sokerimassa-kakku ja säilyttäminen

Lisää
01.09.2011 16:05 - 01.09.2011 16:05 #10765 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: sokerimassa-kakku ja säilyttäminen
Mie laittaisin mieluummin sokerimassan alle rasvapohjaista kreemiä koska flora vispistä sokerimassa imaisee itseensä heti kosteutta. Ja vielä varsinkin kun pursotuksia on muuallakin ja kuljetus tapahtuu tiiviissä kakkukuvussa jossa kakku pääsee luultavasti matkan aikana kylmäkallejen keskellä hieman hikoamaan.

Tsemppiä, jos hyvin käy niin voihan olla että kakku säilyy! Kerrothan meille sitten miten kävi!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.09.2011 11:30 - 04.09.2011 11:30 #10784 : Taikku
Taikku vastasi aiheeseen: Re: sokerimassa-kakku ja säilyttäminen
Mulla ainakin on aika "kostea" jääkaappi. Ja näin ollen kovinkin helposti alkaa sokerimassa hikoilemaan. Hyvä konsti on laittaa suolaa lautaselle kakun lähelle keräämään kosteutta. Itse aina taistelen voisokerikreemin kanssa kakkua "eristäessäni", koska se helposti kakun reunalla sekoittuu täytteenä olevien moussejen kanssa. Sen, kun oppisi tekemään siististi. Vinkkejä otetaan vastaan

Lisää
05.09.2011 08:50 - 05.09.2011 08:50 #10790 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: sokerimassa-kakku ja säilyttäminen
Heips!
Tein sitten kokonaan kermakakun ja laitoin koristeet erillisessä rasiassa mukaan. En hirvennyt koristella valmiiksi

Tässäpä sitten uusi pähkinä purtavaksi:

Sanokaapa, kokeneemmat, jos kakussa on peruspohja, moussetäyte ja kermareunat, ja päällä sokerimassa (vaikkapa nyt ajatuksena se Fun Cakesin suklaan makuinen) ja sen päällä sokerimassakoristeita (ei mitään korkeita, pystyssä pysyviä, vaan esim. kukkasia tai "marjoja", lehtiä yms), niin kuinka tuollainen kokonaisuus kestää kuljetusta ja kuljetuksen aikaista säilytystä?

Matkaa olisi n. 600km (älkää kauhistelko, ei oo vaihtoehtoja!), säilytys esim. kylmäkallejen turvin joko kylmälaukussa tai kakkulaatikossa, jonka päällä villapeitto tms. "eristeenä". Uskaltaako laittaa kakun pinnalle tulevat koristeet etukäteen, vai vasta paikanpäällä? Kakku päällystettäisiin tänään, illasta/yöstä kuljetus ja huomenna tarjoiltaisiin päivällä.

Lisää
15.11.2013 11:16 - 15.11.2013 11:16 #17236 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Sokerimassa!!
Heips!

Ajattelin tehdä synttärikakun huomista varten jo tänään, mutta en ole varma, voinko säilyttää sokerimassakakkua jääkaapissa niin pitkään ilman, että se kostuu pilalle ?

Sokerimassan alle tulee tuorejuustoa, kakun päälle ei tule muuta, kuin sokerimassaa.

Kiitos, jos joku viitsii vastata pian!

Lisää
15.11.2013 16:12 - 15.11.2013 16:12 #17238 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassa!!
Pikavastausta, ennenkuin viisaammat ehtii tarkentaa, mikäli tarvis.
Lf Tanja on ammattilainen ja antanut tällaisen neuvon joku vuosi sitten ja sitä olen noudattanut:

"Kyllähän nuo kaikki massalliset kakut ois hyvä säilyttää ilman kupua jääkaapissa. Tietysti riippuu myös ajasta. Ja myös siitä, onko kakun päällä olevaan marsipaani/sokerimassaan/laattaan maalattu ja jos on, onko värit ehtineet täysin kuivua.

Mutta jos jääkaapissa jotain tosi hajusia juttuja on esim. sipulia tms ni kyllähän se silloin kuvun alle kannattaa laittaa. Veikkaan et lievästi sipulilta maistuvat kermareunat on pahempi vaihtoehto kuin hieman hikoillut sokerimassa.

Nii ja mie ite eliminoin jääkaapista kaikki haisevat jutut ennen kuin säilytän siellä yhtään kakkua. Joten ilman kupua piän massapäällysteiset jääkaapissa."

En saa tähän nyt linkitettyä, mutta neuvo on muistaakseni otsakkeen " Sokerimassa ja säilytys" otsakkeen alla.
Linkki löytyi: viewtopic.php?f=24&t=715
.
.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
16.11.2013 07:54 - 16.11.2013 07:54 #17240 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Kiitos nami-hiiri
Kiitos nami-hiiri

Lisää
17.11.2013 16:36 - 17.11.2013 16:36 #17244 : Henna73
Henna73 vastasi aiheeseen: Re: Sokerimassa!!
Itse olen muutaman kerran saanut vaihtaa päällisen, kun olen mennyt edellisenä iltana jo laittamaan ja on mennyt liian kosteaksi

Henna73/ruokaunelmia

Lisää
18.11.2013 15:03 - 18.11.2013 15:03 #17237 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: sokerimassa-kakku ja säilyttäminen
Tervetuloa foorumille, nepsu!

Siirsin neljä tuoreinta viestiä tähän vanhaan, jo samaa aihetta käsittelevään ketjuun. Näin tieto pysyy helpommin löydettävissä.
Tuota foorumin oikeassa ylälaidassa olevaa hakua kannattaa käyttää ennen uuden viestin lähettämistä.

Miten kakkusi onnistui? Otitko kuvaa siitä?

Lisää
21.11.2013 13:01 - 21.11.2013 13:01 #17249 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: sokerimassa-kakku ja säilyttäminen
tuorejuusto sinällään on aika kosteaa sokerimassan alle laitettavaksi. Itse päällystäisin tuollaisen kakun vasta paria tuntia ennen tarjoilua. Sen sijaan jos alle tulee kunnon voikreemi, niin kakun voi huoleta päällystää jo parikin päivää ennen tarjoilua, kunhan kakku säilytetään ilmavasti:)

Sivu luotiin ajassa: 0.091 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017