunista kun on vielä työläämpää irrottaa lika, kun se aika kirjaimellisesti palaa kiinni.

Mä paistan nykyään kaiken pellillä, on tullut sen verran monta kertaa pestyä uunia... ja nykyään yritän laittaa vielä leivinpaperin pellille, jos vaan muistan, kun on alkanut rassaamaan jatkuva peltienkin pesu. Eikä ne aina edes lähde ihan puhtaiksi, ja on just uudet pellit ja uunikin. Vaan taisi olla toissapäivä, kun viimeksi peltiä hinkkasin lasagnen tulvittua yli... .. sama pää, niin sen siitä saa.

Lisää
03.05.2012 13:36 - 03.05.2012 13:36 #13484 : Sandrina
Sandrina vastasi aiheeseen: Re: Ärrin purrin murrin mörrin
Sarjassa en tiedä itkeäkö vai nauraa
Eilisille yllätysvieraille (sentään 1,5h varoitusaikaa) aloin jonkinasteisen blackoutin seurauksena leipomaan mutakakkua. Kakku oli sinänsä ihan ookoo ja kylkeen vispasin kermaa, minkä maustoin valkosuklaalla. MUTTA jostain piti sitten repäistä se kuningasidea, että tarjoanpa kakun lautasannoksina ja teen vielä appelsiinisiirappia siihen viereen vähän raikastamaan. Kun se on niin ikävä leikata pöydässä, ei oikein ehdi jäähtyäkään...

No enpähän itsekään saanut leikattua yhtään siistiä palaa. Ja lopputulos näytti just siltä miten mies sen kuvaili, postilaatikonpieli lumisena aamuna naapurin koiran jälkeen Kakku meni sitten tarjolle lautasannoksina, hemmetin rumina paloina ja vain sillä valkosuklaavaahdolla...

Lisää
04.05.2012 19:40 - 04.05.2012 19:40 #13502 : Lotta
Lotta vastasi aiheeseen: Re: Ärrin purrin murrin mörrin
äääh, tänään tein ihan perus sokerikakkupohjaa (piti tehdä kaksi täytekakkua). Nehän lässähti aivan hirveesti! Siis miehän oon taitanut tämän homman ennen, mietinyt että mitäs vaikeeta tässä muka on mutta molemmat kakkupohjat on ihan lättyjä... grrr.

SItten mun kivat kakkukuvut on lainassa niin miun pitää ahdata kakut tavallisiin pahvi-kakkulootiin ja mää saan hermoromahduksen kun joka vaiheessa mittailen niitä kakkuja että mahtuukohan ne enää

Lisää
15.06.2012 19:32 - 15.06.2012 19:32 #13980 : taikataikinat
taikataikinat vastasi aiheeseen: Re: Ärrin purrin murrin mörrin
Voi macaronit!
Ekaa kertaa ajattelin "päästä helpolla" ja tein ranskalaisella marengilla italialaisen sijaan ja voihan kökkö.
Ensinnäkin olin unohtanut ostaa pursotuspusseja joten taiteilin sitten pakastepusseista, teipistä ja tyllista pursottimet ja sitten sitä taikinaa oli joka puolella kun oli niin lötköt pussit..
Uunissa ne sitten näytti ihan hyviltä, nousivat kivasti mutta annas olla kun ne otin pois niin lässähtivät heti.
No, maku niissä on ihan ok joten kai ne täytyy täyttää ja tarjoilla huomenna... Mutta taidanpa jatkossa pitäytyä tutussa turvallisessa ohjeessa

Sivu luotiin ajassa: 0.077 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017