Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??

Lisää
08.12.2010 13:56 - 08.12.2010 13:56 #8130 : Sanja
Sanja vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??
Hyvä, että tuli luettua tämä ketju läpi! Olin aatellu laittaa tuota kakun päällysteeksi miehen 30 v. kakkuun, mutta nyt taidakin tehdä vaan jotain koristeita siitä...En välttämättä halua sivumakuja kakkuun! Minäkin tuota heti hamstrasin useamman paketin, kun aattelin, että kätevän kokoisessa paketissa myydään. Onnistun aina kuivattamaan avatussa paketissa olevan massan, vaikka miten paketoisin sen. Miten muuten ne säilytätte tota sokerimassaa, jos isommassa paketissa ostatte??

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.12.2010 14:52 - 08.12.2010 14:52 #8131 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??
Minäkin huomasin pari viikkoa sitten Tiimarin mahtavan kakkutarvike hyllyn! Täällä kun ei ole mitään kakkutarvike kauppaa lähellä, niin tosi mahtava juttu. Sokerimassaa oli montaa väriä, ja koristeiden tekoon ihan hyvin muotoutui. Aika kallista kyllä on 3,99 €/250 g värjätyt ja 5,99 €/500 g valkoinen. Eihän se jos vaan yhden ostais, mutta tais tarttua ainakin 5 pkt mukaan...

Lisää
08.12.2010 15:10 - 08.12.2010 15:10 #8133 : wadelmatassu
wadelmatassu vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??
^Eihän Torniosta ihan hirveä matka Kemiin ole, sieltähän löytyy ainaki Juhlax. Ja jos vaan muuta asiaa sinne suunnalle on, niin varaudu kukkaron kevenemiseen

Onnistun aina kuivattamaan avatussa paketissa olevan massan, vaikka miten paketoisin sen.

Miten muuten ne säilytätte tota sokerimassaa, jos isommassa paketissa ostatte??

Minä pyöritän kelmua muutaman kerroksen tiukasti päälle, sitte suljettuun minigrippiin ja kannelliseen lootaan. Haen niitä makuunin muovisia irtokarkkilaatikoita aina välillä, ja niissä säilyttelen. Koskaan ei oo ehtiny kuivaa eikä kovettua, vaikka pitemmänki ajan olisivat ootelleet

Lisää
08.12.2010 15:48 - 08.12.2010 15:48 #8134 : Sanja
Sanja vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??

^Eihän Torniosta ihan hirveä matka Kemiin ole, sieltähän löytyy ainaki Juhlax. Ja jos vaan muuta asiaa sinne suunnalle on, niin varaudu kukkaron kevenemiseen

Onnistun aina kuivattamaan avatussa paketissa olevan massan, vaikka miten paketoisin sen.

Minä pyöritän kelmua muutaman kerroksen tiukasti päälle, sitte suljettuun minigrippiin ja kannelliseen lootaan. Haen niitä makuunin muovisia irtokarkkilaatikoita aina välillä, ja niissä säilyttelen. Koskaan ei oo ehtiny kuivaa eikä kovettua, vaikka pitemmänki ajan olisivat ootelleet

Kiitos vinkistä! Oon kyllä itsekin pyörittänyt kelmuun ja sitten vielä pakastepussiin, mutta en ole älynnyt enää mihinkään laatikkoon laittaa. Täytyykin koittaa ens kerralla niin.

Lisää
09.12.2010 19:06 - 09.12.2010 19:06 #8143 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??
^^ Tiedän et se löytyy Kemistä. En ole päässy vaan vielä käymään sielä, aina niin viimetipassa liikkeellä... Pitäs kyllä ottaa ihan asiaksi lähtä katteleen, vähän ehkä pelottaa just tuo kukkaron keveneminen. Siksi niin kiva kun Tiimariin oli ilmestyny tuo hylly, siellä voi kävästä vain yhdenki asian takia.

Lisää
10.12.2010 23:39 - 10.12.2010 23:39 #8151 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??

Mä laitan pussin suun tiukasti kiinni sellaisella muoviklipsillä (pussinsulkija), joita ainakin Clas Ohlsonissa myydään. Sitten laitan pussin vielä minigrip-pussin sisälle, josta puristan kaikki ilmat ulos. Kertaakaan ei ole vielä tarvinnut heittää avattua sokerimassa tai marsipaanipussia kuivumisen takia roskiin.

Lisää
07.07.2011 05:50 - 07.07.2011 05:50 #10075 : Kanelikettu
Kanelikettu vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??
Mietinkin olenko ainoa joka on kokenut vaikeuksia Oetkerin sokerimassan kanssa, mutta en tainnut olla.
Löysin vasta nyt paikallisesta lähikaupasta tuotteen ja olen siitä kaksi kertaa koittanut väkerrellä koristeita. Massa tosiaan on vähän liian pehmeän tuntuista ja tuntuu tarttuvan joka paikkaan, mutta jos käsittelyssä käyttää tomusokeria, muuttuu massa jotenkin tarttumattomaksi..? Olen koittanut käsitellä massaa vähän enemmän ja vähemmän tomusokeria käyttäen.

Aikaisemmin olen tilannut sokerimassaa netistä ja se on ollut kyllä paljon parempaa kaikin puolin kuin tuo Oetkerin massa.

Lisää
07.07.2011 07:53 - 07.07.2011 07:53 #10078 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??
Dr Oetkerin massaa oon enemmän käyttänyt kokonaan kakun kuorrutukseen, tai sitten marsipaanin kanssa. Kun sitä sekoittaa marsipaaniin ja värjää. Tomusokeria vähän mukaan, pysyy se ihan kivasti kasassa ja hyvänä. Yksistään en ole kyllä koristeita kokeillut tehdä, mutta mulla on muutenkin suht huonoja kokemuksia vain sokerimassasta tehdyistä koristeista. Tuntuu että joka kerta ne on hankala saada irti...Tosin en ole hirveästi koristeita vielä ehtinyt tekemään.

Lisää
11.07.2011 08:48 - 11.07.2011 08:48 #10104 : Emmi
Emmi vastasi aiheeseen: Re: Dr. Oetkeriltä sokerimassaa??
Meiltäkin onneksi jo saa, vaikkakin yhä pieni kylä!

Sivu luotiin ajassa: 0.091 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017