marsipaanikakkuun kaunis alareuna?

Lisää
25.09.2010 07:03 - 25.09.2010 07:03 #19656 : sussu80
sussu80 loi aiheen:
otsikossa onkin jo minun ongelmani
olen monesti miettinyt miten saisin reunasta siistin, kun aina jää jotain leikkaus jälkiä tai jotain silmään pistävää...
jos jollain olisi antaa vinkkejä tai suoria ohjeita siitä miten reunasta saisi siistin/kauniin

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.09.2010 08:38 - 25.09.2010 08:38 #7417 : Sirkku
Sirkku vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
Sie ootkin jo saattanu huomata foorumilla olevan tutoriaalin marsipaanikakun päällystämisestä , mut ei miulla oo tuon kummempia vinkkejä antaa. Tuon avulla saatiin (mie ja poikaystävä tehtiin yhessä, se tosin enemmän oli tätä päällystämistä tekemässä) ekasta kakusta siisti ekalla yrittämällä

Lisää
25.09.2010 11:09 - 25.09.2010 11:09 #7418 : sussu80
sussu80 vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
mä ajan lähinnä takaa tuota kakun helmaa, että miten siihen saisi jotain kivaa kuin vain pelkän veitsen jäljen
Olen meinaan nähnyt joissakin blogeissa kakun helmassa jonkin sortin kuvioita ja ajattelin jos jollain olisi tietämystä sellasesta...

Lisää
25.09.2010 15:46 - 25.09.2010 15:46 #7419 : Pullahiiricom
Pullahiiricom vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
Erilaisilla välineillä painellen saat kivan reunan. Itse olen käyttänyt useasti sitä sellaista "simpukan mallista" marsipaanityökalua. Silloin reuna jätetään n. 2cm ylimääräistä marsipaania eli ei leikata heti kakun alareunasta pois. Tämän jälkeen painellaan työkalulla jälki reunukseen.
Itselläni tuossa omassa kuvassa (avatar?) oleva vihreä kerroskakku on koristeltu juuri tuolla tavoin jokaisesta kerroksen alareunasta.

Lisää
25.09.2010 17:09 - 25.09.2010 17:09 #7422 : NaMiNaMi
NaMiNaMi vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
Ja sen leikkausreunan voi peittää. Leivontatarvikekaupoista saa näitä nauhaleikkureita, mikä lisätään siihen päälle.

Lisää
30.09.2010 08:44 - 30.09.2010 08:44 #7482 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?

Ja sen leikkausreunan voi peittää. Leivontatarvikekaupoista saa näitä nauhaleikkureita, mikä lisätään siihen päälle.

Ei kai nyt leikkuria sentään lisätä?

Lisää
30.09.2010 08:54 - 30.09.2010 08:54 #7483 : NaMiNaMi
NaMiNaMi vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
Hups! Joo ei tosiaan leikkuria, mutta se nauha

Lisää
02.11.2010 15:44 - 02.11.2010 15:44 #7775 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
Itse käytän ihan tuollaista Sokokselta (Turussa ainakin Sokos Wiklund) ostettua taikinapyörää, maksoi alle 3 euroa, eli tyyliin minikokoinen pizza-leikkuri mutta siksak kuvion jättävä. Tietysti jos haluaa sen ihan suoran niin toimiihan se itse pizzaleikkurikin, itse en vain ole käyttänyt kun ei sitä perus pizzapyörää ole.. Saa aika helposti hitaasti piirtämällä siististi leikattua sen reunan kakun reunaa myötäillen ja oli muistaakseni ihan taikinapyörän nimellä (jos siis haluaa esim netistä googlata ja katsoa, olen jossain nimittäin nähnyt sellaisenkin välineen johon saa vaihdettua pään, eli missä on tuo pizzaleikkuri taikinapyörä ja olisiko ollut vielä leveämpi siksak kuviollinen pää).

Toinen. ainakin vaahtokarkkitaikinalla hyvin toimiva vaihtoehto, on tuollainen mieheni tekemä voiveistä muistuttava puinen veitsi (toimii kyllä tavallisellakin veitsellä) kun kääntää/työntää reunat kakun alle siististi. Jos täytettä tarttuu veitseen niin huuhteluun ja kuivaukseen ja kun dippaa vielä varuulta tomusokeriin tms niin ei ainakaan tartu massan pintaan. Yleensä käännän joka tapauksessa nuo reunat, vaikka sitten tekisin pursotuksetkin siihen alareunaan, niin ei sitten ainakaan pursotuksen alta kukri kuorrute

Tuli mieleeni nämäkin, eli tällaisiako etsit?
http://www.confetti.fi/epages/Confetti. ... nipistimet

Tanja yhdisti kaksi perättäistä viestiä.

Lisää
23.01.2011 16:32 - 23.01.2011 16:32 #8486 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
Mulla on sama ongelma. Montaa marsipaani kakkua en edes ole ehtinyt tekemään. Olen leikannut ihan tavllisella veitsellä tai pitsaleikkurilla alareunan ja tulee epäsiisti Itse olen peitellyt pahimmat kohdat kakkuun sopivilla koristeillä. Esimerkiksi jos kakussa käytän muutenkin kukkasia, niin olen laitellut muutaman kukan alareunaan peittämään rumimma kohdat. Tarttis ostaa tuollainen nipistin ja kokeilla sitä, kiitos vinkistä.

Lisää
23.01.2011 18:05 - 23.01.2011 18:05 #8495 : kakkukatri
kakkukatri vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?
Mä kanssa suosin samaa tekniikkaa kuin Pullahiiri, tässä linkki blogiini, jossa on kuvalliset ohjeet tälläisen alareunan tekemiseen. Löytyy jutun alareunasta. http://blogit.meidanperhe.fi/kakkukatri ... ukkakakku/

Lisää
26.01.2011 20:25 - 26.01.2011 20:25 #8513 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: marsipaanikakkuun kaunis alareuna?

Mulla on sama ongelma. Montaa marsipaani kakkua en edes ole ehtinyt tekemään. Olen leikannut ihan tavllisella veitsellä tai pitsaleikkurilla alareunan ja tulee epäsiisti

Kannattaa leikata reunat esim. muovisella veitsellä, marsipaani ei tartu muoviin ollenkaan. Tai vaihtoehtoisesti öljytä pizzaleikkurin terää etukäteen.

Sivu luotiin ajassa: 0.140 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017