Ebay - vinkkejä shoppailuun!

Lisää
23.08.2013 10:01 - 23.08.2013 10:01 #19148 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Olen vuosia käynyt hakemassa jos jotakin Ebay.com sivustoilta. Koska paikkakunnallani leivontatarvikkeet ovat aikalailla kiven alla ja mielestäni monessa nettikaupassa hinnat ovat korkealla päätin katsoa mitä Ebay pystyisi tarjoamaan. Ja sieltähän niitä tarvikkeita vasta löytyikin!

Tiedän, että monelle Ebay on kirosana. Etenkin Kiinasta tilaaminen on jotain mitä ei monesti täällä Suomessa hyvällä katsota. Sanon siksi heti, että ketään en ole täällä käännyttämässä ja kunnioitan jokaisen mielipidettä. Haluan vain tuoda tämänkin verkkosivun kaikkien tietoisuuteen ja antaa omat vinkkini onnistuneisiin kauppoihin.

Ja tässä niitä vinkkejä]

1. Hanki itsellesi Paypal-tili. Se helpottaa ostamista ja on turvana jos et saisikaan tuotetta kotiin. En ole koskaan menettänyt rahojani vaikka tuote ei olisikaan tullut perille. Ne harvat kerrat jolloin tuote on hävinnyt matkalla on Paypal aina hyvittänyt ostoksen summan tililleni.

2. Vältä tilaamasta tuotteita Kiinasta! Postilähetykset saattavat pyöriä Kiinan sisäisissä tullitarkastuksissa kuukausia. Lähetyskoodi ei auta sinua mitenkään. Pystyt vain seuraamaan kun paketti pomppii eri postitoimipaikkojen ja tullin välillä Kiinassa.

3. Tilaa tuotteet mieluiten Hong Kongista! Yleensä lähetykset tulevat sieltä nopeasti kotiin. Normaali lähetys kestää n. viikon. Tietysti sesonkiajat ovat erikseen, jolloin ruuhkaa on. Monesti Hong Kongista saa ilmaisen kuljetuksen, joten kannattaa katsoa tuotteita jotka ovat merkittyjä "Free shipping".

4. Tarkista ennen tilaamista myyjän saamat palautteet muilta ostajilta. Yleensä en itse osta myyjältä mikäli hänen saamansa positiivinen palaute on alle 99%. Kun käy lukemassa muiden antamia negatiivisa kommentteja saa usein selville mikä yrityksessä mättää. Joskus jotkin asiakkaat ovat vain hakemalla hakeneet jotain minkä vuoksi antaa yritykselle negatiivista palautetta. Mutta se selviää lukemalla.

5. Tullimaksuraja Suomessa on muuttunut. Nykyään raja on 22€/lähetys (tavaran arvo + postikulut). Tilaa siis tämän rajan alle niin voit olla varma ettei paketti joudu tullin hampaisiin. Jos tilaat yli 22€ arvosta tavaraa samassa lähetyksessä muista, että jos paketti joutuu tulliin saat maksaa +25% (mikäli on normi alv:ista kyse).

6. Mitä sieltä uskaltaa tilata? Itse uskaltaisin tilata mitä vaan. Suurin osa tuotteistahan on kuitenkin tuotettu Aasiassa. Ainut mikä erottaa tehtaalta suoraan tulleen tavaran kaupasta ostetusta on, että siitä eivät välikädet ole ottamassa omia murusiaan. Halpa hinta Ebayn sivuilla ei tarkoita, että tuote olisi huono!

Ja sitten omia käytännön esimerkkejä mitä olen sitä kautta tilannut:

Sokerilämpömittari (digitaalinen) 3,50€ (Kaupassa näin tismalleen saman tuotteen hintaan 26,50€)
Aakkosmuotit (sokerimassalle jne.) 26 kpl. 2,75€
Silikonialusta leivontaan (näppärä ympyrä-koko taulukko painettuna) 3,80€

Ja kaikissa näissä tilauksissa ilmaiset postikulut.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.08.2013 21:31 - 23.08.2013 21:31 #16943 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Ebay - vinkkejä shoppailuun!
.
Pitkälti allekirjoitan edellisen selvityksen ebaysta - muutamia asioita olen sieltä etsinyt ja sitten tilannut - pettymyksiä ei ole ollut - nopeat toimitukset ja hyvin pakattu - kuvat tuotteista ovat selkeät ja yks-yhteen.

Hintaralliin en ole kuitenkaan tarvetta nähnyt, en myöskään tarttunut ensimmäiseen eteen tulleeseen, koska hinta voi vaihdella jopa 50%.

Vaatteita, kenkiä, kosmetiikkaa, yms. en nettikaupoista osta koskaan - täytyyhän jonkun kaupoissakin liikkua Toisaalta matkustan niin paljon, että on hauskaakin katsella eri maiden tarjontaa ja ihmetellä hintojen eroavaisuuksia samojen tuotteiden kohdalla.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
24.08.2013 20:03 - 24.08.2013 20:03 #16949 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Ebay - vinkkejä shoppailuun!
Kerrassaan mainio vinkkilista, kiitos MissMuffinssi!

