Suihkesprayn tilaaminen

Lisää
24.11.2010 10:37 - 24.11.2010 10:37 #19685 : AnuH
Ystäväni puolesta kyselen... Hän haluaisi tilata UllanUnelmasta suihkesprayta. Siellä on teksti, jossa lukee: "Lähetämme spraypullot aina VAK-tunnuksin merkittynä pakettilähetyksenä." Mitä tämä tarkoittaa? Ja kuinkahan noita tilataan, kun siinä ei pysty klikkaamaan tuotetta ostoskoriin?

Siirsin tämän leivontatarvikkeista nettikauppojen alueelle kun kaupasta tilaamista aihe koskee. t. Tanja[/size]

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.11.2010 12:34 - 24.11.2010 12:34 #8032 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
Googlen avulla löysin VAK-tunnuksista seuraavaa:

Kun vaarallisia aineita kuljetetaan tieliikenteessä on ne merkittävä vaarallisten aineiden kuljetus eli VAK-tunnuksin.

Jotta siis nuo spraythan sisältävät jonkinlaista ponnekaasua joka lienee räjähdysherkkä ja Suomen lakien mukaan sellaiset lähetykset on merkittävä asianmukaisella tavalla.

Tuosta ostoskorista kannattanee laittaa sähköpostia asian tiimoilta itse liikkeeseen? Tai olisikohan täällä jollain kokemusta?

Lisää
25.11.2010 10:59 - 25.11.2010 10:59 #8051 : PAMPULA
Vastaus käyttäjältä PAMPULA aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
Mulla tulee ekana mieleen vaarallisten aineiden kuljetus tuosta VAK-lyhenteestä

Liekö loppunu suihkesprayt tuolta, en ainakaa löytänyt mistä klikata ostoskoriin.

Mutta Bake and Party myy kans. Ja näyttää varastoa olevan.

Lisää
02.12.2010 19:43 - 02.12.2010 19:43 #8091 : NaMiNaMi
Vastaus käyttäjältä NaMiNaMi aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
Leipurin puoti myy kanssa ja halvemmalla! Postarit niillä tosin on sen 8.50 mutta jos ostaa muutakin niin tulee halvemmaksi.

Olin tosi pettynyt kun en saanu enkuista tilattua, lentopostina kun tulee niin ei saa lähettää

Miten muuten näin aiheen vierestä saa poistettua viestin jos se tulee esimerkiksi vahingossa kahdesti? Muokkaaminen kyllä onnistuu, mutten tiedä mistä oman viestin voisi poistaa?

Varmaan vaan ylläpito voi poistaa.

Ystäväni puolesta kyselen... Hän haluaisi tilata UllanUnelmasta suihkesprayta. Siellä on teksti, jossa lukee]Siirsin tämän leivontatarvikkeista nettikauppojen alueelle kun kaupasta tilaamista aihe koskee.

t. Tanja[/size]

Vanha kysymys tääkin jo, mutta Ullan Unelman verkkokaupasta ei saa spraytä enää tilattua kun siitä kuulemma tulee niin hirveät postarit, tosiaan kun pitää erikoislähetyksenä lähettää. Eli juurikin tuo vaarallisten aineiden kuljetus tjtn.

Lisää
17.12.2010 14:28 - 17.12.2010 14:28 #8215 : Pricilla
Vastaus käyttäjältä Pricilla aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
Argh, mulla pääsi juuri helmiäisspray loppumaan ihan yllättäin (luulin, että sitä ois vielä purkki ollut varastossa:() ja nyt näyttää siltä, ettei kärkkäisellä tai YHDESSÄKÄÄN suomalaisessa verkkokaupassa ole kyseistä tuotetta saatavilla! Nyt menee ihan ketuiksi pipari- ja piparkakkutalot!
Mitenkähän tuon postitamisen kanssa toimitaan jos ihan yksityishenkilö lähettää minulle tuota sprayta (ulkomailta). Varmaankin hinta on kova ja joutuu jotenkin merkitsemään paketin sisällön, vai?

