Sokerimassasta (madagascarin) pingviinien valmistus

Lisää
21.02.2013 09:28 - 21.02.2013 09:28 #19105 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Sunnuntaina olisi tyttären 1v synttärit ja (mies) halauaisi että koristeeksi tehtäis pingviinit. Ostin kilon sokerimassaa, mustaa, punaista ja keltaista pastaväriä. Joku alottelija muotoilutikku sarja mulla on. Miten olisi viisain nuo tehdä, ja mitä muuta minä tarvin että noiden teko onnistuu? En ole ikinä tehnyt mitään sokerimassasta.
Tämmöset haluaisin tehdä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.02.2013 09:02 - 22.02.2013 09:02 #15953 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassasta (madagascarin) pingviinien valmistus
Minkä väristä sokerimassaa ostit? Valkoista varmaan?

Siitä ei värjäämällä mustia saa, ainakaan todella tumman mustia. Parhaimmillaankin se on tummanharmaata (mihin asti itse olen jaksanut joskus yrittää).

Nykyään Prismoissakin on mustaa massaa valmiina, joten kannattaa vilasta onko lähiprismassa. Helpottaa huomattavasti pingviinien tekemistä.

Tekemisen voi tehdä omasta mielestäni monella eri tapaa. Ehkäpä itse tekisin rugon valkoisesta ja sitten kaulisin mustasta pingviinille takin. Lopussa sitten muotoilisin nenän ja silmät. Nenän kiinnittämiseen voi olla hyvä apu laittaa vaikka palanen hammastikkua, jos elintarvikeliimaa ei ole. Nokka voi muuten tippua, jos pelkällä vedellä laittaa kiinni. Kasvon piirteet maalaisin pastavärillä.

Lisää
22.02.2013 23:57 - 22.02.2013 23:57 #15957 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassasta (madagascarin) pingviinien valmistus
Samoilla linjoilla kuin Tekila. Musta massa tosiaan kannattaa ostaa valmiina.
Sekoittaisin lisäksi sokerimassaan hieman cmc tai tylo-jauhetta joka nopeuttaa massan kuivumista ja siten helpottaa hommaa huomattavasti. Ei tietenkään ole pakollista, muutoin tulee varata massan kuivumiseen reilusti aikaa kun pingviinit on aika pönäköitä epeleitä. Ja kannattaa silloin kuivatella pönäkät vaakatasossa koska muuten voivat painua kasaan ja sitten ovat hassun näköisiä.

Nokka kestää paikallaan ilman liimaa ja ilman tikkua, mutta ne ovat hyviä apuvälineitä jos haluaa varman päälle pelata. Itse "liimaisin" massat tuoreeltaan yhteen jolloin kestävät tanakasti. Käytän myös monasti tuoretta munanvalkuaista tai pikeeriä liimana.

Tsemppiä pingviinien kanssa, ja jos jaksat ja kehtaat niin laita ihmeessä kuvaa pingviineistä tänne!

Lisää
21.03.2013 10:25 - 21.03.2013 10:25 #16158 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassasta (madagascarin) pingviinien valmistus
Moikka!
Niinhän siinä kävi että en minä sitte uskaltanu alkaa niitä värkkään, vaan teetätin paikallisella sokerimassa"taiteilijalla". Tyydyin tekemään suklaaperhoset itse ja juustokakun päälle suklaakoukerokoristeet ja reunuksen. Ehkä toukokuussa omille synttäreille saatan uskaltaa jotain kokeilla itse, oli nää 1v bileet sen verran spesiaalit että oli pakko ottaa varman päälle

Lisää
03.04.2013 12:48 - 03.04.2013 12:48 #16264 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassasta (madagascarin) pingviinien valmistus
Ou, ehkä ensi kerralla uskaltaudut itse tekemään! se on koukuttavaa puuhaa!

Lisää
03.06.2013 15:50 - 03.06.2013 15:50 #16651 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassasta (madagascarin) pingviinien valmistus
Tämä tulee nyt myöhässä, mutta laitan kuitenkin, kun olen foorumilla uusi.

Itse tein jokin aika sitten pingu-kakun 2-vuotisjuhliin. Päädyin tekemään kakkuun pingviinin ja hylkeen marsipaanista (vaikka kuivuu hitaasti). Hahmot ehkä helpommat muovailla kuin sinun projektissasi. Marsipaani ehti hyvin jähmettyä kolmen päivän aikana ja hahmot pysyivät kivasti kasassa. Kakkuun kiinnittäessäni käytin spagettia tukemassa hahmoja - lisäksi tuin päät vartaloon pätkällä spagettia

Itse värjäsin tuon "mustan" valkoisesta marsipaanista, mutta ei se ihan pikimustaa ole vaan tumman tumman harmaata - sopii pinguun kuitenkin hyvin. Jukra, nuo Madagaskarin pingviinit ovat hauskan näköisiä!

http://www.sokerimuruja.fi/2013/04/ping ... aalle.html

Tuolla on kuva kakusta, jos haluat kurkata.

Sivu luotiin ajassa: 0.072 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017