Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä

Lisää
03.02.2010 18:12 - 03.02.2010 18:12 #3659 : Henskis
Henskis vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä

Nelosella ja Livillä pyörii nyt Annan mehukas keittiö, jossa Anna Olson tekee miusta ihan kivasti ruokaa. Googletin sit, et mikä Anna Olson oikein on naisiaan, ja Wikipedia ties, että "is a professionally trained pastry chef". Ohjelma ei keskity pelkkään leipomiseen, mutta sitäkin on joukossa (esim. tänään viinirypälefocaccia). Ihan mukava ohjelma miun mielestä

Tuota Annaa on tullut joskus katsottua ja on kyllä jotenkin niin mukavan leppoisa ohjelma : )

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.06.2010 07:59 - 07.06.2010 07:59 #6126 : Sirkku
Sirkku vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Tänään näemmä alkaa Voicelta/Tv Viideltä klo 20.40 uusi sarja nimeltään Paras kotileipuri. Kyseessä on ilmeisesti uusiseelantilainen tositv-sarja, jossa kahdeksan kilpailijaa kisaa parhaan kotileipurin tittelistä.

Lisää
08.06.2010 16:43 - 08.06.2010 16:43 #6139 : Rottinkiweileri
Rottinkiweileri vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Viime viikolla alkoi uusintana TV2:lla Camilla Plum ja leipurin niksit. Suosittelen

http://ohjelma.yle.fi/ohjelmat/2564

Lisää
11.06.2010 12:22 - 11.06.2010 12:22 #6166 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
toi uusiseelantilainen leivonta ohjelma on aika heikko.. tädit vaan hokee kokoajan O M G
mutta australialainen Poh´s kitchen on mahtava koska siinä on välillä vieraana joku ranskalainen konditorimestari.. se tekee uskomattomia taideteoksia mutta helposti ja niin että voi tehdä kotona

Lisää
12.06.2010 22:42 - 12.06.2010 22:42 #6199 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä

Kerrankin menin supermarkettiin, jossa en ollut ennen kaynyt. Kysyin myyjalta etta mista loytyy home baking aisle ja se katto mua huuli pyoreena, niinkun ei ois ikina leipomisesta kuullukaan.

Itekin olin aika ihmeissäni Englannissa asuessani, kun ekan kerran päätin leipoa jotain kivaa kavereitten kans mutusteltavaksi, niin eihän sieltä kaupasta mitään leivontatarpeita löytynykään! Suurin osa on sitä "sekoita vain vesi!" -tavaraa.

Mutta joo, mielellään kattelis jotain hyviä leivontaohjelmia, ja muutenkin enemmän parempia ruokaohjelmia telkusta. BBC Food oli aikoinaan ihana! Nythän ettivät nelosella johonkin uuten kokkiohjelmaan kilpailijoita, vähän houkuttas...

Lisää
29.05.2011 11:48 - 29.05.2011 11:48 #9693 : Anonymous
Anna Olssonista minäkin tykkään. Ja kakkutehdasta olen pari kertaa silmäillyt, mutta niiden touhu näyttää musta enemmän teolliselta ja esteettiseltä kikkailulta, kuin leipomiselta.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kotimainen leipomisohjelma olis paikallaan. Mieluusti katselisin erilaisia leivontavinkkejä ja koristeluvinkkejä, jotka huomioisivat myös MAUN eikä vain ulkonäön. Ja näin omaan suuhun sopivaksi.

Lisää
15.07.2011 19:45 - 15.07.2011 19:45 #10307 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kotimainen leipomisohjelma olis paikallaan. Mieluusti katselisin erilaisia leivontavinkkejä ja koristeluvinkkejä, jotka huomioisivat myös MAUN eikä vain ulkonäön. Ja näin omaan suuhun sopivaksi.

Samaa mieltä! Ja kotimaisia aineksia käyttäen! Välillä kun katsoo noita ulkolaisia kokkiohjelmia (etenkin akselilla Australia - Uusi-Seelanti) niin ne käyttävät sellaisia raaka-aineita, josta en ole kuullutkaan saati, että niitä saisi ainakaan vähällä vaivalla tältä pallonpuoliskolta.

Lisää
20.07.2011 18:30 - 20.07.2011 18:30 #10395 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Top Chef Just desserts season 2:nen alkaa pian!

...

