Miten hyydytetyt leivokset?

Lisää
31.08.2009 17:42 - 31.08.2009 17:42 #19286 : Anonymous
Heippa,

tykkään tehdä sellaisia leivoksia, joiden täytteen osia hyydytetään. Esimerkiksi Ullan kirjassa on ohje mustaherukkaleivokseen, jossa on kääretorttupohja ja loput leivoksesta on liivatteella jämäköity mousse. Mihin teette tuollaisia leivoksia, onko teillä joku sopiva irtopohjavuoka, esimerkiksi suorakulmion muotoinen? Vai käytättekö esim. silikonimuffinssipeltiä?

Itse olen tehnyt juurikin silikoniseen muffinssimuottiin, mutta siinä on vain 6 paikkaa, eikä se oikein riitä. Lisäksi mousse tuppaa irtoamaan vähän huonosti reunoista. Joskus olen tehnyt koko homman isoon, pyöreään vuokaan ja leikellyt siitä paloja. Olen myös miettinyt, josko leikkelisi reunakalvoista paloja ja rajaisi leivokset niillä, mutta se voi olla aika työlästä. Mikä siis neuvoksi?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.09.2009 06:00 - 01.09.2009 06:00 #1151 : Jouhanna
Vastaus käyttäjältä Jouhanna aiheessa Re: Miten hyydytetyt leivokset?
En ole vielä ehtinyt tekemään leivoksia, mutta aikanaan sitten ajattelin käyttään suorakaiteen
muotoista reunavuokaani. Itseasiassa se on säädettävä, joten kaikki neliön ja suorakaiteen väliltä
onnistuu. Vuoka on aika suuri ja odotan jotain tilaisuutta mihin tehdä leivoksia, munkaan
mies ei niin perso makean perään ole, että söisi puoli pellillistä testileivoksia..

Lisää
01.09.2009 06:04 - 01.09.2009 06:04 #1152 : Pitkopulla
Vastaus käyttäjältä Pitkopulla aiheessa Re: Miten hyydytetyt leivokset?
En ole kyseisenlaisia levoksia itse kokeillut, mutta tuli mieleen, että voisikohan yksittäisiä leivoksia tehdä esim. kelmulla vuorattuihin kahvi-/teekuppeihin? Kuinkahan kelmu irtoaa hyydykkeen pinnalta ja jättääkö kuinka siistin jäljen? Toki, jos haluaa yhtäaikaa paljon samanlaisia leivoksia, on oltava paljon samanlaisia kuppejakin

Lisää
01.09.2009 08:49 - 01.09.2009 08:49 #1160 : Jouhanna
Vastaus käyttäjältä Jouhanna aiheessa Re: Miten hyydytetyt leivokset?
Kerran olen kelmulla vuorannut sydämenmuotoisen vuoan (ei ollut irtopohja ja oli pakko saada tehdä sydämen muotoinen juustokakku ) Hyydytetyn osan pintaan jäi ihan selvät kelmun jäljet. Eri asia sitten tietenkin jos pinnan koristelee tai kuorruttaa jollain
Noista kupeista, entäs jos kuppia vähän öljyää? Siis ihan kevyesti, riittäisikö se irrottamaan leivoksen, ilman että leivoksen pintaan jää näkyvää öljyä tai sen makua...

Lisää
01.09.2009 12:11 - 01.09.2009 12:11 #1166 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Miten hyydytetyt leivokset?
Leivoksia voi tehdä niin monella eri tapaa. Voisin kirjoittaa näistä lisää paremmalla ajalla (miksi ihminen tekee itselleen kiireen?).

Jos leivoksen reunaan jää täytettä näkyviin, voi reunaa siloittaa esim. vetämällä paletilla kerran leivoksen ympäri.

Lisää
04.09.2009 04:36 - 04.09.2009 04:36 #1204 : Pitkopulla
Vastaus käyttäjältä Pitkopulla aiheessa Re: Miten hyydytetyt leivokset?
Palaanpas tähän aiheeseen uudelleen uuden vinkin kera Lueskelin Sirpa Talkan Tee hyvä kakku -kirjaa ja sieltä löysin yhden hyydykekakkureseptin yhteydestä seuraavanlaisen vinkin: Mikäli haluat tehdä pieniä, kumottavia hyydykkeitä, tuplaa livatelehtien määrä ja annostele seos pieniin, kylmällä vedellä huuhdeltuihiin kupposiin. (alkuperäisessä ohjeessa on laitettu 3 liivatetta massaan, joka sisältää 1dl nestettä, 2,5 dl kuohukermaa ja 3 kananmunaa ja tuo liivatteiden määrä siis tuplattaisi kumottavia hyydykkeitä varten)

Sivu luotiin ajassa: 0.149 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017