Parhaita pursotettavia..?

Lisää
05.04.2013 21:06 - 05.04.2013 21:06 #19120 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Olen vasta äskettäin saanut kakkukärpäsen pureman ja nyt kaipaisinkin vähän teidän kokeneempien neuvoja. En oikeastaan ole blogien ja foorumien selailusta huolimatta saanut selkoa siitä, mihin minkäkinlaisia pursotteita käytetään (tyhmäkö..?). Ensimmäiset sokerimassaruusut ovat valmistuneet ja nyt haluaisin harjoitella erilaisia pursotustekniikoita, en vain tiedä mitä tököttiä kokeilisin kuorrutteisiin, reunuksiin, koristeisiin jne..

Mihin tilanteeseen siis sopii mikäkin pursote?
Mitä käytännön eroja on kreemeillä, pikeereillä, vaahtokarkkimassoilla ym?
Mitkä ovat teidän lempparinne ja mitkä ehdottomasti kierrätte kaukaa ja miksi?

Kovasti paljon olisin kiitollinen resepteistä ja vinkeistä, myös suosituksia hyvistä leivontaan liittyvistä sivustoista otetaan vastaan

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.04.2013 19:19 - 06.04.2013 19:19 #16301 : Aliica98
Aliica98 vastasi aiheeseen: Re: Parhaita pursotettavia..?
Itse käytän todella usein kakun kuorruttamiseen diplomaattikreemiä. Se on helppo pursottaa ja lopputulos on yleensä hyvän näköinen ja makuinen Ohjeita kreemiin löytyy mm. taikakaulimen blogista täältä --> http://taikakaulin.blogspot.fi/2011/02/ ... reemi.html
Hmm, ja kreemin ja pikeerin ero... No yleensä pikeeri on kananmunan valkuaisista, tomusokerista ja sitruunamehusta valmistettu "tahna" jolla on helppo pursottaa monenlaisia koristeita. Pikeerin erikoisuus on sen kovettuminen, eli sillä voi tehdä esim. perhosia joilla siivet ovat auki, kunhan malttaa antaa niiden kuivua tarpeeksi Kreemejä taas on monenlaisia: voikreemi, sokerikreemi... Niitä voi käyttää pursottamiseen, täytteeksi ja kuorruttamiseen. Itse vain olen huomannut nuiden kahden yllä mainitsemani kreemen olevan aika makeita omaan makuun :/
Ja sitten ah-niin-ihana vaahtokarkkimassa! Siitä on sukeutunut lempparini kakkuja päällystäessä. Toki sen tekeminen alusta asti itse on hieman työlästä ja aikaa vievää, ja ehkä se on hiukan vaikeampi kaulita ja saada hienosti kakun päälle, mutta maku on ehdottomasti paras verrattuna marsipaaniin ja sokerimassaan.
Toivottavasti näistä vähäisistä tiedoista olisi edes jotain apua Yleensä kannattaa kuitenkin vain rohkeasti aloittaa kokeilemaan erilaisia kuorrutteita ja pursottamista niin kyllä sieltä ne omat lempparit pian löytyy

Lisää
07.04.2013 09:15 - 07.04.2013 09:15 #16308 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Parhaita pursotettavia..?
Kiitoksia, tuoltahan löytyikin vaikka mitä

Useimmilla ohjesivuilla olen valitettavasti törmännyt siihen, että oma sanasto ei vielä ihan riitä käsittämään kaikkia neuvoja ja työvaiheita.. Ehkäpä tästä vielä noustaan, ahkeraa googlettelua ja kokeilua tämä tosiaankin tuntuu vaativan. Harmillista, ettei omassa tuttavapiirissä ole ainakaan tällä hetkellä ketään, jonka kanssa jakaa kokemuksia tältä "alalta" :/

Täytyykin laittaa tuo diplomaattikreemi testaukseen, nyt kuitenkin parin minikokoisen voileipäkakun kimppuun..

Sivu luotiin ajassa: 0.068 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017