Ideoita kakun koristeluun kaivataan

Lisää
05.09.2012 07:22 - 05.09.2012 07:22 #19047 : Pippurinen
Pippurinen loi aiheen:
Minulla nyt lyö taas tyhjää joten käännyn teidän puoleenne.

Ystäväni on pyytänyt minua leipomaan täyte kakkua valmistujaisiinsa. Toiveenan on normaali sokerikakku, puolukka kinuski täytteellä ja kerma pursotuksin.

En ole vielä päättänyt teenkö kaksi pyöreää kakkua vaiko yhden isomman kääretorttulevyistä. Mutta joka tapauksessa koristelu tuottaa päänvaivaa. Ystäväni pitäisi tuoreista marjoista kakun päällä, mutta puolukka taitaa olla liikan karua kakun päälle kinuskipäälinenkin käy, mutta se tuntuu ehkä vähän pliisulta. Reunoihin tulee siis joka tapauksessa kerma pursotuksen mutta keksittekö mitä tuohon päälle laittaisi koriseeksi? Onko mitään ideaa mitä marjaa voisi laittaa tai mitä muuta voisi keksiä tilalle tai ehkäpä kinuskipäälistä elävöittämään?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.09.2012 07:50 - 06.09.2012 07:50 #14651 : mare78
mare78 vastasi aiheeseen: Re: Ideoita kakun koristeluun kaivataan
Kukaan ei oo keksiny mitään..tässä muutamia ehdotuksia mitä tuli mieleen..

- kinuskipäällinen ja sokerimassasta puolukanvarpu päälle koristeeksi. mutta taitaa olla sulamisvaara kakun päällä..voisiko tätä kuitenkin jalostaa..

- Syksyn väriset kukat ja lehdet sokerimassasta sopii kivasti kinuskin kaveriksi.

- Aleksanterin leivoksen mukaiset viivat suklaalla kinuskin koristeena

- Harjoittele suklaapritsauksia kinuskin päälle.

- kokeile kinuskin pursotusta, lisää kinuskin joukkoon tomusokeria ja tee esim. raidat kinuskista ja kermasta.

Lisää
06.09.2012 12:24 - 06.09.2012 12:24 #14652 : Pippurinen
Pippurinen vastasi aiheeseen: Re: Ideoita kakun koristeluun kaivataan
Kiitos Mare.
Laitoin tänään ystävälleni linkkejä kivan näköisiin kakkuihin, jospa vaikka niistä jostain tykkää.

Minä pidän erityisesti tuosta sinun "aleksanterin" viivoista. Ehdotan jotain näistä jos lähettämäni kuvat hylätään

Lisää
06.09.2012 12:24 - 06.09.2012 12:24 #14653 : Pippurinen
Kiitos Mare.
Laitoin tänään ystävälleni linkkejä kivan näköisiin kakkuihin, jospa vaikka niistä jostain tykkää.

Minä pidän erityisesti tuosta sinun "aleksanterin" viivoista. Ehdotan jotain näistä jos lähettämäni kuvat hylätään

Lisää
07.09.2012 08:38 - 07.09.2012 08:38 #14667 : Pippurinen
Juhlakalu itsekkin mietti noita sokerimassa puolukoita, mutta mä epäilen että en saa oikean näköisiä.

Mutta sitten keksimmä, kun ystäväni valmistui kirjastonhoitajaksi niin sitten tehdään kirjakoriste. Tai siis yritän

Sivu luotiin ajassa: 0.165 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017