Lisää
17.12.2010 15:45 - 17.12.2010 15:45 #8216 : NaMiNaMi

Argh, mulla pääsi juuri helmiäisspray loppumaan ihan yllättäin (luulin, että sitä ois vielä purkki ollut varastossa]

Oliko Leipurin putiikistakin loppu? Ullan Unelmassa on liikkeissä kuulemma. Tai ainakin Tampereella pitäis olla. Mä luulen et jos ulkomailta tilaa, riippuen ostomaasta, niin niitä ei sais postittaa. Kun eiks ne paketit skannata kuitenkin ja sit jää tulliin jos on jotain epäilyttävää...?

Lisää
17.12.2010 22:25 - 17.12.2010 22:25 #8223 : Tanja

Argh, mulla pääsi juuri helmiäisspray loppumaan ihan yllättäin (luulin, että sitä ois vielä purkki ollut varastossa]

Oliko Leipurin putiikistakin loppu? Ullan Unelmassa on liikkeissä kuulemma. Tai ainakin Tampereella pitäis olla. Mä luulen et jos ulkomailta tilaa, riippuen ostomaasta, niin niitä ei sais postittaa. Kun eiks ne paketit skannata kuitenkin ja sit jää tulliin jos on jotain epäilyttävää...?

Tää on nyt ehkä vähän ohi aiheen mut miule on ainakin tullu muutaman kerran reilu vuos sitten perille ihan lentopostina sprayta have your cake...nettikaupasta. Mut käsittääkseni kun niitähän ei sais ainakaan enää lähettää niin, täytyi heillä käydä sillon joku kämmi? Koska tänä vuonna en oo ainakaan saanu enää tilattua noita. Mut vois villisti veikata et jos yksityishenkilönä vaan lykkää paketin matkaan ni luultavasti tulee perille?

Lisää
18.12.2010 09:07 - 18.12.2010 09:07 #3835 : Pricilla
Vastaus käyttäjältä Pricilla aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
Oli spray loppunut leipurin putiikistakin! Eli ei kait tässä muuta vaihtoehtoa ole ku pyytää ystävä postittamaan tai sit lähteä itse Englannista hakemaan (Oooo, mut siinäpä vasta loisto-idea! Mieskin varmaan tykkäis hyvää, jos lähden muutaman päivän shoppailu-reissulle )
Jos Englannista pistää paketin tulemaan, niin tuskinpa se tulliin jäisi? Kokeilemallahan se selviää

Lisää
18.12.2010 09:23 - 18.12.2010 09:23 #8227 : NaMiNaMi

Oli spray loppunut leipurin putiikistakin! Eli ei kait tässä muuta vaihtoehtoa ole ku pyytää ystävä postittamaan tai sit lähteä itse Englannista hakemaan

(Oooo, mut siinäpä vasta loisto-idea! Mieskin varmaan tykkäis hyvää, jos lähden muutaman päivän shoppailu-reissulle )
Jos Englannista pistää paketin tulemaan, niin tuskinpa se tulliin jäisi? Kokeilemallahan se selviää

Harmi kun ei oo ketään kaveria siellä että vois pyytää postittaan. Ne on varmaan halvempiakin siellä.

Lisää
19.12.2010 09:17 - 19.12.2010 09:17 #8229 : aleksi
Vastaus käyttäjältä aleksi aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
eikö sprayn tilalla voi käyttää klassista maalaustekniikkaa, väriä pensseliin ja puhaltaa?

Lisää
19.12.2010 19:46 - 19.12.2010 19:46 #8234 : NaMiNaMi

eikö sprayn tilalla voi käyttää klassista maalaustekniikkaa, väriä pensseliin ja puhaltaa?

