Minne sitä leipoisi

Lisää
16.12.2009 09:37 - 16.12.2009 09:37 #19416 : Trassi
Trassi loi aiheen:
Minulla on tälläinen pieni ongelma että minulla ei ole syöjiä leipomuksilleni
Rakastan tehdä kakkuja ja pikkuleipiä ja haluaisisin tehdä huomattavasti enemmän mutta minne? Olen perheetön ja aika yksinäinen, työpaikalle kuskaan kyllä ja ne menee kaupaksi, koirakerholla on kanttiini ja hän ei ole tyytyväinen jos leivoksiani siellä jakelen sillä hän menettää myyntiä, jokin verran teen tilauksia.
Harmitta kun monesti näkee kivoja reseptejä joita haluaisi kokeilla mutta sitten tulee ajatus että miksi kun ei sitä kukaan syö.

Perheettömät kuka syö teidän tekeleet?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.12.2009 10:08 - 16.12.2009 10:08 #2690 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi

Minulla on tälläinen pieni ongelma että minulla ei ole syöjiä leipomuksilleni

Rakastan tehdä kakkuja ja pikkuleipiä ja haluaisisin tehdä huomattavasti enemmän mutta minne? Olen perheetön ja aika yksinäinen, työpaikalle kuskaan kyllä ja ne menee kaupaksi, koirakerholla on kanttiini ja hän ei ole tyytyväinen jos leivoksiani siellä jakelen sillä hän menettää myyntiä, jokin verran teen tilauksia.
Harmitta kun monesti näkee kivoja reseptejä joita haluaisi kokeilla mutta sitten tulee ajatus että miksi kun ei sitä kukaan syö.

Perheettömät kuka syö teidän tekeleet?

Mulla on sama "ongelma". Asutaan miehen kanssa kahdestaan ja jos syötäisiin kaikki herkut kahdestaan, turvottaisiin pullataikinaksi. Mä vien myös töihin ja laitan joskus osan pakkaseen. Ei kai siihen oikein ole muuta konstia kuin syöttää kavereille ja tutuille.

Lisää
16.12.2009 11:40 - 16.12.2009 11:40 #2692 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
Meillä on sama ongelma. Oon luullu, et oon ainuu Mä en tykkää myöskään kauheita määriä pakastaa, meillä ne tuppaa menemään hukkaan sitäkin kautta. Ja lisäks meillä menee niin, että ukkeli pysyy tikkuna varmaan loppu elämänsä, mutta mun ei paljo tarvi ku selata kakkukirjaa, niin tulee pari kiloo lisää. Joten jos en tahdo paisua ja tulevaisuudessa kieriä kävelyn sijasta, niin leipomuksia pitäis ennemminkin vähentää. Töihinkään en voi viedä, kun olen kotiäitinä, enkä lapsillekaan isoja määriä herkkuja haluaisi antaa. Ja miehen töissä ei oikein tuppaa menemään kaupaks.

Lisäks me ollaan ortodokseja ja meillä on neljä kertaa vuodessa paasto. Pituudet vaihtelee kahesta seittemään viikkoa. Varsinkin silloon, kun on paasto, mun tekis ihan hulluna mieli tehä kaikkea, mutta eipä niitä sitten kukaan syö.

Lisää
16.12.2009 12:49 - 16.12.2009 12:49 #2696 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
Meillä ravaa vieraita ihan solkenaan, joille kyllä leipomukset maistuu:) Mulla onkin tapana kutsua aina leipomisen jälkeen joku kylään. Jos ei muut ehdi, niin sit omat vanhemmat tuosta muutaman sadan metrin päästä;)
Mä annan myös aina herkkuja kylästelijöille mukaan. Ja pakkanen on tosi ahkerassa käytössä! Molemmat pakastimet on ihan täynnä. pari kertaa vuodessa siivoan nuo ja vien "köyhille" (siis tutuille) kaikki syömättä jääneet herkut.
Meillä mies ei herkkuja syö ja lapsille en luonnollisestikaan joka päivä makeaa syötä..

Lisää
16.12.2009 14:24 - 16.12.2009 14:24 #2699 : namia
namia vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
Hei mullakin on ihan sama ongelma! Meillä käy niin harvoin vieraitakin..

