Ulkomaalaisia leivontanettikauppoja

Lisää
02.09.2009 13:17 - 02.09.2009 13:17 #19289 : Trassi
Trassi loi aiheen:
Oletteko ostaneet tarvikkeita ulkomailta? Mitä ja miten sujui? Oliko ongelmia tullin tullin (USA), toimituksen tai muun kanssa? Miten hinta suhde?
Itse olen erityisen kiinostunut USAn kaupoista.
Pistä mielellään linkki.

Itse olen ostanut (minulle ei kylläkään ulkomaisia) tarvikkeita:

http://www.dekoreramera.se/
http://www.tartdecor.se/
http://www.kakburken.se/

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.09.2009 14:03 - 02.09.2009 14:03 #1195 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Ulkomaalaisia leivontanetti kauppoja
Löysin tuossa noin vuosi takaperin osoitteesta http://www.goldaskitchen.com , kanadalaisen leivonta/keittiötarvike nettikaupan. Olen tilannut sieltä nyt 4 kertaa ja joka kerta on tilaus onnistunut tosi hyvin. Tilaukset toimitetaan UPS: n välityksellä ja mulle ei ainakaan kertaakaan ole tullut ylimääräistä laskua perässä mistään tullimaksuista.

Yleisesti ottaen paikan sivut on hieman monimutkaiset, koska heillä on myynnissä paljon tavaraa. Olen tilauksia tehdessä laskenut aina, kannattaako todella tilata tuolta verrattuna suomalaisiin kauppoihin, ja isompia tavaramääriä tilatessa kannattaa, yhtä tavaraa en postikulujen takia tilaisi.

Olen tilannut koristeiden tekovälineitä, vuokia ja värejä. Kaikki tilaukset on toimitettu noin viikossa ja tosiaan mitään ongelmia ei ole ollut.

Lisää
05.09.2009 19:02 - 05.09.2009 19:02 #1225 : Tarjan kyökissä
Tarjan kyökissä vastasi aiheeseen: Re: Ulkomaalaisia leivontanetti kauppoja
Tiituska: Millaisilla summilla olet tilannut kerralla jos ei tullia ole mennyt? Millaiset postikulut ovat olleet? Mikä tuo UPS on? Voiko maksaa luottokortilla tilauksen vai jollain muulla lailla??
Itse olen Englannista tilannut monistakin eri nettikaupoista ja aina on homma toiminut.

Lisää
05.09.2009 21:04 - 05.09.2009 21:04 #1226 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Ulkomaalaisia leivontanetti kauppoja
Summat on olleet 50-80e (sis. postikulut). Myöskään alv: n takia ei ole ylimääräisiä laskuja tullut.
Postikulut riippuu tuolla siitä, minkä kokoinen paketti sinulle on tulossa ja mihinpäin maailmaa. Goldan sivuilla sanotaan, että perusveloitus on tännepäin n. 19.25e. Tämän päälle tulee vielä lisäksi n. 4,70e postikuluja kiloa kohti.
Suomeen postikulut ovat minulla olleet 27- 32 euron välillä.
Itse maksan tilaukseni Visa electronilla. Muut maksuehdot kannattaa tarkistaa tuolta nettikaupan sivuilta. UPS on kansainvälinen lähetti palvelu. Lisätietoja voi tarkistaa http://www.ups.com/content/fi/fi/index.jsx .

Lisää
07.09.2009 10:49 - 07.09.2009 10:49 #1236 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Ulkomaalaisia leivontanettikauppoja
Mites noi postikulut kuulostaa niin suurilta?! Mulla on ainakin yleensä ollut englannista tilattaessa postarit vain kympin luokkaa ja aina olen yli 50€ tilauksen tehnyt... Vai riippuuko postikulut sitten niin paljon tilauspaikasta?

Lisää
07.09.2009 15:29 - 07.09.2009 15:29 #1239 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Ulkomaalaisia leivontanettikauppoja
Kyseessä on Goldan tapauksessa kanadalainen firma, sekin selittänee osaltaan korkeampia postikuluja. Se toki on varmasti myös paikkakohtaista.

Lisää
27.10.2009 08:19 - 27.10.2009 08:19 #1948 : Johanna
Johanna vastasi aiheeseen: Re: Ulkomaalaisia leivontanettikauppoja
Tuohon tullittomuuteen pieni lisätieto miksei sitä tullia ole sulta peritty:

Tuontitullittomuus myönnetään, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin,
hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin. Arvonlisäverotuksessa vastaava lähetyksen arvoraja on 22 euroa. Tupakkatuotteisiin, alkoholiin, alkoholijuomiin ja hajuvesiin
ei kuitenkaan sovelleta tätä verottomuuden rajaa arvonlisäverotuksessa, kuten ei myöskään
valmisteverotuksessa alkoholiin, alkoholijuomiin ja tupakkatuotteisiin. Tullin, arvonlisäveron
ja valmisteveron kannossa sovelletaan lisäksi 10 euron verolajikohtaista alarajaa, ts. tullilaskua ei kirjoiteta, jos verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa. Tullilaskun 10 euron alarajaa ei kuitenkaan sovelleta valmisteveron alaisiin tuotteisiin, vaan yksityishenkilöille lähetetyistä alkoholijuomista ja tupakkatuotteista kirjoitetaan aina tullilasku.

Lisää
28.10.2009 12:49 - 28.10.2009 12:49 #1980 : Anonymous
Voisko joku kääntää tuon tullitekstin suomeksi? Ehkä oon vähän turhan väsynyt tai jotain, mutta mä en ymmärtäny siitä mitään.