Ei siitä varmaan tule sellainen tasainen pinta. Enemmänkin sellainen täpläinen, niinkun joku olis aivastanut kakulle Ainakin mun maalauskokemusten perusteella...

Muoks. Mutta, eiks sellaista öljysuihkepulloa tms. vois kokeilla tohon...? Siis ilman sitä öljyä tietenkin. Sekoittais tilkkaan vettä helmiäisväriä ja suihkis meneen.

Lisää
21.12.2010 15:53 - 21.12.2010 15:53 #8240 : aleksi
Vastaus käyttäjältä aleksi aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
joo ei siitä niin tasasta tule.. aivastusta.

tai voihan sitä mennä suoraan ammattimaisiin vehkeisiin ja ostaa biltemasta sellasen autonmaalausruiskun
ei paljoa maksa ja pitää hirveetä meteliä

Lisää
22.12.2010 09:54 - 22.12.2010 09:54 #8242 : NaMiNaMi
Mä ostin ebaysta helmiäissuihketta. On muuten edullista! Kysyin myyjältä toimittaako Suomeen, spray maksoi 6.25£ ja postarit 3.50£ eli mitäs siitä tulee... Postareineen 11.47€.

Lisää
26.12.2010 21:02 - 26.12.2010 21:02 #8249 : Nanun
Vastaus käyttäjältä Nanun aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen

Mä ostin ebaysta helmiäissuihketta. On muuten edullista! Kysyin myyjältä toimittaako Suomeen, spray maksoi 6.25£ ja postarit 3.50£ eli mitäs siitä tulee... Postareineen 11.47€.

Heeei! Ketä sulle lähetti? Mulle lupasi myös lähettää (mutta sillein oikein rehellisesti eli olisi surfice mailina lähettänyt ja sehän kestää noin 6 vko tulla) mutta hän on nyt ollut isyyslomaalla eli en ole saanut vielä edes tilattua sitä ebayn kautta. Halvemmaksihan kaikki tulee sieltä kun tilaa ja nopeammin perillekin kun jos suomesta tilaisi.

Lisää
26.12.2010 21:03 - 26.12.2010 21:03 #8250 : Nanun
Miten muuten näin aiheen vierestä saa poistettua viestin jos se tulee esimerkiksi vahingossa kahdesti? Muokkaaminen kyllä onnistuu, mutten tiedä mistä oman viestin voisi poistaa?

Lisää
27.12.2010 08:27 - 27.12.2010 08:27 #8251 : NaMiNaMi

Heeei! Ketä sulle lähetti? Mulle lupasi myös lähettää (mutta sillein oikein rehellisesti eli olisi surfice mailina lähettänyt ja sehän kestää noin 6 vko tulla) mutta hän on nyt ollut isyyslomaalla eli en ole saanut vielä edes tilattua sitä ebayn kautta. Halvemmaksihan kaikki tulee sieltä kun tilaa ja nopeammin perillekin kun jos suomesta tilaisi.

Tämmöinen myyjä kuin catherinescakes. Eli www.ebay.co.uk on osoite. Ihan Royal air mailina lähti että pitäis pian olla täällä. Oli nopea palvelu kun samana päivänä oli lähtenyt kuin mitä maksoin. Ostin muutakin, mm. Niitä syötäviä tähtiä, maksoikohan nekin jotain 3 puntaa. Pk:t koko ostoksille oli £5.

Lisää
27.12.2010 12:21 - 27.12.2010 12:21 #8252 : Nanun
Olipa halavan olonen! Tarttee kahtoa suostuisko se lähettämään samantien useemman kun ite en löytäny oikeen muuta ostettavaa. Nauhoja on tosi nättejä, mutta niitä luulis löytävän halvemmalla suomestakin.

Lisää
27.12.2010 13:45 - 27.12.2010 13:45 #8254 : NaMiNaMi

Olipa halavan olonen! Tarttee kahtoa suostuisko se lähettämään samantien useemman kun ite en löytäny oikeen muuta ostettavaa. Nauhoja on tosi nättejä, mutta niitä luulis löytävän halvemmalla suomestakin.