Lisää
16.12.2009 22:19 - 16.12.2009 22:19 #2707 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
ohjeitahan voi pienentää! leipoo kolme pikkuleipää ja kaksi konvehtia kerrallaan.. niin mä teen, muuten joka paikka olisi täynnä puoliksi syötyjä leipiä

Lisää
17.12.2009 08:28 - 17.12.2009 08:28 #2708 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi

ohjeitahan voi pienentää! leipoo kolme pikkuleipää ja kaksi konvehtia kerrallaan.. niin mä teen, muuten joka paikka olisi täynnä puoliksi syötyjä leipiä

Esim. makeisia voikin vielä pienentää loputtomiin, mutta kananmunia sisältävät ohjeet jaan usein kananmunien mukaan puoliksi, kolmeen tai neljään osaan.

Lisää
17.12.2009 10:54 - 17.12.2009 10:54 #2709 : TaikinaTaivas
TaikinaTaivas vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
Tuttu ongelma. Mulla oli silloin alussa ihan tuskainen olo kun hirveet leivontahalut ja ei minne tehdä, jonkun verran tein kakkuja miehen työpaikalle. Onneksi nyt oon saanu tehdä noita tilaustöitä tutuille ja heidän tutuillensa, mulla varmaan 70 täytekakkua tulee tän vuoden saldoksi + muut leipomukset siihen päälle. Teillä pitää alkaa järkätä juhlia (keksiä aihetta jos mistäkin asiasta) ja kutsua paljon vieraita, nyyttäritkin on kivoja ja velvoite tuoda leipomuksen resepti mukana ... samalla saa sit uusia ohjeita .

Lisää
03.02.2010 19:39 - 03.02.2010 19:39 #3671 : Henskis
Henskis vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
Ahh samanlaista ongelmaa löytyy täältäkin. Avomies ei tykkää niin makeasta eikä tahdo muuta kuin vähän maistaa leipomuksiani ja pitäisi sitten itse syödä kaikki : / Yleensä kyllä puolittelen ohjeita ja laittelen sitten pakastimeen loppuja mitä itseltä jää syömättä. Mutta yritän kyllä leipoa vain silloin, jos vieraita on tulossa, muuten kasvaisin entistäkin isommaksi pullaksi

Lisää
07.02.2010 07:30 - 07.02.2010 07:30 #3723 : Prog
Prog vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
Turussa voin antaa osoitteen mihin toimittaa Voisiko kakkuja/leipomuksia viedä lasten päiväkotiin? Töihin? Itse kysyisin vaikka spr:n turvatalolta tai vastaavalta

Lisää
07.02.2010 15:21 - 07.02.2010 15:21 #3735 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi
Mie vien sillon tällön töihin jos tulee leivottua "yli oman tarpeen", meitä on töissä reilut 40 henkeä, joten kaikki makea häviää yleensä aika nopeaan.

Turussa voin antaa osoitteen mihin toimittaa

Mie laitoin kerran postin kautta ystävälle mokkapaloja! oli ihan ihmeissään paketista. Ne on sen verran littania että mahtuvat hyvin sellaiseen pahviseen paksuun kirjelaatikkoon.

Onko kukaan muu koskaan lähettänyt leipomuksia?

Lisää
08.02.2010 19:21 - 08.02.2010 19:21 #3747 : Suklaasydän
Suklaasydän vastasi aiheeseen: Re: Minne sitä leipoisi

Ja lisäks meillä menee niin, että ukkeli pysyy tikkuna varmaan loppu elämänsä, mutta mun ei paljo tarvi ku selata kakkukirjaa, niin tulee pari kiloo lisää. Joten jos en tahdo paisua ja tulevaisuudessa kieriä kävelyn sijasta, niin leipomuksia pitäis ennemminkin vähentää.

Hih, meillä ihan sama ongelma, että mies ei liho sitten millään vaikka mitä söis, mutta itse pulskistuu jo pelkistä kuvista.

Liiallisen kilojen kertymisen yritän välttää sillä, että en leivo vain meille kahdelle vaan vain jos on vieraita tulossa tai olemme itse menossa jonnekin kylään. Silloin tietää, että on varmasti enemmän kuin kaksi syöjää. Tai sitten jos iskee hirveä leivontakärpänen ja on ihan pakko saada tehdä jotain, teen vain puolikkaan annoksen tai sitten vien loput töihin syötäväksi. Pakkaseen tulee harvoin mitään leivonnaisia laitettua.

Sivu luotiin ajassa: 0.096 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017