marsipaani VS. kaulintamassa

Lisää
29.11.2011 18:23 - 29.11.2011 18:23 #11585 : Suklaasydän
Suklaasydän vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa
Ooh! Prismaan oli ilmestynyt valkoista vaahtokarkin makuista kaulintamassaa! Onko kukaan ehtinyt testata? Millaista käsitellä, miltä maistuu? Kuivuuko yhtä nopeasti kuin sokerimassa vai onko enemmän marsipaanin tyylistä?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.11.2011 12:18 - 30.11.2011 12:18 #11593 : wadelmatassu
wadelmatassu vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa
^Ootko kokeillu FunCakesin massoja? Ne on [aikalailla] samaa tavaraa

Ei kuivu yhtä nopeasti kuin sokerimassa, ja käsiteltävyydeltään sokerimassan ja marsipaanin väliltä, mun mielestä. Vähän kiinni tottumisestakin, yks tykkää toisesta ku toinen

Lisää
30.11.2011 16:17 - 30.11.2011 16:17 #11594 : Lotta
Lotta vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa
Noi funcakesin massat on minunkin mieleen. Hyvän makuista (no, makuasia...)ja hyvin muotoiltavaa. Mitä eroa muuten on kaulintamassalla ja sokerimassalla? Mie ku luulin että ne oli sama asia

Lisää
30.11.2011 18:24 - 30.11.2011 18:24 #11597 : Suklaasydän
Suklaasydän vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa

^Ootko kokeillu FunCakesin massoja? Ne on [aikalailla] samaa tavaraa

Ei kuivu yhtä nopeasti kuin sokerimassa, ja käsiteltävyydeltään sokerimassan ja marsipaanin väliltä, mun mielestä. Vähän kiinni tottumisestakin, yks tykkää toisesta ku toinen

En oo kokeillut FunCakesia, paljon sitä kyllä näkee blogeissa. Prisman massassa luki muistaakseni Confetti, mutta se tarkoittanee kai maahantuojaa tms. Tuskin Confetti itse niitä valmistaa? Täytyy varmaan napata paketti seuraavalla kauppakerralla mukaan ja testata!

Lisää
05.12.2011 21:05 - 05.12.2011 21:05 #11651 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa

Noi funcakesin massat on minunkin mieleen. Hyvän makuista (no, makuasia...)ja hyvin muotoiltavaa. Mitä eroa muuten on kaulintamassalla ja sokerimassalla? Mie ku luulin että ne oli sama asia

Kaulintamassa on "halpaa marsipaania" jota saa käsittääkseni vain tukuista. Sokerimassa taas on sokerimassaa.

Miusta on harhaanjohtavaa kutsua tuota "vaahtismassaa" kaulintamassaksi koska sellainen tuote on jo ennestään olemassa. En ole testannut, ja taitaa tosiaan olla samaa funcakesin tavaraa?

Lisää
13.12.2011 21:41 - 13.12.2011 21:41 #11759 : Miia
Miia vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa
Mä oon nyt vähän pudonnut kärryiltä näiden massojen kanssa, niiden nimetkin on tuntunut muuttuneen verkkokaupoissa. Onko toi vaahtokarkin makuinen kaulintamassa samaa tavaraa kuin leivointapuodeissa myytävä vaahtismassa? Vai onks tää uus jotain maustettua sokerimassa? Vai onko ne molemmat maustettua sokerimassaa....?

Auttakkee tyhmää!

Lisää
18.12.2011 07:28 - 18.12.2011 07:28 #11832 : Kermaruusu
Kermaruusu vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa

Mä oon nyt vähän pudonnut kärryiltä näiden massojen kanssa, niiden nimetkin on tuntunut muuttuneen verkkokaupoissa. Onko toi vaahtokarkin makuinen kaulintamassa samaa tavaraa kuin leivointapuodeissa myytävä vaahtismassa? Vai onks tää uus jotain maustettua sokerimassa? Vai onko ne molemmat maustettua sokerimassaa....?

Auttakkee tyhmää!

