Juustokakku ilman tuorejuustoa?

Lisää
30.08.2010 08:12 - 30.08.2010 08:12 #19630 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Voiko juustokakun (hyydykekakun) tuorejuuston korvata jollain tuotteella, esim rahkalla tai jogurtilla tms? Jos voi, onko korvaavan tuotteen määrä sama kuin tuorejuuston?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.08.2010 09:05 - 30.08.2010 09:05 #7074 : Rottinkiweileri
Rottinkiweileri vastasi aiheeseen: Re: Juustokakku ilman tuorejuustoa?
Tottakai, lähtisin korvaamaan 1:1, liívatetta voi joutua lisäämään.
Esim. tässä blogissakin suosion saanut Marianne kakku, ei juustoa lainkaan. Tai Maku sivuilta löytyyy hyvä ja herkullinen mustikkakakku, jossa juuston olen vaihtanut rahkaan.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta ... uustokakku

http://www.maku.fi/resepti/kevyt-mustikka-jogurttikakku

Lisää
30.08.2010 17:44 - 30.08.2010 17:44 #7078 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Juustokakku ilman tuorejuustoa?
Kiitos vastauksestasi ja linkeistä! Tieto helpottaa kovasti, ja innolla jo mietin minkä kakun tekaisisin.

Lisää
31.08.2010 06:46 - 31.08.2010 06:46 #7081 : Anonymous
Vastaushan tässä tulikin, mutta kerrottakoon nyt, että mä teen hyydykekakun aina rahkasta. Ja joskus lisäten jogurttia joukkoon Mutta en tosiaan koskaan käytä tuorejuustoja. En tiedä miksi en niistä liiemmin perusta :I Mutta rahka tuo ihanaa raikkautta hyydykekakkuun =)

Lisää
31.08.2010 09:35 - 31.08.2010 09:35 #7085 : Anonymous
Vähän jännä! Mä en tienny että yleensäkään voi käyttää rahkoja tai jogurtteja tms tms: DD Ite oon käyttäny aina philadelhpian tuorejuustoo: D Voisinpa joskus vaikka kokeillakin.

Lisää
05.01.2013 08:42 - 05.01.2013 08:42 #15702 : Anonymous
Entäs sitten kun mies ei syö juustoa, rahkaa eikä jogurttia... Joutuuko huutelemaan unohtaa..?

Lisää
06.01.2013 21:53 - 06.01.2013 21:53 #15713 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Juustokakku ilman tuorejuustoa?

Entäs sitten kun mies ei syö juustoa, rahkaa eikä jogurttia... Joutuuko huutelemaan unohtaa..?

Heh, paha voihan sen hyydykkeen tehdä pelkästään kermasta ja maustaa vaikka marjoilla.

Lisää
11.01.2013 09:32 - 11.01.2013 09:32 #15725 : pikkumurunen
pikkumurunen vastasi aiheeseen: Re: Juustokakku ilman tuorejuustoa?

Minun tulee usein tehtyä hyydykekakuista juurikin sellaisia, joissa ei ole mitään noista. Laitan niihin italialaista marenkia, kermavaahtoa ja jotakin pyrettä ja ehkä hieman ranskankermaa. Mukavan keveitä ja raikkaita

Lisää
12.01.2013 11:07 - 12.01.2013 11:07 #15729 : Katjuzqa
Katjuzqa vastasi aiheeseen: Re: Juustokakku ilman tuorejuustoa?
Tu rahka tosiaan on hyvä vaihtoehto, samoin luonnonjogurtin (siis turkkilaisen, kunnon rasvaisen) ja kerman/ rakan yhdistelmä. Mutta näitä kakkuja ei voi kyllä juustokakuksi enää kutsua. Tämä nimiproblematiikka on tuottanut itselleni päänvaivaa. juustokakku on ilmeisesti alunperun se uunissa paistettu tuorejuustosta tehtävä ihanuus. Sitten ovat tulleet nämä liivatteella hyydytetyt tuorejuustokakut, ja kuten monet muutkin, allekirjoittanut on alkanut tehdä erinäisiä versioita, esimerkiksi uunissa paistettu rahkakakku ja muuten vaan rahkakakku.

Jos ei jogurtti ja rahka maistu, niin tuollaista hyydytettävää kakkuahan voi tosiaan tehdä pelkästä vatkatusta kermasta, mutta myös suklaa - tai valkosuklaamoussesta taivatkatuista kananmunista ja kermasta.

Pikkumurunen, tosi mielenkiintoinen tuo sinun marenkiversio. Teet siis sokerista ja valkuaisesta marenkia, eli lisäät vatkatun marengin täyteseokseen vai kuinka?

Lisää
12.01.2013 13:24 - 12.01.2013 13:24 #15730 : pikkumurunen
pikkumurunen vastasi aiheeseen: Re: Juustokakku ilman tuorejuustoa?
^ Tässä esimerkkimassa Tuosta tuo mustikkaosuus. Olen ohjeella tehnyt myös mansikalla, vadelmalla, passionilla, limellä...sokerin määrä vain vaihtelee pyreestä riippuen. Sokerin määrä kannattaa säädellä pyreen sekaan sekoitettavasta eikä marengin sokerista. Mansikka vaatii huomattavasti vähemmän sokeria ja kirpeämmät hieman enemmän. Itse suosin kyseistä ohjetta, koska rakenne on ihanan kevyt ja maku raikas. Varsinkin, jos kahvipöytä notkuu herkuista tai kakku on jälkiruokana niin kevyt ja raikas sopii hyvin.

Sivu luotiin ajassa: 0.088 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017