^Tarkennetaampas, viikon päästä alkaa Innolla ainakin itse odotan

Lisää
14.11.2011 08:52 - 14.11.2011 08:52 #11432 : Emma
Emma vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Olen nyt tässä itsekin miettinyt kotona ollessa päivisin koiravauvan kanssa että miten mukavaa olisi saada kotimaista leivontaohjelmaa . Ei sillä että britit ja jenkit olisivat niin huonoja leipomaan kuin joistakin viime vuoden puolella on tuntunut, mutta vaihteluahan se olisi.

Briteistä itse pidän eniten James Martinin leipomuksista, hän kun leipoo paljon perinteisiä englantilaisia ja irlantilaisia leivonnaisia, ainakin nyt kun itse katselin kyseistä ohjelmaa . Nigella Lawson taas on persoonana varsin ärsyttävä, mutta hän tekee oikeasti hyvää ruokaa. Siitä ei pääse mihinkään. Monet hänen kakuistaan eivät ole kummoisia, mutta eräs tietty suklaakakku jonka olen monesti tehnyt hänen reseptikirjastaan on aivan taivaallista. Parasta suklaakakkua jota olen syönyt, tai varsinkaan tehnyt . Nigellan ärsyttävyys toki voi tulla nykyään esille siitä miten tv-yhtiö on muuttanut hänestä enemmänkin "eroottisen ruoanlaittajan", koska minua ei ainakaan ärsyttänyt läheskään yhtäpaljoa kun hänellä vielä 90- luvun alussa kuvatuissa jaksoissa oli pienet viiksen haivenet ja kiloja puolet vähemmän. Täytyy myöntää että ohjelma myös on tuonut minulle omanlaista tyyneyttä siitä että olen ja aina tulen varmasti olemaan hieman leveähkö tuolta lantion ja vyötärön alueelta, koska olen nähnyt että kaunis ainakin voi silti olla hiuksia ainakin Nigellalta kadehdin olisipa itselläkin niin muhkea tukka.

Jamie Oliver taas ruoanlaittajan ei ole koskaan iskenyt minuun, onkohan mussa jokin vikana? Monet muut nimittäin tuntuvat hehkuttavan Jamieta niin viimeiseen asti että..

Lisää
24.01.2012 09:44 - 24.01.2012 09:44 #12212 : Anonymous
Minäkään en tykkää Jamie Oliverista yhtään. Hän vaikuttaa välillä jopa ilkeältä, ja järkytyin katsoessani ohjelmaa: "Jamie Oliver: ruokavallankumous" (tai jotain sinne päin); Jamie käski koululaisten syödä mitä halusivat, vaihtoehtoina appelsiini, suklaapatukka, pizzapala ja limu. Sen jälkeen hän selitti, että syömällä roskaruokaa voi lihota lyhyessä ajassa (muistelisin, että hän puhui kolmesta kuukaudesta, mutta en uskalla sanoa varmasti) yhdeksän kiloa. Jamie pisti nuorille selkään yhdeksän kilon reput ja pisti heidät kävelemään juoksuradan ympäri niin monta kertaa että heidän valitsemansa välipala oli kulutettu. Jos tuosta ei tule syöhishäiriötä niin ei mistään! Ja se idiootti väitti, että teini-ikäiset tytöt saavat syödä vain 1800 kaloria päivässä! Tänään ja eilen katsoessani miehen toista ohjelmaa, joku "jälkkärimatkalla", hän piikitteli jatkuvasti apulaistaan vitsin varjolla. Aagh!
Nigellaa vastaan minulla ei ole mitään, ja Anna Olson on ihana! Rachel Ray on kyllä ärsyttävä, mutta ohjelman idea on hyvä, ruokaa puolessa tunnissa ja vielä kohtuullisen halvalla.

Lisää
24.01.2012 13:23 - 24.01.2012 13:23 #12215 : Tilli85
Tilli85 vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Nyt olen jo pitempään seuraillut James Martin: makeaa ja James Martin: herkullista. Pidän näistä kummastakin todella paljon mutta kyllä tuo makeaa on on enemmän se katsotumpi. helppoja ja yksinkertaisin ohjeita.

05/15 syntyneen prissessan leipova äiskä. Kynnen aluset useasti myös mullassa puutarhassa vietetyn ajan takia :)

Lisää
08.02.2012 17:58 - 08.02.2012 17:58 #12482 : sitrusperhonen
sitrusperhonen vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Meillä ku on noita maksu kanavia ni TLC kanavalta tulee paljon kakku ohjelmia toi Ace of Cake, Cake Boss ja sit pari kakku kilpailua. Ite tulee kyl niitä katteltua. Ja muutamassa ohjelmassa vähän käsittellään noita täytteitäki. Mut aika vähän. On niitä silti hauska kattella, ku kaikkii hienoi luomuksii tulee...

