Hääkerroskakulle aluslautanen

Lisää
21.06.2016 20:20 #20441 : tonttoli
tonttoli loi aiheen: Hääkerroskakulle aluslautanen
Löytyisikö täältä tietäviä neuvomaan, mistä saisi hopeanvärisen kakkualustan kerroskakulle, lähinnä hääkakulle?

Tarkoitan n. 5-15 cm korkeaa, hopeoitua tai hopeanväristä, metallista (?) pyöreää, halkaisijaltaan n 35-45 cm kakkualustaa, jolle kakun voisi nostaa tarjolle. Olen nähnyt kuvissa sellaisia, jotka ovat suht vähäeleisiä tyyliltään, mutta saattaa helmireuna kiertää alustaa. Löysin sellaisia ulkomaalaisista nettikaupoista, Australiasta ja Amerikasta - eli sieltä pelkkä toimitus on vähintään 100€, joten toistaiseksi yritän, jos saisi muualta.

Pelkkä pahvinen 1-2cm paksu alusta ei ole niin juhlava ja perus kakkulautaset eivät kestä suuren kerroskakun painoa.

Kiitos avusta! :)

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.06.2016 06:20 #20442 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Hääkerroskakulle aluslautanen
En tiedä sopiiko tämä suunnitelmiisi, mutta itse olen tehnyt ison alusen teettämällä ison pyöreän ja paksun peilin (juuri nyt en muista halkaisijaa) ja sahannut siihen pieneksi jalaksi n. 2cm paksusta vanerista palan (liimattu peilin taakse, ei näy ulospäin, korottaa peiliä hieman pöydästä ja helpottaa siirtämistä kun sormet mahtuu peilin alle).

Saikohan tuosta sepustuksesta selvää :) On edullinen ja kauniin yksinkertainen vaihtoehto. Tietysti jos kaipaa korkeampaa jalkaa niin voihan vanereita sahata pari ja vaikka maalata ne valkoiseksi tms.

Lisää
25.06.2016 07:19 #20444 : tonttoli
tonttoli vastasi aiheeseen: Hääkerroskakulle aluslautanen
Kiitos Tanja hyvästä ideasta!

Tällainen on etsimäni tuote:
http://www.ebay.com/itm/Elegance-Round-Cake-Plateau-with-18-Inch-Top-22-Inch-Base-Nickel-Plated-Steel-/262293030730?hash=item3d11e2074a:g:n6cAAOSwe7BWwsgZ

Lisää
28.06.2016 17:51 - 02.07.2016 20:34 #20446 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Hääkerroskakulle aluslautanen
Tanja, ammatti-ihmisenä antoi tosi hyvän neuvon! Paksu peili on muutenkin tarjoilussa hyvä juurikin pienillä korkkisilla korokkeilla
Itse tykkään puisista vaatimattomasti sorvatuista, ovat edukkaitakin, eivätkä mene rikkikään....nyt harmittaa, kun en ostanut Kanadasta edes pieniä hiirenkoloon....
Metalliset 'kruusatut' voi olla joskus kauniin kakun alla huono idea. ( Tuoteselosteissa on usein mainittu nikkeli, se aiheuttaa allergisia reaktioita...tosin ollessa ihon kanssa kosketuksissa, mutta hyvä pitää mielessä. )

Valmistajan sivu: Yksinkertaisia kakkutelineitä puusta - Luonnollisesti heillä on mallisuojat ainakin osaan mallistoa, mutta aina voi kysyä mistä saa ostaa/tilata, kun etäisyyttä on melkoisesti. Ne mitkä olen nähnyt, niin ovat tanakoita, eivätkä keiku. Henkilökohtaisesti pidin eniten malleista, joissa oli matalampi ja tanakampi jalkaosa.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
Viimeksi muokattu: 02.07.2016 20:34 : nami-hiiri.

Sivu luotiin ajassa: 0.071 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017