Kyllä se varmaan suostuu kun mäkin kahta kysyin, tosin ostinkin sitten vaan yhden. Ärsyttää niin kun suomesta et saa noita helmiäis suihkeita, AINA loppu. Ainakin nyt joulun aikaan ollu kaikkialta. Ja aina sillon kun mä olisin sitä ollut ostamassa Ja hintakin on vähän eri luokkaa.

Varmaan vaan ylläpito voi poistaa.

Juurikin näin. Yhdistelin myös perättäisiä viestejä yhdeksi viestiksi. t. Tanja[/size]

Lisää
27.12.2010 19:16 - 27.12.2010 19:16 #8255 : Nanun

Kyllä se varmaan suostuu kun mäkin kahta kysyin, tosin ostinkin sitten vaan yhden. Ärsyttää niin kun suomesta et saa noita helmiäis suihkeita, AINA loppu. Ainakin nyt joulun aikaan ollu kaikkialta. Ja aina sillon kun mä olisin sitä ollut ostamassa Ja hintakin on vähän eri luokkaa.

Joo ja mun käsittääkseni suomesta ei edes saa tota helmiäistä kun on aina joku väri mukana? Eli lähinnä on kai se hopea mikä mullekin myytiin ja se oli Modernossa tosi halpa kun noita nettiliikkeitä katsoo missä hinnat on ilman postareita 20€ luokkaa. Ja Modernokaan ei vissiin saa enää ollenkaan lustreja..

joo ei siitä niin tasasta tule.. aivastusta.

tai voihan sitä mennä suoraan ammattimaisiin vehkeisiin ja ostaa biltemasta sellasen autonmaalausruiskun

ei paljoa maksa ja pitää hirveetä meteliä

Kynäruiskua oon ihtekkin miettiny, mut jos sen Bilteman kympin kynäruiskun ostaa niin ei se aivastusta kummempaa kuulemma ole!
Tarveis olla sitten ihan kunnon vermeet ja niissä hinnat alkaa 200€.. Plus tietty kunnon kompura....

Lisää
29.12.2010 21:48 - 29.12.2010 21:48 #8256 : Miia
Vastaus käyttäjältä Miia aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen

Vähän aiheen vierestä, mutta syy miksi monia helmiäisspraytä (ääh, miten tää sana taivutetaan??) ei saa lähettää lentorahtina on lentoturvallisuus. Eli mitään helposti syttyviä aerosoleja ei saa ottaa koneeseen, ne saattavat aiheuttaa vaaratilanteen tai lento-onnettomuuden, koska ovat niin helposti syttyviä ja räjähtäviä pakkauksia. Tää on ilmailualalla tosi iso juttu, eikä sitä pysty rahalla kuittamaan, ainakaan laillisesti. Ihan sama ohjeistus koskee yksityishenkilöitä kuin yrityksiäkin.

Ihan samat ohjeet koskee myös kaikkia muitakin helposti syttyviä aineita, mm. yli 70% alkoholia. Saattaa maallikosta kuulostaa vähän hassulta hätävarjelun liioittelulta, mutta kyllä ne ihan oikean riskin muodostaa.

Lisää
14.01.2011 09:40 - 14.01.2011 09:40 #8356 : onnelianneli
Vastaus käyttäjältä onnelianneli aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
Mie kans tuosta VAK-lähetyksestä kans vielä. Eli siis Itella voi sopia yritysten kanssa tällaisten lähetysten lähettämisestä, mutta yksityishenkilö ei saa lähettää kotimaassa !!!!! eikä ulkomaille aerosolia tms lentoliikenteessä kiellettyjä lähetyksiä olleskaan.

http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/kiel ... ykset.html

Lisää
14.01.2011 14:20 - 14.01.2011 14:20 #8360 : cherry
Vastaus käyttäjältä cherry aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen
Turvallisuus on hyvä asia.
Itella sopii lähettäjän kanssa, jotta tietää kuka ja mitä paketeissa liikkuu! Muutenkin tekevät erilaisia mukavia sopimuksia yritysten kanssa, jotka jatkuvasti työllistävät Itellaa.