Lisää
15.03.2012 18:52 - 15.03.2012 18:52 #12832 : Katjuzqa
Katjuzqa vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Olen kyllä ihan samaa mieltä, että saisi tulla leivonta-aiheinen ohjelma televisioon. Yleensähän ne on ulkomaisia kaikki, varmaan eniten leipoo Sikke suomalaisista.
Hauska lukea, mitä mieltä ollaan noista tv-kokeista, ei ainakaan kaikille yhteistä suosikkia löydy
Sen verran täytyy sanoa, että olen kyllästynyt vuorollaan kuhunkin tv-kokkiin, mutta aina sitten välillä löytää jonkun kokin uudestaan! Innostuin esim. Jamiestä hieman uudelleen, kun hän teki niitä pikaisempia 30 minuutin aterioita - uusia nopeita lisäkkeitä jne.
Leivonnasta voisi kyllä tehdä supisuomalaisen ohjelman, jossa esiteltäisiin vaikka joku iisi ja vähän haasteellisempi leipomus. Ihana oli joskus katsella (varmaan tuli tv-stä oikeesti 2007!!), kun joku suklaamestari harjoitteli jtulevaan kansainväliseen kilpailuun, hui miten taitavaa! Sellaistahan olisi kiva katsella enempikin leipomisenkin muodossa.

Lisää
16.03.2012 18:15 - 16.03.2012 18:15 #12837 : Ebe
Ebe vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Jipii, jipii, jipii... nyt vihdoin tulee supisuomalainen kakkuohjelma eli Ullan unelmakakut. Katsokaa täältä:
http://www.livtv.fi/ajankohtaista/uutin ... lmakakkusi

Lisää
16.03.2012 19:23 - 16.03.2012 19:23 #12840 : Katjuzqa
Katjuzqa vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
No jopas! Ulla on kyllä ollu nousussa ja ohjeita tulee monesta paikkaa. Itse juuri tutustuin tuohon Ullan suloiset suolaiset kirjaan ja muutama juttu sieltäkin tuntui ehdottomasti kokeilemisen arvoiselta. Ja nyt on monen toiveiden mukaisesti kyse alan ammattilaisesta eli leipuri-kondiittorista. Saa nähdä, millainen pläjäys sieltä tulee!

Lisää
25.03.2012 12:00 - 25.03.2012 12:00 #12923 : Markka
Markka vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
On kyllä ihana että tulee kotimainen leivonta/kakku-ohjelma.

On hyvä että muitakin ärsyttää Nigella Lawson ja Jamie Oliver Mutta silti meilkein kaikkia mahdollisia leivonta/ruoka-ohjelmia tulee katsottua, aina kun sattuu kohdalle.

Lisää
25.03.2012 16:36 - 25.03.2012 16:36 #12929 : Essuliini
Essuliini vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Ullan ohjelmaa odotellaan innolla! Vihdoin saadaan suomeen jotain tälläista!

Lisää
28.03.2012 07:21 - 28.03.2012 07:21 #12948 : Pippurinen
Pippurinen vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Ullan ohjelma on kyllä odotettu.

Mä englannissa asuessani tykkäsin kovasti viime syksynä näytetystä The great british bake offista. Siinä amatööri leipurit kilpailivat master chef tyyliin. Oli kyllä melkoinen hyvän mielen ohjelma, todella positiivisess mielessä leivottiin ja arvosteltiin. Myös Baking mad with Eric Lanlard oli kiva. Nyt vaan ihmettelen että mitäs nyt katson kun täällä kotomaassahan noita ei näy.

Cake bossia mäkin olen katsonut muutaman jakson. Ihan jänniä virityksihän he tekevät mutta kyllä monesti mietityttää että miltä ihmeeltä ne kakut maistuu? pohja ja täyte vaihtoehtoja ei juuri ole.

Lisää
04.04.2012 17:08 - 04.04.2012 17:08 #13103 : Pippurinen
Huomasin juuri että toinen kausi Baking mad with Eric Lanlard on ollut telkkarissa. Jaksot on aika lyhyet ja ei niissä nyt mitenkään syvälle leipomisen saloihin mennä mutta tekee kyllä erillaisia juttuja kun perisuomalaiset kakut joten kannattaa vilkasta. Channel 4:n sivuilta ei pääse katsomaan jaksoja suoraan, mutta ne löytyy muualta netistä.

