Mistä mantelijauhetta?

Lisää
27.01.2011 07:20 - 27.01.2011 07:20 #19718 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Ajatuksissa oli aloitella macaronsien harjoittelua mutta eipä ole sattunut kaupoissa mantelijauhetta tulemaan vastaan... Prismat ja citymarketit on koluttu mutta ehken osaa vaan etsiä oikeista paikoista? Osaatteko vinkata mistä saisi ja miltä hyllyltä

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.01.2011 10:21 - 27.01.2011 10:21 #8525 : cherry
cherry vastasi aiheeseen: Re: Mistä mantelijauhetta?
Etsipä a'la MEIRAn ruskeaa litteää pussia - voisi olla vaikka mausteiden lähellä !

Lisää
27.01.2011 10:30 - 27.01.2011 10:30 #8526 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Mistä mantelijauhetta?
okei kiitos vinkistä

Lisää
27.01.2011 10:31 - 27.01.2011 10:31 #8527 : Anonymous
manteli rouhetta ja kokonaista mantelia on löytynyt muttei jauhetta ainakaan vielä.. kun olisi sellainen kahvi mylly niin voisi itse jauhaa

Lisää
27.01.2011 10:38 - 27.01.2011 10:38 #8528 : cherry
cherry vastasi aiheeseen: Re: Mistä mantelijauhetta?
...kurkkaa MEIRAN sivulta, niin näet tuotteen. Voisit muuten kysäistä, että mistä saa ostettua.
On pieni hetki kun olen noita pusseja nähnyt Stockalla (?).

Lisää
27.01.2011 10:42 - 27.01.2011 10:42 #8529 : Tige
Tige vastasi aiheeseen: Re: Mistä mantelijauhetta?
Itse ostin juuri pari päivää sitten pienestä k-marketista, salessa ei ollut.

Lisää
27.01.2011 11:21 - 27.01.2011 11:21 #8531 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Mistä mantelijauhetta?
Mä ostan usein kuorittuja manteleita ja jauhan ne sauvasekottimen sillä lisäosasilppirilla. Taitaa olla halvempaakin. Macaroneja varten kannattaa valmis jauhekin pyöräyttää jossain myllyssä, koska rasvainen mantelijauhe paakkuuntuu.

Lisää
27.01.2011 12:25 - 27.01.2011 12:25 #8532 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Mistä mantelijauhetta?
älä meiran osta.. pirkallaja vastaavilla on puolet halvemmalla, tuo on nimittäin aika kallista. ja ihan joka kaupassa on, yleensä vielä useaa merkkia

Lisää
27.01.2011 13:09 - 27.01.2011 13:09 #8535 : Anonymous
kiitos aleksille pirkka vinkistä. taidankin siis ensimmäisenä suunnata lähi k-kauppaan katsomaan josko sieltä löytyisi. Jos ei niin suunta isompia kyliä

Lisää
12.02.2011 07:54 - 12.02.2011 07:54 #8629 : Anonymous
Punnitse&Säästä-kaupassa löytyy mielestäni irtotavarana mantelijauhetta.

Lisää
27.03.2011 06:48 - 27.03.2011 06:48 #9170 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Mistä hyvä mantelijauhe macaronseihin?

Kuvassa siis macaron kun on joo sihtaamisen tuloksena todella sileäpintainen, mutta määrät ei pidä reseptissä enää yhtään paikkaansa, kun ostin 100g pirkan mantelijauheen ja tuossa kulhossa on ne loput, mitkä ei morttelissakaan enää jauhaantuneet ja suurinpiirtein kun mittasin niin tuota roskaa on liki 1½dl! Tästä johtuen taikina oli paljon löysempää ja lopputulos oli että ensimmäinen pellillinen oli united states of the macarons, eli joka toinen kiinni toisissaan (vikaa myös hätäsessä pursottelijassa) ja eka pelti oli ihan hyviä silti, vaikka otti hieman väriä. Toinen pelti oli melko hyvä, halkaisijat oli sen 3 cm, väri loistava vaalian punanen, mitä nyt noita mustia pisteitä siellä näkyy muutama, mutta kuoret on "tyhjiä".
Eihän nuo mikään oikeestaan makua haittaa, paitsi tyhjät kuoret, mutta ettei täytyisi hirmusta sihtaamisoperaatiota suorittaa, niin mistä saisi ihan oikeasti hyvää mantelijauhetta?

Viimeksi oli ihan hyvää tuo mantelijauhe mitä ostin (olisko ollu Meiran vai mikä tuosta Citymarketista löytyikään) mutta siinäkin oli melkosen isoja kökkäreitä. Onko siis olemassakaan hienoa mantelijauhetta? Vai pitäiskö vaan hommata joku minimylly millä saa itse jauhettua manteleita?