Yksityinen henkilö voi kuljettaa sprayt laukussaan, muttei lähettää paketissa. Ja jos lentokentällä syntyy ihmettelyä, niin aerosoli/spray/hammastahna otetaan pois - hieman tapauskohtaisesti. Matkustin äskettäin kotiin yhden hiuspreyn kanss.

Lisää
14.01.2011 15:59 - 14.01.2011 15:59 #8362 : Nanun
Eikös nuo lue ohjeistuksessa että ovat kiellettyjä aineita aerosolit? Ei kuule taida aina edes riittää pois ottaminen jos huomaavat, vaan siitä voi tietääkseni saada sakot.

Lisää
14.01.2011 20:57 - 14.01.2011 20:57 #8370 : Miia
Vastaus käyttäjältä Miia aiheessa Re: Suihkesprayn tilaaminen

Yksityinen henkilö voi kuljettaa sprayt laukussaan, muttei lähettää paketissa. Ja jos lentokentällä syntyy ihmettelyä, niin aerosoli/spray/hammastahna otetaan pois - hieman tapauskohtaisesti. Matkustin äskettäin kotiin yhden hiuspreyn kanss.

Yksityinen henkilö EI saa kuljettaa spraytä laukussaan. No okei, on olemassa niitä pumpattavia pulloja jossa ei ole sitä ponnekaasua, niitä saa toki viedä, mutta ihan oikeita spaytä ei saa kuljettaa lentokoneessa. Ja juu, ihmiset kyllä yrittää ja joskus onnistuukin, koska turvatarkastajakin on vain ihminen eikä voi tietysti kaikkea huomata. Varmasti nämäkään "salakuljettajat" eivät ajattele sitä mitä ovat tekemässä, kun on se vaan niin kiva viedä kotiin ulkomailta paljon halvemmalla ostettua viinaa, oliiviöljyä, spraytä... yms...mutta hei, miettikääs tätä]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_eek.gif[/img] Muutaman kilometrin korkeudessa, ei paloautoja, ei pelastuslaitosta. Kuinka moni osaa hypätä laskuvarjolla? Tai öljypullon tilalla aerosoli. Iso räjähdys, reikä koneen kyljessä. Riippuen sitten reijän laadusta ja kipparin ammattitaidosta, että miten hallitusti sieltä taivaalta tullaan alas. Ja vain siksi, että joku halus bling-blingiä kakun päälle tai tukan ojennukseen.

Sori tämä saarnaus, mutta (yllätys yllätys) satun olemaan ilmailualalla töissä! Ymmärrän kyllä, kun näiden 9/11 -jenkki ja brittiylireagointien takia kiellettyjen aineiden listoille on ilmestynyt ihan typeriä aineita, ihmiset suhtautuvat kieltolistoihin vähän ylimalkaisesti. Mutta aineita on listoilla ihan eri syistä. Hammastahna siksi, että joku saattaa värkätä siitä pommin. Suksivoide siksi, että koko kone saattaa tulla tonttiin tulipallona tai puolen kilon metallikappaleina. Siis pliis, miettikää mitä sinne laukkuun laitatte! Ihan jo oman turvallisuutenne takia!

Lisää
14.01.2011 21:28 - 14.01.2011 21:28 #8372 : Tanja
Asiallisia pointteja kyllä joita maallikkona ei välttämättä tule edes ajatelleeksi. Alkaa jo kuitenkin mennä vähän off topicin puolelle. Kiitos mielipiteistä ja faktoista, eiköhän tässä pääasiat tulleet selväksi.

Sivu luotiin ajassa: 0.313 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017