kerroskakkuun välilevyt ja "putket"

Lisää
25.03.2010 07:24 - 25.03.2010 07:24 #19519 : mare78
mare78 loi aiheen:
Nyt olisi hakusessa amerikkalaistyylisiin kerroskakkuihin niitä "putkia ja välilevyjutskia" jotta hääkakut onnistusivat ja pysyisivät kasassa Onko joku tilannut ja mistä? Jos kakkuihin tekee jämäkän täytteen jne ei putkia ehkä tarvi, mutta ei vara venettä kaada...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
20.04.2010 03:46 - 20.04.2010 03:46 #5398 : mare78
mare78 vastasi aiheeseen: Re: kerroskakkuun välilevyt ja "putket"
Kysyin asiaa Uu:sta ja sieltä kerrottiin että heillä on "putkia" kerroskakun tekoon..onko kellään kokemuksia näistä "putkista"? Entä miten onnistuu kakun leikkaus kun laittaa kakkupahvin kerrosten väliin? kertokaa kokemuksia

Lisää
21.04.2010 14:02 - 21.04.2010 14:02 #5479 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: kerroskakkuun välilevyt ja "putket"
Miten huima kakku siulla on suunnitelmissa?

Jopa kolmikerroksisen kakun voi tehdä ilman tukia kunhan täytteet ei ole valuvaa laatua ja pohja on jämäkähkö. Kakkupohjamassaan kannattanee lisätä esim. hieman rasvaa (ja jauhoja) jolloin se jämäköityy.
Eikä tietenkään tehdä pohjaa mistään peruna- tai maissijauhoista joilla tulee hyviä, mutta liian höttöpohjia tähän tarkoitukseen.

Joistain blogeista olen bongannut paksuja mehupillejä kakkujen tukina, jossain taisi olla grillitikkujakin. Jos tukia käyttää, täytyy tällöin laittaa joku välipohja kakkujen väliin, koska eihän ne tikut muuten tue mitään muuta kuin kaatumista.

Lisää
25.04.2010 04:29 - 25.04.2010 04:29 #5536 : Pullahiiricom
Pullahiiricom vastasi aiheeseen: Re: kerroskakkuun välilevyt ja "putket"
Minä olen käyttänyt tuota pilli/kakkupahviyhdistelmää muutamia kertoja. Toki kakut eivät kooltaan ole olleet 100hlön kakkuja, joten ehkä sellaisiin hankkisin ihan kunnon tuet. Pienempiin kakkuihin riittää kyllä tuo pillitekniikka. Kakkupahvikin on ainakin tähän astisten kokemusten mukaan lähtenyt hyvin välistä pois ilman, että olisi tarttunut alemman kakun marsipaaniin kiinni. Olen miettinyt, että pitäisikö ala kakkua tomusokeroida paljon siitä kakkupahvin kohdalta, mutta ainakin tähän asti se on jäänyt. Noiden kakkupahvien avulla myös kakkujen kokoaminen päällekäin on ollut helppoa.
Noista järeistä putkista ja alusista ei ole kokemusta. Aika arvokkaaksikin muodostuu tuo hinta, mutta toki, jos on kyseessä iso kakku, niin se varmasti kannattaa. (Niin ja jos saa "tilaajan" palauttamaan tuotteet juhlien jälkeen.) Eihän varsinkaan nuo alustat taida kertakäyttöisiä olla.
Ullaunelmassa näytti olevan sekä tukiputkia että kerroskakkualustoja myynnissä. Pitääkin miettiä niiden tilaamista kokeeksi. Luulen, ettei pillit jaksa kovinkaan painavan kakun painoa kantaa. 100 hlön kakku painaa jo aika paljon...

Lisää
29.04.2010 01:11 - 29.04.2010 01:11 #5591 : MariJ
MariJ vastasi aiheeseen: Re: kerroskakkuun välilevyt ja "putket"
Minä olen käyttänyt noita tukia muutamissa kakuissa, samanlaisia kuin ullanunelmassa on myynnissä. 4 putken satsista riittää useamampaan kakkuun, koska putket ovat 30 cm pitkiä ja niitä voi pätkiä itse sopivan pituisiksi. Mittaan ensin muovisella tukitikulla (ihan vain tökkäämällä tikku kakun läpi siitä kohtaa mihin tuki tulee), minkä mittaiset putket tarvitsen, ja sen jälkeen terävällä veitsellä leikkaan tukiputkesta oikean mittaisen pätkän. Seuraava kakkukerros sen jälkeen siihen päälle alustan kanssa

Jos kakkuun tulee useampi kerros olen laittanut vielä pitkät tukivaarnan kakun keskelle pitämään kerrokset paikallaan. 1 sopivan pitkä muovinen tukitikku ( muutaman sentin lyhyempi kuin kakku kokonaisuudessan on korkea) alimmaisen kakun keskelle pystyyn. Seuraavan kakkukerroksen alustaan keskelle sopivan kokoinen reikä ja se kerros asetetaan alemman päälle niin, että tukitikku tulee reiästä läpi. Kerrokset eivät pääse vahingossa putoilemaan

Lisää
12.06.2010 09:48 - 12.06.2010 09:48 #6181 : mare78
mare78 vastasi aiheeseen: Re: kerroskakkuun välilevyt ja "putket"
kiitos kaikille vinkeistä!Tilasin Uu:sta nuo putket ja menee testaukseen varmasti kesän aikana. Lähinnä tarvin niitä töissä kun hääkakkuja on tilattu suht mukavasti ! jenkkityyliset kerroskakut on aika uutta suomessa ja näiden blogien myötä on kyselyjä tullut mukavasti

Sivu luotiin ajassa: 0.075 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017