Itse olen kanssa joskus tilannut ebayn kautta jotakin. Viimeksi muistaakseni sokerimassoja. Nyt on harkinnassa jonkinnäköinen kerroskakkuteline, ne kun ovat täällä Suomessa todella hinnoissaan (reilusti yli 100e jos haluaa kunnollisen).

Mutta eikös noissa tullijutuissa ole se EU-juttu? Eli jos tilaa EU:n sisäpuolelta niin sitten ei joudu tavarat tulliin. Ainakin UK:sta olen tilannut tavaraa yli satasella ja tullut suoraan läpi ilman mitään tullijuttuja.

Lisää
25.08.2013 18:41 - 25.08.2013 18:41 #16966 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Ebay - vinkkejä shoppailuun!
Itse tilaan ebaysta / amazonista kanssa jos on joku yksittäinen muotti minkä haluan ja tarviin pikaisesti. Tulee halvemmaksi tilata yksittäinen muotti noista kaupoista kun leivontakaupasta missä tulee noin 7 euroa suomessa ja ulkomailta noin 20 euron postituskulut.

Lisää
27.08.2013 19:22 - 27.08.2013 19:22 #16977 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Ebay - vinkkejä shoppailuun!
Jes Tanja - kiitos kun bongasit multa unohtuneen tärkeän asian! ELI: Kun tilaat EU:n sisältä tavaraa ei mitään tullimaksuja tietysti mene. Toisaalta itse olen yleensä törmännyt siihen, että Briteistä tilatessa postikulut ovat aika hirvittäviä. Olenkin joskus miettinyt olisiko mitään järkeä pyytää ystävääni joka asuu Lontoossa ostamaan suoraan jostain puodista jotain edullisia muotteja ja lähettämään niitä sitten postissa... yleensä kun olemme toisillemme joulun alla lähetelleet paketteja on Briteistä tänne lähettäminen ollut halvempaa kuin täältä sinne. Mistähän mahtaa johtua nuo korkeat toimituskulut.. monessa paikassa törmännyt £9,90/lähetys.

Lisää
18.09.2013 08:52 - 18.09.2013 08:52 #17080 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: Ebay - vinkkejä shoppailuun!
Pieni tarkennus tuohon tullirajaan. EU]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_wink_5683e144d0652.gif[/img]

TULLIraja on 150 e (pl. tietyt tuotteet) tilauksen kokonaissummasta. Alle 10 euron tullimaksua ei kuitenkaan tarvitse maksaa.
Tuo 22 euron raja on ALV -raja, ei tulli, EU:n ulkopuolta tuleville tuotteille. Alle viiden euron ALV-maksua ei tarvitse maksaa.
Mahdollisesti maksettaviksi tulevat tulli- ja ALV -maksut määräytyvät sen mukaan mitä tilaa ja mistä tilaa.

Ja sitten itse eBaystä. Tuotteet, joille on merkitty Free Shipping, tulevat yleensä halvimmalla ja hitaimmalla mahdollisella postilla, joten niitä ei kannata viikossa odotella. Nopeammin tulevista joutuu useimmiten maksamaan jonkin verran postimaksuja.

Olen tilannut usemman kerran tuotteita Kiinasta, ja ne kaikki ovat kyllä tulleet myyjän ilmoittamassa 23 - 30 arkipäivässä. Joten kategorisesti ei voi sanoa, että Kiinasta ei kannattaisi tilata tai että tuotteet jäävät jonnekin pyörimään.

Lisää
28.02.2014 00:36 - 28.02.2014 00:36 #17656 : netch
netch vastasi aiheeseen: Re: Ebay - vinkkejä shoppailuun!
Uskaltaako ebaysta, tai ylipäätään suomen tai etenkään eu rajojen ulkopuolelta tilata näitä elintarvikevärejä, aromeita tai näitä spray värejä? Onko jotain rajotuksia mitä ei saa tilata?

Lisää
28.02.2014 13:27 - 28.02.2014 13:27 #17657 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Ebay - vinkkejä shoppailuun!
.
On sellainen hämärä mielikuva, että vuosia sitten Ebay sivuilta ostaessa oli joitain 'spray' rajoitteita, ettei Suomeen lähetetty edes kaikkia elintarvikkeisiin tulevia suihketuotteita. - Nykytilanteesta ulkosuomalaisena en tiedä.

Suomen kauppojen valikoimat ovat kuitenkin hyvin kattavat ja nettikaupatkin notkuvat värejä yms. Hintoja kannattaa kuitenkin kotimaassa tarkkailla ennen ostopäätöstä ja miettiä sekin, että tarvitseeko jotain värisuihketta/pastaväriä enemmän kuin kerran pari yhteen kakkuun!

Omassa keittiössäni purkkivärejä käytän aika säästeliäästi, vaikka matkustan paljon ja laukkuun eksyy aina 'tuliaisia' kotikoloon.
Kannattaa sitäkin miettiä, että tuleeko väritetyt leipomukset lapsille - vaikka käytetyt määrät olisivat kuinkakin pieniä.

Uskaltaako? Siihen sanoisin, että kotimaahan myyntiin tulevat tuotteet käyvät läpi ns. Tullilaboratorion tarkistuksen. Heillä on kattavat ja tarkat kriteerit ja ne vaihtuvat tiuhaan uusien tutkimusten myötä.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Sivu luotiin ajassa: 0.085 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017