(Siirsin viestit tänne aikaisempaan mantelijauhekeskusteluun. t. Tanja)

Lisää
28.03.2011 00:53 - 28.03.2011 00:53 #9173 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Mistä hyvä mantelijauhe macaronseihin?
itse asiassa se klimppisyys massassa ei musta ihan kokonan liity mantelijauhon hienouteen vaan siihen että se on rasvasta ja tarttuu itseensä kiinni ja siitä tulee se karkera pinta.. ohjeissahan sanotaan että manteli ja tomusokeri yhdistetään yleiskoneella yhteen, ja se tekee siitä tasaisen pulverin, pikku sokerikiteet pitää mantelikiteet erillään. kemiaa

mutta kannattaa se silti sihdata ja liika koneella pyörittäminen tekee siitä mantelimassaa

Lisää
28.03.2011 04:09 - 28.03.2011 04:09 #9175 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Mistä hyvä mantelijauhe macaronseihin?
Kiitos taas kemian tunnista aleksi! Kyllähän minä ne oon pyörittäny yhteen, mutta nyt oikein katsoin että (lusikalla kylläkin ihan kulhossa) kaikki menee hyvin sekaisin. Hyvä tietää että se olikin tärkeä asia se sekoitus!

Lisää
28.03.2011 05:47 - 28.03.2011 05:47 #9176 : NaMiNaMi
NaMiNaMi vastasi aiheeseen: Re: Mistä hyvä mantelijauhe macaronseihin?
Eilisessä Annan keittiössä just teki Macaroneja. pisti yleiskoneeseen mantelilastuja ja tomppaa ja sano samaa kuin Aleksikin siitä rasvaisuudesta. Se vielä korosti sitä että niiden täytyy antaa seistä pellillä niin kauan että se mantelijauhe on laskeutunut ja pinta sileä ja kiiltävä. Pisti rosepippuria niihin! Ei täyttänyt mitenkään kun ripotteli suoraan päälle pippuria ja toisiin pistaasia.

Lisää
28.03.2011 20:09 - 28.03.2011 20:09 #9192 : PAMPULA
PAMPULA vastasi aiheeseen: Re: Mistä hyvä mantelijauhe macaronseihin?
Minä oon peri kertaa tehny noita leivoksia ja mantelijauhe on ollu ihan ok. Marketista tai lähikaupasta oon aina jauheen ostanu.

Aloin nyt miettimään, että onko osassa tuotteista mantelinkuori seassa ja osassa sitte ei? Tyyliin "jauhettu manteli" ja "mantelijauhe"..

Sen muistan jostain lukeneeni, että mantelijauhe tulis kuivattaa ennen leivoksien valmistusta. Mutta minä en todellakaan ole malttanu. Leivon sillon ku leivotuttaa enkä huomenna Jos kuivattaisin, vois olla että ne kuukauden päivät ois kuivumassa ja päätyis roskikseen...

Lisää
29.03.2011 11:11 - 29.03.2011 11:11 #9205 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Mistä hyvä mantelijauhe macaronseihin?
Tuon takia en tuota "roskaa" hennonut roskiin heittää, kun morttelissa ei jauhaantunut kun tuntu olevan niin kosteaa. Mutta tuossa nyt on ihan selvästi kuorta tai jotain tummaa vielä seassa kun jotkut taas on ihan vaaleaa sileää jauhetta. Jos sen vaikka muffinitaikinan sekaan laittaisi kaurahiutaleiden seuraksi tai johonkin hyötykäyttöön.
Samalla nimikkeellä ne kyllä oli..? Tuota jäin miettimään että mantelilastuista jos tekisi niin kummoisen yleiskoneen se vaatisi että sen massa sileäksi saisi? Mulla taitaa ollaa vaan niin ronkeli että hyvä jos porkkanan pilkkoo.. Tai sitten en vain luota yleiskoneeni taitoihin! On jäänyt aika vähiin sen käyttö.

Lisää
29.03.2011 11:37 - 29.03.2011 11:37 #9206 : NaMiNaMi
NaMiNaMi vastasi aiheeseen: Re: Mistä hyvä mantelijauhe macaronseihin?

Tuon takia en tuota "roskaa" hennonut roskiin heittää, kun morttelissa ei jauhaantunut kun tuntu olevan niin kosteaa. Mutta tuossa nyt on ihan selvästi kuorta tai jotain tummaa vielä seassa kun jotkut taas on ihan vaaleaa sileää jauhetta. Jos sen vaikka muffinitaikinan sekaan laittaisi kaurahiutaleiden seuraksi tai johonkin hyötykäyttöön.
Samalla nimikkeellä ne kyllä oli..? Tuota jäin miettimään että mantelilastuista jos tekisi niin kummoisen yleiskoneen se vaatisi että sen massa sileäksi saisi? Mulla taitaa ollaa vaan niin ronkeli että hyvä jos porkkanan pilkkoo..

Tai sitten en vain luota yleiskoneeni taitoihin! On jäänyt aika vähiin sen käyttö.

Mulla on tollainen perus Kenwood ja kyllä se ainakin sileeks vetää. Siinä on sekä blenderi että toi normi silppurihommeli. Se tomppa varmaan auttaa siinäkin ettei niitä kökköjä jää kun se imee sen rasvan.

Sivu luotiin ajassa: 0.119 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017