Sokerimassakoristeet kreemikakkuun

Lisää
23.08.2014 06:56 - 23.08.2014 06:56 #19204 : Nasu
Nasu loi aiheen:
Olisi tarkoitus tehdä suklaakreemillä päällystetty kakku. Koristeet pitäisi laittaa päälle jo juhlia edeltävänä iltana. Onnistuuko, vai ottaako koristeet itseensä? Ajattelin, jos säilyttäisi kakun jääkaapissa ilman kupua, niin ehkä ne ei sitten niin olisi kostuneita juhlassa? Toinen kysymys: jos kakun pinnalla tosiaan on SUKLAAkreemiä, niin ei kai ne koristeet imaise sitä ruskeeta väriä itseensä??

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.08.2014 06:21 - 24.08.2014 06:21 #18153 : puukilainen
puukilainen vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassakoristeet kreemikakkuun
Minulla ei ole käynyt pahasti, vaikka suklaakreemin päälle olen koristeita laittanut.
Tosin annoin kreemipinnan ensin kovettua kylmässä ennen koristeiden asettelua, etteivät ihan uppoaisi sinne kreemin joukkoon.

Lisää
25.08.2014 14:10 - 25.08.2014 14:10 #18160 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassakoristeet kreemikakkuun
Miekin sanoisin että voit ihan hyvillä mielin laittaa koristeet kreemin päälle. Koristeet varmaan värjäytyvät pohjasta, mutta en usko että läpi asti. Kovin ohuista, vaaleista koristeista, voi tietysti "kuultaa" läpi se ruskea kreemi.

Lisää
07.10.2014 14:10 - 07.10.2014 14:10 #18325 : NeitiLeipuri
NeitiLeipuri vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassakoristeet kreemikakkuun
Minä olen ainakin kuivuneita sokerimassakoristeita laittanut kreemikakun päälle ja ihan kuvun alla säilyttänyt, eikä ole mitenkään kostunut tai ilmennyt muitakaan kosteushaittoja.

Stop hating and start baking

Lisää
07.03.2016 09:13 #20281 : MiaMarika
MiaMarika vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassakoristeet kreemikakkuun
Kreemipinta kannattaa antaa jäähtyä jääkaapissa niin että se kovettuu. Olen samaa mieltä niinkuin tuossa edellä jo mainittiinkin. Koristeetkin voi tehdä, ja kannattaakin, tehdä ajoissa valmiiksi jotta ne kerkeävät kuivumaan. Koristeet kannattaa säilyttää kannellisessa rasiassa jonka kansi on hieman raollaan jotta koristeet saavat ilmaa. Toki jotkin koristeet on hyvä tehdä vasta kakun kuorruttamisen yhteydessä. Jos haluaa käyttää pitsiä niin tekisin senkin jo hyvissä ajoin valmiiksi. Pitsi kun säilyy elastisena kun sen käärii tiiviisti kelmuun ja säilyttää huoneenlämmössä. Kylläpä nyt hörsyili kommentti kauas aiheesta mutta näin tällä kertaa :silly:

Sivu luotiin ajassa: 0.073 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017