Kumpikin on "maustettua" sokerimassaa. Itse tykkään enempi tästä "maustetusta" sokerimassasta, josta on helpompi tehdä koristeita. Massa on käsiteltävyydeltään helpompaa, joustavaa.
Tämä on kyllä sellaista "termiviidakkoa". Massoja on nykyään niin monenlaisia. Ensinhän vaahtokarkin makuista sokerimassaa myytiin vaahtokarkkimassana, mutta sitten sen nimi muutettiin vaahtokarkin makuiseksi kaulintamassaksi koska sitä ei ole tehty vaahtokarkeista. Siihen on vain lisätty vaahtokarkin makua. Mielestäni sillä pitäisi olla jokin muu nimi kuin kaulintamassa, koska kaulintamassaksi sanotaan marsipaanin halvempaa versiota jota tukut myy.

Lisää
19.12.2011 05:54 - 19.12.2011 05:54 #11841 : sussu80
sussu80 vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa
Mä kokeilin tuota uutta ihan normi kaupasta saatavaa kaulintamassaa, enkä kyllä osannut yhtään sitä käsitellä
Repeili ja ties mitä, 7 paketillista meni roskiin
Yritin siis päällystää sillä kakkua eikä siitä tullut mitään.
Ei ole vielä ainakaan mun mielestä marsipaanin voittanutta
Hienosti toimi kylläkin koristeita tehdessä siitä plussaa mutta kakun päällystämiseen siitä ei mun käsittelyssä ollut

Lisää
06.01.2012 21:00 - 06.01.2012 21:00 #11927 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa
Täytyy vielä sekoittaa pakkaa...
Nämä "faktat" eivät perustu tietämykseen vaan omaan mutuun.

- Marsipaani on marsipaania,
vähän tahmaista, ei kuivu helposti, maistuu marsipaanilta

- Sokerimassa; käsittääkseni tämä tuli tavallisen ihmisen saataville ennen "karkkimassaa"
pehmeää, ei ole elastista, haisee vähän etikkaiselle, maku sokerinen, kuivuu herkästi ja on haurasta kuivuttuaan.

- "Karkkimassa"- rakkaalla lapsella on monta nimeä (kaulintamassa)
pehmeää mutta elastista, venyvää, ei haise, eri makuisia, kuivuu nopeasti ja on paremmin kestävää kuin sokerimassa.

- MMF eli vaahtokarkkitaikina on itse tehtyä massaa vaahtokarkista ja tomusokerista.

Itse kuulun kaulintamassan kannatusjoukkoihin

Lisää
18.01.2012 20:53 - 18.01.2012 20:53 #12085 : Kakkumonsteri
Kakkumonsteri vastasi aiheeseen: Re: marsipaani VS. kaulintamassa
Itse käytän yleensä kaulintamassaa/karkkimassaa. Se on tosi tykätty. Kannattaa kaulia aika ohueksi, jotta päällystäminen on nätimpi. Marsipaani tarttuu kiinni joka paikkaan ja on aika lötköä. Karkkimassa on jämäkkää ja kuivuu nopeaa. Tosi moni tuttuni karttaa marsipaania, mutta karkkimassasta kaikki pitävät. Ostan kaulintamassaa nettikaupasta 1kg paketeissa ja se on tosi hyvänlaatista. Markettien massasta en tiedä. Mut tuota massaa fanitan. =D

Lisää
27.04.2012 08:40 - 27.04.2012 08:40 #13391 : MinttuMaaria
MinttuMaaria vastasi aiheeseen: marsipaanien erot
Onko kukaan huomannut onko eri valmistajien marsipaaneissa eroja? Olen yleensä käyttänyt Sallisen marsipaania, mutta leivontatarvikeliikkeissä on fun cakes - marsipaania. Mahtavatko käyttäytyä samalla tavalla?
Ylioppilaslakkikakkuun tarveisin valkoista marsipaania. Sallisen marsipaanista olen keväällä tehnyt kyseisen kakun eikä ollut huono, mutta täysin valkoinen voisi olla parempi

MinttuMaarian leipomukset :-)

Sivu luotiin ajassa: 0.104 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017