Suihkesprayn tilaaminen

Lisää
15.01.2011 16:43 - 15.01.2011 16:43 #8384 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Suihkesprayn tilaaminen
Oukei, eli siispä lähden itse hakemaan sprayta. Ja seuraavalla Lontoon reissulla taidan kyllä varata oman matkalaukun mokomalle hankalasti hankittavalle ja ylihintaiselle aineelle

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.01.2011 21:20 - 16.01.2011 21:20 #8402 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: Suihkesprayn tilaaminen

Oukei, eli siispä lähden itse hakemaan sprayta. Ja seuraavalla Lontoon reissulla taidan kyllä varata oman matkalaukun mokomalle hankalasti hankittavalle ja ylihintaiselle aineelle

Niin ja tuon laukunhan sitten lähetät luonnollisesti maarahtina, jos itse tulet lentäen, eikös jeh?

Lisää
17.01.2011 13:01 - 17.01.2011 13:01 #8407 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Suihkesprayn tilaaminen

Niin ja tuon laukunhan sitten lähetät luonnollisesti maarahtina, jos itse tulet lentäen, eikös jeh?

Siis häh, eikö enää ruumassakaan saa olla sprayta??? Sen kyllä tiesin, ettei käsimatkatavaroihin saa niitä pakata, mutta että ruumaan menevässä laukussakaan ei saisi sprayta kuljettaa?! Viime reissulla vuosi sitten luin kyllä kaikki ohjesäännöt tarkasti ja mielestäni niissä sanottiin, että ponnekaasua sisältävät tavarat matkalaukussa ruumaan on ok

Lisää
18.01.2011 10:07 - 18.01.2011 10:07 #8420 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: Suihkesprayn tilaaminen
Lentokoneeseen ei saa viedä ollenkaan helposti syttyviä aineita. Aineet tunnistaa siitä, että purkin kyljessä on se liekin kuva oranssilla pohjalla. Useimmissa spray-pulloissa se on, esim. hiuslakka, dödö, hyttysmyrkky. Näkyi se olevan miehen parranajogeelipurkissakin.

Ihan kaikissa ponnekaasupulloissa sitä merkkiä ei ole. Jos jollain sattuu olemaan helmiäisspraytä kotona, niin voi siitä tarkistaa. Mutta kuvittelisin, että siinäkin on, koska muuten siihen kuljetukseen ei sitä vak-merkintää tarvittaisi. Itse sisältö ei voi olla vaarallista. Eikä sen tilaaminen ja toimittaminenkaan olisi niin hankalaa, jos niitä voisi lähetellä lentokoneella.

Lisää
19.01.2011 10:04 - 19.01.2011 10:04 #8431 : TaikinaTaivas
TaikinaTaivas vastasi aiheeseen: Re: Suihkesprayn tilaaminen

Lentokoneeseen ei saa viedä ollenkaan helposti syttyviä aineita. Aineet tunnistaa siitä, että purkin kyljessä on se liekin kuva oranssilla pohjalla. Useimmissa spray-pulloissa se on, esim. hiuslakka, dödö, hyttysmyrkky. Näkyi se olevan miehen parranajogeelipurkissakin.

Ihan kaikissa ponnekaasupulloissa sitä merkkiä ei ole. Jos jollain sattuu olemaan helmiäisspraytä kotona, niin voi siitä tarkistaa. Mutta kuvittelisin, että siinäkin on, koska muuten siihen kuljetukseen ei sitä vak-merkintää tarvittaisi. Itse sisältö ei voi olla vaarallista. Eikä sen tilaaminen ja toimittaminenkaan olisi niin hankalaa, jos niitä voisi lähetellä lentokoneella.

Näin minäkin olen asian ymmärtänyt, että helmiäissuihkeita ei saa kuljettaa lentokoneessa ja ainakin PME:n pulloissa se liekin kuva on. Olen ajatellut, että ulkomailtakin lopettivat toimituksen kun se tulee luultavasti kalliimmaksi maateitse lähetää ja on niin äärettömän hidasta (saivat varmasti isot määrät kyselyitä missä paketti viipyy). On välillä huvittanut kun nää Englannin matkaajat ovat kirjoitelleet kuinka ovat kassikaupalla helmiäissuihkeita mukanaan kuljetelleet. Tai kuinka on joillain paketti tullut ennätysajassa ja suihketta on sisältäneet. On siinä lentoturvallisuus ollu koetuksella.

Lisää
23.01.2011 16:24 - 23.01.2011 16:24 #8485 : cherry
cherry vastasi aiheeseen: Re: Suihkesprayn tilaaminen
Anteeksi! Salakuljetus ei ole koskaan ollut mielessäni. Eikä alkoholin laillinenkaan tuominen Suomeen.
Helmiäisspräin kohdalla kysyin virkailijalta mitä teen ja hän kai neuvoi - päästäkseen minusta eroon - laittamaan sen kakkusprayn laukkuuni. a) joko ei ajatellut sen olevan spray sanan oikeassa merkityksessä tai b) ajatteli siirtää homman turvatarkastukselle !?
Muistan sillä kerralla joutuneeni pillin pirahtaessa tarkastukseen, mutta rannekoruni vuoksi

Suomesta saa kaikkea mitä tarvitsen, en yleensäkään innostu shoppailemaan ympäri maailmaa matkatessani.

Lisää
11.07.2011 08:29 - 11.07.2011 08:29 #10097 : Emmi
Emmi vastasi aiheeseen: Re: Suihkesprayn tilaaminen
Vähän asian vierestä, mutta kuinka kauan sellanen pullo kestää?
Ajattelin tilata, mutta kannattaako se?

Sivu luotiin ajassa: 0.088 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017