Ja sitten aiheeseen... Itse olen tilannut Cakery Suppliesilta Jenkeistä. Tosin tilasin tuotteet Jenkkeihin, josta sain ne miehen siskon tuomana kotiin. Toimittavat kuitenkin myös Suomeen. Asiakaspalvelu on ollut todella nopeaa ja ystävällistä ja joustavaa. Tavarat myös tulivat mielestäni ihan riittävän nopsasti, vähän reilussa viikossa. Maksu onnistui paypalin kautta visa electronilla, mutta myös luottokortit käyvät suoraan.

Kaiken kaikkiaan hyvä ostokokemus!

Lisää
28.10.2009 17:52 - 28.10.2009 17:52 #1990 : Johanna
Niin eli tullia ei tarvitse maksaa, jos tilauksen arvo on alle 150€. Tämä ei kuitenkaan koske tupakkaa, alkoholia, hajuvesiä ja muita, jotka tuossa mainittiin. Tulli taasen määräytyy tuotteen CN-koodin mukaan. CN-koodit löytyvät täältä . Tavaran myyjältä saa varmistuksen aina parhaiten mikä on oikea CN-koodi. Sääli, ettei tuosta taulukosta näe mikä tulliprosentti kullekin nimikkeelle määräytyy. Sen pystyy tarkistamaan täältä , kunhan tietää CN-koodin sekä alkuperämaan. Myönnettäköön, että noihin on "maallikon" vaikeaa päästä sisälle.

Arvonlisäveroa (22%, elintarvikkeissa 12%) ei tarvitse maksaa, jos lähetyksen arvo on alle 22€ (ei taaskaan koske alkoholia ja tupakkia).

Jos taas tullilaskun arvoksi tulisi alle 10€ niin sitä ei perittäisi.

Tullausta varten tarvitaan kauppalasku sekä asiaa nopeuttamaan olisi hyvä, jos tiedossa olisi CN-koodi.

Toivottavasti nyt oli selkeämpää...

Lisää
30.10.2009 06:12 - 30.10.2009 06:12 #2010 : Anonymous
Oli, kiitos! Jopa minä ymmärsin

Lisää
12.11.2009 13:42 - 12.11.2009 13:42 #2227 : Anonymous
Laitan nyt tänne, kun täällä on ollut tuosta tullijutusta, vaikkei se suoranaisesti otsikon alle kuuluisikaan.

Mutta osaisiko joku kertoa vielä noista tullijutuista pari juttua?

Ensinnäkin, lasketaanko postikulut mukaan tilauksen arvoon, kun katsotaan noita rajoja? Entä koskeeko tuo raja vain yksittäistä tuotetta vai miten, jos tilaa useita tuotteita, jotka kaikki ovat alle tuon hinnan, mutta summa on yli rajan?

Entä mitä kautta noi verohommat menee? Tuleeko ne tullin kautta niin, että niistä tulee automaattisesti jokin lasku vai pitääkö ne ilmoittaa johonkin erikseen?

En pidä itseäni mitenkään erityisen tyhmänä (jos nyt en viisaanakaan) mutta jostain syystä en kykene ymmärtämään noista tulliteksteistä ja muista yhtään mitään, enkä tiedä miten homma toimii, kun en ole tilaillut ulkomailta.

Mutta kiitokset jo etukäteen teille viisaammille vastauksista!!

Lisää
12.11.2009 15:18 - 12.11.2009 15:18 #2228 : Sirkku
Sirkku vastasi aiheeseen: Re: Ulkomaalaisia leivontanettikauppoja
Postikulut lasketaan mukaan tilauksen arvoon, ja tämähän kannattaa ottaa huomioon, sillä ne saattavat joskus olla yllättävänkin suuret. Raja koskee koko könttäsummaa, eli on periaatteessa sama, tilaatko yhden kalliimman tuotteen, joka ylittää rajan, vai monta edullisempaa tuotetta yhdessä. Tullijuttuja laskiessa katsotaan siis tilauksen kokonaishintaa = kaikkien tilattujen tuotteiden hinta sekä postikulut.

Tätähän tietenkin voi yrittää kiertää laskemalla, tuleeko halvemmaksi tilata vaikka kahdessa erässä, jottei tilaus jää tulliin... Niin ja kirjoja pystyy tilaamaan melko suurella summalla ennen kuin tulli kiinnostuu niistä.

Lisää
13.11.2009 05:42 - 13.11.2009 05:42 #2232 : Johanna
Tullin sivuilta löytyy melko hyvät ohjeistukset yksityisille henkilöille juurikin nettikaupankin osalta.

www.tulli.fi -> yksityisille -> netistä ostaminen

Ohjeita postin paketin noutamisesta tullista

Postitullauksia hoitavat toimipaikat

Ostaisinko internetkaupasta (pdf)

Ja mitä tulee noihin Sirkun mainitsemiin kirjoihin niin kirjojen tuonti on tullitonta, mutta niistä kuuluisi maksaa 8% ALV.

Muistakaa palautusten osalta tämä]Jos vastaanottaja jostakin syytä haluaa palauttaa tilaamansa tavarat ja saada takaisin niistä kannetun tullin ja arvonlisäveron, hänen tulee ottaa yhteys Tulliin ennen tavaroiden lähettämistä
takaisin. Tavarat on palautettava viimeistään kolmen kuukauden kuluessa niiden tullauksesta.[/i]

Lisää
19.01.2010 12:32 - 19.01.2010 12:32 #3224 : Anonymous
Näitä vinkkejä onkin mukava lukea, jospa sitä itsekkin joskus uskaltaa tilata ulkoimislta markkinoilta kakkutarvikkeita yms.

Sivu luotiin ajassa: 0.099 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017