Lisää
04.04.2012 18:37 - 04.04.2012 18:37 #13104 : Anonymous
Meillä ei näy kun peruskanavat, ei ole maksukorttikanavia tms siis. Ja innolla odotan Ullan ohjelmaa, mutta pahoin pelkään, että se on samalla tavalla tuotesijoittelua täynnä, niinkuin kaikki kaupallisten kanavien ohjelmat nykyään on ja niitä kun en minä jaksa katsoa en sitten yhtään Eli kovin suurin odotuksin en tuota ohjelmaa odota, mutta odotan kumminkin, että yllättyisin iloisesti

Lisää
04.04.2012 18:47 - 04.04.2012 18:47 #13105 : Tekila
Missä määrin se tuotesijoittelu on häirinnyt? Ja missä sarjassa? Mä vaan olen aina mietinyt kun ohjelman alussa lukee "ohjelma sisältää tuotesijoittelua" niin, missä ne niin räikeästi sitten on?
Sen ymmärtäisin jos kokoajan esitellään tuotteet merkkeineen, mutta jos ne pöydällä on valmiina rivissä ei se minusta häiritsevää oo.

Lisää
04.04.2012 19:57 - 04.04.2012 19:57 #13106 : Anonymous
Ei mua ne pöydällä olevat purkit häiritse, ei ollenkaan. Mutta se häiritsee, jos iso osa ohjelma-ajasta käytetään sponsoriautolla kaupungilla ajeluun, sitä autoa mainosteippauksineen näytetään vähän väliä (kokkikilpailut, sisustusohjelmat ym jotka ei kuitenkaan mitään auto-ohjelmia ole) tai iso osa ajasta käytetään jossain tietyssä kaupassa käymiseen eikä taas liity juuri ohjelmaan. Tai että joka jaksossa käydään saman ketjun liikennemyymälässä kahvilla ja syömässä ja joka jaksossa näytetään erään hotelliketjun valokylttiä (poliisiohjelma, johon ei kovinkaan kiinteästi kyllä hotellit liity, muutenkuin lopussa lukee yllättäen sponsorina se..) Tai sitten jos tuote on koko ajan kuvassa, vaikkei ohjelma-aikaa veisikään niinkuin eräässä kotimaisessa draamakomediassa, jossa joka välissä oli saman panimon olut-, vissy- tai limonadipullo, tai jos ei pulloa just siinä kohtauksessa, niin sitten logo lippiksessä tai mainos kaupan seinällä, tai kaljakori istuimena. Noihin tuntuu törmäävän aina kun telkkarin avaa ja koittaa jotain kotimaista ohjelmaa katsoa. Se pöydällä silloin tällöin vilahtava purkki on tosiaan ihan okei, ei se minua haittaa, mutta sitten jos sitä on tungettu liikaa, tuntuu se niin pakkosyötöltä, että ärsyttää. Jos muita ei ärsytä, niin erinomaista

Lisää
05.04.2012 04:26 - 05.04.2012 04:26 #13107 : Tekila
Mun tapani katsoa telkkaria on muutenkin, että touhuan ohessa käsitöitä, surffailen netissä tms. eli sen takia en varmaan ole ihan niin pahasti huomannut sponsorointia.

Kun sanoit esimerkkejä niin alkoi avautumaan Onhan se vähän niin, että ei tässä maailmassa saa enää telkkariin muutakun yliopistocampuksen sisäverkon telkkaristriimiin ohjelma-aikaa, kun kaikki vaan on niin kallista. Ja kokkausjututkin, ja vielä kohta leivonta on aika marginaali-ihmisten harrastus.

Lisää
05.04.2012 08:28 - 05.04.2012 08:28 #13109 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-aiheiset ohjelmat TV:ssä
Näinhän se nykyään on että tuskin kellään on rahaa itse maksaa ohjelmaa tai muuta, niin nää sponsorit on vähän kuin pakollisia ja tottakai ne laittaa ehdoksi näkyvyyden jotta saavat taas omille rahoilleen vastinetta. Bisnestähän kaikki on.

Lisää
05.04.2012 09:08 - 05.04.2012 09:08 #13110 : Pippurinen
Ellei ole kyseessä Ylen ohjelma niin voi olla 100 varma että ohjelmassa on tuotesijoittelua. Välissä ne on tosiaankin aivan tekemällä tehtyjä kohtauksia mutta monesti mä en edes tajua että tuotesijoittelusta on kyse. Ei se auta kun kestää jos haluaa jotain nähdä. Enemmän mua kyllä tekkarissa ärsyttä amerikkalaisssa sarjoissa oleva mainoskatkon jälkein recap, ihan niin kun ihmiset ei vois muistaa mitä ohjelmassa tapahtui ennen mainoskatkosta

Sivu luotiin ajassa: 0.170 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017